Kokemuksia MAREVAN JA ALKOHOLI ( pikaisia vastauksia)

ÄÄÄKSS!!!!!

sain marevan hoidon 3 kk pohkeen laskimotukokseen. Tiedän että marevanin kanssa ei suositella alkoholia 1-2 pulloa olutta enempää.

Pikkujoulut ja 30 vee syndet tulossa ja sattui kyllä niin huonoon aikaan tämä laskimotukos :( Mulle on järjestetty isot hibbalot "perinteen mukaan" ja alkoholia siellä tietenkin nautitaan isomman käden mukaan.

Nyt haluaisinkin kuulla onko kokemuksia muilla alkoholin kohtuullisesta nauttimisesta marevan lääkityksen aikana? Olen vasta 1 viikon verran tätä syönyt( marevan forte 5mg) ja päivässä menee vain 1 tabletti!

Kiitos YSTÄVÄLLISISTÄ vastauksistanne!

8

1175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex embolikko

      en kyllä itse nauttisi alkoa ollenkaan .
      3kk on elämässä pikkuhetki
      voithan juhlia selvinpäinkin varmasti paremmat juhlat

      mä oon syöny marevanii 2,5 vuotta ja arvostan elämää niin paljon ettei tee edes mieli alkoholia
      ja vasta kun olet noin lyhyen aikaa käyttänyt .niin tuskin olet saanut edes hoitotasoa kohdalleen
      muista että aina kun arvo jää alle hoitotason ,on mahdollista tulla uusi tulppa
      ja jos siinä sitten alat kunnolla alkoholilla läträämään ja tulppa lähtee liikkeelle
      ja menee keuhkoon .
      näin saatat herkästi päästä enkelten joukkoon.

      viestiäsi lukiessa tuli mieleen ettet ole tajunnut edes miten vakavasta asiasta on kyse
      kyllä kaverisi ymmärtää tuossa tilassa jos kieltäydyt ottamasta.

      tsemppiä sinulle
      mistä muuten sait tuon tukoksen
      olitko matkoilla ?
      käytätkö pillereitä?
      tupakoitko?
      onko ollut tapaturma?

      anteeksi että kyselen ,mutta kiinnostaa
      mulla lähti liikkeelle ja meni keuhkoon massiivisena
      2kk istuin pilven reunalla, mutta pääsin laskuatumaan maahan
      onko sulla vielä napapiikki käytössä

    • ÄÄÄKSS!!!!!(alkuper)

      Mulla epäiltiin e-pillereistä johtuvaa ja kun viellä olen syönyt pillereitä niin että 2 kk syönyt ja sitten pitänyt tauon ja kaiken kukkuraksi viellä tupakoin.

      Kyllä mä olen tietoinen että vakavaahan tämä on. Mulla löyty 3 pientä hyytymää jalasta/pohkeesta ja lääkäri totesikin että jos oltaisiin länsimaissa niitä ei edes ruvettaisi hoitamaan, joten pienistä hyytymistä oli kyse.
      Mä luulin ensin että mua on vetänyt jalasta suonta ja siksi pohje on kipeä, mutta viikon verran kuunnellessani pakottavaa kipua levossa ja liikkeessä ja pohje turvonneena tiesin että ei oo ihan normaalia ja hoitsu opiskelijana tiesin jo melkein mistä on kyse. Ajoissa siis menin lääkärin pakeille ja aloitettiin klexane aamuin/illoin 5 vrk ajan. 5 päivää sitten loppui klexane.

      Inr kokeissa olen käynyt kahdesti. heti 3 päivää marevanin aloituksen jälkeen ja inr oli 1,6 eilen kävin ja inr 1,8. Eli viikon olen nyt marevanilla ollut ja sitä menee kerran päivässä se 5 mg ja nyt viel lääkäri määräsi että huomenna ja sunnuntaina ottaisin ½ tbl. Eli mulla tosiaan oli todella pienet trombit pohkeessa. Uä:ssä laskimotkin painuivat kasaan melkein kokonaan. Jos on pahat hyytymät niin laskimothan ei painaessa painu kasaan lainkaan.

      Ei toki tosiaan ole pakko alkoholia juoda...mutta puolivuotta jo selvinpäin olleena tekisi mieli ottaa vähän ystävien seurassa ja tätä kun olen odottanut(tätä päivää)!!!

      Jos saa kysyä niin mistä sä sait tukoksen? Onneksi olet selvinnyt tilanteestasi.

    • jassu.

      alkoholi ohentaa verta ja laskee kolesterolia. ei tarvitse syödä statiineja ja marevania.

      onneansa voi aina kokeilla.

    • ei omakohtaista

      Kaveriani ohjeistettiin, että jos nyt on pakko sitä alkoholia vähän reilummin ottaa, niin sitten jätetään Marevan siltä päivältä väliin. Hänellä Marevan flimmerin vuoksi, kun haluttiin arvot tarvittaviin rajoihin sähköisen käännön tekemiseen.

      Kerran oli sellanen tilanne, että jätti Marevanin ottamatta ja just alkoholin vuoksi.

    • höpölöpöööö

      Näin olen kokemuksista kuullut myös että marevan kandee jättää siltä päivältä väliin.... Jokaiselle lääke vaikuttaa yksilöllisesti. Esim. mulla paljon tuttuja (mummokin) jolla marevanit ja juo alkoholia...

      ja sen verran että jokaisen lääkkeen tuoteselosteissa on niitä suosituksia on lääke mikä tahansa ja haittavaikutus mikä tahansa....

      esim. masennus lääkkeillä haittavaikutuksena masennus...hmm...moniamonia muita...

    • e x embolikko

      multa ei aiheuttajaa löytynyt
      mutta jälkeenpäin on myönnetty ,että mahdollisest vanha tapaturma ,
      ruhjevamma jalas. yritin jo alkuun itse sitä epäillä
      tosiaan 2kk yritin saada apua mutta aina minut laitettiin ensiavusta kotiin
      joten tiedän kyllä kuinka vaikea on saada apua kun on vakavasti sairas
      lääkäritkin osaavat olla tosi v.......... potilasta kohtaan kun ei niiden äly riitä tutkimmaan tälläisiä asioita.
      olen erittäin huolissamme meidän terveyden huollostamme. varsinkin kun
      pätevät lääkärit tunaroivat näissä asioissa niin miten sitten ne epäpätevät
      toimivat.

    • ihmetteliä

      mix ihmeeskahten päivän puolikas tabletti. eihää inr oo viel ees hoitotasol
      ja napapiikkiihää pitäs käyttää niin kauan et inr 2-3pv hoitotasol
      pidä ihmees ite huoli tost lääkämääräst
      huomauta lääkärille jos ei oo hoitotasol
      mä tosiaan ihmettelen miten annost on menty pienentää vaik on alle hoitotason

    • harjula23

      Ai että fortea "vain " 1 tabletti! No just kyllä on hyvin luettu ja kuunneltu ohjeet. Kyllä se koskee koko Marevan-boxia, ettei sen kanssa nautita. Ja jokainen itsesuojeluvaistoinen ei ota sitä vähääkään. Ja toisia vielä vaadit selittelemaan itsellesi myönteisesti asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe