trexan ja alkoholi?!?!?!?!?

vastasairastunut

Elikä siis, noin puoli vuotta sitten todettiin reuma ja annettiin lääkkeet ( salazopyrin 4x päivässä , oxiklorin ma-la , trexan 20 mg kerran viikossa. Olen pohtinut asiaa että miten alkoholi ja trexan tulee toimeen yhdessä. Olen kuullut niin montaa eri tarinaa , kuinka alkoholia pitäisi vältellä. Mutta kerta elinikäinen lääkitys , enkä halua absolutiksi ryhtyä. Toivoisin kokemuksia ihmisiltä, kellä kyseinen lääkitys , nuoruuttani haluaisin vielä elää täysillä ja olla viihteellä ilman vesilinjaa.. kiitos jo etukäteen :)

8

3320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokueräs

Riippuu pitkälti yksilöstä ja lähinnä maksa-arvoista. Jos maksa-arvot ovat ok, niin kohtuullinen käyttö tuskin haittaa. Siis saunaolut tms. on ihan ok ja satunnainen rankempikin juhliminen, kunhan ei Trexan päivänä ota. Tällaiset ohjeet sain reumapolilta, kun asiaa kysyin.

Mutta jos maksa-arvoissa on ongelmaa, niin kannattaa miettiä tarkemmin.

• Bobcayegon

Trexan vaikuttaa kuulemma ottopäivänä ja sitä seuraavana päivänä eniten, joten muutama päivä ainakin siitä ympäriltä kannattaa olla ottamatta mitään. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia maksa-arvojen kanssa vaikka joskus tulee juhlittua mutta sehän on henkilökohtaista miten mikäkin vaikuttaa..

• mMm

Mulla on keskiviikkoisin Trexanpäivä ja silloin en ota edes sitä saunasiideriä.. Viikonloppuisin olen kyllä alkoa ottanut, joskus rankastikin mutta ei ole maksa siitä kiukustunut.. Labrat ollu ok. Mulla parasetamoli nostaa maksa-arvoja enemmän, kun alkon käyttö mutta yksilöitä ollaan jokainen... Kokeilemalla selviää :D

• vastasairastunut

noniiin kiitos paljon vastanneille ! :) Täytynee siis koittaa kuinka paljon itse kestää , nyt on paljon parempi ja helpottunut fiilinki , kiitoksia ja hyvää joulun odottamista !:)

• KaiZulu

Söin Trexania lähes vuoden - meni aivan hyvin aluksi, turvakokeet parin viikon välein oli ok ja taudin oireetkin vähenivät - sitten turvakokeiden väli muutettiin kolmeen kuukauteen ja kun seuraavan kerran kävin, oli maksa-arvo jo yli 400 U/l (ALAT, viitearvo 10-45 naisilla) - Trexanin syönti loppui siihen.

• vastasaisastunut

HUI! Minulla oli aika taysiin nyt viime maanantaina ja niveleni olivat todella tulehtuneet vasemman jalan varpaista..Minulle alettiin määräämään trexania piikityksenä 1 mm kerran viikossa, aika paljon jännittää alkaa itse pistämään !

• joulupulla

On ollut käytössä Trexan piikkinä joskus ja nyt tabletteina. Maanataina otan lääkkeet, ja jos juon niin otan sit viikonloppuna. Eipähän lääkkeiden kanssa ylipäätänsä kannata alkoholia hirveesti käyttää. Noin 1-2 kertaa kuukaudessa tulee viikonloppuisin juotua, eikä ole koholla olleet maksa-arvot. Kannattaa haistella tilannetta.

Varmaan aika hyvä nyrkkisääntö ois olla juomatta lääkkeenottopäivänä ja parina seuraavana.

Tsemppiä pistoksiin myös.

• kokeiltu on

Kysyin aikanaan (aloittaessani trex) asiasta lääkäriltä, joka sanoi vuosikymmenien varrella todetun, että ei olisi ilmennyt haittavaikutuksia. Trexan on jo "vanha" lääke. A

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe