Miettäkääpä TÄTÄ: Kuinka moni aknea sairastavasta _EI_ käytä kosteusvoidetta ?
Parannuin aknesta kun lopetin kosteusvoiteen käytön. Olen todennut että ihon ollessa kostea, akne lisääntyy mikä johtuu varmaankin siitä että bakteerit elävät kosteassa! Lopetin kosteusvoiteen käytön, puhdistan ihoni mahdollisimman kuivattavalla saippualla jota pidän iholla noin 5-10min ennen kuin huuhtelen pois, jolloin kuivattava vaikutus on taattu. Iholla on kosteutta (kosteusvoidetta, ihon omaa rasvaa ymsyms) ---> tulee niitä finnejä, märkäpaiseita ymsyms. Miettikääpä miksi vaikka heinäkuuta sanotaan mätäkuuksi ? Koska sillon on kosteaa ja lämmintä jolloin haavat voi mädäntyä. tulehtua yms. Aknen kanssa sama homma!
Olen ollut ilman aknea nyt noin vuoden, enkä ole käyttänyt mitään mikä tekisi ihon kosteaksi. Nykyäänkin luen näitä aknekeskusteluja välillä mielenkiinnosta. Palasin kertomaan koska harvempi palaa aknen parannuttua.
On ollut puhetta täällä että ihmiset ovat saaneet apua
-Afrikkalaisesta saippuasta ( saippua = kuivattaa, ei sitä afrikasta tarvitse tilata, yhtä lailla se suomalainen saippua kuivattaa )
-Suolavedestä ( kuivattaa )
-roaccutan ( kuivattaa, mutta vaikutus kumoutuu kun tungette niitä kosteusvoiteita ja rasvoja naamaan !!!!! )
-hammastahna ( kuivattaa )
-omenaviinietikasta ( kuivattaa )
-brevoxyl & basiron ( kuivattavat molemmat )
-oman virtsan käyttö kosteuttajana (apu johtunee siitä että kosteusvoide on jätetty pois, ja virtsan haihduttua iho jää kuivahkoksi toisin kuin kosteusvoiteen käytön jälkeen. Kuvittelen vain ihmisiä dippaamassa kasvojaan kuseen tai tekemässä ulostenaamioita!
Nämä ovat minusta ihan uskottavia paitsi että kaikissa hoidoissa ihmiset pilaavat "hoitonsa" KOSTEUSVOITEELLA!
Kaikki jutut ihon kosteustasapainon pysymisestä kosteusvoiteen avulla ovat paskaa. Koska kosmetelogit ja televisiomainokset luovat käyttötarpeita ihmisille.
Kysyn vielä, kuka täällä EI käytä kosteusvoidetta ??? Kysymyksiä ja kommentteja otetaan vastaan. Peukalot ylös niin kaikki lukevat tämän !
Paransin aknen
11
1428
Vastaukset
- vilmaplay
Ei mene todellakaan näin :)
Ihmettelen kyllä suuresti, miten oli mahdollista että parannuit aknesta tällä tavoin?
Todella monet ihmiset ovat ihonsa pilanneet juuri luulemalla, että ihoa täytyy kuivattaa jotta pääsisi aknesta eroon, mutta näin ei ole!
Itse olen perehtynyt kaikenlaisiin ihonhoito & akne -asioihin ja voin sanoa että; kun alat kuivattaa ihoasi (esim. et kosteuta, käytät kuivattavia tuotteita ym.) oma ihosi alkaa tuottaa enemmän ja enemmän rasvaa korvatakseen puuttuvan kosteutuksen ja se taas tietysti lisää aknea!
En rupea tässä suuremmin nyt selittämään, mutta Googlettakaa tai etsikää Youtubesta lisää tästä aiheesta! (:
Aknesta eroon pääseminen ei ole nimittäin mikään helppo homma, itse olen painiskellut sen kanssa jo pari vuotta.
(Tarkoitukseni ei ollut olla törkeä millään tavalla, halusin vain korjata tämän asian ^_^) - Procyon^^
Minun on pakko tehdä tähän yksi ero hieman selvemmäksi.
Finnit varmasti lähtevä kuivattamalla (siihenhän perustuvat juurikin esim. finnipuikot), mutta jottei finnejä tulisi lisää, pitää iho pitää kosteutettuna ettei käy niin kuin ylempi vastaaja sanoi; talia alkaa erittymään lisää -> tukkeumat, finnit jne... (toki myös kosteusvoiteissa voi olla jotain tukkivaa, mutta ei kannata laajentaa tätä käsitystä kaikkiin olemassa oleviin voiteisiin).
Eli siis minäkin hoitaisin _jo olemassa olevat finnit_ pois kuivattamalla (finnipuikot, hammastahnat ja ties mitkä), mutta en menisi pilaamaan finnittömiä alueita muuttamalla niitä Saharan autiomaaksi.
Jos akne on joka ikisellä neliömillimetrillä naamassa, niin ehkä tuo hommasi toimii. - Jarppi
Samaa mieltä. Jostain syystä kosteusvoiteet ei sovi minullekaan jota valtamediat kovasti yrittävät tuputtaa. Perseestä ettei tajuta sitä että kaikille ei välttämättä sovi samat ihonhoitomenelmät...
- viva la kuivuus
Kiitän suuresti ketjun aloittajaa! Itse syön roaa mutta akne ei ole lähtenyt kolmessa kuukaudessa yhtään mihinkään, vaan päinvastoin. Luin sun kokemuksista, ja päätin kokeilla sitä. Siitä päivästä lähtien en ole saanut yhtäkään uutta finniä (yhtä pientä lukuunottamatta). Tulos on aivan mahtava!
käytän kosteusvoidetta (rasvatonta) silloin, kun jokin alue ihosta kuivuu niin, että se hilseilee pahasti, mutta muille alueille en laita sitä tippaakaan.
Näinhän se on, että ei kosmetiikka ja lääketeollisuudelle olisi kannattavaa parantaa aknea...
Täytyy myös muistaa, että jokaisella on hyvin erilainen iho, ja erilaisesti oireileva akne, joten tästä syystä OIKEAA hoitomenetelmää ei ole olemassakaan!! - acnefreelife
Hienoa että joku on ottanu kokeillakseen nimim. viva la kuivuus. Hyvä että finnejä ei tule, olen iloinen puolestasi koska aknettoman ihon tuntu on sanoinkuvaamaton kun olen kärsinyt vaikeasta aknesta ja tiedän mitä se on. Suosittelen muillekkin! Itselläni parani myös ihon väri punertavasta akneihosta tasaiseen. Kosteusvoidetta käytettäessä iho punersi itselläni kun olisi saunassa ollut. Odotan kokeiluja ja kommentteja myös muilta ! :)
- maha on kipeä :(
Enpä ole kosteusvoiteita naamassa ennenkään käyttänyt ja kappas silti on akne. Roacuttanin myrkyn kanssa ei edes kannata käyttää kun sitä sais mättää koko ajan naamaan Eikä sun syy ole kosteusvoiteessa vaan siinä kosteusvoiteen sisältämässä rasvassa jota ihmiskeho ei tarvii käytä humektania jos käytät siinä ei ole öljyjä tai rasvoja.
- ehkä sinulla
On pintakuiva iho. Pintakuiva iho tarkoittaa sitä, että iho hilseilee mutta on silti rasvainen. Ihon kosteutus alkaa ruokavaliosta, joka tulisi koostua hyvistä rasvoista. Tutkimuksen mukaan rasvaton maito aiheuttaa finnejä.
Omasta mielestäni ehkä tärkein asia ihonhoidossa olisi ihon kuorinta. Hyvä tapa kuoria iho on oleskella jonkun aikaa saunassa tai höyrysaunassa ja sen jälkeen hioa kädellä ihoa niin pitkään kun tuntuu, että ihosta ei enää lähde mitään.
Ihonkuorintaa edesauttaa lievästi ihoa kuoriva pesugeeli. Itse olen huomannut hyväksi alla olevan tuotteen, se on kylläkin tarkoitettu Miehille, mutta varmasti Naisillekin on samantyylinen tuote olemassa.
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/2015634 - 9999955555
ehkä sinulla kirjoitti:
On pintakuiva iho. Pintakuiva iho tarkoittaa sitä, että iho hilseilee mutta on silti rasvainen. Ihon kosteutus alkaa ruokavaliosta, joka tulisi koostua hyvistä rasvoista. Tutkimuksen mukaan rasvaton maito aiheuttaa finnejä.
Omasta mielestäni ehkä tärkein asia ihonhoidossa olisi ihon kuorinta. Hyvä tapa kuoria iho on oleskella jonkun aikaa saunassa tai höyrysaunassa ja sen jälkeen hioa kädellä ihoa niin pitkään kun tuntuu, että ihosta ei enää lähde mitään.
Ihonkuorintaa edesauttaa lievästi ihoa kuoriva pesugeeli. Itse olen huomannut hyväksi alla olevan tuotteen, se on kylläkin tarkoitettu Miehille, mutta varmasti Naisillekin on samantyylinen tuote olemassa.
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/2015634Hei, laitatko linkin missä on se artikkeli, että rasvaton maito tekee finnejä? Mulla kun juuri päinvastoin, rasvattomat maitotuotteet sopii, mutta tavallinen sin maito, jugurtit, kermäjäätölö ja rasvaiset juustot niin iho alkaa kukkimaan.. kun pysyn rasvattomissa maitotuotteissa ja muutenkin vähemmän elukkarasvaa iho pysyy hyvänä.. samoin kalanmaksaöljy tuo paukamat poskiin..
- acnefreelife
viva la kuivuus voitko kertoa nykyisiä kuulumisia?
- viva laaa
Jep. Jossain vaiheessa, varmaan kun säät kylmeni, alko iho kuivumaan niin pahasti, että alkoi kaveritkin siitä huomauttelemaan. Silloin aloin taas kosteuttamaan ihoani Apo Basen rasvattomalla hydro gelillä. Samoihin aikoihin alkoi taas kunnon finnejä pukkaamaan, vaikka olen siis isotretinoinia syönyt jo noin 5 kk 40mg/pv.
En osaa kuitenkaan ihan varmuudella sanoa, kumpi tapahtui ennen, uudet näpyt vai kosteuttaminen. Sen takia siis aloin taas kuivattamaan ihoa laittamalla aina mahdollisimman ohuen kerroksen tuota hydro geliä, ja katson, rauhoittaisiko se akneni, tiedä sitä...
Itselläni akne pahenee aina mitä syvemmällä talven syövereissä ollaan. Kesällä ihoni paranee TÄYSIN. En edes näytä aknesta kärsivältä kesäisin, mutta talvisin kasvoni muuttuvat aika radikaalisti.. se on tosi ärsyttävää.
Tuota roaa pitäis vielä joku kuukaus pari syödä, mutta luulen, että lopetan sen, kunhan olen käyttänyt juuri hakemani 50 napin packin loppuun. Jos nyt joku ihme tapahtuu ja parannun, niin saatan jopa syödä loppuun. Luulen että tässä kävisi niin, että söisin tota skeidaa kesään asti, jolloinka lääkäri toteaisi läkkeiden vihdoinkin parantaneen akneni, vaikka se paranee aina kesäisin. Luulisin, että paras lääke minulle on muuttaa johonkin lämpimään, jota olen harkinnut vakavasti. Akne voi haitata hyvinkin paljon elämää ja luulen, että haluan tehdä kaikkeni, jotten joutuisi elämään näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793