Ajankohtainen Ykkönen

zyrt

"Naispappeus ja homoliitot kuohuttavat edelleen kirkon kenttää: nyt kielletään kolehtituotot toisin ajattelevilta. Vieraina Kirkko ja kaupunki -lehden päätoimittaja Seppo Simola ja Pasi Turunen Patmos Lähetyssäätiöstä. Haastattelussa myös vuoden nuoren taiteilijan, graafikko Ari Pelkosen. Juontajana Heikki Peltonen."

http://areena.yle.fi/ohjelma/420842

Miksi ne ovat noin vihaisia?

22

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zyrt

"jumala" on siis luonut ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi????

• "Miksi ne ovat noin vihaisia?"

Mahtaakohan se olla sitä "Pyhää Vihaa".

Aika jännästi sama jumaluus on ohjeistanut kaksi fanittajaansa hyvinkin eri tavoin.

• zyrt

En jaksanut loppuun asti kuunnella, ehkä sen jälkeen kun olen juonut kahvia.

Ihmeellistä jankkaamista jostain jumalasta, mistä kenelläkään ei ole mitään tietoa.

Juttu oli jotenkin niin, että jumala eí tykkää homoista, kylläpäs tykkää, eipäs tykkää. Näin vapaasti muotoiltuna.

• zyrt kirjoitti:

En jaksanut loppuun asti kuunnella, ehkä sen jälkeen kun olen juonut kahvia.

Ihmeellistä jankkaamista jostain jumalasta, mistä kenelläkään ei ole mitään tietoa.

Juttu oli jotenkin niin, että jumala eí tykkää homoista, kylläpäs tykkää, eipäs tykkää. Näin vapaasti muotoiltuna.

Jumala tykkää kaikista ihmisistä. Jokainen ihminen on hänen kuvansa. Mietipä sitä tuolla räntäsateessa tallustaessasi tulevissa jouluruuhkissa. Eikös se Juicekin sitä miettinyt aikoinaan, että mitähän Jeesus tykkäisi tästä nykyisestä meiningistä?

• zyrt
        purje kirjoitti:

Jumala tykkää kaikista ihmisistä. Jokainen ihminen on hänen kuvansa. Mietipä sitä tuolla räntäsateessa tallustaessasi tulevissa jouluruuhkissa. Eikös se Juicekin sitä miettinyt aikoinaan, että mitähän Jeesus tykkäisi tästä nykyisestä meiningistä?

En taatusti mene jouluruuhkiin.

Niin, se jumalan kuva. Jumalan sanotaan olevan mies, joten miten nainen on jumalan kuva?

"Jumala tykkää kaikista ihmisistä."

- Ei sinulla ole tuosta mitään todistetta. Et kai väitä, että allah tykkää suomalaisesta purjeesta?

• Ei se noin toimi
        purje kirjoitti:

"Jumala tykkää kaikista ihmisistä."

Raamattu ei tue tuota väitettä.

"Jokainen ihminen on hänen kuvansa."

Miksi ihmiset eivät ole sitten näkymättömiä?

"Mietipä sitä tuolla räntäsateessa tallustaessasi tulevissa jouluruuhkissa. Eikös se Juicekin sitä miettinyt aikoinaan, että mitähän Jeesus tykkäisi tästä nykyisestä meiningistä?"

Jeesus tuskin eläisi pitkään, koska vihahihhulit ristiinnaulitsisivat Jeesuksen hiljentääkseen tämän.

• Hyvä, hyvä!

Jumala on niin suuri, että häneen mahtuu sekä miehen että naisen ominaisuudet. Raamattu sanoo: Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 1 Moos. 1:27

Minua ei haittaa vaikka Allah tykkäisi suomalaisesta purjeesta, mutta minä tiedän, että purje tykkää Jeesuksesta Kristuksesta.

• Ihanko totta?

"Minua ei haittaa vaikka Allah tykkäisi suomalaisesta purjeesta, mutta minä tiedän, että purje tykkää Jeesuksesta Kristuksesta."

Kuulostaa ihan vitun sairaalta. Millainen suhde sinulla on jeesuksesi kanssa?

• Raamatullinen, tietenkin. " Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi , koko sydämelläsi, koko sielullasi ja kaikella ymmärrykselläsi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. " sanoo Jeesus Matt.22:37-39

• slobohoro
        purje kirjoitti:

Raamatullinen, tietenkin. " Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi , koko sydämelläsi, koko sielullasi ja kaikella ymmärrykselläsi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. " sanoo Jeesus Matt.22:37-39

Perin outoa mikäli ihminen ei itse osaa päätellä mistä pitää.

• Ihanko totta?
        purje kirjoitti:

Raamatullinen, tietenkin. " Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi , koko sydämelläsi, koko sielullasi ja kaikella ymmärrykselläsi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. " sanoo Jeesus Matt.22:37-39

Millainen on raamatullinen suhde? Et kai sinä "herraasi" voi rakastaa kuin oikeaa olemassa olevaa ihmistä. Eikä jokaista ihmistä kukaan voi rakastaa. Entäs jos ei ole itserakas? Entäs jos rakastaa vaikkapa puolisoaan enemmän kuin itseään?

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. " sanoo Jeesus Matt.22:37-39"

Ei toimi, ei edes uskovaisiksi itseään kutsuvilla.

• Ihanko totta? kirjoitti:

Millainen on raamatullinen suhde? Et kai sinä "herraasi" voi rakastaa kuin oikeaa olemassa olevaa ihmistä. Eikä jokaista ihmistä kukaan voi rakastaa. Entäs jos ei ole itserakas? Entäs jos rakastaa vaikkapa puolisoaan enemmän kuin itseään?

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. " sanoo Jeesus Matt.22:37-39"

Ei toimi, ei edes uskovaisiksi itseään kutsuvilla.

Jumala on rakkaus. Jeesuksen usko lahjoittaa myös kyvyn rakastaa niin kuin Jumala rakastaa ihan jokaista ihmistä. Raamattu opettaa, että jos vihaat veljeäsi ja silti sanot rakastavasi Jumalaa niin sinä valehtelet.

• Ihanko totta?
        purje kirjoitti:

Jumala on rakkaus. Jeesuksen usko lahjoittaa myös kyvyn rakastaa niin kuin Jumala rakastaa ihan jokaista ihmistä. Raamattu opettaa, että jos vihaat veljeäsi ja silti sanot rakastavasi Jumalaa niin sinä valehtelet.

Älä valehtele. Et sinä jokaista maailman ihmistä rakasta. En väitä että vihaisit ketään, mutta et taatusti jokaista rakasta.

Miksi uskovaiset ovat kovia valehtelemaan?

• zyrt
        Ihanko totta? kirjoitti:

Älä valehtele. Et sinä jokaista maailman ihmistä rakasta. En väitä että vihaisit ketään, mutta et taatusti jokaista rakasta.

Miksi uskovaiset ovat kovia valehtelemaan?

Tuo on ihan varmasti totta. Ei kukaan rakasta kaikkia, se on mahdottomuus.

• zyrt kirjoitti:

Tuo on ihan varmasti totta. Ei kukaan rakasta kaikkia, se on mahdottomuus.

Jeesuksen armon kautta on mahdollista rakastaa niin kuin Jumala rakastaa, ehdoitta.

• zyrt
        purje kirjoitti:

Jeesuksen armon kautta on mahdollista rakastaa niin kuin Jumala rakastaa, ehdoitta.

Rakastatko minua? Kerro ihan rehellisesti.

• Uskisss
        zyrt kirjoitti:

Rakastatko minua? Kerro ihan rehellisesti.

Rakastatko minua? Kerro ihan rehellisesti. "

Kaikki sinua rakastaa, mitä järkeä on vihata, silloinhan meillä kaikilla
        on huonompi elää, rakkaus sitäpaitsi heijastuu takaisin ja kaikilla parempi olla.

Hyvää räntäsateiden jatkoa kaikille lits läts.

• zyrt
        Uskisss kirjoitti:

on huonompi elää, rakkaus sitäpaitsi heijastuu takaisin ja kaikilla parempi olla.

Rakkaus on tunne. Se joka sanoo, että rakastaa kaikkia ihmisiä, valehtelee.

• Apostoli_Tz
        zyrt kirjoitti:

Rakkaus on tunne. Se joka sanoo, että rakastaa kaikkia ihmisiä, valehtelee.

Rakkaus ei ole vain tunne, se on myös toimintaa. Varsinkin kun puhutaan lähimmäisenrakkaudesta. Se on välittämistä ja toimimista toisen hyväksi odottamatta itse saavansa mitään. Tuskin kukaan tuntee vaikka katuojasta tullutta asunnotonta kohtaa mitään helliä tunteita, mutta voi silti lähimmäisenrakkaudella rakastaa häntä ja antaa hänelle esim. ruokakassin jossain ruokajakelussa.

Mutta me emme voi rakastaa, ellemme ole itse ensin tulleet rakastetuiksi ja Raamattu sanookin:

"9 Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän.
        10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. "

Jumalan rakkaudella on mahdollista rakastaa jokaista lähimmäistä, mutta ensin täytyy ottaa vastaan sitä rakkautta.
        11 Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme.

• khjkhjkghjkghkj
        Uskisss kirjoitti:

''Kaikki sinua rakastaa, mitä järkeä on vihata''
        Sinulla on tunneskaalassa vain rakkaus ja viha?

• SamiA

Näinhän siinä kävi:
      Suhteutumisesta homoseksuaaliseen käyttäytymiseen on tullut hyvän työn teon mittari. Lähetysjärjestöjen työ on pääsääntöisesti humanitaarista työtä: terveyden hoitoa, ruokahuoltoa, vaatetusta, koulutusta, lastenkoteja jne. Yhtä äkkiä kaikki tehty työ osoittautui huonoksi työksi, sillä perusteella, miten lähetysjärjestöt suhtautuvat homoseksuaaliseen käyttäytymiseen. Youtubessa esitetty Annin tarina oli liikaa liberalisoituneelle kirkolle.

Voisikin kehottaa ihmisiä suhtautumaan positiivisesti homoseksuaaliseen käyttäytymiseen. Tee niin, niin sinusta tulee heti ammattitaitoinen työntekijä, rakastava, korkeamoraalinen, joka ei sorra lähimmäistään. Hyvää ja pahaa mitataan nykyään sillä, että miten ihminen suhtautuu homoseksuaaliseen käyttäytymiseen.

• Tiivistys

Tiivistelmä SamiA:n kirjoituksesta: "Vinkuvinkuvinku, homot on perseestä, vinkuvinkuvinku..."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3682
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      214
      2261
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1713
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe