Propellintiiviste probleema

Hämmentynyt12345

14

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jammulla

      Näkyis olevan kaksi peräkkäin nr 55, useimmin vuotaa noista akselitiivisteistä, noihin O-renkaisiin sivellään tiivisteliimaa esim Permatexiä. Ulosvetäjä on speciaali ja voi olla piukassakin ja voi tarvita lämmitystäkin

      • Hämmentynyt12345

        Mistäs tuollaisen ulosvetäjän saisi ja onko täysin välttämätön?


      • Hämmentynyt12345
        Hämmentynyt12345 kirjoitti:

        Mistäs tuollaisen ulosvetäjän saisi ja onko täysin välttämätön?

        Kukaan tietäisi?


    • jammunisti

      Oiskohan n:ro 55 2 kpl.Tisan masalassa myy tiivisteitä.

    • Yleensä niissä juuri kaksi vastakkain, kuten aikaisempikin kertoi.
      Ulosvetäjä on aika must, on torpeedossa sen verran tiukassa.
      Itse kiristelin vetäjää reilun viikon vähän kerrallaan, sumuttelin irroitusöljyä ja annoin maltillisesti kuumapuhaltimella lämpöä. Ja kas kuului naksahdus ja sisus irtosi hajoamatta.
      Vedin taisi olla kahdella sakaralla, sain sen lainaksi OMC huollosta. Nykyiseesä Jammussani en muista onko samanlainen.
      Biltemassa 2-sakarainen maksaa 6 eskoo.

      • Hämmentynyt12345


      • Jammulla
        jrsj kirjoitti:

        jep, tuo oli se mitä kokeilisin, investointi ei ole pahan hintainen.
        Kiristä hitaasti, koko talvi aikaa ;)

        Turha hankinta ei käy ollenkaan kyseiseen hommaan, ammattimies ei käytä tuota, ei mahdu ehkä sisään.


      • Jammulla
        Jammulla kirjoitti:

        Turha hankinta ei käy ollenkaan kyseiseen hommaan, ammattimies ei käytä tuota, ei mahdu ehkä sisään.

        Sivulla http://www.sterndrive.info/id25.html näkyy # 90095 Bearing carrier puller, joka on hieman samanlainen kuin Yamahan vastaava ulosvetäjä, systeemi näkyy toisessa kuvassa.


      • Hämmentynyt12345

    • stefatauno

      Akselin stefan voi monesti poistaa myös koukulla. Pitää vain varoa naarmuttamasta akselia ja putkea. Onko jammu jotenkin erilainen?

      • Hämmentynyt12345

        Ok.
        Kun ne on saanu kaivettua ulos niin sitten painelee vaan uudet sisään vai?
        Niin ja millä tavalla erilainen?


      • Jammulla
        Hämmentynyt12345 kirjoitti:

        Ok.
        Kun ne on saanu kaivettua ulos niin sitten painelee vaan uudet sisään vai?
        Niin ja millä tavalla erilainen?

        Ei mikään estä yrittämästä poistaa stefoja vaikka rikkomalla ne, mutta yleensä koko mötikkä vedetään pois ja tarkastetaan O-renkaat, samalla laittaen Permateksiä niihin, eliminoiden niiden vuotomahdollisuudet. Näin toissapäivänä 5v. vanhan 60sen Jammun purkuyrityksen, oli ryytynyt niin piukkaan, että tarvittiin kosania ja vasaraa ennen kuin aukesi. On vaan siksi "terveellistä" avata koko laakeri/stefa-juttu aina silloin tällöin. Tuossa räjäytyskuvassa näkyy, että stefat tulee huulet ulospäin.


      • Hämmentynyt12345
        Jammulla kirjoitti:

        Ei mikään estä yrittämästä poistaa stefoja vaikka rikkomalla ne, mutta yleensä koko mötikkä vedetään pois ja tarkastetaan O-renkaat, samalla laittaen Permateksiä niihin, eliminoiden niiden vuotomahdollisuudet. Näin toissapäivänä 5v. vanhan 60sen Jammun purkuyrityksen, oli ryytynyt niin piukkaan, että tarvittiin kosania ja vasaraa ennen kuin aukesi. On vaan siksi "terveellistä" avata koko laakeri/stefa-juttu aina silloin tällöin. Tuossa räjäytyskuvassa näkyy, että stefat tulee huulet ulospäin.

        Pitääkin varata sitten kaasutoho viereen.
        Eiköhän tuon saa pois kun kerta sain kerran 25v. vanhan koneen pytynkannenkin irti aikoinaan, vaikka sekin oli työntakana.

        Kiitti vinkeistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe