528l asukkaat

jessiina__

Miltä kalasto kuulostaa otsikon mukaisessa akvaariossa: 9 kiekkokalaa, 5 nuorta lehtikalaa, 40 kardinaalitetraa, haarniskamonni, 2 partis tyttöä ja salamanteripleko.

3

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalasto kuulostaa hyvältä, kunhan lämpötila pysyy alle 29 asteessa ja pH olisi noin 6,5. Kiekkokalojen määrää vähentäisin, tai ottaisin kiekkojen tilalle sitten enemmän lehtikaloja.

• kalojaa

Muuten hyvä, mutta kardinaalitetroja ei voi pitää samassa altaassa lehtikalojen kanssa, sen sijaan voisit ottaa tummalevä tai isopurjeplekon.

• ;))

Ei tummalevää noin pieneen, ei myöskään isopurjetta. Ja suosittelet vielä tummalevää aivan liian lämpimään veteen, joka ei kyllä isopurjeellekaan tee hyvää? Salamanteri on juuri oiva valinta, appelsiini on toinen vaihtoehto kiekkolaan. Kardinaaleja voi pitää lehtikalojen kanssa, jos eivät ole aivan poikasia. Kiekkojen kanssa aivan tavallinen yhdistelmä, vaikka kiekko on lehtistä isompi korkea ahven. Ja kyllä tuonne kiekkoja aivan hyvin mahtuu, jos mitat ovat suunnilleen minimissään 150*60*60. Sopivaan määrään en osaa ottaa kantaa, sillä minulla itselläni ei näitä akvaarion kuninkaallisia ei ole ollut. Sen tiedän, että alle viittä ei kiekkoja kannata pitää kuin parvikala.

Olet varmaan lukenut kiekkojen hoidosta enemmänkin, kun niille olet selvästi allasta suunnittelemassa? Mitat ja vesiarvot varmaan tiedätkin, kun noin hyvää kalastoa kiekkojen kanssa olet suunnitellut.

Kuitenkin kannattaa vielä mennä kiekkoharrastajien foorumille etsimään tietoa: http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=35&sid=939608fabbbae48936aee4584503c045

Hyvä ketju perustiedosta:
      http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=35&t=79778

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1114
    2. 70
      1062
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      994
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      948
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      925
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      707
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      597
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      590
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      547
    Aihe