Ketä tulisi rakastaa ja pelätä?
Kysymys uskovaisille
29
119
Vastaukset
- 1213
"Ketä tulisi rakastaa"
Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä.
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Mat. 22:37-39
Ja lisäksi myös vihollista:
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Mat. 5:44-45
Ja sitten vielä pitäisi rakastaa myös uskonveljiä ja siskoja:
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 13:34-35- Muikkuinen
Entä pelätä?
Et sinä kaikkia maailman ihmisiä rakasta, jos niin väität, olet valehtelija tai sinulla on omituinen käsitys kunnioituksesta ja syvästä kiintymyksestä joille ihminen on keksinyt nimen nimeltään rakkaus.
- Pyhä Viha
Unohdit kuitenkin kertoa sen, että homoja ja ateisteja pitää vihata palavasti.
Jos ei pidä, niin miksi kaikki tuntemani hihhulit sitten tekevät niin? Aina. - 1213
Muikkuinen kirjoitti:
Entä pelätä?
"Entä pelätä?"
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Mat. 10:28
Ainoa jota on järkevä pelätä on Jumala. Ja kun tuntee Jumalan, ei Jumalaakaan tarvitse pelätä, koska Jumala ei tee mitään pahaa tai väärää.
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:18
Yleisesti ottaen peloko on huono asia, koska kuten Yoda sanoo, se johtaa usein pimeälle puolelle.
"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering."
Yoda
Pelon vuoksi maailmassa on paljon vääryyttä ja pelolla ihmisiä nytkin johdetaan huonoihin ratkaisuihin (Luopumaan vapaudesta ja ihmisoikeuksista). - 1213
missxcessive kirjoitti:
Et sinä kaikkia maailman ihmisiä rakasta, jos niin väität, olet valehtelija tai sinulla on omituinen käsitys kunnioituksesta ja syvästä kiintymyksestä joille ihminen on keksinyt nimen nimeltään rakkaus.
"Et sinä kaikkia maailman ihmisiä rakasta, jos niin väität, olet valehtelija tai sinulla on omituinen käsitys kunnioituksesta ja syvästä kiintymyksestä joille ihminen on keksinyt nimen nimeltään rakkaus."
Minä käytän tässä Raamatun näkemystä ja sen mukaan rakkaus minun ymmärtääkseni on parhaiten kuvattu lyhyesti näin, ehdotonta välittämistä.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei rakastamista tule tehdä sanoin, vaan Jeesuksen esimerkin mukaan.
Pyrkimyksei on rakastaa, voi olla etten onnistu siinä, mutta toivon, että näiden sanojen kautta koet Jumalan ehdottoman rakkauden niin, että se tuntuu varpaissasi asti. :) - 23r5ewd
1213 kirjoitti:
"Et sinä kaikkia maailman ihmisiä rakasta, jos niin väität, olet valehtelija tai sinulla on omituinen käsitys kunnioituksesta ja syvästä kiintymyksestä joille ihminen on keksinyt nimen nimeltään rakkaus."
Minä käytän tässä Raamatun näkemystä ja sen mukaan rakkaus minun ymmärtääkseni on parhaiten kuvattu lyhyesti näin, ehdotonta välittämistä.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei rakastamista tule tehdä sanoin, vaan Jeesuksen esimerkin mukaan.
Pyrkimyksei on rakastaa, voi olla etten onnistu siinä, mutta toivon, että näiden sanojen kautta koet Jumalan ehdottoman rakkauden niin, että se tuntuu varpaissasi asti. :)Ilmeneekö tuo Jumalasi ehdoton rakkaus mitenkään muuten kuin alaraajojen kutinana? Miten se ilmenee esimerkiksi Ruandassa? Haitissa? HYKSn lastenklinikan syöpäosastolla?
- 1213
Pyhä Viha kirjoitti:
Unohdit kuitenkin kertoa sen, että homoja ja ateisteja pitää vihata palavasti.
Jos ei pidä, niin miksi kaikki tuntemani hihhulit sitten tekevät niin? Aina."Unohdit kuitenkin kertoa sen, että homoja ja ateisteja pitää vihata palavasti."
Raamattu ei niin sano, joten...
"Jos ei pidä, niin miksi kaikki tuntemani hihhulit sitten tekevät niin?"
Kaikki tuntemasi hihhulit eivät ilmeisesti ole kasvaneet vielä tarpeeksi. - 1213
23r5ewd kirjoitti:
Ilmeneekö tuo Jumalasi ehdoton rakkaus mitenkään muuten kuin alaraajojen kutinana? Miten se ilmenee esimerkiksi Ruandassa? Haitissa? HYKSn lastenklinikan syöpäosastolla?
"Ilmeneekö tuo Jumalasi ehdoton rakkaus mitenkään muuten kuin alaraajojen kutinana?"
Myönnän, ei ollut hyvä juttu se.
Jumalan rakkaus ilmenee siinä, että hän on antanut myös pahuuden valitseville elämän.
Jumalan rakkaus ilmenee siinä, että hän antaa auringon paistaa myös synnin valitseville.
Jumalan rakkaus näkyy siinä, että hän on valmis antamaan anteeksi sinunkin syntisi. 1213 kirjoitti:
Pyrkimyksei on rakastaa, voi olla etten onnistu siinä, mutta toivon, että näiden sanojen kautta koet Jumalan ehdottoman rakkauden niin, että se tuntuu varpaissasi asti. :)Haloo maa kutsuu!
Minulla ei edes ole pyrkimys rakastaa jokaista maailman ihmistä koska tiedän sen olevan mahdotonta. Etkä sinäkään siinä tule onnistumaan.
"mutta toivon, että näiden sanojen kautta koet Jumalan ehdottoman rakkauden niin, että se tuntuu varpaissasi asti. :) "
Harmi, mutta ei onnistunut. En haluaisi kuulua teidän tekopyhien "kaikkia rakastavien" porukkaan, myös se jumalan olemassaolo yhä puuttuu.- Muikkuinen
1213 kirjoitti:
"Entä pelätä?"
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Mat. 10:28
Ainoa jota on järkevä pelätä on Jumala. Ja kun tuntee Jumalan, ei Jumalaakaan tarvitse pelätä, koska Jumala ei tee mitään pahaa tai väärää.
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:18
Yleisesti ottaen peloko on huono asia, koska kuten Yoda sanoo, se johtaa usein pimeälle puolelle.
"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering."
Yoda
Pelon vuoksi maailmassa on paljon vääryyttä ja pelolla ihmisiä nytkin johdetaan huonoihin ratkaisuihin (Luopumaan vapaudesta ja ihmisoikeuksista).Yhtälö on mahdoton, pelosta ei voi syntyä rakkautta. Olen samoilla linjoilla kuin Hitchens että pelon ja rakkauden yhtälö on avain sadomasokismiin.
Kiitos, tämän halusin tehdä selväksi! :) - 1213
missxcessive kirjoitti:
Haloo maa kutsuu!
Minulla ei edes ole pyrkimys rakastaa jokaista maailman ihmistä koska tiedän sen olevan mahdotonta. Etkä sinäkään siinä tule onnistumaan.
"mutta toivon, että näiden sanojen kautta koet Jumalan ehdottoman rakkauden niin, että se tuntuu varpaissasi asti. :) "
Harmi, mutta ei onnistunut. En haluaisi kuulua teidän tekopyhien "kaikkia rakastavien" porukkaan, myös se jumalan olemassaolo yhä puuttuu."Minulla ei edes ole pyrkimys rakastaa jokaista maailman ihmistä koska tiedän sen olevan mahdotonta."
Miksi se on mahdotonta?
"Etkä sinäkään siinä tule onnistumaan."
:D Kiitos luottamuksesta.
"En haluaisi kuulua teidän tekopyhien "kaikkia rakastavien" porukkaan"
Hyvä tietää. Onko joku toinen joukko parempi? Miksi? - 1213
Muikkuinen kirjoitti:
Yhtälö on mahdoton, pelosta ei voi syntyä rakkautta. Olen samoilla linjoilla kuin Hitchens että pelon ja rakkauden yhtälö on avain sadomasokismiin.
Kiitos, tämän halusin tehdä selväksi! :)"Yhtälö on mahdoton, pelosta ei voi syntyä rakkautta. "
Sanoinko minä, että rakkaus syntyy pelosta? Sanooko Raamattu niin? - Muikkuinen
1213 kirjoitti:
"Yhtälö on mahdoton, pelosta ei voi syntyä rakkautta. "
Sanoinko minä, että rakkaus syntyy pelosta? Sanooko Raamattu niin?"Ainoa jota on järkevä pelätä on Jumala. Ja kun tuntee Jumalan, ei Jumalaakaan tarvitse pelätä, koska Jumala ei tee mitään pahaa tai väärää."
Myös raamatussa puhutaan jumalan pelkäämisestä. Jos ja kun tämä pelko on herännyt ei rakkautta enään sen jälkeen voi syntyä. - ..,..,..
1213 kirjoitti:
"Yhtälö on mahdoton, pelosta ei voi syntyä rakkautta. "
Sanoinko minä, että rakkaus syntyy pelosta? Sanooko Raamattu niin?Sananl. 9:10
Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta. [Job 28:28 ]
Sananl. 10:27
Herran pelko kartuttaa elinpäiviä, jumalattomalta vuodet hupenevat. [Sananl. 3:16 ]
Sananl. 14:26
Herran pelko on vankka varustus, jälkipolvillekin se suo turvan.
Sananl. 14:27
Herran pelko on elämän lähde, se ohjaa ohi kuoleman loukkujen.
Sananl. 15:16
Parempi köyhyys ja Herran pelko kuin suuret varat ja rauhattomuus.
Sananl. 15:33
Herran pelko on viisauden koulu, kunnian tie käy nöyryyden kautta.
Sananl. 16:6
Laupeus ja uskollisuus sovittavat synnin, Herran pelko pitää loitolla pahasta.
Sananl. 19:23
Herran pelko turvaa elämäsi: nukut tyynesti, säikkymättä pahaa.
Missä sanotaan ettei sitä herraa tarvi enää pelätä? - miss ei kirj.
1213 kirjoitti:
"Minulla ei edes ole pyrkimys rakastaa jokaista maailman ihmistä koska tiedän sen olevan mahdotonta."
Miksi se on mahdotonta?
"Etkä sinäkään siinä tule onnistumaan."
:D Kiitos luottamuksesta.
"En haluaisi kuulua teidän tekopyhien "kaikkia rakastavien" porukkaan"
Hyvä tietää. Onko joku toinen joukko parempi? Miksi?"Miksi se on mahdotonta?"
Siksi koska en minä kaiken maailman k.usipäitä rakasta, murhaajista ja raiskaajista puhumattakaan enkä tuntemattomia tuolla jossain. Ennen kun voin sanoa mielipiteeni kenestäkään minun täytyy tyyppi tuntea.
":D Kiitos luottamuksesta."
Ole hyvä.
"Hyvä tietää. Onko joku toinen joukko parempi? Miksi?"
On. Päätän itse kenen kanssa hengailen ja he ovat ihmisiä joiden kanssa on hyvä olla. Arvostan rehellisyyttä. Siksi! - Muikkuinen
..,..,.. kirjoitti:
Sananl. 9:10
Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta. [Job 28:28 ]
Herran pelko kartuttaa elinpäiviä, jumalattomalta vuodet hupenevat. [Sananl. 3:16 ]
Missä sanotaan ettei sitä herraa tarvi enää pelätä?Juuri tätä tarkoitin! :)
- 1213
Muikkuinen kirjoitti:
"Ainoa jota on järkevä pelätä on Jumala. Ja kun tuntee Jumalan, ei Jumalaakaan tarvitse pelätä, koska Jumala ei tee mitään pahaa tai väärää."
Myös raamatussa puhutaan jumalan pelkäämisestä. Jos ja kun tämä pelko on herännyt ei rakkautta enään sen jälkeen voi syntyä."Jos ja kun tämä pelko on herännyt ei rakkautta enään sen jälkeen voi syntyä. "
Millä perusteella? - 1213
..,..,.. kirjoitti:
Missä sanotaan ettei sitä herraa tarvi enää pelätä?"Missä sanotaan ettei sitä herraa tarvi enää pelätä? "
Hyviä kohtia kaikki, mutta yhdessäkään ei sanota, tarvii pelätä.
Jumalan pelko on hyvä, koska se estää tekemästä tyhmyyksiä. Mutta ei se ole pakollista noiden kohtien perustella.
Ja kun henkilö tuntee Jumalan, tietää myös, ettei tarvitse pelätä, koska Jumala on hyvä, rakastava ja armollinen. - Muikkuinen
1213 kirjoitti:
"Jos ja kun tämä pelko on herännyt ei rakkautta enään sen jälkeen voi syntyä. "
Millä perusteella?Aitoa luottamusta ja rakkautta ei synny sellaista kohtaan jota olet pelännyt tai ketä edelleen pelkäät. Tosin nuo lainaukset joita tuossa alempana lukee, kertoo rakkauden ja pelon päällekkäisyydestä mikä on biologisesti mahdotonta. Myös käskeminen ei ole tae rakkaudesta, Jeesuksen opeissa on tämä rakkauden kaksoiskäsky jonka toimivuudesta en ole vakuuttunut.
Ainahan sopii kokeilla saako rakkautta henkilöltä jota pelottelee ja jota käskee rakastamaan? - 1213
Muikkuinen kirjoitti:
Aitoa luottamusta ja rakkautta ei synny sellaista kohtaan jota olet pelännyt tai ketä edelleen pelkäät. Tosin nuo lainaukset joita tuossa alempana lukee, kertoo rakkauden ja pelon päällekkäisyydestä mikä on biologisesti mahdotonta. Myös käskeminen ei ole tae rakkaudesta, Jeesuksen opeissa on tämä rakkauden kaksoiskäsky jonka toimivuudesta en ole vakuuttunut.
Ainahan sopii kokeilla saako rakkautta henkilöltä jota pelottelee ja jota käskee rakastamaan?Mitä rakkaus sinun mielestäsi tarkoittaa?
Itse ajattelen sen tarkoittavan ehdotonta välittämistä. Eikä se ole mielestäni mikään ongelma. - eki77
..,..,.. kirjoitti:
Missä sanotaan ettei sitä herraa tarvi enää pelätä?Noh noh. Tässä on usein kysymys suomen kielen rajallisesta ilmaisukyvystä. Usein Jumalan pelkoon liittyvät kohdat voitaisiin englannintaa sanalla "awe", joka tarkoittaa jotenkin "pyhää kunnioitusta tms."
Jumalan pelko ei laisinkaan tarkoita kauhua tms. vaan jotain ihan muuta, kunnioitusta suuren Jumalan edessä. - Jumalan pelko
1213 kirjoitti:
Mitä rakkaus sinun mielestäsi tarkoittaa?
Itse ajattelen sen tarkoittavan ehdotonta välittämistä. Eikä se ole mielestäni mikään ongelma.tarkoittaa Hänen kunnioittamistaan.
Jumalan pelko on viisauden alku ja
Pyhimmän tunteminen tuo ymmärryksen.
Lue www.eaglemediavision.com , niin tiedät enemmän. Kiitos kysymästä!
- ???
Pitää siis koko hihukirja lukea saadakseen vastauksen yksinkertaiseen kysymykseen?
??? kirjoitti:
Pitää siis koko hihukirja lukea saadakseen vastauksen yksinkertaiseen kysymykseen?
Oletan, että Muikkunen tietää jo kysyessään vastauksen , joten ajattelin ehdottaa laajempaa vastausta.
purje kirjoitti:
Oletan, että Muikkunen tietää jo kysyessään vastauksen , joten ajattelin ehdottaa laajempaa vastausta.
siis Muikkuinen, keskustelun aloittaja.
- pahvipaeae
Rakasta itseäsi ja opit sen parhaiten rakastamalla lähimmäistäsi. Rakkaudessa ei ole pelkoa, mutta sitä on rakkaudettomuudessa, aivan kuten on pelkoa sodissakin.
Tärkein asia ei ole pelko Jumalaa kohtaan, vaan kunnioitus, siinä mielessä filosofia
on liberaalimbi, sillä pelko ei voi olla rakkauden lähteen indikaattori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191894Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096