Olen luokanopettajaopiskelija Lapin yliopistossa. Teen pro gradu- tutkielmaa opettajien kohtaamasta kiusaamisesta, johon lasken osaksi henkisen ja fyysisen kiusaamisen sekä niillä uhkailun. Näkökulmakseni olen rajannut vanhempien tai muiden oppilaan lähipiiriin kuuluvien aikuisten (äiti- ja isäpuolet, isovanhemmat, tädit, sedät jne.) harjoittaman kiusaamisen.
Jos olet opettajan urallasi kohdannut vanhempien tai muiden oppilaan lähipiiriin kuuluvien aikuisten harjoittamaa kiusaamista, kerro kokemuksistasi. Miten kiusaaminen alkoi? Mikä taustatekijä tai –tilanne vaikutti kiusaamisen alkamiseen? Millaisia muotoja kiusaaminen sai / saa? Millaisia välineitä kiusaamisen apuna käytettiin / käytetään (sähköposti, puhelin, sähköinen reissuvihko yms.)? Miten kiusaaminen vaikutti / vaikuttaa työhösi ja muuhun elämääsi? Millä keinoilla selvisit tai yrität selviytyä? Mistä sait tukea kiusaamistilanteeseen vai saitko sitä ollenkaan?
Vapaamuotoisen kirjoitelman voit lähettää sähköpostina osoitteeseen [email protected]. Tutkimus toteutetaan tutkimuseettisesti oikein ja vastaajien anonymiteetin säilyttäen. Liitä osaksi kirjoitelmaa ikäsi, sukupuolesi, työkokemuksesi (työssäolovuodet) sekä kouluasteesi, jossa opetat. Jos sinulla on jotain kysyttävää tai haluat muuten keskustella tutkimusaiheesta, minut tavoittaa sähköpostin kautta.
Vastaamalla edistät opettajien työssään kohtaaman yleisen ja haastavan tilanteen tutkimusta, jolla pyritään auttamaan kyseisessä tilanteessa olevia opettajia ja kehittämään selviytymiskeinoja siihen.
Kiittäen
Essi
Kiusattu opettaja, kerro kokemuksesi!
Essi
0
181
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63633- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan