Vipit ulosottoon

Vipdevil

Hei!

Tässä nyt on käymässä niin että on menossa n.6000e vippejä ulosottoon.En pysty maksamaan niitä pois ja pankki ei näillä tuloilla myönnä lainaa.

Pitääkö mun vastata joihinkin oikeuden lähettämiin kirjeisiin?Siirsin postin jo pois omasta osotteesta ja ajattelin että en edes avaa niitä kirjeitä.Mutta lueskelin lisää ni huomasin että ne voivat tulla ovelle asti jos niihin ei ota yhteyttä?

Miten tuo homma menee?Tuottaa suurta tuska availla kirjeitä koska olen maksukyvytön.Ajattelin että ottavat sitten palkasta sen 1/3 osan mutta taisin olla liian naiivi ja tyhmä kun noin ajattelin.

Miten toi homma toimii?Paljonkohan tosta kerääntyy maksettavaksi?

40

5360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+8

      Jos et vastaa kirjeeseen, haaste tullaan antamaan tiedoksi haastemiehen toimesta eli ne hakee sit käsiin. Jos summa nyt on 6000 niin siihen tulee päälle n. 200 euroa per lasku oikeudenkäyntikuluja. Kun siirsit postin pois omasta osoitteesta niin mitä ajattelit voittavasi? Aina välillä kun lukee näitä tarinoita niin ei voi muuta ajatella kun että onko tosiaan niin että me suomalaiset olemme näin tyhmää porukkaa.

    • tt

      Avaa aina viranomaisten lähettämä posti niin pääset helpommalla. Käräjäoikeuteen sinun tulee lähettää postissa se kirjeeestä löytyvä lappu. Toinen tärkeä huomio on ulosoton lähettämät kirjeet. Nekin kannattaa avata. Mahdollisesti sinut voidaan määrätä "ulosottoselvitykseen" sinne virastoon. Jos et mene niin poliisit voi hakea. Onneksi minun ei tarvinnut mennä minnekkään selvityksiin, eikä ulosotosta edes soitettu, mutta työttömälle kaverilleni soitettiin. Käytännöt riippuvat paljon kyseisestä ulosottoviranomaisesta.

      Muista myös mahdollisuus tt-tukeen, jos jäät normien alle, kun palkan ulosmittaus alkaa. Ulosotolla on selkeät ohjeet palkan ulosmittauksen määrästä, johon vaikuttaa mm. työsuhteen laatu ja palkan määrä.

    • lkm

      Kannattaa avata postit,vaikka tekee kipeää.Kannattaa itse soittaa ulosottomiehelle,kun tulee kirje,jossa kerrotaan päivämäärä ja kellonaika,jolloin ulosmittaus suoritetaan.Jos esim on alaikäisiä lapsia,ne otetaan huomioon rahamäärissä.

      Mitä tulee oikeuden velkomustuomioihin,niin ne tuomioit annetaan ns.yksipuolisina,jos et mitenkään reagoi niihin käräjäoikeuden kirjeisiin.Jotkut pikavippejä perivät firmat ryöstävät sikamaisesti,kun tietävät,että monikaan ei vastusta heidän vaatimuksiaan..näin tekee esim.West Star : velkapääoma korot 170,kaikki muut kulut oikeudenkäyntimaksu =800 euroa peritään...

    • pikaviphelvetissä

      Kyselen tässä samaisessa ketjussa, kun asiaan kuitenkinn liittyy.. Mulla kohtuu samanvertoinen summa vippejä ja muita tilauksia, eikä todella ole varaa niitä maksaa.. Erissä tottakai, mutta eriäkään ei niin pienissä osissa varmaankaan saa, että se auttaisi. Siispä mietin, meneekö tää nyt sitten ulosottoon vai voiko tulla jopa syyte petoksesta? Aluksi olin valmis maksamaan (ja maksoinkin) ne mitä otin, välissä heitin ranttaliksi ja kuvittelin jättäväni maksamatta ja otin niitä ihan urakalla. Myöhemmin tein kuitenkin vain yhteen paikkaan maksusopimuksen, jota en pysty myöskään maksamaan loppuun.

      Ottaisivatko velkajärjestelyssä tosissaan näin "pientä" velkaa?

      • pikavipelvetissä

        Ja lisään vielä, että mietin tässä lähinnä pienen lapseni takia, oonko mä nyt ihan korviani myöten paskassa?


    • ipk

      Voi päästä helpommalla,että päästät velat ulosottoon,ja makselet niitä sitten ajan kuluessa pikkuhiljaa pois.Mutta huom..jos et ulosoton kautta voi mitään maksaa,niin velka juoksee normi viivästyskorkoa ja potti kasvaa..

    • pikavippihelvetissä

      Kiitos vastauksestasi. Mä nyt stressaan eniten sitä, että voiko tästä tulla jonkunlaista petosta tms? Mut näin mä aattelin et annan mennä ulosottoon suoriltaan ja rupeen sit maksamaan pois.. Taas yritän mennä sieltä mistä aita on matalin.. Noh, mut varmaan pääasia, että saan ne joskus maksettua pois.. Mihin tahansa sitten maksankin.

      • tt

        Varmasti ei pikavipeistä tule mitään petossyytöksiä. Eri asia tietysti jos toisen tiedoilla yrittäisi ottaa, mutta sitähän sinä et tarkoittanut .


      • kuuskytdonaa

        Annat mennä sinne ulosottoon vaan ja pidät huolta ettei sen jälkeen tule yhtään velkaa lisää, minnekkään suuntaan, ja lisäksi mietit heti kerralla realististien maksusuunnitelman uo:n kanssa. Eli ettei tarvitse taas ruveta odottelemaan niitä kuoria ja ruveta uudelleen yrittää sopimaan . Ne on kyllä aika joustavia. Ulosotto saatavat ei pääsääntöisesti vie sinua edes lulottotietorekisteriin, mutta esim. pikavippifirmat saa sen aikaiseksi varmastikin ja silloin hommat vaikeutuu elämässä aika paljon ja putoat ´SKEIDA KASTIIN´ Onneks meitä on paljon ja nää on hyviä foorumeita aiheesta keskusteluun ja tiedon saantiin. Ps. mulla on 70 000.- euroa ulosotossa huonojen omien businesten vuoksi ja en tiedä pitääkö lopulta laittaa vaan itsensä varattomaksi tai vaihtaa `maisemaa´ Melko lailla on ollut rassavia aikoja kun tuota postia todellakin tulee meikäläiselle lähes joka postin kannossa. Eli jos on 6 donaa niin hoida se pois ihan vaan nopeasti sillä kohta sen on 16 ja sit lopulta niinkuin mulla ja sitä nomipalkoista enää makseta pois. Aikamoista kikkailua myös firman rahjojen kanssa, että OIKEESTI jää elämiseen rahaa. MK


    • Velikulta45745

      Kun rahaa ei ole niin kannattaa aina antaa velkojen mennä ulosottoon. Näin rahaa jää elämiseenkin ja elämä helpottuu. Kun 15V sinnittelee ettei maksa mitään niin on vapaa kuin taivaan lintu ja voi haistattaa pitkät rahalaitoksille ja ottaa niistä erävoiton. Älkää koskaan osallistuko korkojen maksuun, sillä ne korot ovat pelkkää hyväksikäyttöä.

    • joopajuuu

      no huhhuh kyll' mä sanon että elämä yhtä helevettiä kun ulosottoon antaa mennä laskujen!"aika nuijia neuvoja jollakin...mä en ainakaan kituisi 15vuotta!miettii kaks kertaa ennen kuin ottaa noin kauheita määriä lainoja!!

    • vipdevil

      Ei tarvii kitua 15 vuotta kun maksaa ne pois.

      Vipit menee suppeaan ulosottoon eli mitään ulosottoselvityksiä ei tule.Ne ottavat osansa palkasta.

      Kauan menee että virallisesti on ulosotossa?

      • tt

        Ei mene kaikki vipit suppeaan ulosottoon, sillä suppeassa ulosotosssa ei voi jättää velkaa passiivirekisteriin, josd todetaan varattomaksi. Suppeaa ulosottoa täytyy velkojan myös erikseen hakea. Suppea on toki velkojalle halvempi. Normaali ulosotto ei tarkoita, että täytyisi välttämättä käydä ulosottoselvityksessä.


      • kuuskytdonaa

        Niin siis vielä, et jos on 6 donnaa velkaa ja olet töissä niin ei mitään ongelmaa jos tajuat asian ytimen (eli saat varmasti sovittua uo:n kanssa maksujärjestelyn joka ei rassaa tuollaisesta summasta). Lopeta vippailu ja heitä kortit roskiin. Käteisellä kun pelaat niin tiedät missä meet. Mulla on ongelma kun businekset ei luista eikä ole sovitut pitäneet jne. (eli ei säännöllistä palkkaa) Olen sit heivannut kerralla kuitenkin vähän enemmän niin olen saanut kuitenkin taloni pidettyä vielä toistaiseksi.


    • ttik

      Varmaan on paikkakunta/aluekohtaisia eroja,kuinka pian menee ulosottoon.Itselläni meni noin 2kk aikoinaan.Onneks on työpaikka ollut koko ajan,palkasta meni kolmannes.Mutta selvisin.

    • okokokoko

      menee siinä aikaa kun saa takasin luottotiedot vaikka oliskin maksanut takaisin kaikki..ei ne heti tule takaisin ...

    • vipdevil

      2 vuotta siitä kun on kaikki maksettu.Näin oon kuullut.

      Joillakin menny puolikin vuotta että menny ulosottoon eli aika tapauskohtaista.

      Mites jos mulla on vaikka 500e vippi 3 osassa?Tuleeko joka osasta se reilu 200e oikeudenkäynti kuluja?

    • ou nou

      Mistä näitä sikiää? Ja valitettavaahan tässä just on, että ne vielä sikiää.

    • Wallstreet12345

      Mistä sun kaltasia elämäänsä kyllästyneitä möhömahoja sikiää?Onneks ei oo huolta että sulla suku jatkuis, kuka haluaa tollasen ihmishirviön kanssa pariutua...

      Onnea elämääsi luuseri!

    • pörssihai123456

      wallstreet kiva kuulla et olet möhömaha luuseri :D voi vittu et joku voi painuu noin alas!!tollane pitäs viedä paskahuussin taa !

    • wallstreet12345

      Hey möhömaha tuus tänne sanomaan!Vai eikö jaksa nousta sohvalta? Käy hakee pulla kaapista ni syke tasottuu ettet saa sydäriä!

    • pörssihai1234567

      :D tuu sä tänne möhömaha&tukehdu sä niihin läskeihis!!ei taida olla äijällä pokkaa :DD lol vittu et oot urpo!!

    • wallstreet12345

      Voihan räkä, mun äitee sano, etä mä oonkin ite möhömaha. Mites nyt?

      • pörssihai1234567

        Älä välitä, mun äiskä sano, et mä oon laiha, mut homppeli, mitäs se nyt tarkoittaa?


    • Ylivarojensukupolvi

      Ja joku viä väittää että kreikkalaiset on elänyt yli varojensa!!!Kaikki mulle nyt heti tässä vaikka velaksi koska mä HALUUUUUUUN ja six mun on pakko saada heti kaikki koska oon niin ihku,eihän mun tarvi maksaa velkoja takaisin eihän!!!?T:mä oon vähän nettisukupolvea hei haloo,en oo käynyt pihalla pariin vuoteen enkä mee kun mä katon big brotheria vaan kokoajan,jee,jee....onx sipsejä ja enrgialimua viälä,vai ostanko velax netistä...

    • ulos/sisään otettu

      Kuten huomaat, tällä palstalla on näköjään tuomareita, jotka on
      valmiina lyömään lyötyä, tuskin helpottaa ketään nuo haukut..
      Ei pakenemalla parane mikään, kunpa jaksaisit ottaa yhteyttä paikkakuntasi velkaneuvontaan ja pääsisit maksujärjestelyyn, en tarkkaan osaa neuvoa, mutta jotenkin se menee niin, että joudut
      kuukausittain maksamaan siedettävän erän, joka sitten jaetaan velkojien kesken. Itselläni oli 20kertainen määrä ja korkoa siitä suurin osa, oli vähän pitkä odotus tuo 15v, siinä meni perinnöt sun muut, en lannistunut, piti vaan jotenkin ketkutella, enkä tehnyt lisävelkaa,
      varmaan ulosotossakin neuvovat, älä pakene, ei ne ihmistä kummempia ole, itselleni sattui paskiainen, joka oli niskassani ja uhosi ulosmittaavansa kaiken, menin vartavasten käymään ja sanoin suoraan, että mittaa nyt pois, minä seison tässä mitattavana...
      Usko pois, helpompi konsti löytyy, kuin minulla (kas kun en hakenut).

      • v.j

        tere!

        ulosotto ottaa palkasta osan ellei ole sopinut maksu suunnitelmaa uo:n kanssa.

        Mutta en kuitenkaan luottaisi maksu suunnitelmaan uo:n kanssa koska aikoinaan

        olin samassa tilanteessa ja tein maksu suunnitelman uo:n kanssa niin silti uo:n

        mies selvitti työnantajani ja ottivat palkasta suoraan.

        lasku kaava ulosottoon menevä summa on yksinkertainen.

        palkasta jää aina ns. suoja osuus joka on 627,00 eur ja sen ylimenevästä osuudesta 2/3 mitä enemmän tienaat niin sen suurempi osuus menee uo:n


    • Pyromaster

      Ei niitä kannata öitä myöten alkaa suremaan. Luottotiedot menevät kahdeksi vuodeksi ja sen aikana ehtii maksaa velat pois. Tärkeintä että et osta enää mitään velaksi.
      Jos vipit on myöhässä niin ohjeita löytyy http://www.elisanet.fi/lainavertailu/ ja sieltä vippi myöhässä kohdan alta .

    • angeuttaja

      siis onko se nyt niin että jos minulta esimerkiksi tänään menisivät hommat ulosottoon, niin kun olen saanut kaikki ulosottovelat maksettua, niin siitä päivästä kun kaikki on hoidettu, menee vielä 2 vuotta että luottotiedot on taas kunnossa?

    • erwrtretgdgdf

      Kylhän se 2v lähtee siitä rullaamaan kun se merkintä tulee. Jos niit merkintöi tulee useampii tai sitä ei pysty maksamaan, niin sit ajat on toisenlaisia.

    • Anonyymi

      Itse otin puoli vuotta sitten 2000 euron pikavipin kännipäissäni, tuhlasin kaikki ja nyt olen kusessa. Oli tarkoitus maksaa takaisin (kännissä ei ajatus pelaa) ja luulin pääseväni töihin ja saavani palkkaa. Mutta kaikki menikin läskiksi kun ratkesin dokaamaan. Olen työtön toimeentulotukiasiakas ja mulla on mielenterveys-ja alkoholiongelmia. Ulosotosta ei ole vielä tullut mitään kirjeitä. Rahaa ei ole, ja mulla on muitakin velkoja. Mitä ihmettä mulle tapahtuu ja mitä pitäisi tehdä?

      • Anonyymi

        Piakkoin menee luottotiedot, mikä on hyvä asia, niin et saa enää ainakaan lisää lainaa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta päihteiden käyttö, ettet ole tuollainen muiden elätettävä rotta.


    • Anonyymi

      Yritä hoitaa laskuja pois edes vähän, siitä on etua, että edes yrität. Nyt ei kannata heittää hanskoja tiskiin. Mene aikuissosiaalityöntekijälle tai vaihtoehtoisesti srk:n diakonin luo laskujesi, velkojesi kanssa. Ajanvarauksella puhelimitse molempiin. Jos velka on kohtuullinen, esim. noin 5000e, niin sinulle voidaan myöntää sosiaalinen luotto nollakorolla. Sitä kuukausierää takaisin voi maksaa toimeentulotuestakin. Muutaman vuoden maksusuunnitelma.

    • Anonyymi

      Eli sosiaalitoimisto maksaisi mun velan kokonaisuudessaan ulosottovirastolle, ja sitten minä lyhentäisin velkaa sosiaalitoimistolle? Enpä ole moisesta ennen kuullutkaan.

      • Anonyymi

        Lähes nollakorkoista sosiaalista luottoa myönnetään usein juuri velkojen järjestelyyn. Lahjarahaa he eivät anna, vaan vaativat uskottavan takaisinmaksukyvyn. Esim. peruspäivärahaa ja/tai toimeentulotukea saavat eivät voi saada sosiaalista luottoa.


    • Anonyymi

      Suomessa tulee kiltti täti ja sanoo täytä tämä ---valtio maksaa. Ainut maa maailmassa Suomi.

      • Anonyymi

        Joo todellakin. Eikä nää urpot edes tajua eivätkä osaa arvostaa, kuinka lottovoitto se on niille, että pääsevät kuin koira veräjästä sen ansiosta.


    • Anonyymi

      Kaupunki maksaa sosiaalitoimen velkaselvityksen jälkeen kohtuulliset velat pois esim. perintätoimistoille ja ulosotolle suoraan. Sinä maksat takaisin kaupungille koko summan esim. 3-4 vuodessa. Ei toimeentulotuen saanti ole este. Jos olet valmis lyhentämään lainaa toimeentulotuesta, niin se on ok.

      • Anonyymi

        "Ei toimeentulotuen saanti ole este"

        No kyllä se ON este sosiaaliselle luotolle. Toimeentulotuesta ei lyhennellä velkoja.


    • Anonyymi

      Asiat on suhteellisia. Jos haluaa hoitaa asiansa kuntoon. Haluaako maksaa 25 % korkoja ja kituuttaa. Vai haluaako maksaa 0 % korkoa ja kituuttaa. Riippuu velan määrästä. Jos on tottunut elämään pikkurahalla, ei ole menoja, jotka toimeentulotuki kattaisi , ei tilaa lehtiä, ei käytä päihteitä eikä pelaa, niin voi maksaa toimeentulotuesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe