Eli jos auton vuosihuolto jää väliin, miten paljon se vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon joskus tulevaisuudessa? Jos autoa ei ole huollettu ollenkaan, saako sitä edes myydä eteenpäin? Pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos sitä ei ole huollettu? Tiedän, olen tyhmä. Ja kyllä, olen nainen. Ja ei, minulla ei ole kaksilahkeista hoitamassa autoani.
Jos auton vuosihuolto jää väliin...
15
5447
Vastaukset
- 600 000 km mittariss
Ei ole mitään vaikutusta katsastukseen.
Mahdotonta arvata vaikutusta myyntihintaan.
Mitä tahansa saa myydä, paitsi viinaa ja huumeita.
Kunhan moottoriöljyä on riittävästi, niin kyllä auto kulkee ilman huoltamisiakin parisataatuhatta kilometriä.- sori vaan, näkyy
tuuria tarvitaan jos meinaa huoltamatta selvitä useampia vuosia. Monessa autossa on jakopää hihnalla ja se kannattaa ainakin vaihtaa ajallaan, eikä öljyn vaihdotkaan ihan turhia ole. Täysin huoltamaton auto voi olla hankala myytävä ja hyvitykset ainakin huonot.
Aloittaja ei taida olla nainen, vaan joku pikku ressukka joka ei keksi mitään järkevää tekemistä tai kirjoittamista. - feihfefiue
Voi ola vaikutusta katsastukseen, esim jos on paljon ajettunvanha diesel, voi olla että vanhalla ilmnsuodattimella ei läpäise savutustestiä ja uudella menee heittämällä läpi.
- autoilija
"Aloittaja ei taida olla nainen, vaan joku pikku ressukka joka ei keksi mitään järkevää tekemistä tai kirjoittamista."
Kiitos. Juuri tuollaisia kommenttejä hain takaa. Idiootti. - olen nainen
Voisit koittaa palstaa: Treffit
- Auto Masentaja 2
Provo tai ei, mutta auton myyntihintaan huolloilla ei ole yhtään mitään vaikutusta. Joppari aina keksii tekosyyn, miksi juuri sinun autostasi ei voi enempää hyvittää, oli se huollettu tai ei.
Määrättyjä huoltotöitä pitää silti tehdä, muuten auto hajoaa ennen aikojaan. Ja ne pikkuviat joita tulee, ne pitää korjata heti etteivät pääse pahemmiksi. Näitä pikkuvikoja ei sitten kotjata määräaikaishuolloissa, tuskin huomataanlkaan, vaan lähinnä katsotaan onko nesteitä riittävästi ja kirjoitetaan hirmulasku.
Koeta löytää joku osaava tuttava joka silloin tällöin tarkastaa autosi ja huoltaa/korjaa sen mitä tarvitsee. Pikku korvausta vastaan, ei aivan ilmaiseksi. Tai opettele itse; käy vaikka ammattikoulu sitä varten. Parempaa neuvoa en osaa antaa.- ominkäsin
Itse ostin uuden auton 1989. Huoltokirjaan ei tullut yhtään leimaa tehdyistä huolloista. Kaikki huollot ja korjaukset tein itse. Kesällä 2011 ajoin auton Kuusakosken keräilypisteen portista sisälle romutettavaksi. Eivät kyselleet huoltokirjaa.
- mek.1981
Monessa autossa huoltoväli on jo yli 20 tkm/24 kk
- 20934uy3hjok5po4hjot
Jos mitään muuta huoltoa et raatsi teettää, teetä edes moottoriöljyn- ja suodattimen vaihto, se ei maksa paljoa mutta auttaa paljon moottoria kestämään.
Jos siinä väliinjääneessä vuosihuollossa ei paljon muuta olisi ollut kuin öljynvaihto niin tuskin se vielä paljoa vaikuttaa auton kestävyyteen mutta jos se olisi ollut laajempi huolto, esim. jakohihnan vaihto niin se voi jo vaikuttaakin, jos jakohihna pettää, moottori yleensä rikkoontuu niin pahoin että korjauskustannukset ovat monikymmenkertaiset huollon hintaan verrattuna.
Ikävä sanoa mutta ei riitä että on varaa hankkia auto, pitäisi olla varaa sen ylläpitoonkin. - uusi auto
Kiitos vastauksista, juuri tuota epäilinkin, että vuosihuolloissa tarkistavat vedet ja muut ja kirjoittaa ison laskun. Ölynvaihdot ja muut korjaukset on tietenkin asia erikseen, tulee huomattavasti halvemmaksi vaihtaa ne ajoissa kuin korjata koko moottori uusiksi :P
Auto on siis melko uusi ja vähän ajettu, eli ainakin toivon mukaan ei vielä kauheasti vikoja pitäisi olla...
ja viimeisimmälle: joo, oon samaa mieltä, ei riitä että on varaa ostaa se auto. Vaan eipä 770€ kuukausituloilla kovin pitkälle pötkitä. Toisaalta en selviä ilman autoakaan... - aika vai kilometrit
Jos auto syö öljyä ja öljyt pääsee vähiin, niin auton moottori voi jopa hajota.
Nykyiset öljyt on niin hyviä, että huoltovälin tuplaus tuskin aiheuttaa katastrofia, mutta kyllä se varmaan vähän lisää moottorin kulumista.
Ja toisekseen mistä huollosta on edes kyse? Monissa autoissa on esim. 15 tonnin huoltoväli, mutta vähintään kerran vuodessa.
En ole itsekkään huollattanut meidän toista autoa kuin tuon 15 tonnin välein, vaikka sen ajamiseen voi mennä jopa yli kaksi vuotta. - Kaikkeapitäähuoltaa
Jos autoa ei ole huollettu niin kyllähän se myytävyyteen vaikuttaa. Onko se tehty juuri vuoden tarkkuudella niin ei kai merkityksellistä. Tuskin kukaan haluaa ostaa autoa jota ei ole huollettu ollenkaan, enkä itse ainakaan paljoa arvosta jos se on "huollettu" ns merkkiliikkeessä. Pääasia liene se että autosta pidetty huolta.
Auto ei pääse katsastuksesta läpi jos se ei ole kunnossa! Siihen ei vaikuttane huollot eikä muut, ja jokaisen autonhan pitäisi muutoinkin olla AINA! ja joka päivä, sellaisessa kunnossa, että se läpäisee katsastuksen, oli se huollettu tai ei.
Mutta...............auto jota on pidetty kunnossa, ja siitä on pidetty huolta, niin se on aina arvossaan, kuten vastaavasti pidetty parisuhde.- En maksa pölynpyyhki
Sanotaan näin, että kyllä auto pitää huoltaa, mutta ei se leima siinä huoltokirjassa takaa auton kestävyyttä.
Itselläni on 200000 ajettu 10v. vanha rottelo, eikä huoltokirjassa ole ainuttakaan leimaa. Autoni arvo on noin 2500 euroa.
Mitä luulette. Olisiko autoni arvo korkeampi, jos siinä olisi 2000 euron edestä leimoja.
Vastaan tähä itse, ennen kuin joku alkaa väittämään muuta.
Myyntiarvo on sama. Auton kunto ratkaisee hinnan.
- dives
onko auto ehjä jos jää huoltoja väkiin niin mitä todennäköisimmin joo.
mikäli öljyjä ei vaihdata niin voi kärsii kone.
jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa varmasti huoltokirja josta puuttuu leimoja. - jui polli
Auton huoltamiseksi riittää öljynvaihto mielellään vuosittain (n. 30 - 60 euroa töineen ei-merkkikorjaamolla).
Lisäksi, jos autossa on jakohihna, niin sen vaihto auton valmistajan ohjeiden mukaisesti (n. kerran 4 - 5 vuoteen). Maksaa jonkun satasen.
Näiden lisäksi ei-niin-kriittiset työt ovat ilmanputsarin (ja mahdollisen raikasilmasuodattimen) vaihto aina joskus - itse vaihdan vuosittain. Maksavat muutaman euron ja ovat helppoja vaihtaa (tosin raitisilmasuodatin voi olla hankalassa paikassa, joten sen voi hyvin jättää vaihtamatta). Myös tulpat voi halutessaa vaihtaa vaikkapa samalla kun jakohihna menee vaihtoon. Eivät maksa montaa kymppiä ja vaihto myös helppoa.
Jarrunesteen voi vaihtaa (kuulemma imee kosteutta) myös tyyliin 5 vuoden välein. Itse olen kahdella autolla ajanut sen noin 200 tuhatta kilometriä ja lähemmäs kymmenen vuotta pelkillä öljynvaihdoilla (toiseen hihnan vaihdoin, toiseen en). Mitään sen kummempaa vikaa ei ilmennyt. Toki niveliä ja jarrupaloja muuta pientä laitettavaa oli, muttei mitään huoltoihin/huoltamattomuuteen liittyvää.
Mitään sen ihmeellisempää ei autojen huoltoon kuulu edes merkkiliikkeissä. Mitään ei korjata, eikä vikojakaan yleensä huomata. Toki pissapojan nestettä lisäillään ja siitä veloitetaan mukavia summia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871633
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1761217Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46901- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9823- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789