Virtuaalikone win 7 home premiumiin?

Neuvot vähissä

Moi,

Tietäskö joku, onko tälle win 7 home premium käyttikselle mahdollista asentaa jotenkin virtuaalikone, jossa voisi ajaa win7 professionaalia tai xp:tä?

Kun nyt käynnistän ton microsoftilta opiskelijakäyttöön saamani Virtual PC:n, tulee ilmoitus että: You are not running on a supported operating system. Please see Microsoft Virtual PC help for the list of supported host operating systems.

Virtual PC might run on other operating systems, but these configurations will not be supported by Microsoft Product Support Services.

Pitääkö tähän asentaa joku muu virtuaalikone kuin toi microsoftin virtual pc vai miten ois fiksuinta toimia?

8

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratkaisu, se aito.

      Ei saa ei, pitää olla se toimisto Windows versio tuohon virtuaalipc hommaan.
      Kysymys: mihin tarvitset sitä koska WIn7 pystyy kaikkeen mihin Xp ja Vista?
      Se on myös yhteensopiva pyörittämään Xp ohjelmia, ihan kaikki Win7 versiot osaa pyörittää xp, Vista, WIn94 ym. ohjelmia yleensä.
      Tässä kävimme aihetta syvemmin läpi.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10271653

    • Neuvot vähissä

      Kiitti, luulin ainakin tarvitsevani virtuaalikonetta, sillä jostain syystä tää ei suostunu eilen asentaa eclipseä. Nyt eclipse kuitenkin asentu ilman herjoja tai se ainakin lähti myös käyntiin onnistuneen asennuksen jälkeen. Eli kai olin vaan eilen jotain sählänny asennuksen kanssa...

      Entä toimiiko xampp tässä myös?

    • Neuvot vähissä

      Näköjään toimii sekin :)

    • JOHN DOE

      VirtualBox on hyva ja ilmainen. Oraclen valmistama, tuskin kovin moni peruskayttaja tuntee edes tuota mutta se on maailman suurimpia it-alan yrityksia. Olen itse kayttanyt menestykekkaasti tuota win7hpx64:lla.

      Itse tarvitsin yhteen ohjelmaan joka ei jostain syysta toimi 64-bit windowsilla. VirualBoxilla toimii mahtavasti.

    • Neuvot vähissä

      Kiitti lisäyksestä,

      mulla on tosiaan se VirtualBox tossa työpöydällä myös, eikä sen asentamisessa ollu ongelmia (tai se ei ainakaan asentamisessaan herjannu mistään), mutta en osaa asentaa sille(kään) sitten esim. win 7 professionaalia tai xp käyttiksiä koska se ei näytä tykkäävän exe-fileista, kun en tiedä kuinka noista exeistä duunataan iso-filet siten, ettei ne olis enää exe-filejä. Ainakaan siihen ei riittänyt ajaa noita exefilejä ton Free ISO Creatorin läpi.

      Mutta miten muuten on ton Microsoft Visual Studion eri softien kanssa, uppoaako ne tähän seiskaan vai tarvitsenko tuota VirtualBoxia niihin?

      Tulevaisuuden varalle ja jos toi konversio exestä oikeaan ISO-formaattiin olisi jotenkin simppeli juttu, ois kiva kuulla ratkasu siihen :)

      • T1ET0K0N3

        exe = ohjelma
        iso = levykuva eli dvd/cd/kiintolevy/ssd
        virtual box = virtuaali bios joka pystyy suorittamaan järjestelmiä esim win7,ubuntu jne


    • Neuvot vähissä

      Noh, MV:n risuaita ainakin asentu sellasenaan tälle seiskalle. Ilmeisesti asentuu myös noi muut MVS:n softat?

    • JOHN DOE

      EXE ja ISO on ihan eri tarkoitukseen, ei voi mitenkaan jarkevasti konvertoida exe -> iso. Toki voit tehda iso joka sisaltaa vain yhden exe tiedoston.

      Taalta saat laillisesti alkuperaisen(muokkaamaton) win7pro jopa suomeksi. Kaikista helpoin kun joku valmis iso tiedosto ja virtuaaliasema. Ainaki kaikki vaittaa etta on laillinen. Sehan on vain kokeiluversio mikali et omista lisenssia ;)
      http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/

      Kai sulla daemon tools lite tai joku vastaava on. Siita on apua kun asennat virtualboxiin kayttista. Sun pitaa tehda daemon toolsilla virtuaaliasema ennen kuin rupeat tekemaan sita virtuaalikonetta. Eli tee virtuaaliasema ja uusi virtuaalikone. muuten se virtuaalikone ei loyda sita virtuaaliasemaa, ainakaa niin helposti.

      Luulen etta ohjelmiesi toimimattomuus suoraan oikeassa windowsissa johtuu bittisyyseroista. Erittain todennakoisesti kaikki mika toimii xp:ssa toimii myos seiskan 32-bit versiossa, mutta ihan kaikki vanhat ja jopa yksi uudehkokin ohjelma ei toimi 64-bittisella. AirplanePDQ uusin versio vuodelta 2009 ei toimi 64-bit, kayttaa muistaakseni/tietaakseni jotain vanhaa microsoftin visual juttua. VirtualBoxissa toimii loistavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe