Yksityisten järjettömät terapiahinnat

masavaan_

Olen tässä katsellut psykoterapian tuntihintoja ja törmäsin mehiläisen ja terveystalon hinnastoon. Erikoislääkäreiden vastaanottohinnat ovat n. 150e/1h. Onko tämä hinta myös terapiaistunnoissa jotka kestävät tunnin?

22

6156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupasjoopas

Halvemmalla löydät psykoterapeutin. Jos tarvitset psykiatria, saat senkin halvemmalla. Auton huoltaminen, kampaamo yms voivat olla paljon kalliimpaa kuin psykiatrit ja psykoterapeutit. Noiden mehiläisten ulkopuolelta löydät psykoterapeutin 55-80 euron hintaan.

• sfsgf

No autoa huolletaan suunnilleen samalla 50-80e tuntitaksalla ja siinä sentään äijät tekee oikeeta työtä eivätkä vaan istu muistio kourassa ja kysele typeriä ja latele itsestäänselvyyksiä.

• dffdfddfdf

Kunnan kautta pääsee ilmaiseen n. 6kk mittaiseen terapiaan, jos on ihan kunnon ongelmia :) (ei siis tarvitse mitään tajutonta kuitenkaan olla) sen jälkeen voi hakea kelaterapiaa! Nuorilla (alle 25vuotiailla) se maksaa n. 20-30euroa/kerta.. Kela korvaa siitä aika suuren osan, kun tavalliset käynnit on tosiaan 70-90 euroa.

Kelaterapiaa voi myös hakea, jos on käynyt olikohan se nyt 3kk omalla lääkärillään juttelemassa! Suosittelen siis ehdottomasti kunnalliseen menoa alkuun, koska tulet säästämään isoja rahoja.

• gjioujkfjiuerohgkpa

Se, pääseekö kunnalliseen psykoterapiaan ja millaiseen, vaihtelee paikkakunnittain. 6kk voi olla omalla paikkakunnallasi, meillä se on 12 käyntiä ja ulos.

Kela-korvauksen jälkeinen omavastuuosuus riippuu siitä, millaista taksaa psykoterapeutti pitää. Kela korvaa alle 26-vuotiaiden yksityisestä psykoterapiasta 52.14e/kerta. Jos taksa on siis vaikka 60e, niin itse maksettavaksi jää n.7e.

Se 3 kk tarkoittaa riittävää hoitoa sen jälkeen, kun psykiatrinen diagnoosi on asetettu (!!!). Ei mikä tahansa juttelu missä tahansa riitä. Riittävä hoito voi olla esimerkiksi työterveyshoitajalla ja psykiatrisen alkudiagnoosin voi asettaa kuka tahansa lääkäri (ei tarvitse olla psykiatri). Kun kelalle tehdään anomusta, pitää olla psykiatrin puoltava lausunto, joka perustuu vähintään kahteen tapaamiskertaan potilaan kanssa..

Muistakaan,että Kelan korvausosuus psykiatrilla käydessä on aina se korkeampi eli vaativanerityistason psykoterapeutin korvaustaso, vaikka psykiatrilla olisi vain erityistason psykoterapeuttikoulutus. Miksi näin on, sitä ei tiedä Erkkikään.

• Terapiatapaus
        gjioujkfjiuerohgkpa kirjoitti:

Se, pääseekö kunnalliseen psykoterapiaan ja millaiseen, vaihtelee paikkakunnittain. 6kk voi olla omalla paikkakunnallasi, meillä se on 12 käyntiä ja ulos.

Kela-korvauksen jälkeinen omavastuuosuus riippuu siitä, millaista taksaa psykoterapeutti pitää. Kela korvaa alle 26-vuotiaiden yksityisestä psykoterapiasta 52.14e/kerta. Jos taksa on siis vaikka 60e, niin itse maksettavaksi jää n.7e.

Se 3 kk tarkoittaa riittävää hoitoa sen jälkeen, kun psykiatrinen diagnoosi on asetettu (!!!). Ei mikä tahansa juttelu missä tahansa riitä. Riittävä hoito voi olla esimerkiksi työterveyshoitajalla ja psykiatrisen alkudiagnoosin voi asettaa kuka tahansa lääkäri (ei tarvitse olla psykiatri). Kun kelalle tehdään anomusta, pitää olla psykiatrin puoltava lausunto, joka perustuu vähintään kahteen tapaamiskertaan potilaan kanssa..

Muistakaan,että Kelan korvausosuus psykiatrilla käydessä on aina se korkeampi eli vaativanerityistason psykoterapeutin korvaustaso, vaikka psykiatrilla olisi vain erityistason psykoterapeuttikoulutus. Miksi näin on, sitä ei tiedä Erkkikään.

Sehän on niin, että kunnan pitäisi mielenterveyslain mukaan tarjota psykoterapiahoitoa masennuspotilaille. Mutta monissa kunnissa säästetään ja valehdellaan päin naamaa, ettei psykoterapia kuuluisi kunnan toimialaan, vaan että se olisi vain Kelan asia.

Olen kyllä kuullut, että meidän kylillä jotkut ovat saaneet kunnallista psykoterapiaa, mutta ei sitä minulle kyllä ollut tarjolla. Tosin, en päässyt edes psykiatrisen erikoisterveydenhuoltoonkaan, vaikka pyysin. Kyllästyin ja menin yksityiselle psykiatrille ja psykoterapeutille (ensin omilla rahoillani) ja sain sitten Kelan kuntoutuspsykoterapiatuen. Psykiatrisesta erikoisterveydenhuollosta kysyttiin puolen vuoden päästä lähetteestä, jos minä jotain kaipaisin...no en enää.

Ongelmana on se, ettei hoitosuunnitelmia kirjoiteta. Hoitosuunnitelmina pidetään sitä, mitä lekuri kirjoittelee potilaskertomukseen, kun hoitosuunnitelma pitäisi tehdä yhteistyössä potilaan kanssa. Mutta jos onnistutte saamaan niihin potilaskertomuksiin tekstin, että potilas tarvitsee psykoterapiaa tms. niin sen avulla voi vaatia kuntaa järjestämään psykoterapiaa.

• omalla_paskallani_käyn
        gjioujkfjiuerohgkpa kirjoitti:

----omalla paikkakunnallasi-----

En omista mitään paikkakuntaa Suomessa.

• fdsölaök

Minkälaiseen vaivaan tarvitset apua? Nimittäin jos ei oo kummosesta asiasta kyse niin kannattaa laittaa rahat muuhun kuin terapeuttien rikastuttamiseen. Hintaskaalaa on monenlaista. Jos löytää itselleen sopivan terapeutin kannattaa maksaa vähän enemmän kuin halvemmasta jonka kanssa ei kemiat kohtaa.

Itse kävin muutaman kerran em. paikassa ja psykologin vastaanotto oli yli 100 euroa kerta ( sain tosin olla puolitoista tuntia). Sain rahoilleni vastinetta ja apua ongelmiini.

SITTEN menin pari vuotta myöhemmin tyypille 65 €/ 45 min. joka ei tajunnut tuon taivaallista. Ihan vedättäjä mutta rahat kelpasi. Tälle kahelille vein noin 5000€ ja eroon en meinannut päästä. Loppujen lopuksi voin sanoa että mitään apua en saanut. Tulin vain ihan hyväksikäytetyksi. Kannattaa olla tarkkana, tarkistaa taustat julkiterhikistä, psykoterapeutti koulutuskin on pelkästään rahalla ostettava koulutus, ja ennen kaikkea ne kemiat pitäisi kohdata.

Tää 65 / 45 min. oli rekisterin mukaan lähihoitaja ja psykoterapeutti. Mitä kaikkea hän omasta osaamisestaan itse laadituille nettisivuistolle vuodattaakaan. Ihan mielikuvituksen tuotetta, ei vastannut todellisuutta ollenkaan. Haluaisin melkein laittaa yritysnimen tähän mutta en oikein taida voida. Kannattaa olla varovainen näiden terapeuttejen kanssa, kaiken maailman hulluja on silläkin saralla töissä.

• Nuorisopsykoterapeut

Lähihoitaja koulutuksella ei pääse yksiloterapia koulutukseen-ei siis ole käynyt omaa psykodynaamista terapiaa ja nykyisin yliopistotasoista psykoterapia koulutusta.Yksilöpsykoterapia koulutuksen vähimmäistaso on psykiatrian erikoissairaahoitaja.Ja hinta muutenkin kuulostaa minusta kovalta,varsinkin kun koulutustaso ei ole ihan sitä mitä pitäisi.

• nigfoifo

Morjens.

Eli olet käynyt kyseisellä kahelilla noin 77 kertaa. Hyvä että herätyskellosi soi, vaikka olis ne voinut soida pikkasen aikaisemminkin.

• Terapiatapaus

Mehiläisen voitothan menevät Veroparatiisiin..

Kannattaa etsiä yksityinen elinkeinonharjoittaja- psykoterapeutti ja tarkistaa taustat.

Pääkaupunkiseudulla ehkä 70-90 euroa, muualla 50-70 euroa.

Lääkärikeskukset ovat rahastuspaikkoja.

• 2+8

Halvin hinta, jonka pääkaupungiseudun ulkopuolelta löytänyt, on 65 € / 45 min. Tällä sai aloittelevan terapeutin. Kokeneemman tietävät arvonta ja laskuttavat enemmän.

Terapiasopimusta kirjoittaessa kannattaa olla tarkkana, kuinka pitkäksi aikaa sitoudut terapiaan. Sitoutumisjaksot voivat olla esim. puolesta vuodesta vuoteen. Jos päätät lopettaaa terapian kesken, terapeutti voi vaatia esim. puolen vuoden käyttämättä jääneistä terapiakäynneistä maksun. Näihin maksuihin et saa Kelalta tukea. Suurin osa terapeuteiteissa luultavasti käyttää toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ja voit lopettaa terapian ilman ylimääräisiä kustannuksia milloin tahansa.

• huiii

Jep 130€/90min

• peruspertti___f

Paljonko siis mehiläinen tai terveystalo ottavat tunnin psykoterapian vastaanotosta, vai voiko psykoterapeutti määrätä hinnan itse jos on itsenäinen yrittäjä ei ns. lääkärikeskuksen palkkalistoilla? Mistä voisi kanta-hämeen alueella, tarkemmin hämeenlinnan alueelta kysellä psykoterapeutteja? Itselläni on ahdistusta/masennusta jota tosin olen saanut purettua erään läheisen ystäväni kanssa, mutta alkaa olemaan sellainen tunne että voisi käydä jonkun ammattilaisen puheilla. Olen suhtautunut näihin juttuihin vähä skeptisesti, mutta tuskin siitä haittaakaan on. Mitään hirveätä ahdistusta ei ole koska olen asioista tosiaan voinut avautua. Mutta olisi kiva elää ilman jatkuvaa painavaa olotilaa jotka liittyvän menneisiin tekoihin, josko se edes on mahdollista.

• Terapiatapaus

Täältä löytyy psykoterapeutteja:

Kogniitiivinen psykoterapia:

http://www.kognitiivinenpsykoterapia.fi/?p=329

Therapeia säätiö:

http://www.therapeia-saatio.fi/psykoterapianeuvonta_ja_psykoter/

Suomen psykoanalyytinen yhdistys (myös terapiaa ei vain psykoanalyysiä).

http://www.psykoanalyysi.com/jasenet.html

Sitten on vielä ratkaisukeskeistä , IPT:tä jne. psykoterapiaa.

Kannattaa kysellä hintoja ja käydä halvemmalla tutustumiskäynnillä, koska psykoterapiassa on melkein tärkeämpää se henkilökemia kuin suuntaus.

Ja jos psykoterapeutti on lääkäri, niin saa aina sv-korvaukset, psykologin antamasta terapiasta ei saa. Mutta Kelan psykoterapiatukea saa myös psykologin tai muun (teologi, psy. sairaanhoitaja) antamaan psykoterapiaa, jos hänellä on Kela-pätevyys, se kannattaa tarkistaa.

• mara_mara__

Eise mitään 150euroa tunnilta ole niinkuin tuolla kiskurifirmojen sivuilla sanotaan yksityisten lekureiden hinnaksi. Psykoterapeutin perusliksa on 60-70e noissa mehiläisissä ja terveystaloissa. Tähän päälle yksityisen firman ottama taksa n. 13e. Eli ollaan max. 80e hinnassa/1h.

• terapiassa...

Tuosta erikoislääkärinpalkkiosta joka ap. mainitsee, siitä saa tietysti KELA-korvauksen. (itse käyn terapiakoulutuksen saaneen psykiatrin vastaanotolla)

Mara_mara_:lle; kyllä erikoislääkärin palkkio on tuon 150 euroa/tunti, psykoterapeutilla sitten tietysti se palkkio on alempi. Toki psykoterapeutti voi olla peruskoulutukseltaa lääkäri, mutta harvemmin, eli on esim. VET jne.

• Farmilainen

Haluaisin puuttua Suomen lainsäädäntöön juuri mielenterveyslain ja terveydenhuoltolain osalta, eli haluaisin valtakunnallisesti saman hoidon tason (pääsyn kunnalliseen terapiaan) tms. Mitä muutoksia te kaipaisitte lakiin, jotta mielenterveyden hoidon taso olisi parempi Suomessa?

• Muutoksia_peliin
        Farmilainen kirjoitti:

Haluaisin puuttua Suomen lainsäädäntöön juuri mielenterveyslain ja terveydenhuoltolain osalta, eli haluaisin valtakunnallisesti saman hoidon tason (pääsyn kunnalliseen terapiaan) tms. Mitä muutoksia te kaipaisitte lakiin, jotta mielenterveyden hoidon taso olisi parempi Suomessa?

Psykiatreilta pakottamisoikeudet pois. Ihmisten hyväksikäyttö ei enää onnistuisi. Mielenterveyssektorille vapaakilpailu; laskisi hintoja ja mahdollistaisi kaikkien valita itse avun muodon ja paikan.

• Terapiatapaus

"Näin Mehiläisen rahat katoavat veroparatiisiin

Perjantai 25.11.2011 klo 23.38 (päivitetty klo 23.49)

Terveyspalveluita tuottava Mehiläinen osaa käyttää hyväkseen suomalaisen lainsäädännön porsaanreikiä.
      Mehiläinen heikentää tulostaan maksamalla konserniavustusta omistajayhtiölleen.
      Mehiläinen heikentää tulostaan maksamalla konserniavustusta omistajayhtiölleen. (SAARA KUKKONEN)
      TAUSTA

Ambean hallituksen puheenjohtajana on tammikuusta lähtien toiminut Fortumin ex-toimitusjohtaja Mikael Lilius. Mehiläisen entinen toimitusjohtaja Matti Bergendahl taas on Ambea AB:n toimitusjohtaja.

- Mehiläinen ja Ambea ovat toimineet tässä asiassa täysin Suomen ja Ruotsin lakien mukaan. Siitä ei ole pienintäkään epäselvyyttä, Bergendahl totesi Iltalehdelle alkuviikosta.

- Olen yrityksen edustajana väärä henkilö vastaamaan tuohon. Sitä pitää kysyä lain säätäjiltä ja poliittisilta toimijoilta, jotka ovat mahdollistaneet nykyisen toiminnan, Bergendahl sanoo.

Viime tilikaudella yhtiö tuotti liikevoittoa noin 35 miljoonaa euroa. Veroja yhtiö maksoi Suomeen kuitenkin vain noin 360 000 euroa.

Mehiläinen heikentää tulostaan maksamalla konserniavustusta omistajayhtiölleen, ruotsalaiselle Ambea-konsernille.

Suomalaisten maksamat rahat eivät kuitenkaan päädy edes ruotsalaisten verokirstuun. Ambean pääomistajia ovat sijoitusyhtiöt Triton ja KKR. Tritonin kotipaikaksi mainitaan yhtiön sivulla mm. Jersey-veroparatiisi. KKR ilmoittaa kotipaikakseen eri osoitteita Yhdysvalloista.

OECD:n määritelmän mukaan veroparatiiseille ovat tyypillisiä olemattomat verot ja avoimuuden puute. Lisäksi alueet tarjoavat mahdollisuuden välttää veroja myös niille henkilöille, jotka eivät asu alueella. Tämän vuoksi yhtiöt hakeutuvat mielellään kirjoille veroparatiiseihin.

Tunnettuja veroparatiiseja ovat mm. Sveitsi, Luxemburg, Liechtenstein, Jersey, Belgia, Mansaari, Monaco, Guernsey, Itävalta, Andorra ja Brittiläiset Neitsytsaaret.

Koko juttu ja lähde:
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112514826238_uu.shtml

• Yrittäjä

Mehiläisen verokikkailun vuoksi on nyt yrittäjien toimittava. Me olemme irtisanoneet työterveyssopimuksen.

• Eioo.Sinde-82

Onko sukupuolenvaihtosi persereiältä kuvista ilmaista?
      Mun ei oo...
      Tämä näpäyttely mukavaa

• Miettiä:Sinde-82

Pääsetkö jälleen mihinkään muuhun aiheeseen kuin sukupuolenvaihto?
        En pääsekään...
        En pääse mihinkään muuhun aiheeseen koskaan.
        En saa olla kyseenalaistavaa keskustelumenetelmää ja koskettelua kysyvällä keskustelumenettelyllä.

Nyqvist: Kysyykö se mun intimiteettiä?
        Ei multakaan kysytä ikinä.
        Miksi kysyt intimiteettiä meiltä?
        No, en tiiä.
        Et saa kysyä sellaista enää.
        No, kun mun mielestä se on vähänsen vainoharhaista.
        Ethän sä saa kysyä tästä *parittaen* intimiteettiä.
        Tämä on herran Jumala jatkunut jo vaikka kuinka kauan. Mahdollisesti elokuusta 1983.
        -Kysytkö tästä intimiteettiä jatkuvasti? kysyi Nyqvist
        - En kysy! vastasin. Huusin taas huomenen ja uuden sukupuolenvaihto päivän.

"Saatana, vankisairaita koko väestö!"
        Ritva ei muista ikähäiriötä etiikkaan.
        Se on ikähäiriölapsi.
        Se on kirjoitettu jotenkin näin:
        Stanley Witkin
        " Etiikka on läsnä yhtä lailla olemisessa, vuorovaikutuksessa, tekemisessä ja tekemättä jättämisestä"
        -Ilmeisesti jotenkin suorilta vetää, kuului poliisista
        - Kerjää apua, vastasi Nyqvist. Et saisi jakaa intimiteetin takia.
        Jaa, enkö? Itse osata vietti, vaisto- ja normijärjestelmää. Osoittamista normijärjestelmän.
        -Joo, toimii vietti- ja vaistojärjestelmä toimii näin
        - Anteeksi mä en tiedä miten toimii vietti- ja vaistojärjestelmä, mä olen maniassa.
        Me ollaan nyt Heinrich Himmlerin sijaan ruvettu käsittelemään Stanley Witkiniä.
        -Joo, sellainenkin on.
        Koska sini väittää, että sen pitää taas olla koko ajan Himmlerin.

Janne: Siihen lentopallo
        Minä: Siihen on ihmiskauppa
        Pölynaamarista pitää. Ei sovellu lääkäriksi ikähäiriön takia.
        Mulla ei ollut tiedossa, mikä on ikähäiriö, ne on kylkiluut.

Siis onko joku sossu nyt ruvennut kyselemään lappuja?
        Mulla on paha olla ja pelottaa. Mä vihata itseä täällä.
        Doremifasollasido: Mää tietää taas kaiken Raamatusta ja saada lukea sitä siksi.
        Minä: Niihin on persereikäavailut ja sukupuolenvaihdot.
        Mun ei tarvitse osallistua uskontoon:
        - Uskonto on vaarallista
        - Uskonto on vanhuksille
        - Uskonto on nykyään vittuilua.

"Kun mä en näitä sivupeilejä osannut ajaessani, niin ajattein ryhytä.... hoitoalan ammattiin."
        Janne: Ikävää, ettet jaksa enää esim. ikään ajaa.
        Niin nykyään ei saa lähestyä veripäisyydellä, veripäisyydellä ei saa lähestyä.
        -Sääntöön peilautuminen
        -Leijan lennätys

Amnesty:
        "Mä en halua yliopistokoulutusriskin takia kouluttaa sosiaalialan ammattilaisia."
        Sitten täällä on joku raukka..
        - Millä sitten luodaan yli-ihmistä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe