Mitä Sinä toivot joulupukilta joululahjaksi? Siis muuta kuin maailmanrauhaa, tasa-arvoisuutta, köyhyyden ja taloudellisen riiston, uskontojen tai ateismin katoamista. Ihan itsekkäästi, mitä toivot itsellesi?
Minä toivon ja saan kuten aina edellisinäkin vuosina jonkin erikoisen, ei välttämättä niin helposti hankittavan viskipullon. Luottamustani joulupukin olemassaoloon tosin nakertaa usein ennen joulua tilillemme ilmaantunut outo maksutapahtuma ulkomaisille alkoholiliikkeelle ja tullin verolappu.
Tänä vuonna on taas kenties ylämaan viskin vuoro, siis jos pukki toiveeni täyttää.
Joululahjatoiveesi?
16
73
Vastaukset
Ootko irlantilaisia viskejä maistellut? Mä voisin siltä puolelta löytää montakin hyvää lahjatoivetta.
Mä toivon Lahjaa. Siis että sisällöllä ei ole niin väliä, mutta mä olen lapsekas ja mä haluan jouluna ainakin yhden paketin, mielellään pari kolme. Olen kyllä havainnut, että Mieshenkilön kanssa käydyissä keskusteluissa korvakorut on olleet viime aikoina kovasti esillä, enkä pistä pahakseni, jos sellaiset paketista löytyy.
Aija-pappiBlack Bushia on tuossa puolikas vielä jäljellä. On ihan irlantilaisten aatelia kohdalle osuneista vaikka maistamatta on tietenkin valtaosa. Olen kuitenkin enemmän voimakas aromisten savunmakuisten viskien ystävä.
Kun ei niistä juuri mitään tiedä on luotettava vain ja ainoastaan makuaistiin :)a-teisti kirjoitti:
Black Bushia on tuossa puolikas vielä jäljellä. On ihan irlantilaisten aatelia kohdalle osuneista vaikka maistamatta on tietenkin valtaosa. Olen kuitenkin enemmän voimakas aromisten savunmakuisten viskien ystävä.
Kun ei niistä juuri mitään tiedä on luotettava vain ja ainoastaan makuaistiin :)Itse taas tykkään irkuista just siksi, että kolmesti tislattuina ja ilman viljan savustuksia ne on pehmeitä maultaan. Uusin suosikkini on Redbreast, sitä vaan ei saa Suomesta. Midleton on sitten ihan aatelia. Mutta tää ei tainnut olla viskiketju.
Nuo toisenlaiset lahjat on kyllä hyvä keksintö. Samoin tuo lupaus pestä ikkunat, tai vaikka leffalippu ja tarjoutuminen leffaseuraksi.
Aija-pappi- juutas.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Itse taas tykkään irkuista just siksi, että kolmesti tislattuina ja ilman viljan savustuksia ne on pehmeitä maultaan. Uusin suosikkini on Redbreast, sitä vaan ei saa Suomesta. Midleton on sitten ihan aatelia. Mutta tää ei tainnut olla viskiketju.
Nuo toisenlaiset lahjat on kyllä hyvä keksintö. Samoin tuo lupaus pestä ikkunat, tai vaikka leffalippu ja tarjoutuminen leffaseuraksi.
Aija-pappiParahin Aija,
Kun tunnut olevan jalojen juomien ystävä, niin ehkäpä osaisit vastata myös tähän kysymykseen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10280142
Siinä siis ihmettelin, että miten espanjalainen jälkiruokaviini on päätynyt virallisen kirkkoviinin asemaan ja sakramenttivälineeksi. Mieshenkilölle korut ovatkin aina turvallinen ostos. Varsinkin kun tekee etukäteen hiukan vaivihkaa udellen etukäteiskartoitusta. Vaivihkaa ja huomaamattomasti, heh heh... Ja mieshenkilökin ymmärtää "ympäripyöreistä" vastauksista täsmälleen mitä tulee ostaa.
Ps. Viskien tilaaminen ulkomailta on nykyään varsin helppoa, se on ihan laillista kun vain maksaa alkoholiveron ja mahdollisen tullin, riippuen mistä ja paljonko tilaa. Yksi kommervinkki on: tilaajan pitää olla alkoholin "omistaja" jo silloin kun se lähetetään, eli lähettäjäksi on hyvä merkitä vastaanottaja. Alkoholiliikkeet tähän erikoiseen käytäntöön kyllä suostuvat ja lainkirjain täyttyy.
- yh + 4 lasta
Toivoisin joululahjaksi lapsilta lupausta pestä keväällä kodin kaikki ikkunat.
- yh + 4 lasta
Unohdin sanoa, että sain ikkunanpesulahjan viime jouluna ja se oli paras lahja ikinä. Ikkunanpesulupaus oli raapustettu KUA:n eettisen vesilahjakuoren sisälle, ja se toteutui toukokuussa ennen lakkiaisia.
- zyrt
On niitä pari toivetta: lämpimät tossut ja Katja Ketun kirja Kätilö.
- zyrt
a-teisti kirjoitti:
Mäkin voisin haluta Reinot.
Ajattelin lähinnä tämätyyppisiä tossuja:
http://4.bp.blogspot.com/-BPJ7nw3-wJY/Tq_QJAKG85I/AAAAAAAAC2o/Ns_N3q_e0LA/s1600/hiusjuttu4.jpg
Toiveeni on ettei kukaan osta minulle mitään. Aina luvataan mutta silti ne menee ja jotain laittaa. En tarvitse mitään. Joo joo tiedän että ajatus on tärkein ja että se on tapa, mutta voisi kunnioittaa minun omituista toivetta kuitenkin. Vai onko se omituinen? No noille vissiin on. Ärsyttää...
- nuori aikuinen
Itse toivon, että isä ja äiti eivät riitelisi tänä jouluna. Joskus on toive toteutunut, joskus taas ei.
- Pyhän viettoa
Sinänsä ei ole joululahjatoivetta, koska emme osta joululahjoja (ei lapsia). Ostan äidille kauniin joululahjakukan. Syömme hyvää ruokaa ja sitten ostan itselleni ruokaviinipullon (alle 9 euroa), johon minulla ei yleensä vuoden aikana ole varaa. Konvehteja jälkiruoaksi.
Nautin enemmän joululauluista ja muuten joulunvietosta, se on tavallaan se joululahja. - j.j.j.j.j.j.j.j.
Toivoisin lahjaksi sellaisen naisen jolla on lämpimät tunteet. Naisen joka olisi romanttinen, oikeudenmukainen, hauska, kaunis ja urheilullinen. Naisen jota ei pienet arkipäiväisyydet painaisi.
Itse asiassa tuollainen vaalea kaunotar kysyi minulta eilen haluanko viettää Joulun hänen kanssaan. Mietin vaan miten sen selitän vihaiselle, kaikkeen tympääntyneelle, epäromattiselle avovaimolleni.
Kai minun elämästäni on onni suljettu pois....Kyllä puoliso paranee vaihtamalla. Kateelliset ihmiset vain yrittävät jankuttaa ettei se vaihtamalla parane. Ellet mua usko, niin voit kysyä mun eksiltä...Jokainen todistaa vaihdossa voittaneensa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913070Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991747Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461607- 881431
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051427Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031333Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21179Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat391093Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270918