HERVANTA

Jakke

Muutan piakkoin perheineni Hervantaan.
Pari kertaa oon käyny tsekkaamassa paikan ja ihan leppoisalta paikalta se vaikuttaa, mutta hiukan huolestuttaa sen maine, että onko siinä perää?

Kuulisin mieluusti kokemuksia kyseisestä paikasta.

Entä ylä-asteet mimmoisia paikkoja ne on uskaltaako muksut sinne lähettää vai pistänkö mielummin kaupunkiin kouluun?

20

3613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hervannan naapurista

mutta kukin taaplaa tyylillään.

• Siitä vaan

Rasvataan jo köyttä!!Pysy muualla.

• Entinen

Aikuiset pärjää oikein hyvin Hervannassa.Hehän ovat töissä suurimman ajan,tai muuten poissa.
      Entisenä Hervantalaisena muutin pois juuri lapseni takia.Ja en kadu pois muuttoa vaikka asunto maksoi muualla "maltaita"Hervantaan nähden.Tästä muutosta on jo aika kauan,tilanne on pahentunut erittäin paljon niistä ajoista.Katso esim.kaupungin tulonjakotilasto alueittain,huomaat kyllä että ongelmia piisaa.Äänestämistilasto voisi olla toinen,syy miksei käydä äänestämässä,löytyy vaikkapa ensimmäisestä tilastosta.Toivottomuus.

• Herwood

Hervannan huono maine perustuu ihmisten puheisiin jotka EIVÄT ole asuneet hervannassa.Alussa on ollut vilkkaampaa kuten muillakin uusilla alueilla.Nykyään rauhallista,monikansallinen,paljon opiskelijoita.Koulut normaalia ei liian isoja.Jo 18v hervannassa asunut.

• muuttava

*****HARKITSE VIELÄ KERRAN*******************

Muutin omakotialueelta hervantaan. Sitä olen katunut. Kyllä ok-alueella ja hervannalla on eroa kuin yöllä ja päivällä.
      Sama se on omistusasuntojen ja hervannan välillä,
      omaa taloaan omistajat eivät hajoita mutta nämä vuokra-asukkaat hajoittavat kaiken, "omat" ja vielä naapurin talot ja tavarat.
      Tänne on pesiytynyt todellinen rupusakki, niiden olioiden joukkoon ei täysjärkiset lapsiaan laita.

Melko halvalla hervannasta saa asuntoja, palvelut löytyy ja ovat hyviä, mutta kun on lapsesta kysymys, maksan mielelläni sen ylimääräisen 1500 euroa ( takuuvuokra ) sekä 80 euroa enemmän vuokraa kun muutan viikon kuluttua helsinkiin.

Hervannan jätän ERITTÄIN mielelläni ja jätän ennenkaikkea mielelläni ne ikuiset hervannan raakkujat joiden elämä on pyörinyt ja pyörii sen yhden koiranpaskakasan ympärillä.

• Herwood

Ei enää niin halpaa sen jälkeen kun Nokia tullut paikalle.Nyky muuttajat paljolti eläke ikäisiä joilla hyvät perus palvelut saatavilla.Omakoti alueen muuttajilla vieroitus ongelmia kun tulevat "kivikylään"asumaan pää ei kestä kun naapuri seinän takana.

• Hervantalainen

Ihan hyvä Hervannassa on asua. Nuorena aikuisena en kyllä osaa sanoa lapsen viihtymisestä. Hyvät lenkkipolut, kaupat lähellä ym. kliseet lienet jo kuullut.

• mike

en suosittele hervantaa ainakaan yläasteikäisiä lapsia omaaville perheille. omat vanhempani muuttivat hervannasta pois ollessani alle kouluikäinen siksi, ettei minusta tulisi hulttiota. hyvä että muuttivat. varsinkin öiseen aikaan ja viikonloppuisin hervanta on turvatonta aluetta. toki hervannassakin on hyviä paikkoja, mutta noin yleensä, en muuttaisi.

• Herwood

Tuliko hulttio?Turha jauhaa kymmeniä vuosia?vanhoja fraasia.Mäntit muuttaneet Helsinkiin mistä kirjoittelee muisto kirjoituksia asiasta mistä ei ole mitään tietoa.

• Koulutus

Hei haloo!
        ...erikoinen ajatuksen juoksu. Että Hervanta olisi se paikka jossa hulttioksi kehkeytyy väistämättä?!

Tuttava perhe lapsineen on asunut kyseisessä "kauhujen Hervannassa" koko ikänsä. Lapset kävivät koulunsa Hervannassa huippuarvosanoin, aina teknilliseen korkeakouluun saakka. Niin lapset kuin vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä Hervannan opinahjoihin.

Tätä nykyä lapset tosin jo ovat aikuisia, mutta hulttioita heistä ei todellakaan ole tullut. Päinvastoin, he ovat elämässään (niin työ- kuin siviili) menestyviä tasapainoisia terveitä nuoria aikuisia. Ja osa lapsista on perheineen muuttaneet muutaman "evakkovuoden" jälkeen takaisin HERVANTAAN!

Tunnen/tiedän vastaavasti useammankin hulttion joka on saanut kasvaa ja varttua ns. "hyvä maineisessa kaupunginosassa", käynyt "hyvä maineista koulua", seurustellut/kaveerannut "hyvistä perheistä" olevien lasten kanssa...jne...

Että turha yleistää! Monet muutkin asiat varmasti vaikuttavat hulttioksi tulemiseen kuin pelkkä kaupunginosa!!!

• Yksi monista

Muuta perheinesi huoletta Hervantaan. Itse olen täällä asunut jo yli 20-vuotta ja kasvattanut kolme jo aikuisikään ehtinyttä lastani. Nuorimmainen juuri teini-iässä. Koskaan ei ole ollut niin koulu kuin vapaa aikanakaan mitään ongelmia. Faktahan on ettei Hervannassa satu "rötöksiä" sen enämpää kuin muissakaan kaupunginosissa. Jostain kumman syystä vain lehtien lööpit puhkeaa kissankorkuisin kirjaimin kukkaan kun on rakkaasta kaupunginosastamme kysymys.
      Ole siis huoleti ja tervetuloa joukkoon!

• Annu

Itse olen asunut nyt kaksi vuotta Hervannassa ja olen viihtynyt loistavasti.

"varsinkin öiseen aikaan ja viikonloppuisin hervanta on turvatonta aluetta"

Mistähän Mike osasi tuollaisen kommentin heittää, jos ei ole asunut kyseisessä paikassa aikoihin? Ei enää eletä 80-lukua, jolloin Hervannassa oli oikeasti hieman toisenlainen meininki!! Pidän Hervannasta juuri turvallisuuden, luonnon läheisyyden, vieressä olevien palveluiden ja hyvien kulkuyhteyksien takia. Lapsia minulla ei ole, mutta en epäile ollenkaan, etteikö heidän olisi hyvä kasvaa Hervannassa. Ja ainahan voi muuttaa pois, jos kaupunginosa ei pidemmän päälle miellytä. En silti jättäisi muuttoa pelkästään sellaisten ihmisten kommenttien varaan, jotka eivät ole koskaan Hervannassa käyneet, tai jos ovat, niin eivät moneen vuoteen.

Helsingissä tällä hetkellä väliaikaisesti töiden takia asuvana voin "muuttajalle" sanoa, että ei asuinpaikkasi ainakaan vaihtamalla parane. Jos sinulla on lapsia, valitse mielummin esim. Espoo tai muu lähikunta. Helsinki se vasta turvaton on. Viimeisen kuukauden aikana on lähikaduilla sattunut kaksi epämääräistä puukotustapausta, joissa tekijä on olemattomasta syystä päättänyt puukottaa toista kaduntallaajaa jäämättä kiinni. Enkä todellakaan asu missään Itä-Helsingissä, vaan keskustan läheisyydessä arvostetulla asuinalueella. Hervannassa näin ei ole käynyt kertaakaan koko asuinaikanani.

• muuttava

Lähden hervannasta 30.6 hyvin mielelläni. Kävin tutustumassa uuteen asuinalueeseen, Eiraan, on
        todella mahtava paikka, sepänpuiston ryypiskelijät
        eivät häirinneet, nehän ovat yleensä harmittomia veikkosia. Ja ne leikkipaikat olivat lapsen mieleen, sehän tärkeintä on että lapsi viihtyy.

Lisäksi meri vieressä, hervannassa vain ahvenisjärven paskalammikko. Olen joskus asustellut Kalliossa, kerran puukko meni muutaman millin päästä, sen jälkeen olenkin ollut varuillani, ei kyllä yhtään pelota liikkua helsingin kaduilla.
        Asuntoa kävin katsomassa myös Vantaan koivukylässä
        sinne en mennyt oli siksi oudonnäköistä porukkaa !

Mutta mikä ei sovi minulle sopii jollekin toiselle, eihän asioista tiedä ennenkuin kokeilee, toisten tarinat ovat heidän omia kokemuksiaan, vain itse kokemalla tietää missä se oma paikka on.

• muuta
        muuttava kirjoitti:

Lähden hervannasta 30.6 hyvin mielelläni. Kävin tutustumassa uuteen asuinalueeseen, Eiraan, on
        todella mahtava paikka, sepänpuiston ryypiskelijät
        eivät häirinneet, nehän ovat yleensä harmittomia veikkosia. Ja ne leikkipaikat olivat lapsen mieleen, sehän tärkeintä on että lapsi viihtyy.

Lisäksi meri vieressä, hervannassa vain ahvenisjärven paskalammikko. Olen joskus asustellut Kalliossa, kerran puukko meni muutaman millin päästä, sen jälkeen olenkin ollut varuillani, ei kyllä yhtään pelota liikkua helsingin kaduilla.
        Asuntoa kävin katsomassa myös Vantaan koivukylässä
        sinne en mennyt oli siksi oudonnäköistä porukkaa !

Mutta mikä ei sovi minulle sopii jollekin toiselle, eihän asioista tiedä ennenkuin kokeilee, toisten tarinat ovat heidän omia kokemuksiaan, vain itse kokemalla tietää missä se oma paikka on.

Itse muutin -91 sinne kun tulin tampereelle.En olisi halunnut (kuulopuheitten takia).No asuntovälittäjä mainosti isoa halpaa vuokrakämppää ja mentiin katsomaan ja niin-in hervantaan muutettiin 2100 mk 76m2 ylin ,lasitettu parveke,puisto vieressä ei ikkunaa vastapäätä.Lenkkireitti lähti kadun päästä(opiskelijankatu) ja huomio kaksi järveä särki ja suoli ja ahvenis"järvi"eli lampi.Palvelut alkosta-sossuun ja työkkäriin, kirjasto,terveyskeskus,kauppoja,pankit...pikku kaupunkihan tuo on .Ja koskaan en oo huomannut sen turvattomampaa kuin muuallakaan .Aiemin olen asunut vaan keskustassa pääkadun varrella ja nyt tuolla viihdyin kaikkein parhaiten.No,11 vuoden asumisen jälkeen omistaja möi asunnon alta ja muutin tähän treen keskustaan..autoon on murtauduttu 2 kertaa ja yx murha viereisessä portaikossa ja puukot ja pullot viuhuu...ja matkaa luontoon kilometri.Niin ja se vuokra....45m2 4200 entistä rahaa.Joten käy kokeilees,ei tietty kaikkia voi onnistaa;)

• jätkä20v

Hei!!
      Olen asunut koko pienen ikäni hervannassa! Ikinä ei ole esiintynyt häiriöitä omalle kohdalleni ja olen ehdottomasti saanut liikkua aina rauhassa, enkä todellakaan ole mikään kotikissa että kyllä on tälläisenä yökyöpelinä luulisi puukosta jo 20 vuoden aikana tulleen jos kaikki PASKApuheet hervannan turvattomuudesta pitäisivät paikkansa! Jos pitäisi valita liikkuminen yksin hervannan keskustassa vai Keskustassa niin hervannan valitsisin =)
      Ja mitä kouluihin tulee niin ala-ja yläasteen käytyä hervannassa voin todeta että niissä ei todellakaan ole valittamista. Opettajat on päteviä ja kouluissa on mukava opiskella.
      Tosin NYT haluan muuttaa hervannasta mutta se ei liity mitenkään hervantaan kaupunginosana vaan siihen että on aika nähdä uusia ympyröitä...
      Taitaa juuri olla niin että hervannan huono maine on jäänne 80-luvulta jolloin kaikki muuttivat tänne ei keskelle mitään ja kyllä kun 25000 ihmistä laitetaan kasaan niin eripuraa syntyi väkisinkin, otaksun. Toinen fakta on se että olen hervannassa 20vuotta asuneena mielestäni oikea henkilö kertomaan että tänne todellakin kannattaa tulla! Se on sitten eri asia että ketä haluaa uskoa: niitä jotka ovat paljasjalkaisia hervantalaisia vai niitä jotka eivät ole asuneet siellä päivääkään....

• naku

Olen muuttamassa Hervantaan,vähän on huolettanut nuo huhut mitä Hervannasta kiertää,mutta kun käytiin katsomassa juhannuksena Hervantaa niin sehän oli todella kivannäköistä seutua. Itse olen asunut monissa paikoissa pk-seudulla kuten Korsossa,koivukylässä,Helsingin huonommilla puolilla yms, ja luulen että näissä paikoissa on paljon turvattomampaa kuin Hervannassa.

• ssv
        naku kirjoitti:

Olen muuttamassa Hervantaan,vähän on huolettanut nuo huhut mitä Hervannasta kiertää,mutta kun käytiin katsomassa juhannuksena Hervantaa niin sehän oli todella kivannäköistä seutua. Itse olen asunut monissa paikoissa pk-seudulla kuten Korsossa,koivukylässä,Helsingin huonommilla puolilla yms, ja luulen että näissä paikoissa on paljon turvattomampaa kuin Hervannassa.

kaikki on niin suhteellista..

• Ukkeli

...venäjää niin hervanta rules. Kai!?

• juuh

Muuta pois, Kyseinen paikka on vain jäänne siitä mistä puhutaan. Hervanta on nykyisin asuinalueena huippuluokkaa niin palveluiden kun muunkin osalta. Opiskelijoita löytyy usean, niin keski kuin korkeankin tason, kouluista ja heitä näkyy kyllä. Lasten kannalta ei parempaa paikkaa enään löydy, On aluetta jossa temmeltää ja kavereita joitten kanssa sitä tehdä. Ulkomaalaisia on paljon, Mutta ei tuon pitäisi haitata. mikäli et halua heidän kanssaan keskustella tai olla yhteydessä, Ei kukaan sitä estä. Tosin lapset saattavat joutua samaan kouluun tai tarhaan mutta eipä tuo haittaa paitsi natseja. rauhallsina alueina kannattaa harkita eteläistä osaa (rivi/omakotitalot) ja kanjoninkatua sekä länsihervantaa (ylioppilaankatu ym). mitä keskemmällä asutaan sitä enemmän häiriötä, sama kuin normaalisti keskustassa. joukossa joka kerääntyy keskustaan tyhmyys kasaantuu. Normaalilla järjellä ei tarvi miettiä ylimäärästä turvallisuuden takia. Jos harmia haluaa, sitä saa myös muualla samalla hakemisella.

Muuta pois. Ja toivottavasti pidät.

• tänne

Tässä on saanut suu vaahdossa useamman vuoden itsekin selittää tuttaville kuinka sitä on Hervantaan "joutunut" ja vielä viihtynyt?! Tosin itsellänikin oli ennakkoluuloja tänne muuton suhteen, mutta eipä ole enää. Täällä on kaikki palvelut lähellä ja välttämättä ei tarvitse lähteä Tampereen keskustaan lainkaan.

Täällä periferiassa, Kanjonin reunamailla ainakin on ihan mukavaa. Toisaalta, ainahan joukkoon mahtuu muutama luupää, jota ei säännöt koske. Mutta niitä luupäitä tapaa ympäri Suomea, niin maalla kuin kaupungissa ja omistus- kuin vuokrataloissakin.

Harrastus mahdollisuudet Hervannassa ovat hyvät, niin aikuisilla kuin lapsillakin. Julkinen liikenne pelaa. Parhaimmillaan lähtee 21 linja-autoa tunnissa ja yövuorot kulkee. Lisäksi on paljon sisäisiä palvelubusseja. Täällä on myös koko kaupunginosan kattava kevyenliikenteen väylästö. Täältä pääsee sujuvasti myös moottoritielle...kohti Helsinkiä, Vaasaa, Poria, Pirkkalaa, Kangasalaa, Jyväskylää...

Meillä on max. parin kilometrin matka työvoimatoimistoon, terveyskeskukseen, Kelan toimistoon, apteekkiin, jäähalliin, uimahalliin, vapaa-aikakeskukseen, kirkkoon, kauppoihin, ravintoloihin, elokuvateatteriin, kirjastoon. Päiväkoteja sekä kunnallisia että yksityisiä perhepäivähoitopaikkoja ja kouluja löytyy lähes joka korttelista.

Hervannassa voi vartin kävelymatkan päässä retkeillä,käydä uimassa, kalastaa, marjastaa, sienestää, bongailla lintuja tai vain samoilla metsässä. Lapsille on paljon leikkipuistoja.

Täällä on myös teknillinen yliopisto, teknologiakeskus Hermia, VTT, Nokia, poliisikoulu ja kohta päällystökoulukin.

Ja uusi vanhusten palvelutalo löytyy, toinen tulossa. Neuvontakeskus Santra jakaa tietoa ikäihmisille. Lisäksi täältä löytyy vammaistentalo, kuurosokeiden palvelutalo, toimintakeskus päihdeongelmaisille, sosiaalitoimisto, mielenterveystoimisto ja Yhdessä Selviämisen Tuki Ry. Ja lisäksi täällä on oma asukasyhdistys(puolueeton ja sitoutumaton).

Että näin kattavia palveluja ei löydy monesta suuremmastakaan "pitäjästä".

TERVETULOA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe