Mitä tehdä, riita veneestä

Merihepo

Niin, mies haluu jonkun pikku veneen, tyyliin Finn Flyer tai Express, tai Albin. Sanoo niitä tosi menijöiksi.
Näin että myynnissä olisi 47 jalkainen Beneteau, mulla olis rahat siihen ja mä tykkään stailauksesta tosi paljon. Ja kaverit varmaan mielellään tulis istuun iltaa kaivarissa.

MUTTA, miehen mielestä ei olisi hyvä diili.
Mä luulen että totuus on ettei se hallitse tai osaa tai uskalla purjehtia sillä.

Eli mitäs tehdään?!?!? Löytyykö muita kanssa sisaria samassa tilanteessa???

31

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DI Nainen

Hep!

Täällä yks kohtalo toveri, ukko haluu paatin jolla pääsee tarvittaessa iltaisin yksin soolona iltalenkille eli tosi nysän. Just joo, yksinpurjetijat on luusereita, joilla ei oo frendei, sosiaalisesti rajottuneita jne.

• setä2

Ukko on viisas:
      Ukko tietää akan ajatuksen että olis statusta istua paatissa kaivarissa.
      Mut sit kun pitäis ruveta harrastamaan kartanluvusta solmunteosta
      niin tyssää.
      Ei kukaan viitsi seilata osaamattoman valittavan pitsinnyplääjän kanssa

• 54ft

Voi ei, mekin alotettiin 48-jalkaisella mutta se kävi niin äkkiä pieneksi että ihan hävetti!

Ihan oikeesti siis hei, mitennii kaikki paitsi purjehdus on turhaa? Venekin olis ihan kallellaan jos sillä lähtis pois laiturista, mä oon kuullu nii!

Ihan turhaa purjehdus.

• satujakoa

Muutama luku iltasatuako tuli nyt joltain.

• FF 27

Kaksion hinnallahan tuollainen 47.7 näyttäisi irtoavan ja siinä on sentään 3 makuuhuonetta ja kaksi vessaa. Kerrot miehellesi, että oikein hyvä diili.

• Ashley roi

Älä välitä ukosta, vaan osta oma ja mieluinen. Pentteriin hernepurkki. Riittää ukkomiestä jonoksi asti, joten et omaa ukkoa heti kaipaa.

• rättipelle

Helppo ratkaisu. Vaihda sekä mies että itsesi. Kaikki tyytyväisiä sen jälkeen.

• ==OO""2

Jos vähänkin itämeren saaristoissa pyöriminen kiinnostaa, noin 40 jalkaa voi pitää järkevänä maksimi veneen pituutena, esim first 40.7 (distiction syväys 1.9m, kilpaversio 0.5m).

• 47ft

Ostat sen veneen ja istut siinä iltaa kavereidesi kanssa kaivarissa. Jos se ei miehellesi sovi niin ota ero. Se on paras ratkaisu molemmille siinä tilanteessa.

• 6+10

Syksyn paras, ehdottomasti. Laadukkaita ja humoristiasia provoja on kiva lukea niiden takakireiden kilpailupettymysten purkamisen sijaan.

• puolet totta

Eka rivi on totta. Mutta olisko antaa yhtä esimerkkiä malliksi kilpailupettymyksistä?

• 6+10
        puolet totta kirjoitti:

Eka rivi on totta. Mutta olisko antaa yhtä esimerkkiä malliksi kilpailupettymyksistä?

No yleensä siinä vaiheessa kun keskustelu siirtyy polaareihin niin on homma lähtenyt lapasesta. Samoin kun katsotaan ARC-sijoituksia tai LYS-promilleja.

Kyllähän kaikki spekulointi on varmasti hauskaa ja osa harrastusta, mutta kun usein se menee ihan verissä päin väittelyksi. Ei niitä voittoja nimittäin netistä saa, kyllä ne kilpailuista täytyy hankkia.

• nope...
        6+10 kirjoitti:

No yleensä siinä vaiheessa kun keskustelu siirtyy polaareihin niin on homma lähtenyt lapasesta. Samoin kun katsotaan ARC-sijoituksia tai LYS-promilleja.

Kyllähän kaikki spekulointi on varmasti hauskaa ja osa harrastusta, mutta kun usein se menee ihan verissä päin väittelyksi. Ei niitä voittoja nimittäin netistä saa, kyllä ne kilpailuista täytyy hankkia.

Muistetaanpa ensin, että täällä noista vouhkaa yksi persoona, joka ei seuraan kuulumattomana osallistua ensimmäiseenkään kilpailuun. Tuskin siis voi olla purkamassa kilpailupettymyksiään. Muu keskustelu noista onkin jo pelkkää asiaa kiinnostuneiden kesken. ARC-tuloksilla yleensä koitetaan todistella oman matkaveneen ominaisuuksia. Eli ei kelpaa esimerkiksi, omasta kisaamisesta ei juuri tällä foorumilla puhuta.

• Tyhjää

Luulenpa, että aloittaja on itse mies ja kirjoitti pelkästään huvikseen ko. aloituksen.

• vai oletteko köyhiä?

Ostakaa molemmat. En ymmärrä ongelmaa?

• Merihepo

No niin, kerrankin kunnon ratkaisu! Mä ostan sen 47 ja mies ostaa mitä ostaa. Purjehtimaan en kyllä sillä pysty, yksin. Mutta eiköhän jostain kippari löydy...
        Joo, olen nainen ja rahat on, joku epäili sitäkin!

• Ammattiliikkestä
        Merihepo kirjoitti:

No niin, kerrankin kunnon ratkaisu! Mä ostan sen 47 ja mies ostaa mitä ostaa. Purjehtimaan en kyllä sillä pysty, yksin. Mutta eiköhän jostain kippari löydy...

Niin se taas löytyi apu ammattiliikkestä.

• HSS:lle
        Merihepo kirjoitti:

Ja älä hei suotta jää Kaivarin rantaan istumaan! Liity HSS:lle. Siellä pääsee juomaan sampanjaa hienojen ihmisten kanssa, joilla ei läheskään kaikilla ole venettä tai purjehduskokemusta.

• muuttanut?
        HSS:lle kirjoitti:

Ja älä hei suotta jää Kaivarin rantaan istumaan! Liity HSS:lle. Siellä pääsee juomaan sampanjaa hienojen ihmisten kanssa, joilla ei läheskään kaikilla ole venettä tai purjehduskokemusta.

Eikös se hössö olekaan enää siellä Kaivarissa?

• Beneneljäseiska
        Merihepo kirjoitti:

" Mutta eiköhän jostain kippari löydy...
        Joo, olen nainen "

Tarkoitatko siis etsiväsi mieskipparia vai naiskipparia siihen 47:aan ?

Ja mihinkäs sitä kipparia sitten muuten tarttet, jos kerran ajatus oli istua iltaa kavereiden kanssa kaivarissa ?

• Vanha parta

Ihan asiaa tämä ketju.

Tuolla perusteella nykyään vene hankitaan kun katselee nykymenoa.

Purjeveneellä paikataan huonoa itsetuntoa ja hankitaan statusta. Ei sillä purjehtimisella enää ole väliä kuin muutamalle vanhalle parralle.

Helposti näkee kuinka ukko on tossunalla monessa perheessä kun venettä hankitaan. Sitten sillä edustushuvilalla yritetään kesäloman aikana käydä edustamassa mahdollisimman monen vierasvenesataman laiturilla. Pääasia, että on iso moottori, että pääsee nopeasti perille.

• M.D.

Miksi veneilystä ei saisi nauttia veneellä, jossa riittä tilaa ja varusteita mukavasti asumiseen (kunnollinen suihku, vesikiertoinen lämmitys, riittävät tilat koko perheelle)? Tämä ei mielestäni poissulje hyviä purjehdusominaisuuksia tai rajoita harrastusta mitenkään (paitsi, että kaikkiin satamiin ei välttämättä pääse niin helposti). Miksi purjehtiminen olisi vaikeampaa suurella kuin pienellä veneellä, joka on suunniteltu yhden ihmisen hallittavaksi? Ymmärrykseni mukaan järjestelmäpilotilla varustetun veneen purjemanööverit on helpompi tehdä yksin kuin pinnalla varustetussa pienemmässä veneessä. Kaikki viihtyvät ja nauttivat lomastaan. Eikös se ole tällaisen harrastuksen tarkoitus?

• Albinisti

Naapurin vene ei saisi olla merkittävästi pienempi tai merkittävästi suurempi kuin oma, muuten voi kateus tai halveksunta iskeä... : ) Näkökulmasi ovat oikeita mutta eihän sitä voi tällaisessa trollikeskustelussa myöntää.

• jihlkjlöäoöklö

Eri asia, jos on oikeasti varaa hankkia iso vene, mutta luultavasti isolla osalla isojen veneiden omistajista on kotitalo ja muu kiinteä omaisuus kiinnitettynä venelainan takuuna.

Kuka oikeasti nauttii tällaisesta pankin puosuna olosta niin paljon, että pitää hankkia isompi vene mihin oikeasti on varaa?

Ehkä se kaivarin rannassa ystävien kanssa seurustelu on sen arvoista.

• 12+20

Luulo ei ole tiedon väärtti tässäkään asiassa: Suomessa ostetaan kalliita veneitä melko vähän lainarahalla. Kysy vaikka venemyyjiltä. Ehkä on myös vähän yksioikoista todeta että jos jonkun asian rahoittamiseen olisi käytetty lainaa siihen ei ole oikeasti varaa? Taitaa moni asunnon omistaja olla tästä asiasta eri mieltä?

• 12+7
        12+20 kirjoitti:

Luulo ei ole tiedon väärtti tässäkään asiassa: Suomessa ostetaan kalliita veneitä melko vähän lainarahalla. Kysy vaikka venemyyjiltä. Ehkä on myös vähän yksioikoista todeta että jos jonkun asian rahoittamiseen olisi käytetty lainaa siihen ei ole oikeasti varaa? Taitaa moni asunnon omistaja olla tästä asiasta eri mieltä?

Tosin, mitäs ne venemyyjät välttämättä asiasta tietää? Jos laina on sovittu pankin kanssa suoraan, niin venemyyjä ei näe kuin rahat. Minä olen kaksi venettä ostanut (tosin käytettyjä) osin lainarahalla juuri tähän tapaan.

• Vaihtoehdot vähissä

Milläs perusinsinööri sitten ostaa veneen, jollei lainarahalla?? Perinnöllä ehkä?

• Kokkelilainen

Osta lastesi rahoilla?

• Anonyymi

Kalapalta

• Anonyymi

Hankkikaa suuri vene välimereltä, vaikka Nizzasta, voit mennä sinne kavereidesi kanssa imemään viinit kauluksen sisään, pikkuvene saaristoon. Tai toisin päin, Guy 22 Nizzan laituriin ja Beneteau Korppooseen.

• Anonyymi

Minkälainen kaivinkone tuo 48 jalkainen kaivari on? Onko telaketjut vai kumipyörät vielä?. On meinaan aika raskas puomi jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 493
      7348
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2588
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2561
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      158
      1874
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1748
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1469
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1148
    9. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    10. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1143
    Aihe