Luin aikaisempia viestejä ja niissä on mainittu Astran 1.6, 16 venttiiliselle ja 2000 vuosimallisille koneille 60000km vaihtoväli jakopäänhihnalle. Ostin ko. pelin käytettynä, eikä siinä tietääkseni ole hihnaa vaihdettu (eikä merkintää siitä huoltokirjassa). Luin omasta huoltokirjasta kuitenkin, että hihnan vaihtoväli on 120000km. Kumpikohan se oikeasti on? 60 vai 120tkm? Minulla on mittarissa 72tkm, joten olisi mukava tietää :)
Astra 1.6-16 jakohihnan vaihtoväli?
6
8177
Vastaukset
- Jo..
En omista opelia, ja en tule myöskään omistamaan. Sinuna menisin ja ÄKKIÄ vaihtamaan jakohihnan. Huoltokirjassa voi Opelilla lukea mitä vaan, mutta teoria on muuta kuin käytäntö. Sen tiedän että jakohihnoja joudutaan joisakin Opelin malleissa vaihtamaan 30 000 km välein. Ja Opeli on laskenut kilometri rajoja poikki menneitten hihnojen takia
- Jyrki
missä mallissa on 30tkm???
- kysymykseesi
on: 16-venttiilisissä (Opel) jakohihnalla varustetuissa moottoreissa jakohihnan vaihtoväli on 60 000km, alunperin oli 120 000km, mutta hihnan kestävyyden kanssa tuli ongelmia, joten vaihtoväli lyhennettiin 60 000km:iin.
- Farmari
No perkules, kai se on parasta vaihtaa se ihna sitten...mukavaa juuri kun kesälomareissulle pitäis lähteä.
- Farmari
Farmari kirjoitti:
No perkules, kai se on parasta vaihtaa se ihna sitten...mukavaa juuri kun kesälomareissulle pitäis lähteä.
hokasin soittaa huoltokirjassa 60tkm huollon tehneelle pajalle ja sieltä löytyi rekisterinron perusteella tieto, että silloin on vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu (vuonna 2002). Helpotus on suuri.
- myös
Farmari kirjoitti:
hokasin soittaa huoltokirjassa 60tkm huollon tehneelle pajalle ja sieltä löytyi rekisterinron perusteella tieto, että silloin on vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu (vuonna 2002). Helpotus on suuri.
Autokauppiaatkin aina helposti vähättelevät hihnavaihtojen hintaa (oma kokemus). Laskua pukkaa
osineen kuitenkin 300 - 400 e helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232