Nykyisin kaikki pienkoneet taitaa olla nelitahteja. Olivatko ne sitten aiemmin kaksitahteja ja kuinka kauan näitä nelitahteja on ollut? Entäs mitä sitten ovat nämä moottorisahat yms. joihin pitää sekoittaa öljyä bensan sekaan?? Mahd. selkeät vastaukset, kiitos.
2-tahti, 4-tahti ..
12
15484
Vastaukset
- tahteja riittää
Ruohonleikkurit ovat aina olleet nelitahteja. Perämoottoreita on molempia, uusia perinteisiä kakstahtisia ei saa enää tuoda maahan päästöjen takia, kakstahti ruiskuja kylläkin. Moottorisahat ja raivaussahat ovat vielä lähes kaikki kakstahteja, lähinnä keveyden ja yksinkertaisen rakenteen takia.
- tahditon?!
Puppua puhut, kyllä 2-tahtisia ruohonleikkureita on ollut aiemmin vaikka kuinka ja paljon.
- Anonyymi
tahditon?! kirjoitti:
Puppua puhut, kyllä 2-tahtisia ruohonleikkureita on ollut aiemmin vaikka kuinka ja paljon.
Minä en ole nähnyt ainuttakaan 2-tahtista ruohonleikkuria. Lienevät historiaa. Jos sen käynnistää, niin äänestä sen eron huomaa ihan varmasti. Tosin bensiiniä ei kannata laittaa tätä testiä varten, sillä jos 2-tahtista moottoria käyttää ilman 2T-öljysekoitetta, niin kone hajoaa oikein kunnolla. Harvoissa 2T-koneissa on oma 2T-öljyn säiliö.
- yhtä tahtia
Yleensä 4-tahtikoneilla on konetta voiteleva moottoriöljy omassa säiliössään, kun taas 2-tahtikoneiden voiteluöljy on polttoaineen mukana.
- Mökin akka
Mistä sen sitten tietää jos ostaa joltain -90 luvulta koneen, ruohonleikkurin tai vaikka lumilingon että onko se 2- vai 4-tahti?
- Anonyymi
90-luvun laitteet ovat pääosin 4-tahtisia. Moottorisahat 2-tahtisia kuten jotkut trimmerit ja perämoottoritkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
90-luvun laitteet ovat pääosin 4-tahtisia. Moottorisahat 2-tahtisia kuten jotkut trimmerit ja perämoottoritkin.
Ja 2020 -luvun laitteet ovat akkukäyttöisiä. Kehitys kehittyy.
- tahtia mars
Eipä ulkoapäin mistään. Se täytyy vain tietää, lukea tyyppikilvestä, käyttöohjeista tai luottaa myyjän sanaan. Sitten voi vaikka tutkia, ja tehdä itse päätelmiä; onko laitteessa useampia säiliöitä (polttoaineelle ja voiteluaineelle erikseen), vai laitetaanko voiteluaine polttoaineen sekaan (seossuhde lukee usein tankin korkissa).
Ruohonleikkureissa tai lumilingoissa on harvoin molempia tahtilajeja. Moottoripyörissä useinkin. - Anonyymi
Ostaa vain 2t pienkonebensaa ja laittaa sitä joka moottoriin. Brigss Strattonin savutus ja karstoitus ei lisäänny nykyaikaisilla matala tuhkaisilla 2% öljyillä.
- Anonyymi
Tämäkin nosto on palstojen aktivointiviikkojen ansiota
- Anonyymi
Ei väliä. Pääasia että keskustelu on hurjaa.
- Anonyymi
Hämmentäviä nuo kaksitahtiruohonleikkurit. Kun ei oo kuivasumppua keksitty niin voi ajaa koko päivän 45 asteen mäkejä ojan penkkoja ylös ja alas. Luulis saastepäästöjen jo estävän nykyaikaiset mutta vielä näyttää saavan erikoisempia ammattimalleja 2t-vaihtokoneella. youutuubista voi ihaistella 2t ruohonleikkureiden pärinää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023