kaipaisin vertaistukea muilta saman kokeneilta kotiäideiltä tai jotka ovat tällä hetkellä samassa tilanteessa.itse olen ollut nyt 7v kotiäitinä.meillä on 3lasta kaikki alle 5v.itse uuvuin totaalisesti 3kk sitten ajattelin että järki lähtee mulle tuli tuhoajatukset omia lapsiani kohtaan. ja edelleen tutkitaan mistä johtuu.meillä nuorimmainen lapsi joka tulee nyt pian vuoden on moni alleginen lapsi ja valvottanut koko vuoden.herää noin 3-6kertaa yössä itkuun.lääkärissä käytettynykyään ahdistaa ja ajatuksia tulee väliin.en koskaa tekisi mitään mut nuo ajatukset pelottavat todella.
käyn terapiassa ja lääkitystä nyt kokeillaan.olisi mukava löytää saman kokeneita äitejä ja miten olette selvinneet!!
KOTIÄIDIN UUPUMUS
6
1540
Vastaukset
- sade pilvi
sori tuli kiireesti kirjoitettua huomasin virheet!!:)siis meidän 1v valvottaa edelleen ja herää yössä 3-6kertaa yössä ja edellään tutkitaan mistä johtuu!itseäni edelleen ahdistaa ja ajatuksia tulee väliin!!korjaan tähän kun en saanut poistetuksi tuota!!:)
- ei mahda mitään
Joo teitä vain ei ole tehty äideiksi. Miksi teitte lapsia? -Kun muutkin vai luulitteko pääsevänne sluibaamaan työelämän?
- kaikkea hyvää sade..
Miten voit vastata noin typerästi väsyneelle äidille. En ole äiti, minulla ei ole lapsia mutta noin ei tarvitse kenellekään vastata.
Olet varmaan ihan paras ja sopivin äiti omille lapsilles. Ei eole ihme että väsyy kolmen noin pienen lapsen kanssa ja kun ei saa vielä nukutuksi. Toivon että saat jostakin lastenhoitoapua ja että voisit nukkua. Olen kuullut että on luonnollista psyykkisen väsymysken myötä kokea moisia ajatuksia lapsiaan kohtaan. Hyvä että voit asian tiedostaa ja puhua.
Kirjoitelkaa joilla on kokemusta uupumisesta lasten kanssa.
- jaumauuu
Saanko kysyä, miten sinulla on omaa aikaa? Onko yhtään? Onko teillä perus: mies töissä, vaimo hoitaa lapset ja kodin 24/7?
Sanon sinulle tämän. Hankkikaa lapsenvahti. Kyllä, se tuo lisämenoja, varsinkin kun vähänkin allergiselle lapselle tarvii varmasti vähän kokeneemman hoitajan, mutta hankkikaa se hoitamaan lapsia kerran viikossa, niin, että sinä saat vapaata aikaa.
Vaikka on lapsia, ei niiden lapsien pitäisi olla kuitenkaan AINA se ykkösasia elämässä ja se ainoa asia mitä sinulla on. Monet äidit väsyvät ja masentuvat juuri sen takia, kun saatuaan lapsen, heidän oletetaan hoitavan kaiken, myös ne lapset ja viihtyvänsä vain lapsien suerassa.
Sinä tarvitset sitä omaa aikaa, sinä tarvitset öitä jolloin voit nukkua ja niiden asioiden tarvitseminen ei tee sinusta yhtään huononpaa äitiä. Huonon äidin sinusta tekee ainoastaan se, että jätät hoitamatta itseäsi silloin kun tajuat, etteivät asiat ole kunnossa.
Kun ei nuku tarpeeksi, silloin oma kroppa ajaa ulos raiteilta, jolloin myös mielikin järkkyy ja tulee ajateltua ties mitä, pahimmassa tapauksessa jopa tehtyä.
Mutta tiedän ettet sinä niitä tee, nyt sinun pitää vain löytää se oma aika ja myös se, että saat nukuttua tarpeeksi! (voit vaikka nukkua iltapäivällä kun mies tulee töistä, kerrot vain hänelle että hänen kuuluu valvoa lapsia silloin.)- sade pilvi
meillä käy kodinhoitaja nyt 3kertaa viikossa..4tuntia päivä saan itse omaa aikaa ja huilatuksi.mieheni nukkuu nyt aivan täysin nuorimman lapseni kanssa.
ehkä en olisi uupunut,mutta kun meillä on tämä tilanne mieheni masentu kesällä ja itse jouduin hoitamaan kaiken ja tukemaan miestäni..nyt kun mieheni tuli parempaan kuntoon itse uuvuin!!
mummuja ja pappoja meillä ei ole avuksi että mieheni kanssa hoidettu kahdestaan kaikki!!
sulle nimimerkki ei mahda mitään ehkä sua ei ole luotu lapsen venhemmaksi jos noin ajattelet, eikä tämä maailma jatkuisi jos lapsia ei tehdä!!rakastan lapsiani yli kaiken enkä kadu päivääkään!!
haluaisin vaan löytää saman kokeneita!NOIN PAHASTI EI TARVISI SANOA UUPUNEELLE TAI MASENTUNEELLE ÄIDILLE!!sinä et tiedä henkisestä taakasta mitään ja jos olisin pahemmassa kunnossa tuommoset sanat voisi pahentaa omaa tilannettani!!on parempi jättää tuollaset kommentit väliin jos ei ymmärrä asiaa!!
elämä ei ole aina helppoa!!näistä asioista moni ei halua puhua itse olen ollut avoin asiasta enkä häpeä tätä asiaa!!!
olis tosi mukava jos joku joka on kokenut saman kirjottaisi!!omaa aikaa järjestän nykyään mahdollisimman paljon!!kun nuorimmainen saatais nukkumaan yöt kokonaisina asiat muuttuisivat!!!
- isä hoitaa
itse olen mies ja kolmen pienen lapsen huoltaja. Todellakin on jaksaminen myös finaalissa. Kaikki oma aika menee lasten kanssa. Mutta jospa 20 vuoden päästä olisi jo omaa aikaa ja saisi nukkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841