Hei!
Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta vuoden alusta lähtien. Kun e-pillerit jätin pois kuukauden päästä jouduin päivystykseen mahakipujen takia. Sieltä paljastui puhjennut kysta ja pco molemmissa munasarjoissa.
Kierrot minulla on ollut järjestyksessä kestoiltaan; 44, 56, 38, 33, 34, 34, 28.
Miltei joka toinen kierto on ollut tuhrumenkat. Eli ei ollenkaan puhdasta verta vaan sellaista harmaan ruskeata. Kuukautiset minulla kestää aina noin viikon.
Nyt tässä kierrossa olen menossa kp 48. Viikonloppuna teen viimeistään raskaustestin. En ole tehnyt sitä vielä koska en usko raskauden mahdollisuuteen.
Olenkin miettinyt siis että mistä voisi johtua nämä useat tuhrumenkat? Minulla on käynyt mielessä että voisiko toinen munasarja olla toimimaton jolloin hormoneja ei kerry ja kohdun limakalvo ei paksuunnu tarpeeks...
Onko muuten kystilla ja pco:lla jotain yhteistä? Luulen että minulla on tuon tammikuunkin jälkeen ollut kerran tuo sama puhjennut kysta kipujen kovuuden ja sijainnin takia. En mennyt kumminkaan lääkäriin kun viimeksikin kivut lähtivät yhdessä illassa.
Milloin olisi paras aika mennä lapsettomuushoitoihin? Olen muuten enemmänkin alipainoinen kuin mikä pcossa on tavallista että olisi ylipainoa. Painoa en ole saanut nousemaan juuri yhtään tämän yrityksen aikana. Iältäni olen 20 ja mieheni 30.
Kiitos neuvoista jo etukäteen! :)
PCO
1
141
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi.
PCO-tyyppiset munasarjat (voivat olla myös alipainoisilla) ovat tavallinen syy ovulaatiohäiriöön, mihin sopii myös niukka kuukautisvuotosi. Tällöin munarakkula ei kasva ja valikoidu, jolloin estrogeenitaso jää matalaksi ja kohdun limakalvo ohueksi. Kun munasolu ei irtoa, ei erity myöskään keltarauhashormonia.
Tilannetta hoidetaan ovulaatioinduktiohoidolla, mikä on useimmilla helposti toteutettava ja tuloksekas hoito.
Suosittelen varaamaan ajan lapsettomuushoitoja tekevään hoitoyksikköön suoraan tai pyytämään terveyskeskuksesta lähetteen keskussairaalaan.
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768