Raskaustesti 'valemenkkojen' jälkeen?

Ap

Eli onko jollain kokemusta valekuukautisista ja niiden jälkeisestä raskaustestistä? Näyttääkä plussaa jos raskaus on käynnissä vai tuleeko helposti negatiivinen? Itse luulen, että on ollut valekuukautisia muutamasti. Alkuun oli vahvat raskausoireet, jotka katosivat. Joitain pieniä oireiluja on ollut mukana. Eilen päättyivät taas kuukautiset, jotka olivat hyvinkin omituiset, niukat ja lyhyet.. Minun piti varata tänään aika terveyskeskuksen raskaustestiin, mutta mietin että olisiko tulos voinut olla virheellinen näin seuraavana päivänä noiden kuukautisten loppumisesta? Olen tehnyt 4 kotitekoista negatiivisella tuloksella, mutta tein ne aika alkuvaiheessa ja on alkanut tuntumaan, ettei tuloksiin ole ollut luottamista..

18

14925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

      Ei tulos ole sen virheellisempi seuraavana päivänä kuukautisten loputtua kuin viikon kuluttua.
      Ei ne valemenkat siihen vaikuta että testi näyttää negaa. Joskus raskaana ollessa testit näyttää negaa mutta useimmin ne kyllä näyttää oikein.

    • piupalipaupalipaupiu

      Ootko jättänyt ehkäisyn vasta pois? Mulla on tullut kummallakin kertaa 1-2 oudot kuukautiset kun oon jättänyt ehkäisyn pois, enkä siis ole vielä ollut raskaana. Sitten kun olen raskautunut 3. ja nyt 2. kierossa on kyllä kuukautiset jääneet sitten kans heti pois...en enää oikein usko valekuukautisiin..kun menkat vain voi olla oudot siinä kaikki.

    • vcewvcde

      et ole raskaana jos testi on negatiivinen. Tuossa vaiheessa viimeistään pitäisi pärähtää kunnon plussa, joten jos on nega, niin se on nega.

    • itse kokenut saman..

      Yksinkertaista..... ei ole ollut mitään "vale"menkkoja vaan ihan tavalliset menkat kyseessä, ja et siis ole raskaana. Kun oikein odottaa raskautumista ja toivoo sitä vauvaa, alkaa kroppa tuottamaan kaiken maailman raskausoireita... tulee siis pienimuotoinen "vale"raskaus.

    • ei raskaana...

      Samaa sanoisin, että et sinä nyt vaan ole raskaana. Kotona tehtävät virtsatestit ovat nykyään jo hyvin herkkiä, joten raskaus kyllä näkyisi niissä, jos sinulla valemenkkoja olisi ollut. Kyseessä ovat siis olleet ihan oikeat menkat, etkä ole raskaana. Ihan turhaan sinne terveyskeskukseen menet.

    • 18+4

      Se, että kuukautiset ovat niukat ja lyhyet, ei tarkoita, että kyseessä on valemenkat.

      Kuukautiset eivät tule sekunilleen kellon kanssa eikä kuukautisvuodon määrä, kesto tai laatu ole täsmälleen sama kuukaudesta toiseen. Jos sinulla on ollut jo muutamat tuollaiset kuukautiset ja raskaustesti on näyttänyt aina negaa, niin tuskinpa olet raskaana (ellet sitten ole tullut tässä kierrossa raskaaksi).

      Ehkä kannattaisi sen pelkän terveyskeskuksen labrakäynnin sijaan soittaa aika gynelle ja käydä varmistamassa, että kaikki on ok, kun vuoto on niin olennaisesti muuttunut. Kun sitten lääkäri toteaa, että kaikki on ok, voi opetella elämään niiden niukkojen menkkojen kanssa.

    • Ap

      Kun nämä omituiset kuukautiset eivät ole ainoa huolenaihe.. Vaan tuntuu, että kun on niin pitkä aika jo mennyt, että alkaa olemaan liiaksi turvotusta häpyluun yläpuolella ja vatsa on nykyään helposti todella paljon turvonneempi kuin yleensä. Huimausta on esiintynyt ja huonoa/etovaa oloa.. Hetken aikaa oli kova polttelun ja kuumotuksen tunne aivan alavatsassa häpyluun yläpuolella ja välillä vihloo kyljistä ja usein alaselkä kipeä.. Eivätkä nämä nyt enää voi olla menkkakipujakaan..

      • Lekuriin vaan

        No kannattaa sitten käydä lääkärissä, jotta voidaan selvittää, mitä omituisten oireiden takana on. Eivät nuo minusta pikein raskausoireiltakaan kuulosta ja jos testis näyttää sitä negaa, niin raskaana et ole.


      • paupalipiupali

        Minä olin ihan varma tuossa alku syksyllä, että olin raskaana kun menkat olivat yhtäkkiä niukat ja lyhyet ja raskaus mahdolinen ja toivottu. Sitä rupeaa siinä vaiheessa niin tutkimaan ja tarkkailemaan itseään eikä sitä edes tajua ja on kaiken maailman oireita. Minä jopa yökkäilin ja oksensinkin kerran! Testit näytti negaa ja uskottava se oli,että en vielä raskaana ollut. En meinannut ensin uskoa millään, että kaikki oudot oireet enkä silti ollut raskaana.


    • diipadaap

      Mulla kävi niin... menkat alkoi ihan normaalisti ja olivat normaalit, ruskeeta vuotoa ihan normaali määrä. käytin kuukuppiakin. yhtäkkiä loppuivat kun seinään 1,5 päivän päästä jo, yleensä mulla kestaa viitisen päivää. ostin (taas) huvittuneena testin ja naureskelin vielä pöntöllä istuessani että ihan varmaan tääkin testi turha (ei ollut eka, mikä tein kuukausien varrella :) ). no haalea mutta selvä viiva kuitenkin ilmestyi sitten! en ollut uskoa silmiäni! nyt odottelen pienen syntymää eli kyllä se testi ihan oikein näytti :)

      • 9+9=

        No niin toki voi käydä joskus, että jotain vuotaa ja on raskaana ( joskaan ei nämä valemenkat kovin yleiset ole) , mutta ap on tehnyt peräti 4 negatiivista testiä sen lisäksi, että on ollut kuukautisvuotoa, niin en minä näillä perusteilla lähtisi raskaudenmahdollisuutta juurikaan povaamaan.


    • Ap

      Olen myös lukenut juttuja netin keskustelupalstoilta, eikä näytä olevan lainkaan mahdotonta ettei moneskaan raskaustesti näytä oikeata tulosta. Muutamat muutkin olivat tehneet juuri neljäkin negatiivista ja silti olleet raskaana.. :/ Tosin tapaukseni olisi sitten todella harvinainen enkä sinänsä haluaisi enää itsekään uskoa mahdollisuuteen, mutta kaikki merkit edelleen viittaavat muuhun..

      • no jo nyt on

        Mitkä ihmeen merkit? Joo, aina on näitä tarinoita, että "ei näyttäneet testit oikein", mutta jos sä olet neljä negatiivista testiä tehnyt, niin ei sulla silloin raskaushormpnia veressä ole. Sitä kuvittelee kaikenlaisia oireita, olen minäkin mielestäni ollut monta kertaa ihan varmasti raskaana... Mutta jos nyt et millään suostu uskomaan, niin mene sitten sinne terveyskeskukseen ja pyydä veritesti.


      • kai nyt

        hyvä ihminen olet tehnyt uuden testin lähipäivinä.Jos sekin nega niin et ole raskaana.Jos et ole tehnyt niin järjetöntä spekulointia kun testi sen kertoisi..


      • lknjiijni

        Raskaustesti näyttää kyllä varmuudella, onko virtsassa/veressä raskaushormonia. Jopa pienenpieni määrä riittää saamaan aikaan viivan. Aina kuulee näitä nettilegendoja, että jollain työkaverin naapurilla ei näyttänyt koko raskausaikana, mutta ihan huuhaata ne. Jos tekee ensin neljä negatestiä ja sitten vasta positiivisen, on esim ovulaatio tullut normaalia myöhempään.


      • äippäx
        no jo nyt on kirjoitti:

        Mitkä ihmeen merkit? Joo, aina on näitä tarinoita, että "ei näyttäneet testit oikein", mutta jos sä olet neljä negatiivista testiä tehnyt, niin ei sulla silloin raskaushormpnia veressä ole. Sitä kuvittelee kaikenlaisia oireita, olen minäkin mielestäni ollut monta kertaa ihan varmasti raskaana... Mutta jos nyt et millään suostu uskomaan, niin mene sitten sinne terveyskeskukseen ja pyydä veritesti.

        en halua kasvatta ap:n toiveita mutta.juniorin raskaus alkoi meillä näin. mulla oli töissä olessa outoja oireita parin viikon ajan (huimasi/pyörrytti,vatsakipuja,etomista) tein raskaustestin ->nega,sit alkoi kummalliset menkat,kirkkaan punaista verta tuli ryöpsähtelemällä pari päivää,kävin tutkimuksissa kun epäilivät kohdunulkoista.sairaalan testit negaa.oireet jatkuivat (vatsakivut pyörrytys,oksetus jne) no kuukauden päästä kävin taas lääkärissä kun ei kuukautisia nyt kuulunut,ja raskaanahan sitä oltiin!ja raskaus oli siis alkanut jo ennen kummallisia menkkoja,testit vain näyttivät negaa sekä kotona että sairaalassa.olin muistaakseni rv:llä 8 kun testi viimein näytti plussaa (tai siis tuolloin tein viimeisen testin,ois saattanut hiukan aikaisemminkin näyttää mut pariin viikkoon en testaillut ollenkaan)..että näin mulla.


      • äippäx
        äippäx kirjoitti:

        en halua kasvatta ap:n toiveita mutta.juniorin raskaus alkoi meillä näin. mulla oli töissä olessa outoja oireita parin viikon ajan (huimasi/pyörrytti,vatsakipuja,etomista) tein raskaustestin ->nega,sit alkoi kummalliset menkat,kirkkaan punaista verta tuli ryöpsähtelemällä pari päivää,kävin tutkimuksissa kun epäilivät kohdunulkoista.sairaalan testit negaa.oireet jatkuivat (vatsakivut pyörrytys,oksetus jne) no kuukauden päästä kävin taas lääkärissä kun ei kuukautisia nyt kuulunut,ja raskaanahan sitä oltiin!ja raskaus oli siis alkanut jo ennen kummallisia menkkoja,testit vain näyttivät negaa sekä kotona että sairaalassa.olin muistaakseni rv:llä 8 kun testi viimein näytti plussaa (tai siis tuolloin tein viimeisen testin,ois saattanut hiukan aikaisemminkin näyttää mut pariin viikkoon en testaillut ollenkaan)..että näin mulla.

        hups,nyt vasta katoin vuosilukua.no mahdollinen raskaus on varmaan jo kuitenkin selvinnyt :)


      • ylläri96

        Jotain tuon tapaista kävi myös minulle. Jälkeenpäin olen miettinyt, että ovulaatio taisi tapahtua reilua viikkoa myöhemmin. Se selittäisi miks ei näkynyt testeissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe