aavistitteko synnytyksen alkavan??

odotan odotan

Eli tämä on teille uudelleen odottajat..
Aavistitteko synnytyksen lähestyvän ja miten ja koska?
Minkälisia oireita vai alkoiko synnytys vain perus vesien menolla ja suppareilla??

19

13213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä

      Voi kuule, mulla oli viikosta 34 kipuja ja supistuksia jos jonkinmoisia kuvittelin että kohta syntyy kohta syntyy ja vauveli syntyi tasan 40 viikolla.Muutamia kivuliaita suppareita päivässä, levossa ohi, kivuttomia viikosta 13 paljon paljon. Muut alkaneet vesien menolla, mutta tämä alkoi sillä, että heräsin yöllä siihen että oksettaa/tulee ripuli. Vauva oli levottoman oloinen. Alkoi supistuttamaan ja sieltä sitä sitten tultiin.

    • rwwt

      En aavistanut millään lailla. Menkkamaista jomotusta oli muutaman viikon. Ei supistuksia ei mitään. Sitten yhtääkkiä illalla alkoi supistukset ja tiesin heti, että se on menoa sitten.

    • mami ja poika

      mulle kävi niin että vklla 36 tuli energiapiikki. ja valmistelin kotia vauvaa varten. sitten tuli etova olo ja se kesti 2 pvä. ja vklla 36 4 syntyi vauva.

      jälkikäteen ajattelin että aavistin jotain. nyt toista odotan vklla 24

    • Cccvvbbb

      Hei. Ekasta oli kahtena iltana suppareita ja sitten yöllä heräsin kun sattui alamahaan kovasti. Tuli pientä veristä vuotoa ja siitä sitten alkoi kunnolla supistamaan. Tokasta oli pari viikkoa supistelua silloin tällöin, mutta sitten yhen yön valvoin ku supisti niin ja aamulla tuli veristä vuotoa ja sitten lähtö :)

      Eikä sitä lähtöä mun mielestä voi tietää ennalta.. Jos ei esim ole supistelua ollenkaan tai veristä vuotoa tms.

    • esikoiseni......

      Pari-kolme viikkoa ennen, tuli aina öisin lieviä suppareita, jotka kuitenkin hellittivät n.30min kuluessa kun vaihtoi nukkuma-asentoa. Kuusi päivää ennen synnytystä irtosi limatulppa jota tuli n. 2 päivää. Rv 40 3 supparit alkoivat aamulla heti 3min välein, koventuen pikkuhiljaa, sairaalaan lähdettiin 2h suppareiden alkamisen jälkeen jossa kalvot puhkaistiin... sairaalassa kerittiin olemaan 2h kunnes syntyi.

    • neljäs_kerta

      Ei mitään ennakkoaavistuksia. Tiheät supistukset vain alkoivat ja sitten se oli menoa.

    • Kiire tuli

      Harjoitussuppareita oli samaan malliin keskiraskaudesta synnytyspäivään asti, ja synnytys käynnistyi täysin yllättäen vesienmenolla. Ja lopulta tulikin aika hoppu...

    • nökkö

      en aavistanut, mutta vklla 35 alkoi päänsärky ja vklla 36 supparit ja kamala selkäkipu,, enteili snnytystä ja vklla 38 syntyi poika..

    • sarkkuli10

      Mulla n. kaks viikkoa harvase yö parit supistukset jolloin ehti jo aatella et Nytkö se alkaa mut sit ne aina loppuivatkin parin supistuksen jälkeen.. Nämä olivat kuitenkin jotain saaneet aikaan sillä yliaikakontrollissa kohdunsuu oli auki kahdelle sormelle. Tuo tutkimus oli sen verran raju et pari tuntia sen jälkeen alkoi supistukset jotka sit iltaa kohti kovenivat ja vasta kun niitä oli muutama tunti tasaisesti ollu, uskalsin myöntää itselleni et kyl nyt on tosi kyseessä. :)

    • rv 20

      ihan uteliaisuudesta kysyn että miten ne kovat suparit eroa ns.harjoitus suppareista, onko kivuliaita? kovettuuko maha? särkeekö selkää... itsellä nimittäin varmaankin suppareita,mutta vatsa vain jännittyy ja ne loppuu kun liikun.

    • Geisla

      mä voin antaa hyvän neuvon minkä itsekkin sain kun hermoilin ja kyselin kavereilta joilla oli jo lapsi/lapsia. ne vaan nauro mulle ja sano että KYLLÄ SÄÄ SIT TIIÄT ku ne OIKEAT supistukset ja poltot alkaa...
      ja voin luvata että kun ne sit tuli ja synnytys oli alkanu niin ei ollu kyllä enää epäillystäkään että oliko ne harjotussupistuksia vai niitä oikeita... ;)

    • 37 0 Lima tulppa ilmeisesti irtosi ja neuvolassa käynnillä sanoivat et 10 päivän sisällä tulee. 37 3 aamulla lapsivedet meni ja alkoi tasaisesti supistukset. 4 tuntia myöhemmin sairaalaan ja illalla nyytti kainalossa.

    • heinäkuun odot.

      itsellä alkoi niin että kävin vessassa 3-4 kert päivässä ja aina löysä maha. Tätä kesti viikon. Sitten yöllä alkoi supistaa ja poltot ja 10h siitä niin pieni tyytö kainalossa.

    • ccvvvbb

      Kyllä ne harj.supparit on yleensä kivuttomia..juurikin niitä että maha kovettuu, mutta jos alkaa olla menkkapolttoja alamahalla niin silloin on jo kyseessä oikeanlaista supistusta. ja näitäkin voi tulla aikasemmin..esim. minulla kolmas odotus ja nyt rv 22 ja viikon verran on aamuisin tullu jo muutama polttava supistus..

      Toisen raskauden aikana sain nostelukiellon yms. piti ottaa viimeiset 10 viikkoa rauhassa kun niin supisti ja paikat alkoi aueta.

      Ekan kanssa ressasin ihan hulluna että hoksaanko edes millon oikeat supparit alkaa, mutta kyllä sen huomas ja hätä tuli :DD

    • AMPU TULEE

      Joo mä aavistan kanssa, että synnytys lähestyy. Maha pullottaa ja tulee löysää kakkaa. Kouristaa ja ripuli lentää. No nyt helpotti. Seuraavaksi aavistan, että pizzalähetti tuo mulle quattron. No se ehkä johtuu siitä, että oon tilannut quattron. Enks ookkin tosi hyvä aavistelemaan asioita?

    • vesillä lähti

      Ei mitään aavistusta.

      Edellisenä päivänä kävin neuvolassa ja manailin että lapsi ei varmaan synny koskaan kun ei ollut edes harj. suppareita :o). No,seuraavana päivänä klo 12.30 meni vedet että hujahti. Pientä väsymystä tunsin ennen sitä ja kuului pieni napsahdus kohdussa ja siitä lähti kunnon suihku sitten :oD. Tyttö tuli siitä 10 h 45 min. päästä

    • rv 20

      miltä se vesien lähteminen tuntuu? entäs limatulpan irtoaminen..? tuntuuko esim. mahassa painetta kun vedet menevät?

    • kakka tuli ja vedet

      Joo tav allaan mulla lähti lavuaarista tulppa ja fairy-vedet meni viemäriin. napsahti vaan silleen ja vettä valui tosi paljon viemäriin. 10h 45 min sen jälkeen tuli kakka.

    • Anonyymi

      Aavistin. Tuli illalla tunne, että tänään lähden synnyttämään. Sanoin äidilleni hänen luota lähtiessä että tänään lähdetään ja lapsivedet meni siitä 6h päästä. Mitään muita ennakko-oireita ei ollut ennen vesien menoa kuin oma tunne. Oli esikoinen ja silloin oli päivä ennen laskettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe