trexan ja alkoholi?!?!?!?!?

vastasairastunut

Elikä siis, noin puoli vuotta sitten todettiin reuma ja annettiin lääkkeet ( salazopyrin 4x päivässä , oxiklorin ma-la , trexan 20 mg kerran viikossa. Olen pohtinut asiaa että miten alkoholi ja trexan tulee toimeen yhdessä. Olen kuullut niin montaa eri tarinaa , kuinka alkoholia pitäisi vältellä. Mutta kerta elinikäinen lääkitys , enkä halua absolutiksi ryhtyä. Toivoisin kokemuksia ihmisiltä, kellä kyseinen lääkitys , nuoruuttani haluaisin vielä elää täysillä ja olla viihteellä ilman vesilinjaa.. kiitos jo etukäteen :)

8

3254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokueräs

      Riippuu pitkälti yksilöstä ja lähinnä maksa-arvoista. Jos maksa-arvot ovat ok, niin kohtuullinen käyttö tuskin haittaa. Siis saunaolut tms. on ihan ok ja satunnainen rankempikin juhliminen, kunhan ei Trexan päivänä ota. Tällaiset ohjeet sain reumapolilta, kun asiaa kysyin.

      Mutta jos maksa-arvoissa on ongelmaa, niin kannattaa miettiä tarkemmin.

      • Bobcayegon

        Trexan vaikuttaa kuulemma ottopäivänä ja sitä seuraavana päivänä eniten, joten muutama päivä ainakin siitä ympäriltä kannattaa olla ottamatta mitään. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia maksa-arvojen kanssa vaikka joskus tulee juhlittua mutta sehän on henkilökohtaista miten mikäkin vaikuttaa..


    • mMm

      Mulla on keskiviikkoisin Trexanpäivä ja silloin en ota edes sitä saunasiideriä.. Viikonloppuisin olen kyllä alkoa ottanut, joskus rankastikin mutta ei ole maksa siitä kiukustunut.. Labrat ollu ok. Mulla parasetamoli nostaa maksa-arvoja enemmän, kun alkon käyttö mutta yksilöitä ollaan jokainen... Kokeilemalla selviää :D

    • vastasairastunut

      noniiin kiitos paljon vastanneille ! :) Täytynee siis koittaa kuinka paljon itse kestää , nyt on paljon parempi ja helpottunut fiilinki , kiitoksia ja hyvää joulun odottamista !:)

    • KaiZulu

      Söin Trexania lähes vuoden - meni aivan hyvin aluksi, turvakokeet parin viikon välein oli ok ja taudin oireetkin vähenivät - sitten turvakokeiden väli muutettiin kolmeen kuukauteen ja kun seuraavan kerran kävin, oli maksa-arvo jo yli 400 U/l (ALAT, viitearvo 10-45 naisilla) - Trexanin syönti loppui siihen.

    • vastasaisastunut

      HUI! Minulla oli aika taysiin nyt viime maanantaina ja niveleni olivat todella tulehtuneet vasemman jalan varpaista..Minulle alettiin määräämään trexania piikityksenä 1 mm kerran viikossa, aika paljon jännittää alkaa itse pistämään !

    • joulupulla

      On ollut käytössä Trexan piikkinä joskus ja nyt tabletteina. Maanataina otan lääkkeet, ja jos juon niin otan sit viikonloppuna. Eipähän lääkkeiden kanssa ylipäätänsä kannata alkoholia hirveesti käyttää. Noin 1-2 kertaa kuukaudessa tulee viikonloppuisin juotua, eikä ole koholla olleet maksa-arvot. Kannattaa haistella tilannetta.

      Varmaan aika hyvä nyrkkisääntö ois olla juomatta lääkkeenottopäivänä ja parina seuraavana.

      Tsemppiä pistoksiin myös.

    • kokeiltu on

      Kysyin aikanaan (aloittaessani trex) asiasta lääkäriltä, joka sanoi vuosikymmenien varrella todetun, että ei olisi ilmennyt haittavaikutuksia. Trexan on jo "vanha" lääke. A

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe