Kolme synnytystä takana ja voisin muuten vielä halutakin lapsia, mutta ala kautta en synnytä. Ponnistusvaihe aina vaan pahempi ja pahempi. Viimeisestä huusin suoraa huutoa niin kauan, että lapsi oli ulkona. Ilokaasumaski tietty himan toimi äänen vaimentimena.... Järkyttävää touhua koko synnyttäminen. Miten joku pystyy kokemaan sen kamaluuden 10 kertaa???? Mulla on sentään hyvä lihaskunto ja synnytyksen sujuneet pahemmitta repeämittä, mutta silti.... Ei kiitos enää...Ja aikaa on jo kulunut viimeisestä synnytyksestä.
en synnytä enää koskaan
17
1063
Vastaukset
- ihmettelyä
... huusit ponnistusvaiheessa ilokaasumaski naamalla?
Olisi varmaan auttanut enemmän se ilokaasu (ponnistusvaiheessa?), jos olisit huutamisen sijasta hengittänyt sisäänpäin ...- piilosta?
mistä näitä viisastelijoita sikiää??????????
- samma häär
Mulla 2 synnytystä takana, ja olen ihan samaa mieltä... Ponnistusvaihe oli tokalla kerralla ihan hirveetä, oksensinkin kesken touhun. En aio enää "tehdä" enempää lapsia, tää riitti mulle.
- pällin
Miksi oksensit? Olisit hengittänyt vaan sisään päin...sillä siitä selvinnee???
- samma häär
pällin kirjoitti:
Miksi oksensit? Olisit hengittänyt vaan sisään päin...sillä siitä selvinnee???
Oksennus tuli mm. sen takia että mua närästi ihan kauheasti vielä synnytyssalissakin. Närästys loppui heti vauvan synnyttyä. Ja osittain varmaan senkin takia että sattui niin paljon. Ihan kyllä hengitin, kiitos vaan loistavasta vinkistä.
- hr5sss
Minä taas voisin ponnistella, mutta se hemmetin alku siihen saakka, että saa kipulääkkeet... se se on tuskaa. Tosin minulla kumpikin muksuista on olleet alle 3 kilosia, joten ei ole kokemusta minkään järkäleen synnyttämisestä. Mutta jos näitä "meijänkokosia" sais synnytellä nii ei olis ongelma ;)
- ...........
Mulla on ponnistusvaiheet kahdesta ollut niin tuskaa etten lisää enää tee. Ja ekä järkäle oli tasan 3kg, toinen 3,5kg että ei se ihan niinkään mene että pienet tulee helposti. Ekassa vauva oli otsatarjonnassa, tokassa ponnistusvaihe kesti 1,5h...
- 2synnnyttäjä
Mä oon ensimmäisen synnytyksen jälkeen ihmetelly et kuinka joku voi huutaa ponnistusvaiheessa...?! Ei mulle käyny mieleenkää että olisin edes pystyny huutamaan, sen verran piti keskittyä siihen ponnistamiseen :o Keuhkot täyteen ilmaa ja ponnistus...jos siinä samalla huutaa niin ei ihme jos on hankalaa?! Mutta meitä on moneksi... Ponnistin 12min ja virhetarjonnassa poika. Pian taas uudestaan :)
- ........
Mä olisin varmaan samaa mieltä jos olisin ponnistanut vaan sen 12 minuuttia. Mutta kun aikaa menee 1,5 tuntia ni ei oo enää kivvaa!! Tiesitkös että kaikilla on erilaiset synnytykset ja jos sulla tuntu "helpolta" ni se ei muilla tunnu samalta???
- Oulun liike
Voin 8 lapsen äitinä sanoa, että harjoitus tekee mestarin eli isomman lapsimäärän kokemuksella mukulat alkavat plumpsahtaa ulos melko helposti. Pitää vain muistaa pitää tahti riittävän tiuhana ettei paikat pääse taas käymään tiukaksi.
Ei tarvi kuin ajatella synnyttämistä, niin mukulan pää jo on "housuissa". Viimeisin syntyi eteisessä ensihoitajien avustuksella, kun ei ukko kerennyt ajoissa hakemaan. :) - perse ei repee
Tjaa, yhden tein, suunnitellulla sektiolla. Ei tulis mieleenkään repiä alapäätäni kun asian voi hoitaa toisinkin. Noh, kukin tavallaan. Ja kyllä, yksi riittää, enempää ei tule.
- öure
Hienoa et muillakin on samoja ajatuksia kuin itsellä..
- Minulle..
ei tulisi mieleenkään antaa leikkauttaa mahaani auki isossa leikkauksessa, kun vauvan voi synnyttää ihan sitä luonnollistakin tietä. Itse odotan toista ja odotan synnyttämään pääsyä..
- juupajuu..........
Minulle.. kirjoitti:
ei tulisi mieleenkään antaa leikkauttaa mahaani auki isossa leikkauksessa, kun vauvan voi synnyttää ihan sitä luonnollistakin tietä. Itse odotan toista ja odotan synnyttämään pääsyä..
niin juu, kaikkihan me oikein odotamme sitä synnytystä... kuin joulua
- No lähinnä..
juupajuu.......... kirjoitti:
niin juu, kaikkihan me oikein odotamme sitä synnytystä... kuin joulua
tarkoitin, että odotan synnytystä avoimin mielin ja iloisena siitä maailman mahtavimmasta palkinnosta, jonka sen jälkeen syliinsä saa.
- SE SATTTTUUUUUUUUUUU
Samat sanat, sanotaan aina et joka kerta uusi synnytys on helpompi, mut mulla viimeinen 4:s oli kaikista kauhein. Huusin ja huusin, ja hoitajat vaan nauroi ja taputteli... järkyttävää että pitää naisenk ärsi aja huutaa synnytyksessä. Jos mies teksisilapsia se olisi tehty ajat sitten kivuttomaksi.
Synnytys kivut on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kauheet ja se sattuuuuuuuuuuuuuu niin paljon, että jos sairaala olisi hiekkalinna, se sortuisi sata kertaa päivässä.
Synnytys sattuuuuuuuuu niin paljon että jos ei sattuisi meilläkino olisi 20 lasta.. mutta neljäänjäi. Miksi sen pitää sattua niiiiiiiiiin paljon. Oikeesti.....!!!
17 tuntia kun huudat putkeen niin tiedät huutaneesi. Jotkut synnyttää parikin päivää. - äittä viidelle pian
Mulla on kohta viis lasta ja ikää 29v :)
olen hoikka ja lyhyt ja koskaan ei yhdessäkään synnytyksessä ole tullut kuin pieniä nirhaumia ja nekin vasta tästä viimeisestä.
eka oli suunniteltu sectia,toka käynnistys ja kesto 6h 15min.
kolmas normisti alkanut 5h 11min,neljäs sitten 1,5h ja 5minutin ponnistus ja tämä tulokas oli suurin kaikista elikkä sen 4kg.
kaksi krt otin ilokaasun epiduraalin,mutta nyt neljännellä otin vain kohdunkaulan puudutteen joka oli ihan mielettömän hyvä ratkaisu! ekaa kertaa tunsin sen ponnistuksen tarpeen ja olikin nopea synnytys.
TODELLA hirveän hullun kipeä olin mutta ei yhtään tikkiä koskaan ja tavra palautunut erittäin hyvin joten päätimme mieheni kanssa vielä viidennenkin väsätä tähän.
tuleva synnytys pelottaa hieman-kivun takia,mutta uskon et kaikki menee nopeasti ohi,epiduraalia en enää koskaan ota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501415Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821069Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39838- 56799
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734