ttGABA 0.3 - voiko olla keliakiaa laisinkaan ?

asdfasdf

jos s-ttGABA arvo on 0.3

Normaali alle 7 U/m
lievästi koholla 7 - 10 U/m
koholla yli 10 U/m

niin onko hyvin epätodennäköistä keliakia ?

siskolta löytyy keliakia, ja mulla on kesästä lähtien ollut vatsan kanssa ongelmia. laktoosia siedän, ja yllämainittu keliakiatesti antoi tuloksen 0.3.

itse uskon vahvasti kyseessä olevan hiiva, söin kesällä antibioottikuurin ja en tajunnut syödä mitään maitohappobakteereja tms. ja kaikki ongelmat vatsan kanssa alkoi juurikin kesällä kuurin jälkeen.

tällä hetkellä vatsa reagoi vahvasti gluteeniin, kofeiiniin, sokeriin.. kuten candida yleensä. olen ollut viikon gluteenittomalla ja oireet hävisi, ummetus tuli.

eli itse en usko että keliakia, vaan hiiva.

4

5618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulukuun 31.

      Voisit syödä aivan normaalia terveellistä ruokaa, keliakiatestinhän voisi uusia vaikka uudestaankin. kun se on noin alakantissa,mitä se tarkoittaa. Minulla oli 77 ja on keliakia.
      Minulla meni kanssa vatsa kovalle, kun vaihdoin gluteenittomalle. Omenaa pari kertaa päivässä, niin helpottaa.Antibiootithan saavat vatsan bakteerikannat sekaisin ja hiiva .on tietysti isona tekijänä mukana.
      Tsemppiä Sinulle ja Hyvää Uutta Vuotta toivotellen.

      • Hankalatoireet

        Vaikka vastaan nyt myöhemmin sinulle mutta asiani koskee terveyttäni.
        Onko keliakin alin viitearvo 0.9ml/l/min.?
        Kävin labrassa 28.9.2016. Olen vältellyt jo kauan vehnäpuuroa.
        Sain siitä vatsa vaivoja löysä uloste oli yksi merkki. Välillä on tullut kakkaa alushousuolle kun en ole ehtinyt vessaan saakka. Täytyy myöntää et tuntui ällöttävälle pestä se löysä kakkaläntti pois pöksyistä. Sitten se vielä oli aika ikävä pyyhkiä kun käsi sotkeen siihen löysää ulosteeseen. Ikävintä oli että se oli toistuvaa.
        Nyt olen kokeillut viisi päivää erikoistuotteita olen seurannut ulosteen koostumusta. Eikä käsi sotkeennu pepaa pyhkiessäni.


    • oihdrgf

      Kyllä voi, sinulla voi olla IgA-puutos eli silloin tgaba voi olla matala. Silloin tärkeää tietää tgabg... jos molemmat matalat, sinulla ei ole keliakiaa, piste.

      • vältteliä

        Minulla on transminaasi arvo lievästi kohalla 0.9m/l. Onko se jo raja arvo?
        Saan normaalista viljasta ilmavaivoja, ruisleivästä tuli musta ripuliuloste, viimeaikoina on myös tullut löysää ulostetta josta osa on jäänyt lillumaan.
        Viisi päivää sitten oksensin ruis -ohra letut kolme ja puoli tuntia myöshemmin ulos.
        Vatsa oli kipeä maanantaina. Keskiviikkona söin ruisleivän siitä tuli mustaa ripuliulostetta. Vatsa oli kipeä. Välttelen normaalia viljaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe