eroon tupakasta sähkötupakalla

Erkki...

Hei

Suosittelen lopettamaan tupakoinnin ennen kuin keuhkosairaudet iskee. Itselleni tupakoinnin lopettaminen oli todella vaikeaa, sitten lopulta pääsin eroon tupakasta sähkötupakan avulla. Olen aiemmin polttanut n. 20vuotta, askin tai enemmän päivässä.

Olen nyt ollut puoli vuotta polttamatta normaali tupakkaa ja keuhkoissa virtaa happi paremmin, maku aisti ja hajuaisti on parantuneet ja yleiskuntokin on kohentunut.

Jos sähkötupakka on täysin uusi juttu niin siitä löytyy tietoa mm.
http://e-tupakka.info

Itselläni on käytössä tälläinen paketti:
http://e-tupakka.info/kuinka-aloittaa-sahkotupakointi/

Olen ollut settiin todella tyytyväinen ja olen suositellut sitä myös tupakoiville kavereilleni ja jo kolme ystävistäni on lopettanut tupakoinnin sähkötupakan avulla.

Kokeile sinäkin!

20

2430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r20r2

      Joo sähkötupakka on hyvä, itekki lopettanu tupakoinnin sen avulla jo melkeen vuos sitten.

    • Pekka55555

      Itse ja poikani ollaan kans siirrytty sähkötupakkaan. Tupakointi loppui siihen paikkaan. Hauskaa kun joka paikassa väitetään ettei ole tutkittu onko sähkötupakasta apua tupakoinnin lopettamisessa, mutta tunnen paljon ihmisiä jotka on sen avulla lopettaneet - en tarvitse tutkimuksia, näen sen.

    • petri71___

      Joo sähkötupakka on parasta mitä minulle on tapahtunut pitkään aikaan. Kuntoni palasi, maku- ja hajuaistini palasivat ja henki kulkee. Itselläni myös vastaava ego-t.

    • Sähkötupakka kiellet

      Sähkötupakka-nesteen sisältämä PG (propyleeniglykoli) on autta hieman ehkäisemään keuhkotulehduksia, sitä ne sairaaloissa laittaa potilaat hengittämään..

      ...Mutta Valvirahan kieltää sen alkaen 1.1.2012.
      Eli kieltää sen myymisen netissä, ja postimyyntinä. Hyvin pian kielletään ostaminen ulkomailtakin, sinne meni paras lopettamiskeino :(
      Tuo päätös saattaa tappaa monta suomalaista.
      Asiasta on meneillään pikku gallup: http://www.sähkötupakka.eu

    • jwijwc

      Niin no en usko, että ulkomailta ostamista enää voidaan kieltää. Se menisi jo holhouksen puolelle.

    • Olli61

      Sähkötupakka on kyllä ehkä vuosisadan keksintö. Pelastanut minutkin.

    • adsfasdfasdfadf

      eipä se lopettaminen tunnu tuollakaan helppoa olevan kun riippuvuus on paha.
      mahdollista ehkä kuitenkin. viikko mennyt sähkötupakan ja nikotiinipurkan voimin ilman yhtään perinteistä tupakkaa. saavutus sekin. vähän väliä kyllä oikeaa tupakkaa tekee mieli.

      kannattaa ehdottomasti sähkötupakan lisäksi hommata nikotiinipurkkaa, laastareita tms. pihalla pakkasessa sähkötupakan neste on liian jähmeää joten siitä ei tule mitään. akkukin voi loppua kesken.

      tupakka on kyllä valtiolle pirun hyvä tulonlähde. saa kunnon verot ja tupakoitsijat kuolee nuorempina joten ei tarvitse eläkkeitä maksaa. eli eiköhän se valevirasto kohta kiellä maahantuonninkin..

    • MAijuLeEna

      Sähkötupakka pelasti minutkin tupakoinnilta. Kokeilin ensin kaikkea muuta, koska en uskonut sähkötupakkaan... lopulta kaverini suositteli sitä ja sillä pääsin sitten irti.

    • onnitellen!!!

      Onnittelut tupakoinnin lopettamisesta. Upea saavutus!

    • Shähikäinen

      Sähkötupakka on taatusti vähemmän epäterveellistä, kuin aito tupakka. Se vain, että kovin vaikeaksi sen saaminen on tehty, kun ei Suomesta näitä saa, ainakaan tietääkseni? Sähkötupakkasivuilla kun olen vieraillut pari kertaa, koko tietokone meni tilttiin, aika outoa??
      Itse olen tilannut sähkötupakkaa, ja säästetyt rahat sijoitan tästedes järkevämmin. Aitoa "suitsuketta" en enää aio ostaa.

    • sd33

      Ensin höyryttely kielletään tukkimalla loputkin hankintakanavat, sitten "tutkitaan" ja todetaan että tuohan olikin mainio keino. Lopuksi laitetaan laitteet ja nesteet saataville tavanomaisen rankasti verotettuna.
      Ihan oikeastiko joku kuvittelee että viranhaltijat ovat meistä huolissaan. Meidän rahoistamme he huolissaan ovat.

    • turtsu

      "eipä se lopettaminen tunnu tuollakaan helppoa olevan kun riippuvuus on paha."

      Muistan hyvin, että pari viikkoa höyryttelyn alussa tupakka oli vähän mielessä. Tupakassa on muitakin psykoaktiivisia ainesosia kuin nikotiini (harmala-yhdisteet), jotka ylläpitävät riippuvuutta. Nikotiini on kuitenkin se ylivertaisesti voimakkain. Kun pitää huolta, että alussa nesteissä on riittävästi nikotiinia ja höyryntuotto laitteessa kohdallaan, niin siitäkin pääsi yli yllättävän iisisti. Olin sentään polttanut 20 v askin päivässä ja luulin, että kaikenlaisia kramppeja ja unettomuutta kuitenkin tulisi. Eipä tullut. Vuosi on nyt mennyt höyryn voimalla nikotiinipitoisuutta vähitellen tiputellessa. Tupakkaa ei kertakaikkiaan tekisi mieli ottaa suuhun, mutta nyt on sitten vähän kahden vaiheilla: lopettaakko tuo kivan makuisia höyryjä puskevan tutin imeminen vai jatkaakko siihen saakka, kunnes joku osoittaa siitä olevan merkittävää terveydellistä haittaa?

    • PeeHoo2

      Hei! Haluan kertoa oman tupakasta luopumisen, kerrasta poikki. Ajatuksena olin hautonut lopettamista jonkun viikon. Olin jo pitkään tupakoinut vain muutamia henkosia, joten tuhkakuppiin (jossa tumpit sai pyöräytettyä astian sisään) oli kertynyt pitkiä "jämiä". Aika kului ja ajattelin olevani jo voitolla, kunnes iski tupakan himo. En lähtenyt ostamaan askia, vaan ajattelin, että tuhkiksessahan monta pitkää jämää. Kiersin tuhkakupin kannen auki ja ojentelin haisevaa tumppia suoremmaksi. Siinä vaiheessa jo haju töyttäsi, mutta sytytin kúitenkin. Ensimmäisen henkosen vedettyäni se löyhkä sai miltei putoamaan tuolilta. Tumppasin tupakan inhosta väristen - enkä sen jälkeen ole edes unta nähnyt tupakoinnista!
      Tästä on nyt runsas kolme vuotta ja sitä ennen tuli tupakoitua runsas kolmekymmentä vuotta.
      Siis inhotusvinkkinä: säilytä muutama viikko vanhoja tumppeja, ja yritä sitten polttaa niitä, niin kyllä himot haihtuu.
      -pirjo-

    • korviketutit pois

      Sähkötupakka ylläpitää imemisviettiä, josta ensimmäisenä pitäisi vierottautua. Mokomat vauvat. Kun et ime, niin se imutarve vähenee vähitellen. Eli pääset henkisesti eroon siitä aikuisiän tutista. Tupakan lopettamiseen tarvitaan sitä selkärankaa, ei korviketutteja. Ottakaa nyt jumaklauta järki käteen.

    • Luusereiden maailma?

      Tuota paljon mainostettua "selkärankaa" ei vaan yksinkertaisesti löydy kuin alle kymmeneltä prosentilta ihmisistä. Pitkäaikaisten seurantatutkimusten mukaan yli 90% tupakoitsijoista ei onnistu tupakoinnin lopettamisessa pysyvästi perinteisin menetelmin. Näin ollen Suomestakin löytyy liki miljoona selkärangatonta luuseria. Maailmanlaajuisesti heitä löytyy miljardi.

      Vai voisiko sittenkin olla niin, että myös nämä kaikissa tupakkakeskusteluissa suureen ääneen mesoavat "suoraselkäiset kansalaiset" todennäköisesti olisivat itsekin ihan samassa tupakkakoukussa kuin miljardi muutakin maailman kansalaista, mikäli olisivat erehtyneet tuohon "tuttiin" joskus paremmin tutustumaan?

      Paitsi tietenkin siinä tapauksesa, että sattuisivat kuulumaan tuohon onnekkaaseen kymmenesosaan, johon ei erityisempää nikotiiniriippuvuutta koskaan edes iskostu (heikommat nikotiinireseptorit, hitaampi aineenvaihdunta ym.)

      Meille lopuille 90%:lle: parempi kait mikä tahansa muu "tutti" kuin se kaikkein tappavin, tupakka.

    • Son loppu ny...

      Olen itse ollut nyt kaksi viikkoa tupakoimatta, eli en ole lakossa enkä ota päivä kerrallaan vaan olen sanonut itselleni sekä muille, että olen lopettanut tupakoinnin. Polttanut olen liki 30 vuotta ja montakin kertaa yrittänyt, mutta nyt se on loppu.

      En käytä sähkötupakkaa, vaan illalla nukkumaan mennessä laitan laastarin käsivarteen, päivät imeskelen väkeviä pastilleja tai sitten väkevä purkka suuhun.
      Iltaisin koiran kanssa teen pitkiä lenkkejä.

      Hajuaisti on parantunut - eilen työkaveri poltteli vieressäni, kun odottelimme bussia ja täytyy todeta, että se haisi todella karsealle. Siis ei ollenkaan samalle, kuin silloin kun vielä polttelin.

      Mutta tuohon imemisviettiin, olen monesti ajatellut vielä tupakoidessani, että aina kun tekisi mieli sytyttää tupakka, laittaisi tutin suuhun... eli ostaisi vaikka vaaleanpunaisen tutin, laittaisi siihen ketjun ja kaulukseen roikkumaan. Sitä imeskelisi, kun tupakan himo iskisi.

    • höyryttelijä

      joo 40 vuotta tuli tupakoitua ja viikossa pääsin sähkötupakan avulla eroon tupakasta. Vähän yli vuosi tullut nyt höyryteltyä ja kerran olen kokeilumielessä
      tupakkia maistanut ja maistui suoraan sanottuna p....lta yhden savun jälkeen sai tumpata. Nyt nikotiinivahvuus nesteessä aivan minimiluokkaa ja pian varmaan lopetan nikotiinin kokonaan. Minusta sähköhöyryke (tupakki) on kaikkien aikojen helpoin ja paras tapa päästä irti tupakasta.

    • Pakkolopetus

      Keuhkokuume on myös aika kätevä kannustin tupakoinnin lopettamiseen. Eipä ole tarvinnu pariin viikkoon sauhutella, kun ei oikein muutenkaan henki kulje.. ;) tosin en tätä kellekkään toivo, on sen verran kova tauti.

    • Leksa57

      Vanha on keskustelu.
      Sain linkin tähän keskusteluun kaveriltani.
      Oma kertomukseni jäljittelee aika monen muunkin tarinaa. Lopettamisyrityksiä on takana yhtä monta kuin epäonnistumisia.
      Olen kokeillut nikotiinivalmisteita, purukumeja mutta purkka suussa tupakki maistuu ihan yhtä hyvälle. Tupakointia on liki 48 vuotta takana.
      Olen vuosia sitten ollut pitkänkin aikaa polttamatta. miltei 2 vuotta tai jopa ylikin. Siinä kohtaa minun tarinani poikkeaa hieman useimpien muiden tarinoista. Minä nimittäin pidin koko tuon ajan tupakan tuoksusta. ja kun sitten maistoin, se maistui hyvälle ja jäin koukkuun samantien.
      Olen nyt vajaan kaksi kuukautta ollut sähkötupakoitsija. Kirjoitan asiasta pienimuotoisesti päiväkirjaa.
      Olen tupakoitsija kunnes tilanne joskus muuttuu. Otan päivä kerrallaan, enkä pahastu vaikka yhtenä päivänä epäonnistuisinkin. Yritän vain olla polttamatta.
      Sähkötupakka on ollut tässä ihan ehdottomasti paras keino. Aivan uskomatonta miten parissa viikossa vähentämällä tavallisia tupakoita olen siirtynyt sähkötupakkaan.

      kirjoitukseni on tässä linkissä. Toivottavasti siitä on apua joillekin.
      https://www.leksanet.com/index.php?r=space/space/home&sguid=356e636b-7bd9-4668-8d59-2b5351eacd88

    • irti.röökistä

      Saako sähkötupakkaa vielä netistä tilattua ?
      Laittakaa linkki

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe