kyrön joulu

ei enää koskaan

Selailin naapurin ostamaa otsikon lehteä...lähespuoli lehteä myllykolua...

12

1427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs sitte?

Miksei vois olla? Julkaisija on Hämeenkyrö-Seura joka vetää Myllykolun kunnostusprojektia. Kai siitä voi kirjoittaa? Teemanumeroita voi kaiketi olla kans?
      Mistäs olisit sitte halunnut lukea? Anna juttuvikkejä ensi vuodelle!

• Etkö siis

enää selaa naapurin lehteä?
      Mikä tappio!
      Muista kuitenkin lukea naapurin Hämeenkyrön Sanomat suoraan laatikosta.

• turhuutta

Jos äänestettäis Hämeenkyrös ollu epäsuosituin ihminen veikkaisin,että sillinpää olis kova sana siinä kisas

• hähähähääääää

samaa mieltä "turhuutta" helevetin SATUSETÄ miekää en osta kyseistä lehteä luen jätteenkyrön sanomat kirjastossa. Kirjoittakoo ens joulu lehtee vaikka kirkkojärve kalojen sukupuoli asioista..

• F E elää

Kirottu olkoon Pönttövuoren tunneli. Sen kautta näitä virtsapää-savolaisia pääsee jopa Hämeenkyröön saakka mongertamaan vieläpä kirjallisesti tätä puoliryssäläistä kielipäästöään.

Kunnia sille, joka kunnian ansaitsee. Hämeenkyrössä, ja vieläpä koko Suomessa, se kuuluu kirjallisuuden osalta Frans Eemil Sillanpäälle. Parempaa ei ole vielä ollut. No, Väinö Linna ehkä seisoo Pransun vierellä keskikorokkeella.

Olen varma, että nämä pari kirjoittajaa, jotka yrittävät Sillanpäätä halveerata, eivät ole ikänä lukeneet ainoatakaan Mestarin teosta. Melkein yhtä varma olen siitä, että heidän ainoa lukemisen kohteensa on Aku Ankka, vessassa.

• Bökholm

Väinö Linna kirjoitti "Täällä Pohjantähden alla" kaikki 3 osaa Hämeenkyrössä! Hänellä oli yli 10 vuotta Käkisaaren tila nimissään ja siellä hän kirjoitti kirjat. Vanhoista Pinsiön Jouluista löytyy selostusta kirjojen synnystä.

• näinonnäreet

Olen varma, että nämä pari kirjoittajaa, jotka yrittävät Sillanpäätä halveerata, eivät ole ikänä lukeneet ainoatakaan Mestarin teosta. En ole minäkään lukenut Sillanpään kirjoja en ensimmäistäkään kuinkahan kyseinen henkilö tunnettaisiin maamme rajojen ulkopuolella jos hänestä kuvaa näyttäisi. EI KUKAAN...

• Turhuutta

Alon joskus lukemaan mutta eihän semmosta jaksa,Linnan kirjat lukenut kyllä. Laitettas muirenkin alkoholistien asumuksia kuntoo samalla riemulla eikä tommoseen pa--aan rahaa pumpattasi.Oon syntyperänen KYRÖLÄINEN toi FE EI TAIRA OLLA KU KIRJOTTELEE IHAN PEHMOSIA

• FE on kuollut

mutta teokset elävät ja Nobel-palkinto muistetaan historiankirjoissa.

Pane paremmaksi, syntyperäinen kyröläinen.

• losdfrbhoph

annettiin sotaaikana säälistä ja joi rahat patsaan pitäs olla mieluummin nurin kuin pystyssä sen verran kippas ja kirjat on karmeita.

• eppäilen !!!!!!!!!!!

Tuskin sen kirjoja osti muut kuin kirjastot

• Bökholm

Mukava verrata "Kyrön Joulua" ja"Pinsiön Joulua" tältä vuodelta. Kyrön Joulussa on 44 sivua joista 5 mainoksia. Kerrotaan Hämeenkyrön kouluista muttei sanaakaan sata vuotta sitten alkaneista Pinsiön ja Jokismaan kouluista.

Pinsiön Joulussa on 88 sivua joista yhdellä sivulla on mainos! Kylän koulut on pääteema. Pinsiön koulu on Hämeenkyrön puolella. Jokismaan koulu toimi v 1916-1970 ja sijaitsi kyllä Nokian puolella mutta aivan Hämeenkyrön rajalla. Oppilaita oli molemmista kunnista. Pinsiön koulussa myös Ylöjärveltä. Kuntien yhteistyö oli aivan esimerkillistä. Kannattaisi Kyrön Joulunkin tutustua edes vähän maantietoon ja historiaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe