Terve!
Olen metsästänyt jos jonkinnäköistä tietoa aiheeseen liittyen, mutta on vaikea löytää sellaista oikeaa keskustelua, koska jokaisen ihmisen tilanne on erilainen, joten päätin sitten aloittaa ihan uuden keskustelun.
Eli olen tällä hetkellä lihotuskuurilla. Tai olen ollut lihotuskuureilla aikaisemminkin, mutta niistä ei ole ollut mitään hyötyä. Olen tällä hetkellä 160 / 45. Eli omasta mielestäni liian laiha.
Ja kun kysymys ei ole mistään anorektiasta eikä mistään muustakaan sellaisesta, vaan olen ollut tällainen aina. Saatan helposti syödä suklaalevyn päivässä eikä se vaikuta painooni mitenkään. Syön myös monipuolisesti, 3-4 lämmintä ateriaa päivässä erilaisia välipaloja. Välillä tulee herkuteltuakin, mutta en ilmeisesti herkuttele liikaa kun paino ei nouse. Useimmiten se päinvastoin laskee joskus 1-2 kiloa, vaikka lasken tarkkaan mitä kulutan ja mitä syön. Olen tosi huono liikkumaankin, joten siihen ei mene turhaan energiaa. Päivässä minulle saattaa tulla helposti tuhat ylimääräistä kaloria, jotka vain katoavat jonnekin, en tiedä minne.
Nyt olen saanut tarpeekseni tästä laihuudesta. En kestä sitä kun ihmiset koko ajan jankkaavat että kyllä sinun pitäisi lihoa. Yms. muuta. Nyt olen surutta syönyt kaikkea mitä mieli tekee ja ruokaa niin paljon että hädintuskin pystyn syömään enää yhtään mitään. Minulla ei ole viimeiseen 4 päivään ollut edes nälkä, kun on koko ajan ollut jotain suussa.
Mutta en uskalla edes mennä vaa'alle ennen kuin kuuri on jatkunut n. 1-2 kk. Pelkään että siellä on edelleen se 45 tai vähemmän...
Työskentelen myös pikaruokaravintolassa ja sielläkin tulee popsittua ties mitä... Mutta ei sekään sitten ilmeisesti auta. : D
En usko että perinnöllisistä syistä olen laiha, koska molemmat vanhempani ovat normaalipainoisia ja toinen heistä ehkä vähän enemmänkin...
Minulla ei ole mitään painoon liittyviä sairauksia eikä mitään...
Joku kertoi minulle että kun harrastaa säännöllistä liikuntaa niin kyllä paino väkisinkin nousee. Noh, minä sitten aloitin tanssimisen. Paino putosi 40 kg, että kiitos mutta ei kiitos!
Mikä tässä enää auttaa? En haluaisi liikuntaa lopettaa ihan kokonaan, mutta tällä menolla en uskalla enää liikkua ollenkaan kun viimeisetkin kilot putoaa pois. Haluan olla normaalipainoinen tai oikeastaan sellainen tanakka ja söpösti pyöreä. : D
Olisin hyvistä neuvoista todella kiitollinen. ^^ Jos joku on ollut samassa tilanteessa niin kiinnostaisi kuulla että miten he ovat ne kilot itselleen saaneet. : D
Hauskaa joulun odotusta kaikille. : )
Lihotuskuurilla
31
1310
Vastaukset
- Alkup.
Siis korjaan. Kun aloitin tanssimisen, painoni ei pudonnut 40 kiloa, vaan 40:neen kiloon. :)
- keskivertopainoinen
http://www.youtube.com/watch?v=_6-A0iHSdcA
Tossa on aika mielenkiintoinen dokumentti aiheesta. Tiivistetysti siinä tullaa siihi lopputuloksee, että lapsuusiän paino määrää aika pitkälti, miten vanhempana elimistö toimii ja kerää kiloja.
Ei kandeis mun mielestä liikaa miettiä tommosia asioita vaa pyrkiä olemaan terve ja tyytyväinen itteensä. Ja hoikemmat ihmiset taitaa olla hieman keskimäärästä terveempiä muutenkin. Pysyy verenpaineet ja sokerit paremmin kurissa.
Aika ironinen paradoksi se, että kun toiset haluaa laihuttaa ja on dietillä niin toiset kokee olevansa liian laihoja. Helpompaa kun vaan oppis pitämään ittestään sellasena kuin on. Ulkonäköpaineet on tietty kovat.
- Hammas tikku
Taidan olla sun kaa aika samassa veneesssä mulla pituutta 171 ja painan n50 heittelee jonkin verran . Olen kunin hammas tikku ja syön kuin hevonen herkkuja ja oikeaakin ruokaa. Haluaisin sellaisia naisille ominaisia piirteitä ja olla söpösti pyöree mutta ei ...
- Hoikkis79
Mun pitää kai olla tyytyväinen, että vaikka olen hoikka niin on hieman muotoja. Ne tuottavat välillä ongelmia :) Jotta housut olisivat sopivia reisistä en saa ne kiinni ja jos ovat sopivia vyötäröstä niin löysät reisistä eli reisiin nähden olen leveä lantioinen. Toinen ongelma on rintaliivit, onneksi on muutamia merkkejä jossa on pieni ympäryys mitta ja "iso" kuppikoko esim. 65D-DD. Kupin kirjaimet tuovat monelle mieleen isot rinnat mutta niin ei tosiankaan ole kuin tuo ympäryysmittä on niin pieni, mun kuppikoko vastaa 75B-C eli ihan normikoko.
- Alkup.
Juurikin sama homma. : ( Loogisesti ajateltuna pitäisi väkisinkin lihoa jos syö enemmän kuin kuluttaa ja nyt on tullut n. 1000 kaloria päivässä enemmän kuin kulutan, mutta yleensä ne kalorit vaan katoaa johonkin eikä näy enää siinä vaa'assa. : D
Toivottavasti olisi nyt muutama kilo edes tullut. : /- *******
Hoikalla menee 1000 kaloria jo pelkästään "lämmitykseen". Kokeileppa että syöt hyvin ja liikut paljon. Itsellä nousi paino 45 kilosta 48 kiloon, kun liikun paljon, olen saman mittainen, eikä vaatekoko kasvanut yhtään.
- pulskatyttö
Älkää iniskö, olkaa onnellisiä että olette hoikkia ja vaatteita löytyy kaupasta jotka sopii päälle, kun täällä kaikilla on niin ruutya ongelmaa saada laihdutettua edes vähäsen. Kaikki jotka huomauttelevat laihuudestanne ovat vain kateellisia. Kaikki täällä antaisivat mitä vaan että voisivat syödä mitä tahansa ja vaan lorvailla ja pysyä laihana, joten kiittäkää jumalaa tai mit'ä tahansa tuollaisesta lahjasta ja lopettakaa turha vikinä
- Hoikkis79
Kuuluun myös siihen ryhmään, joka voi syödä mitä tahansa lihoamatta. Olen 168/47 eli hoikka, joidenkin mielestä laiha.
Vaatteiden ostaminen ei ole niin yksinkertaista. Hihat ovat monesti liian lyhitä jos paita muuten sopiva, tilanne on toki muuttunut viimeisten vuosien aikana. Olen jopa törmännyt liian pitkiin hihaisiin. - Kelkkanaru
No ei se ihan noinkaan mee, ei liikalaihuus ole mikään onnen tae. Eikä sitä ees ota kohteliaisuutena ennää että voi että kun oot hoikka. Nyt oon saanut painon "jyrättyä" 55:n, pituutta 170. Ihan vaan yksinkertasesti sillä ettei syömättä jätetä kertaakaan, maistuipa tai ei. Kaupsta valkkaan kaikki rasvapitosimmat tuotteet (tai siis raaka-aineet, teen sapuskat ite) mutta kuten tuossa jo todettiin niin jos se kalori häviää jonnekkin niin se vaan häviää. Jokaisella on kai se oma ominaispainonsa sitten. Kateellisena katson esmes semmosia naisia joilla on kunnon takamus ja pyöreähkön pehmeät naiselliset muodot.
Hernekeppinä olon pahoja puolia on esmes se että aina paleltaa. Nytkiin on kalsarit, housut, sukat, villasukat, fleece ja vielä hursti harteilla vaikka päivän oon huhkinut uunin ääressä jouluruokia tehen.
Hyvä ettei pipo päässä.
Näpit ja varpaat on usein jääkylmät.Vanhetessa rypyt tulee paljon herkemmin esille kun normi pyöreähköillä. Iho kuivaa ja kutiaa.
Oon jo yli 20v ollut äiti mutta miusta ei saa sitä pyöreetä pullantuoksuista mummelia tekemälläkään.
Miun äiti aina rääkyy että lopeta jo laihuttaminen-- en mie laihuta.
Nykyinen miesystävä tuntuu jättiläiseltä, on ihan normi 185 / 90.
Niin että ite meinaa patjan rakoon hävitä ;o)
Sen oon huomannut että se energia jotenkin yöaikaan palaa tehokkaammin. Jos ei piinaa ukon yöunia sillä että kampeutuu
kykeen kiinni lämmittelemään niin sitten pitää olla 2 peittoa päällä ja umpisukkelissa niiden alla.
Oon varmaan paikkakunnan ainoa muija joka alottaa juhannukselta pitkien kalsareiden pitämisen.... - opiskelijaRoi
alkaa olla kuule aika lailla vähemmistössä tällaiset 155/46 ihmiset, niin kaupat tilaa vain 1 vaatteen meikäläisenkin kokoa. Vaikka nyt pieni ja hoikka olenkin, niin ei siitä vaatteesta sitten monelle riitä. Enemmän on kaupoissa vaatteita kokoa 40 ja 42, kun suurin osa ostajistakin on sitä kokoa.
- RaitaD
No älä ite inise, jotkuu haluu olla pyöreitä ja jotkuu laihoja. Ja musta tuntuu että snuffelia ärsyttää kun muut sanoo että on liian laiha ja on itse samaa mieltä. Mulla oli ihan sama. Oon 162 ja 48 kiloo. Oon saannu lihotettuu noin 5 kiloo ja oon tosi ilonen. Joillekkii lihominen on hienoa ja joillekkii laihtuminen. Hammastikulta näyttävät ihmiset ei oo kaikkien mielest nättejä, ainakaa mun omast. Anna muitten olla lihotuskuurilla ihan rauhas jos ne haluu ja oo ite laihiksel jos haluut.
- Auringonkukkakeppi
Ajattelin kyllä nyt inistä. ;) Itselläni aina ollut sama ongelma (alipaino). Ja ylipainoisille tiedoksi: Kyllä, alipaino voi olla ihmiselle yhtälailla ulkonäöllinen ja itsetuntoa murentava sekä myös käytännön ongelma (varsinkin PITKILLÄ laiheliineilla, kun pitäisi löytää esim. sopivat housut) kuin ylipaino. Eivätkä kaikki kukkakepiksi haukkujat ole olleet edes naisia, joten tuskin kateellisuudestakaan on aina kyse. Eivätkä nimitykset "kukkakeppi", "luikku" jne. paljoa imartele ja saa tuntemaan itseä naise(llise)ksi. Pituutta melkein 178 ja paino pysyi koko nuoruusajan 52 kg:ssa, ei noussut millään, vaikka aina olen ollut hyvä syömään. Äitini aina sanoi: "Kyllä sitä painoa sitten alkaa kertyä kun 30 vuotta tulee täyteen." En uskonut, kun olen muutenkin geeneiltäni tullut enemmän pitkään ja hoikkaan isääni. Kuitenkin huomasin, vieläpä aika lailla tarkkaan sen jälkeen kun se 30 tuli täyteen, että kiloja tulikin lisää, kuin itsestään. Muutaman vuoden ajan painoni on pysynyt n. 60 kg:ssa. Edelleen olen laiha, mutten ilmeisesti enää niin sairaalloisen laiha, että tarvitsisi jatkuvasti asiasta kuulla. Kenties syy kilojen kertymiseen on hormonitasapainon muutoksissa, mihin ehkäisyvalmisteiden lisäksi vaikuttanee myös ikä. Eivät kilot jakautuneet tasaisen kauniisti sinne, missä niitä eniten kaivattaisiin (raajat), vaan kyllä minulla tuppaa vyötärönseutu niitä hamstraamaan, niin on aina ollut. Tämä on vain oma kokemukseni ja mielipiteeni, enkä ole lääkäri tai ravitsemusterapeutti, mutta kannattaa varmaan rajusta "lihotuskuurista" neuvotella ammattilaisen kanssa, ihan jo diabetesriskin vuoksi kannattaa käyttää järkeä syömisten suhteen eikä mättää suusta mitä vaan miten paljon vaan. Itsekin joskus luulin että lihotan itseni vain syömällä paljon herkkuja, mutta eipä nykyään terveys (vaikkei sokeritautia olekaan) kestä suuria sokerimääriä, eikä tee enää mielikään. Sitäpaitsi huomasin, että syömällä terveellisemmin paino ei lähtenytkään laskemaan kuten olen aina pelännyt, mutta eipä mahakaan enää pömpötä NIIN paljon kuin ennen. Olokin on parempi ja virkeämpi. Enkä ole karppaaja, mutta ajattelen että hiilihydraatit tuo läskin, proteiini lihaksen. VALKOISET jauhot ja sokerin olen jättänyt melkein kokonaan pois.
Niin tai näin, olen sitä mieltä että jotkut tykkää laihoista, jotkut lihavista, joten kaikkia kanssaihmisiä on joka tapauksessa mahdoton miellyttää. Tsemppiä ! :) En kyllä halua lihota. Yleensä syön puolilautasta salaattia, juon vettä ja syön ruokaa ihan normaalisti
- ootte ihan
kauheit lehmii koko sakki.
- vinkkivinkk
aloittajalle sanoisin, että ei kannata väkisin lihottaa, mutta voit toki syödä reippaasti kun olet hoikka. Syö kunnollista perusruokaa PALJON. Jätä ne ravintoköyhät karkit,pullat ym. pois. Niillä ei tilanne korjaannu.
Syö paljon proteiineja ja lisää hyviä kasvisöljyjä /(mielellään vielä kylmäpuristetuna) puuroon aamuisin vaikka 1rkl (keitä puuroa vaikka 1½-2dl hiutaleita), ,salaattiin jne. päivittäinen rasvan tarve täyttyy 2-3 ruokalusikallisella kasviöljyjä
Suosi maitotuotteissa 1-2%rasvaa sisältäviä (ei mitään punaista maitoa, siinä on jo liikaa kovaa rasvaa) myös soijatuotteet ovat hyviä jos tykkäät.
avocadot ja pähkinät (syö päivittäin ½-1dl) ja rasvainen (kirjolohi,lohi)kala ruokavalioon. toivottavasti tästä oli sinulle edes apua.
Muista kuitenkin että olet hyvä ja arvokas painosta riippumatta. - t
Kun harrastaa jotakin rankkaa liikuntaa, käy vaikka useamman kerran viikossa ryhmäliikuntatunneilla (esim. elixia jne liikuntakeskukset) niin lihakset kasvaa kummasti ja ne jos joku painaa! Itse olin suurinpiirtein samoissa mitoissa kanssasi tanssiessani 2-4h viikossa ja kun en tanssiharrastusta pystynyt jatkamaan niin ostin jäsenyyden elixiaanja kävin erilaisilla jumppatunneilla ja jäin niihin ihan koukkuun! Aina kun ehdin aamulla ennen töitä tai iltapäivällä töiden jälkeen niin menin tunnille tai parille! Itselläni oli hyvä olla kun painoa oli melko vähän ja tunsin itseni hoikaksi, paino kuitenkin lihasten kasvun myötä nousi mutta olo oli silti kevyt joten se ei haitannut :)
Sitten työt lisääntyi niin etten ehtinyt tunneille aamulla enkä iltapäivällä joten jouduin senkin nautinnon lopettamaan.. Olin pitkään harrastamatta mitään mutta nyt taas tanssin ja tuntuu että ne kilot on jääneet mutta lihakset vaihtunut joksikin aivan päinvastaiseksi :D :( - M:M
Jokainen ihminen lihoo kun syö, enemmän kuin kuluttaa. Työ vaatii pitkäjänteisyyttä. Yhtä kilogrammaa kohden, sinun on saatava noin 7000- ylimääräistä kaloria.
Syöminen voi olla hyvinkin raskasta, jos haluaa itseään lihottaa. Alkuun pääsee jokainen, mutta itsensä jatkuvasti hyvin kylläisenä pitäminen esim. 3kk- 6kk vaatii rutkasti tahdonvoimaa.
Sääntö on että: sinun täytyy tuntea itsesi aina, todella napa pinkeellä. Paino nousee kyllä. Roskaruokaa sipsejä, hampurilaisia, jäätelöä jne.
Terveellistähän tuollainen ruokavalio ei ole, sen meistä tietää jokainen. Mutta tavallisella kotiruoalla, ainakaan itse en saa painoani nousemaan. Vaikka söisin kattilallisen perunoita ja kalapuikkoja pari pakettia päälle.
Sellaista sapuskaa naamaan, missä on helvetisti kaloreita. - tyytyväinen
Paras neuvo jonka voin antaa on että anna ihmisten huomauttelut laihuudesta mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jäämättä miettiin niitä. Useasti ihmisille tulee paineita asiasta kun toiset on ottanut päänsäryn siitä ja jaksavat huomautella. Niillä on omat ongelmat jota ne haluaa peitellä nokkimalla toisia.Liikuntaa ei kannata jättää pois, kroppa alkaa rapiseen jossain vaiheessa. Ja samalla laittaa itse itsensä omaan vankilaan jos ei uskalla liikkua. Rajoittamalla itsensä. Ylensyönnillä vatsa voi revetä. Mieti positiivisesti hoikkuudesta, sitä on paljon vikkelämpi jaloista, ei hengästy pienestä hyviä puolia löytyy asiasta pitkä lista.
Ja hyväksyä itsensä sellaisena kun on. Parasta mitä ihminen voi itselleen antaa.
Kuulun myös niihin joka kuulee jatkuvasti että " sää oot niin laiha" mutta kannan omat luuni ylpeydellä. Syön ja liikun normaalisti. Toivottavastii tästä on jotain apua sinulle. - miettivä??????
oonko ylipanonen oon 11v painan 51kg ja oon 156cm rinta on 82cm vyötärö 76cm ja lantio 86cm.
- Pari sairautta?
Oletko varmistanut, ettei ole hypertyreoosi eli kilpirauhasen liikatoiminta tai hypoglykemia? Hypertyreoosissa nimenomaan laihtuu haluamattaan. Samoin hypoglykemia pitää kilot poissa toisin kuin diabetes (hyperglykemia).
Jo -80-luvulla minulla oli samat lukemat kuin sinulla. Olen yrittänyt nostaa jatkuvasti, mutta vasta 51:n paikkeilla tällä hetkellä, tavoitteena 53. Laihduttaminen kävi paljon nopeammin aikanaan. - Ihan'pien*nainen
Ap:lle: Samat mitat täälläkin, ehkä pari kiloa päälle. Itse söin nuorempana enimmäkseen niin että mietin vain mistä lihoisin. Nyt (34v) syön mielellään terveellisemmin ja olen enemmän kiinnittänyt siihen huomiota vaikka toiset sanookin että voisin syödä mitä vaan. Mutta ei se ihan niinkään ole.
Kiloja tuli minullakin vasta 30 vuotiaana muutama n 4kg.
Raskausaikoina kiloja tuli mutta heti lähtivätkin.
Tutkittu olen moneen kertaan, lähinnä omasta tahdostani. Olen terve Lääkäreiden mukaan ja pahinta on ollutkin se, että pienestä ala-aste ikäisestä asti on huomauteltu minulle niin että olen luullut olevani ihan vääränlainen ihminen. On sanottu tosi pahasti. Ja nyt vanhempana myös, vedetään monenlaisia johtopäätöksiä ulkonäön ja laihuuden perusteella, esim ei voi olla hyvä äiti, äidin kuuluu olla sellainen ja sellainen ja huono esimerkki lapsille. Itse en arvostele toisia äitejä. En neuvo esim laihduttamaan. Monet naiset kokevat tarvetta neuvoa minua toisten kuullen ikävään sävyyn. Minua pilkataan monilla ikävillä sanoilla, tuosta noin vain.
Toivoisin ihmisten hyväksyvän enemmän erilaisuutta. Eikä kaikkein tarvis olla samankokoisia. Joo, voidaan sanoa että helppohan sun on. Mutta. en edes jaksa kertoa kuinka ilkeitä (monet) naiset on ja niitä on NIIN paljon. Miehiä en muista, että olisi häirinnyt.
Ja ap:lle neuvoksi. Älä liikaa mieti sitä lihotusta ja puntaria jne..kyllä sä vielä onnistut! - Laiheliini minäkin
Kummallista, että jos mainitsee laihuudestaan se koetaan inisemiseksi tms. vaikka kyse ei ole siitä. Itse olen 45v. 165cm ja paino on 44-46kg eli ei sekään aina totta ole että kun ikää tulee niin sen mukana tulee painoakin. olen yrittänyt monella tapaa saada painoa nousemaan mutta kun ei niin ei joten olkoon sitten näin. Tottakai olen mielummin hoikka kuin päinvastoin, mutta ei tämäkään kuitenkaan aina herkkua ole kun kommentit saattaa olla esim. olet kuin keskitysleiriltä karannut... Ja vaatteiden osto ei sekään nyt niin ylen helppoa ole. Sellainen terveyteenkin liittyvä pointti "liikalaihuudesta" on että esim. osteoropoosi "iskee" helpommin laiheliineihin joten minäkin syön ruoan lisänä kalsiumtabuja. Äitinä teen aina ihan normaalia kotiruokaa voineen ja kermoineen, en harrasta hyötyliikuntaa kummempaa urheilua, mutta ei paino ole kuitenkaan muuttunut useampaan vuoteen mihinkään suuntaan. Pakko ilmeisesti siis vain lopullisesti uskoa ja hyväksyä se etten tästä muuksi muutu kropaltani joten olen siis vain tyytyväinen ja kaipa se on miestäkin uskottava, että hyvä näin. Jos tämä oli inisemistä niin anteeksi vain kaikille, koittakaa kestää.....
- Omatohtori
Ihminen lihoo kun syö enemmän kuin kuluttaa, ja laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa.
Kilossa rasvakudosta on noin 7 000 kcal energiaa. Esim. 25-vuotias 160 cm ja 50 kg nainen kuluttaa päivässä n. 1460 kcal päivässä, joten syömällä 2460 kcal päivässä lihoo kilon viikossa, ja syömällä 460 kcal päivässä laihtuu kilon viikossa. - mk
Syö päivässä 5000 kaloria ja kuluta 3000 niin kiloja tulee ja syö raskasta ruokaa eli pizzaa, pihviä ja nuutä hyvää ruokaa ja pihvin koko 500€ ja siihen punaviiniä pullo päälle kerran viikossa niin kyllä kiloja tulee. Kolme kebappia rankalaisilla niin niin paljon tulee turhia kaloreita ja jälkiruuaksi kilo jäätelöa.
- ...
Tämä tyyppi lihotti itseään tahallaan noin 33 kiloa puolessa vuodessa, nyt hän laihduttaa takaisin entisiin mittoihinsa: http://www.fit2fat2fit.com/
Ruokavalio on kovin amerikkalainen, mutta ainahan voi soveltaa. - 120+87
moikka aloittajalle. itse olen pakkolihottanut itseäni monet kerrat alipainosta normaalipainoon ja voin sanoa että se vaatii hirveästi ruokaa ja sitkeyttä. eikä ole ollenkaan vaivan arvoista. itse olen pieni(lyhyt)155cm nyt 48 kiloa. sairastin anoreksiaa ja lihotin itseni normaalipainoon muiden painostuksesta. se vaati sen että kuukausien ajan söin itseni niin ähkyyn että tuntui kuin maha repeäisi...
onneks se on ohi ja voin syödä normaalisti. mä taas olen aika pieni ruokainen niin paino on ehkä hiljalleen lasku suunnassa mut se ei haittaa koska nykypaino on oikeesti mulle vähän liikaa. Tajusin liian myöhään että mun kroppa on mun eikä muiden määräiltävissä. Sä itse tiedät mikä paino sulle sopii, ei ne muut.
BMI on potaskaa, tähän maailmaan mahtuu kaiken kokoisia ihmisiä. toinen voi olla terve lievässä alipainossa, toinen voi hyvin lievästi "ylipainossa".
kannattaa ohittaa muiden kommentit- toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
jos sulla on hyvä olo, olet fyysisesti terve, niin sulla ei ole mitään hätää :) tsemppiä - N3rd g1rl 13
Minä olen pyöreä (omasta mielestäni), enkä nauti siitä. Minä taas haluaisin laihtua. No, sinä kuitenkin olet liian laiha, ja passit muka yksi suklaalevy päivässä riittää? Kun syöt, varmista, että ruuassa on kaloreita. Sitten, varmistat, että otat lisää ruokaa. Sitten, otat vielä lisää, ja vielä. Syöt, kunnes on tuskainen olo (elikkä että et jaksa liikkua/kävelykin tuottaa vaikeuksia). Itse olen syönyt monta kertaa niin, että tulee tuskainen olo. Sitten, heivaat liikkumisen joksikin aikaa sikseen,ja napostelet aina kun on mahdollista. Ja jatkat tuota kunnes lihot. Pyöreä sinusta tulee, kun painat 60-70kg.
apua kaipaava
nainen
25wee
sappikivet (ei oo KAI eka kohtausta viel tullu)
refluksitauti
muista sairauksista en oo varma
suolistovaivaa
kuukautiset epämääräset (lähinnä 2kk välein tulee)
165cm
49kg
kammo ruokaan (isoon määrään lähinnä)
kammo rasvoihin
miten onnistuisin lihomaan ilman että joutusin koko ajan pelkäämään kipukohtauksia?ja haluan nimenomaan läskiä,en lihasmassaa.tää stressaaminen ei yhtään helpota kyllä tätä lihotuskuuria....huoh- Kilpirauhanenjamuut
Meitä on töissä kaksi, joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja kaksi, joilla on liikatoimintaa, jota ei vielä hoideta, koska potijat ovat alle 30. Me vajikset olemme nelikymppisiä pyöreitä naisia, kummallakin ollut nuoruudesta asti vajis seurannassa, koska aikoinaan sitäkään ei lääkitty jos potilas voi muuten hyvin. NYT lääkitään. Nämä liikatoimintaa sairastavat palelevat, heillä on alhainen veranpaine, yöllä on vaikea saada unta kun sydän hakkaa ja on jatkuva nälkä. Liikatoimintaa potevat käyvät useita kertoja tunnissa veskissä (ei diabetestä) kun taas vajislaisia ei vessassa juuri näe. Juttelin tässä eräänä päivänä toisen näistä alipainoisista naisista kanssa, ja hän totesi, että on kirottua olla alipainoinen, kun aikuisten osastolta ei oikein löyty sopivia vaatteita ja sitten taas lasten osastolla ei ole 180 cm pitkälle todella laihalle ihmiselle vaatteita. Me aina välillä puramme murheita toisillemme. Hän tulee katselemaan kun vetelen itusalaattia lounaaksi, naureskelee, että hänellä on tänään kahden salmiakkipussin päivä ja lounaaksi on kermaperunoita ja porsaanpihviä. Toteamme yhteen ääneen, että ulkpuolinen voisi kuvitella eväät toisinpäin ulkonäön perusteella. Hän tietää ponnisteluni laihtumisen eteen, minä taas katkaisen voivottelijoiden puheet ja ilmoitan, että kollegalla ei todellakaan ole syömishäiriötä, on vaan luontaisesti alipainoinen ja ei ole huomaavaista päivitellä asiaa, joka on muutenkin yhtä rankkaa kuin ylipaino. Nykyään ei sentään juoteta kermaa ja munanvalkuaisia!
- ärsytys
Täällä kans 176cm ja 45kg painan, on ihan kamalaa olla laiha joka ei liho ollenkaan. Vaikka kaikki haluaisivat syödä kuin hevonen ja olla laihoja nii ei se niistä ole mukavaa jotka eivät ole saaneet sitä kohtaloa päättää. Ei oo mukavaa että kun kadulla kävellään nii katotaan kuin anorektikkoa vaikka elät ihan normaalisti :o en vaan voi käsittää miksi siitä "laihuuden lahajsta" pitäisi jotakuta kiittää... itse tekisin mitä tahansa saadakseni itseni normaali painoseksi ja TERVEEN näköiseksi :(
- anna liisa
olen laihaa !!! mutta lihoon hyvää vauhtii, kiitos hespurger :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077