trexan ja alkoholi?!?!?!?!?

vastasairastunut

Elikä siis, noin puoli vuotta sitten todettiin reuma ja annettiin lääkkeet ( salazopyrin 4x päivässä , oxiklorin ma-la , trexan 20 mg kerran viikossa. Olen pohtinut asiaa että miten alkoholi ja trexan tulee toimeen yhdessä. Olen kuullut niin montaa eri tarinaa , kuinka alkoholia pitäisi vältellä. Mutta kerta elinikäinen lääkitys , enkä halua absolutiksi ryhtyä. Toivoisin kokemuksia ihmisiltä, kellä kyseinen lääkitys , nuoruuttani haluaisin vielä elää täysillä ja olla viihteellä ilman vesilinjaa.. kiitos jo etukäteen :)

8

3650

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokueräs

Riippuu pitkälti yksilöstä ja lähinnä maksa-arvoista. Jos maksa-arvot ovat ok, niin kohtuullinen käyttö tuskin haittaa. Siis saunaolut tms. on ihan ok ja satunnainen rankempikin juhliminen, kunhan ei Trexan päivänä ota. Tällaiset ohjeet sain reumapolilta, kun asiaa kysyin.

Mutta jos maksa-arvoissa on ongelmaa, niin kannattaa miettiä tarkemmin.

• Bobcayegon

Trexan vaikuttaa kuulemma ottopäivänä ja sitä seuraavana päivänä eniten, joten muutama päivä ainakin siitä ympäriltä kannattaa olla ottamatta mitään. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia maksa-arvojen kanssa vaikka joskus tulee juhlittua mutta sehän on henkilökohtaista miten mikäkin vaikuttaa..

• mMm

Mulla on keskiviikkoisin Trexanpäivä ja silloin en ota edes sitä saunasiideriä.. Viikonloppuisin olen kyllä alkoa ottanut, joskus rankastikin mutta ei ole maksa siitä kiukustunut.. Labrat ollu ok. Mulla parasetamoli nostaa maksa-arvoja enemmän, kun alkon käyttö mutta yksilöitä ollaan jokainen... Kokeilemalla selviää :D

• vastasairastunut

noniiin kiitos paljon vastanneille ! :) Täytynee siis koittaa kuinka paljon itse kestää , nyt on paljon parempi ja helpottunut fiilinki , kiitoksia ja hyvää joulun odottamista !:)

• KaiZulu

Söin Trexania lähes vuoden - meni aivan hyvin aluksi, turvakokeet parin viikon välein oli ok ja taudin oireetkin vähenivät - sitten turvakokeiden väli muutettiin kolmeen kuukauteen ja kun seuraavan kerran kävin, oli maksa-arvo jo yli 400 U/l (ALAT, viitearvo 10-45 naisilla) - Trexanin syönti loppui siihen.

• vastasaisastunut

HUI! Minulla oli aika taysiin nyt viime maanantaina ja niveleni olivat todella tulehtuneet vasemman jalan varpaista..Minulle alettiin määräämään trexania piikityksenä 1 mm kerran viikossa, aika paljon jännittää alkaa itse pistämään !

• joulupulla

On ollut käytössä Trexan piikkinä joskus ja nyt tabletteina. Maanataina otan lääkkeet, ja jos juon niin otan sit viikonloppuna. Eipähän lääkkeiden kanssa ylipäätänsä kannata alkoholia hirveesti käyttää. Noin 1-2 kertaa kuukaudessa tulee viikonloppuisin juotua, eikä ole koholla olleet maksa-arvot. Kannattaa haistella tilannetta.

Varmaan aika hyvä nyrkkisääntö ois olla juomatta lääkkeenottopäivänä ja parina seuraavana.

Tsemppiä pistoksiin myös.

• kokeiltu on

Kysyin aikanaan (aloittaessani trex) asiasta lääkäriltä, joka sanoi vuosikymmenien varrella todetun, että ei olisi ilmennyt haittavaikutuksia. Trexan on jo "vanha" lääke. A

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      133
      1655
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      225
      853
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      144
      851
    4. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      35
      765
    5. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      73
      747
    6. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      727
    7. 54
      702
    8. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      80
      608
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      63
      608
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      561
    Aihe