Uudenneelkoulutus?

neuvoa vailla

Olen itse työtapaturmassa saanut selkävamman. Onko ensinnäkään oikein se, että työnantaja sanoo ihmisen ieti kun tämä ensin loukkaantuu hänen töissään?
Onjko se normaalia, ettei työnantajan vakuutusyhtiö tai eläkevaluutusyhtiö ala maksamaan uudelleenkoulutusta? - Tuntuu aika kohtuuttomalta!

7

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otaasioistaselvää

sanoo irti?. Ei ja lääkärintodistus jonka olet saanut pitää lukea että on tapaturma.
      Sitten työnantaja velvollisuus on palkanmaksun LOPPUESSA 1.5kk päästä
      toimitettava työntekijälle ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta, sillä liitteellä
      HAET sairauspäivärahaa kelasta. Ensin pidät n.puoli vuotta ja sitten uudella
      B-lausunnolla taas puolet. Kun ne on käytetty on sinulla mahdollisuus hakea
      eläkevak.yhtiöstä uudelleenkoulutusta, jonka ne ammatinvalintapsykologin
      lausuntojen perusteella lähtevät tai sitten ei kouluttamaan.

• Marjastaja53

Ensinnäkin jos on työtapaturma niin lääkärin on pitänyt todeta se työtapaturmaksi jonka jälkeen on pitänyt toimittaa työnantajan vakuutustodistus hoitavalle osapuolelle. E-lausunnolla haetaan vakuutusyhtiöstä korvausta vahingosta. Työnantajahan joutuu maksamaan aluksi palkkaa, siltä ajalta vakuutusyhtiö maksaa työnantajalle korvauksena palkanosuutta. Toivottavasti E-lausunto vakuutusyhtiölle on tehty. Kävithän heti vahingon sattuessa lääkärissä ja tuli tarpeeksi selvästi esiin se että kyseessä on työtapaturma. Oletko ollut erikoissairaanhoidossa selvittelyissä. Onko työterveyslääkäri ollut hoitamassa asiaa tapahtuman jälkeen. Tarvitaan palkan maksun loppuessa myös B-lausunto jolla voi hakea Kelasta sairauspäivärahaa. Kelasta muutenkin saat tietoa uudelleenkoulutuksesta ja miten sen asian kanssa voisi edetä. Minkälainen selkävamma sinulla tuli? Kannattaa yrittää saada ainakin lähetettä erikoissairaanhoitoon esim. työkykypoliklinikalle ja sieltä kautta uudelleenkoulutusasioiden selvittely.

• neuvoa vailla

KYLLÄ, nuo asiat on hoidettu juuri oikein. Kaksi rappeumaa tuli välilevyihin. eli purskahti tällissä nesteet pois.

• true12

Rappeumaa oli ja ilmeisesti sait jonkinlaisen pullistuman..

• Marjastaja53

Vielä neuvoa vailla ...
      Käy kelassa keskustelemassa uudelleenkoulutusasioista. Kelassa tiedetään paljon uudelleen koulutuksesta.

• varmaan vituttaa

Kelakin on ulkoistanut uudelleenkoulutuksen, eli ne siirtää sen niille Varmaan jne ja ne sitten antaa hylkäävän päätöksen.

• Thors

Jos työnantaja on maksanut pakolliset eläkevakuutusmaksut, niin aina se
        on työeläk.yhtiö. Tässä mistään ulkoistuksesta ole kysymys. eri asia
        jos henkilö on ollut poissa työelämästä ts. ei ole työpaikan kirjoissa, niin
        silloin työvoimatoimisto yhdessä KELAN kanssa suunnittelevat koulutuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1486
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      822
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32