Ostin keväällä mersun, jolla oli tosi hyvä ajaa kesäkelissä. Mutta heti kun ensi liukkaudet tulivat huomasin miten hankala on ajaa takapotkusella autolla,
Mersu ei todellakaan ole tehty Suomen olosuhteisiin!
Joten kesäautoksi mersun luokittelen.
Yliarvostettu mersu!
82
1286
Vastaukset
- AMG
Kyllä vika on oltava ratin ja penkin välissä tai sitten renkaissa.
- Kesäauto MERSU
Mersu markkinoidaan ja kohdennetaan vaan lämpimiin maihin, jossa ei sada lunta.
Kyllä se vaan totta on, että Mersu on yliarvostettu auto. Takapotkusena se on tosi hankala ajettava lumisilla ja liukkailla teillä. Ja jos on kuski, joka ensimmäistä kertaa ajaa takavetoisella autolla liukkaalla kelillä, olen varma siitä, että turhia sydämmen tykytyksiä riittää!
- paavo--passatti
volkkari ei voi olla huono, kun on Suomen eniten ostettu automerkki
tänävuonna. - Kuljettajan vastuull
Itse kyllä olen sitä mieltä, että takaveto hyvät renkaat( ESP, jos on) on parempi kuin etuveto. Parempi hieman yliohjaava kuin puskeva aliohjaava etuveto.
Nelivetohan se olisi optimaalinen!- mju
myyn mersu pois niin et tarviit valittaa että auto on huono... kun et itse osaa ajaa....vika on varmasti ratin ja penkin välissä
- "Nadja"
meille venajalle mersa on kukutus aoto, olla kaike katelisee seetä
joes tuosella on taommonee aoto.
mena halota mersa kootia. - Nyt Lada
Ostin keväällä Ladan,jolla on tosi hyvä ajaa kesäkelissä. Mutta heti kun liukkaudet tulivat huomasin miten helppo on ajaa takapotkusella autolla. Lada on todellakin tehty Suomen oloihin. Joten autojen parhaimmistoon Ladan luokittelen.
- oilk
olet oikeassa lada on tehty valittajille
- kuskista matkustaja
Ladassa on niin jäykkä ohjaus, että jos se lähtee sivuluisuun ei mitään ole tehtävissä.
- mäntäMatti
navitas kehityksessä on niin jäykkä ohjaus, että sivuluisuun lähdettyään
sitä ei hallitse enää kukaan. - virranjakaja
Mitä! Ohjaako Navitas Kehitystä Ladan ajotietokone?
- volvooo
kyllä takaveto menee paremmin talvikelissä, liikkeelle lähdössä voittaa etuvedon myös. itse ajelen takavetoisella 90luvun volvolla, jossa luistonestona toimii oma kaasujalka. risteyksissä etuvetoiset jää huojuttamaan keulaansa kun pitoemenetetään ohjaavilta pyöriltä keulavatkaa kuin hullupuuroo ja jäädään katselemaan takavetoisen jarruvaloja.
- kuatro
Lähtökohtaisesti kun on painoa vetävillä pyörilä, tilanne on aina liukkaalla pinnalla parempi. Eli etuveto sekä takamoottoriset autot. Menneiltä vuosilta
näistä takamoottori/takaveto autoista esimerkiksi kupla volkkari sekä fiat 600/850 mallit jotka etenivät lumessa ja liukkaalla saavuttaen legendaarisen maineen.
Toki neliveto on talvikelissä kaikista paras. Kevytperäinen takavetoinen auto
jossa moottori sijaitsee edessä vaatii ehdottomasti hyvät nastarenkaat , eikä
lisäpaino esim. takakontissa ainakaan pahenna asiaa.
- Polkien
Mulla on ketjuvetonen Jopo, piikkirenkailla. Sillä kun polkasee liikennevaloista niin jää Mersut, Ladat ja Volvot. Pitäsköhän laittaa jarruvalot niin pääsis kehuskelemaan.
- kissakelloja tankoon
Laita eteen Tsuparin lähettämä kuva ja taakse se heijastin ja ei ku menoks
- Polkien
Mun Jopo ei oo sähkömopo!
- e350
Mersusta valittavat taitavat olla naisia. Naiset ei ole tarkoitettu auton rattiin eikä mersu ole koskaan ollutkaan mikään naisten merkki! Kyllä se vain on, että maailma tarvitsee esikuvia - Mercedes Benz
- Ruoste
Pelkkä merkki.
- huono mikä huono
Kun kuulin eka kerran, että mersut pääasiassa ovat takavetoisia vielä 2011, olin kuin puulla päähän lyöty????? Mitä v...ua? Eikö muka mersuja ole tehty etuvetoisiksi.
Ainoastaa ne pikku käkkyrät ovat etuvetoisia.
Ja täysin totta non se minkä aloittaja sanoi, että mersu on yliarvostettu auto. Sitä se todellakin on. Ja toinen asia mikä huokuu noilta mersun kannajilta (takavetoinen on paras) he he hee. Oletteko laskeneet polttoaineen kulutusta talvella, kun peräkontti on täynnä lyijyä jotta pääsee liukkaalla eteenpäin?
Se siitä takavetoisen paremmuudesta!
- ajattelin vain
Mikä on se merkki, millä kuskataan kaupunginohtajaa eniten?
Kyllä se on se keltainen merkki siellä auton katolla. - Näillä mennään
AWD eikä mikään Volvo...
- torsen4
quattro se olla pitää... aikun olisi mullakin
- paska auto
torsen4 kirjoitti:
quattro se olla pitää... aikun olisi mullakin
Mersulla ei tee mitään Suomen olosuhteissa!
- ei mersua
paska auto kirjoitti:
Mersulla ei tee mitään Suomen olosuhteissa!
Kaverilla oli 2000 luvun mersu ja sanoi, että se ruostuu käsiin!!!
Niin vedäppä siitä!!!
Yliarvostettu mikä yliarvostettu!!!!
- ecoupe&csedan
Olettekos tavanneet muita merkkejä, joilla ajetaan luonnollisesti samoilla vaihdelaatikoilla se miljoona kilometriä? Jokin Renault... Varmaan sen ennätys 400tkm ja siinä vaiheessa vaihdettu kaikki mahdolliset osat. Eipä meidän aiemmat auditkaan ole kestäneet niin paljoa kuin nykyiset mersut. Audeissa löytyy sähkövikoja. Molemmissa mersuissa kertynyt nyt mittariin 100tkm parin vuoden aikana ja ei yhtikäs mitään valitettavaa. Ei edes talvella. On nämä sen verran kehittyneitä laitteita verrattuna joihinkin väyrysmersuihin verrattuna. Aloittaja varmaankin ajelee w124 korisella vehkeellä, jossa ei mitään luistonestoja sun muita.. MUISTAKAA, on mersulla myös 4matic mallisto, joka toimii myös, jos et osaa ajaa oikealla takavedolla
- valtraaaa
Nämä esp:t , asr:t ym.elektroniset luistonestojärjestelmät ovat lähinnä apuvälineitä avustamassa kuljettajaa "yllättävissä" tilanteissa liikkeellä oltaessa.
Liikkeelle pääsyyn liukkaalla niillä ei juurikaan ole merkitystä; päinvastoin.
Kun elektorniikka haistelee liukkaalla pinnalla pysähdyksissä olevan auton
vetävän pyörän alkavan sutimaan, pudottaa se moottorin kierrokset eikä näin ollen
tottele kaasua. Pahimmassa tapauksessa ollaan liukkaalla risteysalueella jumissa lievässä ylämäessä, joita löytyy useita Varkaudestakin. Auto ei ota kierroksia eikä lähde liikkeelle. Tämän vuoksi ainut pelastus on ohittaa kojelaudan nappulasta asr pois ja sudittaa ja toivoa että kohta auto lähtee liikkeelle jonkinlaisen pidon löydyttyä.
Sama koskee etenemistä myös pehmeässä paksussa lumessa; nämä luistonestojärjestelmät on kytkettävä päältä pois jos aikoo päästä esim. auraamattomalla mökkitiellä etenemään.
Oikeat toimivat järjestelmät ovat sitten erikseen: kytkettävät/jatkuvat nelivedot, tasauspyörästön lukot ym. - MB + HKPL7
valtraaaa kirjoitti:
Nämä esp:t , asr:t ym.elektroniset luistonestojärjestelmät ovat lähinnä apuvälineitä avustamassa kuljettajaa "yllättävissä" tilanteissa liikkeellä oltaessa.
Liikkeelle pääsyyn liukkaalla niillä ei juurikaan ole merkitystä; päinvastoin.
Kun elektorniikka haistelee liukkaalla pinnalla pysähdyksissä olevan auton
vetävän pyörän alkavan sutimaan, pudottaa se moottorin kierrokset eikä näin ollen
tottele kaasua. Pahimmassa tapauksessa ollaan liukkaalla risteysalueella jumissa lievässä ylämäessä, joita löytyy useita Varkaudestakin. Auto ei ota kierroksia eikä lähde liikkeelle. Tämän vuoksi ainut pelastus on ohittaa kojelaudan nappulasta asr pois ja sudittaa ja toivoa että kohta auto lähtee liikkeelle jonkinlaisen pidon löydyttyä.
Sama koskee etenemistä myös pehmeässä paksussa lumessa; nämä luistonestojärjestelmät on kytkettävä päältä pois jos aikoo päästä esim. auraamattomalla mökkitiellä etenemään.
Oikeat toimivat järjestelmät ovat sitten erikseen: kytkettävät/jatkuvat nelivedot, tasauspyörästön lukot ym.Höpö,höpö. Kauheeta skeidaa.
- Mrker
"Olettekos tavanneet muita merkkejä, joilla ajetaan luonnollisesti samoilla vaihdelaatikoilla se miljoona kilometriä?"
En mutta juuri tapasin w124 mersun josta meni automaattilaatikko totaalisen paskaksi 300 000km kohdalla- w124 1985-1996
Noin vanhasta autosta joutaakin hajota.
- H.Salkkari
Miksi ostaa uusi auto, kun saksasta saa samalla rahalla loppuun ajetun märännysmersun?
- h.alkkari
muistakaa kun haukutte mersua...niin onhan se kuitenkin ainut auto vielä...kyllä muut on aika romuja...ja jos nyt oikein ymmärrän niin teillä on ollut aivan loppuun ajettuja jo n.25 vuotta vanhojam ne mersunne...ostakaa uusia pikkuautoja varojenne mukaan niissä on pitkät takuut ym......ei mersu tee ihmistä autuaaksi varmaan luulitte että se on jotain naapurien ja sukulaisten mielestä kun ostitte vanhan mersun
- nkwl
h.alkkari kirjoitti:
muistakaa kun haukutte mersua...niin onhan se kuitenkin ainut auto vielä...kyllä muut on aika romuja...ja jos nyt oikein ymmärrän niin teillä on ollut aivan loppuun ajettuja jo n.25 vuotta vanhojam ne mersunne...ostakaa uusia pikkuautoja varojenne mukaan niissä on pitkät takuut ym......ei mersu tee ihmistä autuaaksi varmaan luulitte että se on jotain naapurien ja sukulaisten mielestä kun ostitte vanhan mersun
niin kiassa ja hundaissa on pitkät takuut eikä naapurit ole kateellisia niin ostakaa niitä niin ei tarvii valittaa koko ajan
- LEXUS sen olla pitää
nkwl kirjoitti:
niin kiassa ja hundaissa on pitkät takuut eikä naapurit ole kateellisia niin ostakaa niitä niin ei tarvii valittaa koko ajan
Ajelkaa te kia ym. quatroköyhät tuulipukuautoilijat edellämainittuja ruosteisia kansan"autojanne ja väitelkää keskenänne mikähän nyt mahtaisi olla se paras auto.Tästä huvittuneena me naistenmieleiset komeat Herrasmiehet ja huimapäät emme joutavia kinastele ja ajamme ainoaa OIKEATA AUTOA ! LEXIÄ.
- Nipponi paskoi
LEXUS sen olla pitää kirjoitti:
Ajelkaa te kia ym. quatroköyhät tuulipukuautoilijat edellämainittuja ruosteisia kansan"autojanne ja väitelkää keskenänne mikähän nyt mahtaisi olla se paras auto.Tästä huvittuneena me naistenmieleiset komeat Herrasmiehet ja huimapäät emme joutavia kinastele ja ajamme ainoaa OIKEATA AUTOA ! LEXIÄ.
Lexus = Toyota
Noh jos ei muuta saa niin ota Toyota Lexus -- köyhis - LEXUS toyota
Nipponi paskoi kirjoitti:
Lexus = Toyota
Noh jos ei muuta saa niin ota Toyota Lexus -- köyhisEnpä ole ennen kuullutkaan HAH HAH HAH HAH HAAAAAAAAAAAAA
- tsuhaaja
nkwl kirjoitti:
niin kiassa ja hundaissa on pitkät takuut eikä naapurit ole kateellisia niin ostakaa niitä niin ei tarvii valittaa koko ajan
Jos otat hieman tarkemmin selvää niistä takuuehdoista, niin ei niin hyvät takuut sittenkään. Esimerkiksi kilometriraja saattaa leikata sen takuun nopeasti paljon ajavalta. Ammattikäyttöön tarjosivat alkuun vain vuoden takuuta, vaikka muilla merkeillä, Toyotaa lukuunottamatta, takuu on kaksi vuotta riippumatta kilometreistä. Lisäksi oli hieman erikoisuuksia takuun kattavuudesta.
- skodillac...
mulla on skoda quatro. Saa olla liukasta, lähtee aina
- MielikuvatKohillaan
Vai oikein quatro...tosi köyhän miehen Audi?
- u24mee
Tsori mutta quattro tekniikka löytyy ainoastaan Audilta ja se on toteutettu torsen-tekniikalla -- ei todellakaan mitään haldex paskoilla kuten pirkka-audit (volkkari ja skoda). Että se siitä skodillakin paskavedosta.
- luuloa ei tietoa
u24mee kirjoitti:
Tsori mutta quattro tekniikka löytyy ainoastaan Audilta ja se on toteutettu torsen-tekniikalla -- ei todellakaan mitään haldex paskoilla kuten pirkka-audit (volkkari ja skoda). Että se siitä skodillakin paskavedosta.
Korjausta edelliseen koska ei pidä paikkaansa:
-Vag konsernin poikittaismoottorisissa nelivetosysteemi on haldex ( esim. Audi A 3)
- Vag konsernin pitkittäismoottorisissa nelivetosysteemi on torsen ( esim. VW Phaeton, VW Passat 3BG( vm 2000-2005)
Uudemmat Passatit (3C) ovat haldex tekniikalla, koska tällöin moottori muuttui
poikittaiseksi .
- Urpå
Mitä vaikeeta siinä on? Vai etkö osaa ajaa AUTOLLA?
- pa,ei
Mersu on kuiyenkin kaikkien autojen äiti...ouhukaa mitä tahansa
- akka
Ja höpö höpö...Miten hölmöläisten kirjoittamia juttuja.Ihan sama onko Mese vai Lada,ajo-ominaisuudet ovat vain erinlaiset.Itselläni on ollut n.237 autoa ja kaikki merkit on läpikäyty.On ollut uutta ja vanhaa,takapotkua,etuvetoa ja nelivetoa,kaikilla herkuilla ja ilman herkkuja.Tosi asia on että toiset ovat parempia ajettavia talvikelissä kuin toiset.Itse kyllä tykkäsin takapotku Mesestä talvikelissä(renkaat vaan olivat paskat)Nelivetokin oli ihan jees mutta jatkuva neliveto ei,etuveto tahtoi kyllä puskea.Nyt iän karttuessa olen satsannut uusiin ja hyviin renkaisiin ja huomannut että ihan sama millä ajaa.
