Heippa kaikille!
Olisko ketään joka osais kertoo seuraavanlaisen asian:
Ollaan mieheni kanssa yritetty jo jonkin aikaa saada vauva alulle.
Oltiin viimeksi nelisen päivää sitten puuhissa, joten testiä ei varmaan vielä kannat ostaa?
Minulla piti maanantaina alkaa menkat, yleensä ne ovat melko säännölliset, ei aina... Noh, ei ole vielä alkanut.
Kysyisinkin nyt, kun vatsaani on turvottanut jo kaksi päivää, vaikka en ole syönyt tavallista enempää tai muutakaan. Voiko tämä olla merkki raskaudesta?
Toinen asia on vessahätä. Kokoajan on pissahätä tai vähän isompikin hätä, mutta mitään ei tule. Tämä on siis kestänyt jo/vasta pari päivää.
Meillä ei ole ennestään lasta emmekä tunne ketään joka voisi neuvoa tähän asiaan.
Mistä tietää että on raskaana?
12
2247
Vastaukset
- Lapsellinen82
Vauvan saaminen ei ole ollenkaan yksinkertainen asia, ensinnäkään sen takia, kun niitä ei tehdä vaan nimenomaan saadaan.
Oletko käyttänyt ennen yritystä hormonaalista ehkäisyä, ja jos olet, kuinka kauan siitä on aikaa, kun lopetit sen ehkäisyn?
Itselläni kesti 10 kk, että hormonit tasoittuivat ehkäisylaastarin jälkeen, eli vajaa vuosi meni meillä vauvan saamisprosessissa.
Se on karu fakta, että mitä enemmän sitä vauvaa yrittää, sitä suuremmalla todennäköisyydellä munasolu ei hedelmöity. Tämä on jokin psykologinen juttu, perustuu tod.näk. alintajuntaiseen stressiin, joka vaikeuttaa raskautumista. Eli neuvonkin teitä pyrkimään sellaiseen rentoon elämiseen ja jättämään yritys-tyyli pois. Meillä se ainakin toimi hormonien tasoittuminen.
Mulla oli monesti kaikki mahdolliset raskausoireet silloin yrityskautena, jopa oksensin yhtenä aamuna! Naisen mieli on uskomaton silloin, kun hän haluaa jotain oikein kovasti. Sitä rupee kehokin luulemaan, että oikeasti olisi raskaana, vaikkei välttämättä olisikaan. Surullistahan se on.
Silloin viimeisen kierron aikaan (kun olimme lopettaneet yrittämisen ja ehkäisyn jättämisestä oli aikaa n. 10 kk), huomasin ensimmäisinä oikeina raskausoireina alavatsan vihlaisut. Niitä tuli erilaisissa tilanteissa, esim. aivastaessa tai noustessa sohvalta huolimattomasti. Myös nenäni oli aamuisin tukossa ja tihkui verta kun niistin. Positiivisen testin tein mieheni syntymäpäiväaamuna raskauden ollessa 5. viikolla :)
Paljon tsemppiä teille yrittämättömyyteen! Uskon, että teillekin vielä siunaantuu oma ihana lapsi. - Juuhpuuh
Aloittajalla tuntuisi olevan ihmisen biologia hukassa. Itsellänikin oli, kun vauvaa alettiin yrittää. Olin tainnut lintsata koulussa ihmisen biologian tunnit, sillä minulle tuli yllätyksenä se, että olen hedelmällinen vain yhden päivän kuukaudessa. Ja puuhastelu isännän kanssa olisi hyvä ajoittaa tähän päivään ja muutamaan aiempaan, sillä siittiöt elävät 2-4 päivää.
Eli ap alkaa nyt googlata vaan netistä niitä ovulaatiolaskureita, niin löytyvät ne tärkeimmät päivät kuusta jolloin puuhastella.
Meillä tärppäsi jo viidennellä kierrolla, mutta itsekin ehdin jo turhaan kuvitella huonovointisuutta sun muuta vaikken ollutkaan vielä raskaana. Nyt sitten toivotaan että meidän katkarapu pysyy mukana ensi heinäkuuhun asti! - äiti-11 + kesäkuu-12
Uskon myös vakaasti tuohon että mitä enempi yrittämällä yrittää sitä lasta saada aluilleen - sen vaikeampaa se on. Esikoinen sai alkunsa siitäkin huolimatta että söin e-pillereitä. Samoja syöny jo 16vuotiaasta lähtien , ilman sen ihmeellisempiä pidempiä taukoja.. Ikää nyt siis minulla 25v. Varmuushan on se 99% pillereillä, no lapsihan oli sitten kuin 1%:n ihme, haluttu ja toivottukin vaikkei missään vaiheessa yrittämällä yritettykään. :))
- lapsiakohtaviisi
jep samaa mieltä muiden kanssa että yrittämällä se ei onnintu, meillä meni 2vuotta ennen kun tärppäsi ja tohon väliin mahtu useita keskenmenoja, kumminkin meillä 4lasta jo ja viides syntyy kesällä, parempi kun unohtaa koko lapsen teko puuhan ja nauttii muista asioista sillonhan se napsahtaa, mekin olimme häämatkalla kun rupesin miettimään menkkojen puuttumista kun menkat oli jo kuukauden myöhässä ja tein isänpäivänä plussan :)
mitä enemmän yrittämällä yrittää sitä huonommin tärppää..
Onnea yritykseen :) - äiti?
Tarttisin kanssa apua olen 16.v. ja olen rakaana olisi kiva tiätää mistä sais vähän vatteita ja leluja ja sänkyjä yms.Ps tarvitsen myös apua siinä että onko jotain ide oita lasten huanen tekemiseen
- Raskaaksi tullut x2
En ole ihan samaa mielta tuosta, etta yrittamisella ei onnistu. Meilla tama raskaus sai alkunsa ensimmaiselle yrittamalla (olin tosin tietoinen etta kierron keskivaiheilla ollaan). Olinkin hieman yllattynyt kun olin varautunut "yrittamaan" pidempaankin. Ja niin, ehkaisyna oli ollut kuparikierrukka, jonka poistatin pari kuukautta aiemmin (ja kaytettiin kortsua, kun kerattiin rohkeutta yritykseen). Esikoisen kanssa ei yritetty, mutta kaytettiin ehkaisya tosi huolimattomasti (silloin ajattelin, etta raskautuminen on niin vaikeaa/pieni tsaansi). Nain meilla.
Kyllähän naisen vaiston sanotaan tietävän, koska on raskaana. Ja näin ainakin itsellä on vaistot toimineet jo ennen kuin tein raskaustestiä.
Menkkoja ei kuulunut, olo oli kuin oisi krapulassa vaikkei edes alkoholia käytä, paleltikin, nenä tukkoinen, pissassa jännä erilainen tuoksu kuin normaalisti.
Yleensä neuvotaan malttamaan sen testin tekemisen kanssa, kun ne menkat voivat myöhästyä erinäisistä muistakin syistä. Mikään ei tietysti estä ostelemasta useita testejä ja testailemaan vaikka joka päivä, jos haluaa niin tehdä.
Mutta sen varmemman vastauksen saat tekemällä raskaustestin. Jonka jälkeen, jos plussaa näyttää ota yhteyttä kuntasi terveydenhuoltoon tai neuvolaan suoraan. Onnea matkaan. :)- dsfhfdh
Hedelmöitys on mahdollinen kerran kuussa munasolun irtoamisen aikaan,
12-24 tunnnin ajan. Uuden ihmisen alkuunpanoon tarvitaan siis tositarkka ajoitus tai aktiivinen sukupuolielämä-ja onnea!
Ovulaatio eli munasolun irtoaminen tapahtuu yleensä 12–16 vuorokautta ennen seuraavien kuukautisten alkamista.
Paras tapa selvittää ovulaation ajankohta
( varsinkin jos kierto on epäsäännöllinen) on ottaa käyttöön ovulaati testit.
Tässä esim. testipaketti joka sis. 10 testiä, maksaa 9.90e ja on ostettavissa isoimmista ruokakaupoista (prisma/citymarket) Testaamaan kannattaa alkaa siinä 10-11 kiertopäivä. (kierto lasketaan kuukautisten ekasta vuotopäivästä, seuraavien kuukautisten ekaan vuotopäivään) http://www.pregcheck.fi/tuotteet/ovulaatiotesti/ - moi16
moi! aattelin kysyä täältä neuvoja että mitä mun kannattaisi tehdä. Olen 16 vuotias tyttö ja harrastimme poikaystäni kanssa seksiä ekaa kertaa ja hän oli sisälläni jonkun aikaa ilman ehkäisyä..tosi tyhmää,en tiedä miksi näin kävi mutta jotenkin vaan näin pääsi tapahtumaan ja kaduttaa tosi paljon..
tämä tapahtui 26.4.13 ja menkkojen olisi pitänyt alkaa siinä n.13.5 yleensä tosi säännölliset, no mitään ei tullut oottelin siinä sitten pari päivää ja tein testin 15.5 ja se oli negatiivinen. Ajattelin , että saatoin tehdä sen liian aikaisin kenties? Mutta sitten 24.5 mulla tuli ihan pientä vuotoa 1-2 päivän ajan ja yksi sellanen verinenklöntti, ja yleensä vuoto on runsasta ja kestää 5-6 päivää. No tein sitten uuden testin vielä 30.5 ja sekin oli negatiivinen. Voinko silti olla raskaana? vai pitäisikö vielä odottaa jonkun aikaa ja tehdä uusi testi? Voiko näihin testi tuloksiin luottaa edes ja milloin niihin voi luottaa? Miten tässä tilanteessa pitäisi menetellä, kun raskaus ei todellakaan olisi ajankohtaista vielä:/ ? Mistä ihmeestä olette saaneet varmuuden siihen että oletteko vai ette raskaana?
Mielestäni minulla ei ole pahemmin ollut mitään raskausoireita, että aika normaali olo. Muutakun aina välillä vähän menkkamaisia kipuja. Parina aamuna on ollut vähän huono olo, mutta muutenkin tulee aika usein jossei syö mitään. Rinnat on aina välillä ehkä hieman turvonneet, mutta siitäkään ei ihan selvää varmuutta saa.- minä vain..
moikka.. kannattaa tehdä testi uudestaa. itselläni kyllä oli testi heti oikeassa ja tein niitä varmaan 5 kerralla ja varmistin että varmasti olen kun en luottanut haaleaan viivaan joka siihen tuli mutta sinuna tekisin vielä uuden testin ja jos sekin on negatiivinen eikä seuraavatkaan menkat ole normit niin lääkärille sitten..
- minävainn
Heippa. voisihan nuo oireet johtua raskaudestakin mutta en halua innostuttaa sinua turhaan voivat olla myös niin sanotusti kuvitteellisia. ainakin itsellani kun yritimme mieheni kanssa pitkään lasta ja aina testi oli negatiivinen niin se oli kauhea pettymys ja minulla oli myös kaiken maailman oireitakin.. Mutta ota selvää kun voit tehdä testin ja onnea vauvan yritykselle. kyllä se jossakin vaiheessa tärppää itse ajattelin että kaikella on tarkoitus ja silloin tärppää kun se tarkoitus on menihän siihen yli vuos.
- minä vainnnnn
oho tää oli näinki vanha keskustelu :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743477Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1281852Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2971605- 771462
- 771436
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531136- 631021
- 22997
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois61960