Tuli mieleen tuosta hellari 83:n kirjoituksesta erään Jarin tapaus. Jotkut teistä tunsivatkin hänet. Seurakuntaa en nyt halua tässä mainita koska se ei ole pääasia.
Hänkin tunsi riittämättömyyttä niin seurakunnassa kuin taivaskelpoisuudessa.
Hän oli terve, nuori vain 18 vuotias hakeutuessaan helluntailaisten pariin. Hänellä oli unelmia, saada hyvä ammatti, perustaa perhe jne. Seurakunnassa hän alkoi tuntea sellaista riittämättömyyttä mitä ei ollut koskaan ennen tuntenut. Hän "ruoski"
itseään pyrkien täydellisyyteen helluntailaisen tyttöystävänsä ja tämän perheen silmissä. Armosta hänelle ei puhuttu, ei Jumalan rakkaudestakaan. Puhuttiin helvetistä ja siitä että siellä kidutetaan ihmisiä loputtomiin. Tästä alkoi Jarin painajaiset. Jeesusta hän rakasti yli kaiken mutta se ei riittänyt. Hän hukutti itsensä.
Tämä ei koskettanut vain häntä itseään vaan koko sukua. Hänen vanhempansa ja sisaruksensa eivät selviä ehkä koskaan tästä. Tyttöystävä ei ole kyennyt tämän tapauksen jälkeen enään työelämään. Hän vain makaa vanhempiensa kodissa eikä suostu hakemaan apua. Näinkin voi käydä ja tämä on vain yksi tapaus minkä nyt kerron.
Olkaa varovaisia opetuksessanne
14
190
Vastaukset
Ilman Jeesuksen armoa kukaan meistä ei selviä tässä elämässä. Jeesuksen armon varassa kasvamme päivä päivältä hänen tuntemisessaan. Jeesus on myös siellä pimeässä laaksossa, niin hän on sanassaan luvannut. Hänen armoaan on myös se, että emme ole estämässä osallisuutta Jeesuksen sovitustyöhön sitä kaipaavilta. Että syntinen saa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Että kaikki syyllisyys on jo sovitettu Golgatalla. Jeesuksen veren tähden olemme vapaita Jumalan lapsia, nyt, tänä päivänä, kun otamme sovituksen vastaan henkilökohtaisesti, Jeesuksen ansiosta.
- ei nimmaria
Tuollainen opetus, mitä kyseessä oleva Jari on ehkä saanut, on juuri sitä mitä minä vastustan täällä. Täällä on muutamia hellareita, jotka eivät pidä meitä lapsena kastettuja minään. Syyttävät ja tuomitsevat meitä mielensä mukaan. Toisia he haukkuvat muusta syystä, jopa mustamaalaten ja valehdellen heistä. Tuollaisella mielenlaadulla varustettu kun saa käsiinsä vasta Jumalan kutsun saaneen, niin silloin saattaa tapahtua todella pahoja asioita. Tuollaiset opettajat eivät myönnä, että Jeesuskaan ei hakenut syntiä ihmisestä, vaan kiinnitti ihmisen huomion Itseensä, jotta Häneen katsomalla ihminen sai peilin, jonka kautta sai itse löytää synnin ja sai laittaa sen poissa Jumalan Voiman avulla. Jumalan Sanan kasvatus ei tapahdu kaikkien kohdalla nopeasti, ei oikeastaan kenenkään. Opetuslapsetkin olivat Sanan kasvatuksessa yli kolme vuotta ja vasta sen jälkeen he saivat syntyä uudeksi Jumalan Hengestä ja Jumalan Sanasta, Elävän Veden Lähteestä.
Jeesus ei syyttänyt ketään, vaan antoi totuutta, jotta ihminen sai itse nähdä syntinsä ja tehdä parannuksen ja sai tulla terveeksi. Jeesus on se Uhri, johon katsomalla ihminen tervehtyy, jos uskoo. Usko kasvaa Sanan kuulemisen myötä.- jt
Lapsen kastamista ei pidäkään pitää minään, koska se on vain pakanallinen rituaali, millä ei ole Raamatun kanssa mitään tekemistä.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/vesikaste18.html - ei nimmaria
jt kirjoitti:
Lapsen kastamista ei pidäkään pitää minään, koska se on vain pakanallinen rituaali, millä ei ole Raamatun kanssa mitään tekemistä.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/vesikaste18.htmlJos et pidä sitä minään, niin älä silti seiso syyttäjien joukossa . En minäkään syytä ketään, en vaikka pitäydyn yhteen uskoon ja yhteen kasteeseen. Minut on kastettu Jeesuksen käskyn mukaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja siitä asti olen saanut olla Jeesuksen opetuslapsi, kuten Raamattu lupaa.
Kului kauan aikaa, kunnes Jumala kastoi minut Itse, Pyhällä Hengellä ja Tulella. Se tapahtui Pyhäin miesten päivänä 1985. - ei nimmaria
jt kirjoitti:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/vesikaste18.htmlpetripaavola näyttää innokkaasti puolustavan omaa katsomustaan kasteesta ja sen yhteisön katsomusta, missä hän uskoaan opettelee. Monia sanoja hänellä tulee käytetyksi tuossa tehtävässä ja varmaan on joutunut lukemaan monenlaista kirjallisuutta saadakseen annettua mieleisensä todistuksen lapsikasteen pakannallisuudesta.
Lähdetäänpä seuramaan Raamatun Sanaa kasteen osalta. Jeesus käski kastaa kaikki kansat Hänen opetuslapsikseen kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Apostolit toimittivat tuota tietoa eteenpäin. He tapasivat ihmisiä, jotka eivät olleet koskaan kuulleet kasteesta mitään. Apostolit kehoittivat noita ihmisiä kastattamaan itsensä.
Apostolit tapasivat monia, jotka olivat saaneet Johanneksen kasteen ja siksi he opettivat Johanneksen kasteen ja Jeesuksen kasteen eroa. Paavali kertoi efesolaisille, jotka tunsivat vain Johanneksen kasteen, että Johannes kastoi parannukseen ja kehoitti uskomaan jäljessään tulevaan Jeesukseen. Hän kehoitti noita Johanneksen kasteen saaneita kastattamaan itsensä Jeesuksen käskyn mukaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli Jeesuksen nimeen.
Efesossa oli esim. Apollos niminen mies, joka oli tunsi Raamattua ja puhui Jeesuksesta, mutta ei silti tuntenut Jeesuksen kastetta. Hänelle oli tuttu vain Johanneksen kaste. Paavalin uskontoverit Priskilla ja Akylas selittivät Apollokselle noiden kasteiden eron.
Sen jälkeen kristikunta ei ole kastanut Johanneksen kasteella, vaan ainoastaan Jeesuksen kasteella. Jumala antoi uskovaisille ja heidän lapsilleen lupauksen tuon kasteen siunauksesta. Ainakin minulle tuo Jumalan lupaus on täyttynyt. - mathetes
ei nimmaria kirjoitti:
petripaavola näyttää innokkaasti puolustavan omaa katsomustaan kasteesta ja sen yhteisön katsomusta, missä hän uskoaan opettelee. Monia sanoja hänellä tulee käytetyksi tuossa tehtävässä ja varmaan on joutunut lukemaan monenlaista kirjallisuutta saadakseen annettua mieleisensä todistuksen lapsikasteen pakannallisuudesta.
Lähdetäänpä seuramaan Raamatun Sanaa kasteen osalta. Jeesus käski kastaa kaikki kansat Hänen opetuslapsikseen kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Apostolit toimittivat tuota tietoa eteenpäin. He tapasivat ihmisiä, jotka eivät olleet koskaan kuulleet kasteesta mitään. Apostolit kehoittivat noita ihmisiä kastattamaan itsensä.
Apostolit tapasivat monia, jotka olivat saaneet Johanneksen kasteen ja siksi he opettivat Johanneksen kasteen ja Jeesuksen kasteen eroa. Paavali kertoi efesolaisille, jotka tunsivat vain Johanneksen kasteen, että Johannes kastoi parannukseen ja kehoitti uskomaan jäljessään tulevaan Jeesukseen. Hän kehoitti noita Johanneksen kasteen saaneita kastattamaan itsensä Jeesuksen käskyn mukaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli Jeesuksen nimeen.
Efesossa oli esim. Apollos niminen mies, joka oli tunsi Raamattua ja puhui Jeesuksesta, mutta ei silti tuntenut Jeesuksen kastetta. Hänelle oli tuttu vain Johanneksen kaste. Paavalin uskontoverit Priskilla ja Akylas selittivät Apollokselle noiden kasteiden eron.
Sen jälkeen kristikunta ei ole kastanut Johanneksen kasteella, vaan ainoastaan Jeesuksen kasteella. Jumala antoi uskovaisille ja heidän lapsilleen lupauksen tuon kasteen siunauksesta. Ainakin minulle tuo Jumalan lupaus on täyttynyt.Vastaus nimim,- ei nimmaria!
Kirjoitit:
>>Lähdetäänpä seuramaan Raamatun Sanaa kasteen osalta. Jeesus käski kastaa kaikki kansat Hänen opetuslapsikseen kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. - ei nimmaria
mathetes kirjoitti:
Vastaus nimim,- ei nimmaria!
Kirjoitit:
>>Lähdetäänpä seuramaan Raamatun Sanaa kasteen osalta. Jeesus käski kastaa kaikki kansat Hänen opetuslapsikseen kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.Matehes, taitaa olla niin, että saisimme väitellä tästä asiasta tämän elämän ajan, jos siihen alkaisimme ja suostuisimme. Sinä edustat helluntalaisia ja sinulle on optettu tuo kaste asia noin ja se on sinulle ainoa oikea kaste. Mormooneille myöskin tuo kaste muoto on ainoa oikea, samaten jehovalaisille.
Minä olen lähtöisin luterilaisista ja se kaste, joka heidän mukaansa on oikea, on minulle oikea kaste. Luterilaisten joukossa on tietenkin heitä, jotka väittävät ihmisen uudestisyntyvän kasteessa, mutta se ei kuulu minun Raamattuun perustuvaan uskonoppiin. Minä tiedän, että kaikista kansoista saa kastaa heitä, jotka katsovat kasteen kuuluvan kristityille. Saa kastaa vauvoja ja vanhuksia ja kaiken ikäisiä. Eihän kukaan ota kastetta, jos pohjalla ei ole usko. Eiväthän ensimmäisen seurakunnan aikanakaan ne perhekunnat menneet kasteelle, jottka eivät uskonee sillä olevan merkitystä.
Tuota teidän hautaamisjuttuanne minä en käsitä ollenkaan. Aivan kuin te itse päättäisitte, milloin olette kasvaneet Jumalan Sanan kuuliaisuuden kautta kelvollisiksi kuolemaan itsellenne ja laittaisitte määräämänänne aikana vanhan ihmisenne hautaan. Kaiken lisäksi, kun se vanha ihminen monista hautaajista vielä näkyy.
Minä olen jättänyt Jumalan päätettäväksi kaikki asiat, mutta te ette sitä tee. Te ahdistatte toisianne noilla hautajutuillanne.
Matteus 28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- armoa etsimässä
Tärkeä aloitus. Valitettavasti näin joskus on.
Muistan itse nuoruuteni ajoilta,
kun saarnaaja vetoaa jättäytymään:
"En kysy olitko uskossa viime sunnuntaina,
minä kysyn, oletko sinä uskossa nyt?"
Minä jättäydyin monta kertaa,
mutta en minä koskaan muuttunut pyhimykseksi.
Eli jotain oleellista oli jäänyt kertomatta. Ja se oli armo.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. (Ef 2:8-9) - TakapenkinEinari
Ikävä tapaus mutta ei ainutlaatuinen, valitettavasti näitä tapauksia on enemmän. Pitää muistaa että srk:ssa on vain ne ihmiset jotka on kokeenee onnistuvansa..epäonnistujat eivät ole paikalla vaan missä sitten ovat, psykiaktrinen sairaal tms.
On tärkeää että puhutaan Rakkaudesta ja Armosta ja siitä ettei ihmisen tarvi ajaa itseänsä umpikujaan..Nämä helvettiopit pitäisi kokonaan lopettaa...Uskossa on Rakkaus ja Armo etusijalla, ei helvettioppi.- uskotoivorakkaus
>> Pitää muistaa että srk:ssa on vain ne ihmiset jotka on kokeenee onnistuvansa.
- 27
Toden totta - rakkaus ja armo ovat tärkeimmät, mutta puhutaanko muka jossain seurakunnassa vielä helvetistä? Itse en ole kuullut siitä yhtään saarnaa kahteentoista vuoteen. En usko sen olevan mikään ongelma siis.
- xm
Tää on todella pimeetä.
Teillä on itsekullakin omat opetuksenne ja oppinne, joiden kohdalla pitää oikein toinen toisianne varoittaa, ettette kuitenkaan niillä ketään tappaisi. Tuo Jari ei ole ainoa uhrinne, se tiedetään. Teidän lahkonne jäljiltä on paljon ruumiita, eläviä ja kuolleita.
Tehkää parannus. Uskokaa Raamatun evankeliumi ja liittykää perinteiseen kristilliseen kirkkoon.
Lopettakaa itse puhumasta ja nöyrtykää ottamaan opetusta vanhoilta rovasteilta, joiden opetukset varmoiksi tunnetaan. - Ukkipahainenvain
Meidän helluntai-seurakunnassa en ole kenenkään oman tai vierailevan julistajan puhuvan vakavasti helvetistä ainakaan 20 vuoteen.
Meidän seurakunnassa naiset voivat meikata ja laittaa itsensä niin hyvin ulkonaisesti kun itse hyväksi näkevät. Kukaan ei puutu toisten pukeutumiseen.
Meidän srk:ssa voit harrastaa mitä urheilulajia tahansa, kukaan ei valita siitä.
Meidän srk:ssa voi elää niin paljon kuin haluat itsellesi, harrastuksillesi, kaveripiireillesi, kunhan käyt joskus moikkaamassa. Ei sinua sen takia eroiteta, eikä paheksuta.
Meidän helluntaiseurakunnassa voi pitää itselläsi niin monta televisiota kun haluaa ja katsella suosikkiohjelmisiaan. Kukaan ei ole kyttäämässä tai varoittamassa mistään.
Hienoahan olisi, jos kerran viikossa pistäytyisit ruksalla, jos ennätät.
Kukaan ei pakota sinua meidän srk:ssa lukemaan Raamattua tai rukoilemaan yksin olessa tai nuorten piirissä tai muussakaan yhteydessä eikä pakota sinua todistamaan kenellekään
Miehetkin voivat tämän päivän helluntaiseurakunnassa pitää esim korviksia, (julistajia myöten) tai kokoustilanteessa mies voi pitää hattua tai myssyä päässään, kenenkään puuttumatta.
Meillä voi esiintyjinä olla myös ns kristillisiä Hard rock- yhtyeitä, joiden sanoma ei paljoakaan erotu "normaalin maailman" menosta.
Synnistä ja sen seurauksista ei kovin vakavasti enää puhuta. Enemmänkin psykologiasta ja ihmisenä elämisestä yleensäkin.
Miten me kaikki olemmekaan syntisiä, mekin ns. uskovat, toistuu usein Jumalanpalveluksissamme.
Eli ihmettelen suuresti miten jonkun mielenrauha voi järkkyä tämän päivän helluntaikokouksessa!! (noista kokouksista on omakohtaista, jatkuvaa kokemusta 1950-luvun alusta alkaen) * Tuntuu mahdottomalta, ettei h-seurakunnassa puhuttu armosta ja Jumalan rakkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa? Miten se voi olla mahdollista, hsrk:nan perussanomaa on saarnata veren ja armon evankeliumia, sekä johtaa jäsenet Pyhän Hengen osallisuuteen ja sitä kautta toimintaan mukaan.
* Olisko tämä Jari ollut vain käännynnäinen, ei ollut koskaan kokenut henkohtaista uudestisyntymistä ja Hengeesä uudistumista? En väitä, että näin olisi, mutta tuosta yrittämisen ankaruudesta päätellen mies parka oli täysin lainalaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191894Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096