- kka
akka...olet varmaan jo aika vanha..mies tai nainen,...kun olet monta autoa ajanut...ajelehan varovasti että et joudu ratsioon voi olla jopa kortin menoa,,,,suosittelen kuitenkin sinulle 4 vetoa on turvallisempaa
- akka
kka kirjoitti:
akka...olet varmaan jo aika vanha..mies tai nainen,...kun olet monta autoa ajanut...ajelehan varovasti että et joudu ratsioon voi olla jopa kortin menoa,,,,suosittelen kuitenkin sinulle 4 vetoa on turvallisempaa
:) Ei ole ikä vielä pilannut tämän akan naamaa vaikka rypyttääkin:) Työn puolesta autoja joutunut vaihtamaan ja ajamaan.Onhan se nelikko näpsäkkä jos ei jatkuvana ole....vaan kolareilta säästytty yhä
- skodaquatro
Just kävin kokeilemassa 4x4 skodaa. Pysäytin erittäin jyrkkään mäkeen, asfaltin päällä oli jäätä ja räntälunta muutama sentti. Yksikään pyörä ei edes sutinut. Aivan kun olisi kesäkelissä lähtenyt. Edellisellä etuvetoautolla olisi joutunut ainakin kieli keskellä suuta lähtemään, jos ois lähtenyt sittenkään. Kokemusta on myös takavetoautoista. Jos painonjakauma on ok, niin aika hyvin nekin lähtevät.
Tärkeintä on tuntea oma auto ja tietää mihin voi pysähtyä ja mistä pääsee vielä uudelleen liikkeelle. Renkaat pitää tietysti olla kunnossa. Mutta näillä liukkailla keleillä neliveto vetää suuta hymyyn... - noppacorola.
nyt ne turvat kii pikku huorat, noppa corola se olla pitää. feat wunderbaum
- kissalla
C5 sitikka etuvedolla ja pitää ajaa tahallaan ulos tieltä. Aivan loistava luistonestosysteemi. Vähän liiankin hyvä. Onneksi tuli opeteltua tämä autoilu ilman näitä apuvälineitä.
- ei ikinä mersua
Takapotkuinen mersu vaihtui minullakin etuvetoiseen isohkoon autoon ja olen tosi tyytyväinen nykyiseen autooni. Kyllä se on vain niin, että takapotkuinen jää melko varmasti liukkaassa ylämäessä sutimaan, kun etuvetoinen mennä porhaltaa ylämäet olipa ne miten liukkaat tahansa!
- Kotimaiset renkaat
En oikein tajua tätä takavetoisten moittimista. Itselläni alla kolmas takavetoinen mersu, enkä ole kertaakaan ollut ongelmissa liukkaalla. Näillä takapotkuilla olen ajanut yhteensä n. 400tkm. Tosin panostan aina kunnollisiin talvirenkaisiin. Suurimmaksi osaksi lienee se syyllinen siinä kuljettajan paikalla, huonoista renkaistakin voi huoletta syyttää kuljettajaa. Tietämättömät,kokeilkaa joskus vähintään 2000-luvun takapotkua hyvillä renkailla voi mielipide muuttua.
Eilen muuten työnnettiin porukassa liikennevaloista mazda 6:sta. Loppui mazdasta pito liukkaalla. Samasta paikasta lähdin omalla takapotkulla ilman ongelmia.- etuveto59
Mersu liikkeessä kuultua: Olipa liukasta ajella, pitäisi taas laittaa takakonttiin jotain painavaa, jotta sais jonkinlaisen pidon takarenkaisiin!!! (mersun omistaja)
Ja me muutko takavetoisia mollaa???
- yutihj
kaikesta huolimatta MERSU on paras auto...puhukaa mitä tahansa..ajan taksia
- C 180
Onko se etuveto joku uusi vakioveikkauksen peli ?
- cmvntu
älä koskaan loukkaa MERSUA.....sitä ei voi haukkua
- opetelkaa.ajamaa
Etuveto on erinomainen naisten/tyttöjen harjoitteluauto.
- näin se vaan on
Juttelin eilen mersun omistajan kanssa ja kysäisin mitä mieltä olet näistä takapotkuisista autoista. Hän sanoi, että kesäkelissä on aivan sama onko takatai etuvetoinen, mutta talviajossa takapotkunen on vähän hankalampi ajaa. Liukkaalla kelillä pitää olla tosi varovainen kaasujalan kanssa tai pyörähdät nopeasti ympäri.
Neliveto on talviajossa se paras ratkaisu. Seuraavaksi etuveto ja huonoin mahdollinen takavetoinen auto! - hartialukko
näin se vaan on kirjoitti:
Juttelin eilen mersun omistajan kanssa ja kysäisin mitä mieltä olet näistä takapotkuisista autoista. Hän sanoi, että kesäkelissä on aivan sama onko takatai etuvetoinen, mutta talviajossa takapotkunen on vähän hankalampi ajaa. Liukkaalla kelillä pitää olla tosi varovainen kaasujalan kanssa tai pyörähdät nopeasti ympäri.
Neliveto on talviajossa se paras ratkaisu. Seuraavaksi etuveto ja huonoin mahdollinen takavetoinen auto!kyllähän se niin on, että nelivetoisella jäät jumiin sinne mihin et muilla pääse. Takavetoisella pyörähtää ympäri, jos ei kädet toimi. Etuvetoinen puskee. Kaikissa vetotavoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Loppupeleissä kaikki on kiinni kuskista.
- mersu on vaan paska
hartialukko kirjoitti:
kyllähän se niin on, että nelivetoisella jäät jumiin sinne mihin et muilla pääse. Takavetoisella pyörähtää ympäri, jos ei kädet toimi. Etuvetoinen puskee. Kaikissa vetotavoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Loppupeleissä kaikki on kiinni kuskista.
"kyllähän se niin on, että nelivetoisella jäät jumiin sinne mihin et muilla pääse."
?????
Nelivetoinen menee vaikka umpihankeen kitkarengailla!!
Mutta meneppäs sinä takavetoisella sen perässä!! Ei varmasti onnistu!!
Olen nähnyt sen, että neliveto Subaru meni kesämökkitietä kitkarenkailla kolmen kilometrin matkan 20:senttimetrin hangessa mökkipihaan!! Ja otettiin hinaukseen vanha taunus! Mersulla ei olisi voinut tehdä tällaista!
jk - flgdfjk
mersu on vaan paska kirjoitti:
"kyllähän se niin on, että nelivetoisella jäät jumiin sinne mihin et muilla pääse."
?????
Nelivetoinen menee vaikka umpihankeen kitkarengailla!!
Mutta meneppäs sinä takavetoisella sen perässä!! Ei varmasti onnistu!!
Olen nähnyt sen, että neliveto Subaru meni kesämökkitietä kitkarenkailla kolmen kilometrin matkan 20:senttimetrin hangessa mökkipihaan!! Ja otettiin hinaukseen vanha taunus! Mersulla ei olisi voinut tehdä tällaista!
jkJoku ei ilmeisesti ymmärtänyt lukemaansa...
- dkfjtu
on fiksut miehet asialla...HÄVETKÄÄ
- Jussi Korhonen
Audi on vaan kallis Volkkari ja Paskalato Laakkosen kyltin alla vieläpä :)
Itse ajelin tuossa väliviikon 2007 E-sarjan Diesel Mersulla ja kylläpä sitä jo voi Autoksi kutsua. Maailma tarvitsee esikuvia. Ei mitään hajuakaan, että on takavetoinen muualla kun parkkipaikoilla. Herranen aika että on ketterä peli :)
Itselläni takaveto Opel ilman mitään apuvälineitä ja eipä tuollakaan ole mitään ongelmia edetä, kun ostaa talvirenkaiksi parasta, mitä rahalla saa ja opettelee takavedon niksi. Kivahan sillä on välillä leikkiäkkin ;)
P.S. seuraava onkin sitten Mersu! - Kehumisiin.
Huoh huoh ja vielä kerran huoh. En voi kuin ihmetellä miten aikuiset ihmiset jaksaa kiistellä autoista, ilmeisesti ainakin täysi-ikäisiä, jos auton ja ajo-oikeuden siihen omistaa.
Ihan sama mikä merkki, malli, vetääkö edestä, työntääkö takaa vai tekeekö molempia. Jokaisen oma valinta, mieltymyksien, rahavarojen ja tarpeitten mukaan. Jokaisella pärjää nykypäivänä, tiet ovat hyviä, ei tarvita niitä citymaastureita, no jotkut kohottamaan vähän egoaan. Siis täällä pärjää oikeesti millaisella autolla vaan ja vaikkapa kesärenkailla, jos sais vaan ajaa läpivuoden. Suurimmalla osalla teistä on nopeusrajoitus 80km/h, satastakin kulkee jopa pienin kottero. Nopeutta kun ei saa nosta yli sallitun edes ohitustilanteessa, joka on todella peestä.
Itselläni on 15 vuotta vanha auto ja riittää mulle yllinkyllin. Olen ajanut uusilla ja vanhoilla, toki on ero uudella ja vanhalla, kuten on kaikessa muussakin kuin autoissa. Sen voin todeta kokemukseni perusteella, että mersu on todellakin yliarvostettu auto, siinä maksetaan aivan valtava summa pelkästä merkistä.
Lopuksi vielä sellainen huomio, että miltei poikkeuksetta uudet autot eivät ole omia vaan rahoitusyhtiön tai pankin. Rahoitusyhtiön autolla sitten leuhkitaan, naurettavaa. Järjetöntä ottaa velkaa peltilehmän vuoksi valtavia määriä. No, jokainen taaplaa tyylillään.- nhyujm
olen samaa mieltä jokainen taaplaa tyylillään....mutta rahoitusyhtiönkin velka on maksettava eikä sitä saa enää kuka tahansa.....mutta muistakaa MERSU on kuitenkin autoista PARAS
- Kallis tähti.
Mistä johtuu, että juuri mersut ajelevat usein ilman ajovaloja, eivätkä käytä suuntavilkkua ?? Onko sellainen kenties mesen karvahattumalli ?
- Tyyt. mersumies
Ilman ajovaloja ajeleva auto on todennäköisesti skoda tai sitten vanhempi mersu, nykyisin autossa kuin autossa on valoautomatiikka. Ja tuo suuntavilkku näyttää puuttuvan joka toisesta, merkistä riippumatta. Ja lopuksi, MercedesBenz EI TEE karvalakkimalleja. Mersu tekee autoja joita muut yrittää seurata.
- Toiotakunetmuutasaa
Kallis tähti....nimimerkille
Keulan (johto)tähti on mersun myydyin varaosa(hinta n.20eur), kateelliset varmaan repii irti. Omastanikin kadonut kaupan parkkipaikalla. - Jatkekko??
Suurinosa mersuista on karvalakki malleja, siis todella pelkistettyjä. Suorastaan rumia. Saat jotain luksusta mukaan sitä mukaa kun maksat aina muutaman tonnin ylimääräistä. Edelleen yliarvostettu, ei olis minun auto vaikka voittaisin lotossa miljoonavoiton.
- jos-et-hallitse
Nii voipi olla iha hyvä että et mersua osta. Neideille on ehkä etuvetoinen suositeltavampi.
- Veto veto työntö ?
Ajatushan se on tuokin katkeroituneelta ihmispololta.
"Jokkis"ajoissa tullut tutuksi niin takaveto kuin etuvetokin. Ja täytyy vaan todeta, että etuvedolla ajetaan voitot miltei poikkeuksetta.
Henkilökohtaisesti tykkäisin ajaa takavedolla, mutta ei niitä oo tarjolla enää juuri lainkaan kuin aivan liian vanhoja ja sit mersuja ja bemareita, ne on pois suljettu.
Totta tuokin, että neideille on parempi etuveto. - kaktuspiikitalla
Kyllä ne takavetoiset ovat oikeita autoja.
Miksi F1 autot eivät ole etuvetoisia jos etuvetoiset on kerran parempia ajaa? Siellä ei ainakaan ole rahasta kiinni se auton suunnittelu. - vilkkuu, ei vilku
Tuohon "Miksi F1 autot eivät ole etuvetoisia" arvelisin vaihtoehtoja:
a) Qatareissa ja Malesioissa on vähemmän lunta (ainakin kisojen aikaan) tai
b) F1-inssit eivät ole tajunneet etuvedon paremmuutta talvikäytössä
Pitäisi Bernielle esitellä varmaan Skoda-quatro. Muuttuisivat formulat nelivedoiksi. Silloin saattais F1:siin tulla tammikuun osakilpailu Utsjoelle.
Vilkun käytöstä: ei kait Varkaudessa tarvii sitä käyttää. Kaikkihan täällä tietää mihin kukakin kääntyy. Ainakin minä tiedän minne olen menossa - useimmiten.- vielä ois oppimista
Skoda-quatro......... Ei helevetti, päivän paras
- kyllä lähtee
Eikö olekin mukavaa oppia uusia ja hienoja asioita. Tämä saattaa olla paras päiväsi.
- tyytyväinen
Minusta on tosi kivaa kun naapurissa on mersu he ovat paljon onnellisempi kuin joilla on tavalliset kansan autot.....ilmeisesti mersun omistajat ovat aika tyytyväisiä elämäänsä....itse olen autoton mutta jos hankin auton pyrin ostamaan mersun
- tyytyväine
olet ihan oikeassa TYYTYVÄINEN näin asia on....ajatelkaa muutkin samoin
- arkielämää tu onnen
Harhakuvitelmaa, että kaikki mersun omistajat olisivat tyytyväisiä elämäänsä!
Elämässä pitää kaikki olla kohdallaan ilma mitään mersua, niin jaksat paljon paremmin. - Merseedes-Eräreikä
Mersut ne on aina tientukkoina. Viikon saa hehkuttaa käyntiin, rekoistakaan ei meinaa ohi päästä. Noh, papparaisillahan ei ole kiire mihinkään. Monesti naurattaa myös nämä wanna be rahamiehet jotka vouhottaa miljoonamersulla. Siis ajetulla. Jos joku haluaa ajaa vanhoilla oksennuksenhajuisilla takseilla, niin mikäpäs siinä. Kyllähän nämä vanhoja mersuja ajavat tyypit on yleensä täysiä luusereita. Pula-ajan Elwiksiä...
- vbncfh
on kateelliset taas palanneet tännä NAUKUMAAN....tosi raukkamaista haukkua mersuja ja niiden omistajia
- merssumies 10
Kyllä nyt ainakin jossain on me mersumiehet.onnistuttu kun edes sinua sapettaa. Jatkamme siis edelleen tientukkona olemista ja elwistelyä? pahan hajuisilla autoillamme.
- ei mersua
Olin ostamassa mersua eteläsuomesta. Kuvien perusteella tosi siisti ja hinta kohdallaan. Soitin auton omistajalle ja kyselin auton kunnosta. Omistaja kertoi mitä kaikkea katsastukseen on tehty. Kysäsin, että mikä on viimeinen hinta jolla se lähtee. Omistaja sanoi, että hintaa ei voi laskea, koska varaosat ovat älyttömän kalliita. Siihen minun kiinnostus mersua kohtaan lopahti.
Joku vuosimalli mersussa lahoaa käsiin. Eli osta kallis mersu ja muutaman vuoden päästä sillä ei tee yhtään mitään! - Anonyymi
osmo
- Anonyymi
jauhelihat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752