Juoksuhousuista irtolahkeiksi

Just walking

Uskaltaisikohan leikata paksujen juoksuhousujen lahkeet irti ylhäältä asti ja tehdä niistä irtolahkeet? Olen nähnyt pyöräilijöillä sortsien kanssa käytettäviä irtolahkeita, mutta ne ovat liian kalliit.

Haasteena on saada sauma siististi ja lahje pysymään vielä ylhäällä, ilman että puristaa/valuu tms. Itse käyttäisin lahkeita sortsien kanssa vaeltaessa/kävellessä suojana viileältä/auringolta. Olisi helpompi pukea irtolahkeet kuin koko housut.

Hyviä vinkkejä... kovin lahjakas ompelija en ole.

4

118

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm hmm

hmm..siis haluat käyttää pelkkiä lahkeita?! Pelkkä päärmäys ei riitä, vaan yläreunaan olisi ommeltava esim. resori, niin kenties lahkeet pysyisivät jalassa.

• rekisteröitymätön**

Tarranauhakiinnitys voisi olla kätevä.

• chaps tai sukkanauha
    • Just walking

Tarranauha olisikin varmaan hyvä. Silloin sortsien pitäisi olla varmaan yläosastaan suunnilleen samaa leveyttä kuin lahkeiden. Ideana minulla oli, että näyttäisi ikään kuin käyttäisin trikoita sortsien alla. Mutta kyseessä olisi pelkät lahkeet. Sukkanauhasysteemiä mietin myös. Ehkä sekään ei olisi kovin typerä. Ymmärtääkseni pyöräilijöiden lahkeissa on jonkinlainen silikonisysteemi (samantyyppinen kuin lääkinnällisissä tukisukissa).

Ompelin viime kesänä sadelahkeetkin, mutta niistäkin puuttuu yhä toimiva kiinnitys. Laitoin niihin muutaman pienen purjerenkaan. Pitäisi varmaan viritellä joku kuminauhasysteemi niistä. Tässäkin ideana oli, että retkeilyvarustus kevenee, kun on pelkät lahkeet sadehousujen sijaan, ja hengittävyys paranee samalla. Tuon pitäisi olla core-texiä, mutta ainahan sateella hikoilee ja kostuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      930
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      798
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      697
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      563
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      528
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe