Jatkuva yskä ja nuha

ei pakkasia...?

Meillä 1v pojalla ollut jo kolmatta kuukautta jatkuvasti nuha ja yskä. Lämpö ollut korkeimmillaan 37.7, joka ei mielestäni kuumetta ole. Korvatulehdukseen syönyt yhden kuurin, joka lääkärin mielestä parantunut. Parhaimmillaan ollut 5 päivää ilman nuhaa. Jätettiin maitokin pois sillä ajatuksella, että olisi siitä johtuvaa. Nuha helpottikin aluksi mutta tuli takaisin ilman, että maitoa annettiin. Imetän vielä ja poika onkin mun maitoa saanut pelkästään, itse en ole jättänyt maitoa pois. Onko tää aika vain tämmöstä,että herkästi tarttuu kaikki vai mitä? Alkaa jo huolestuttamaan tää ja hermoilevana ihmisenä sitä miettii kaikki läpi... :/ Lääkäriltä sai allergialääkettä, joka ei auttanut. Väsytti vain.

2

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selviää kyllä

      Jos jaksat, kokeile syödä pari päivää niin yksinkertaista ruokaa että tiedät kaiken mitä siinä on. Tee se itse.

      Jätä pois kaikki pienetkin määrät maitotuotteita, ja vehnä, ruis, ohra, kaura.

      Tee vaikka lättytaikina veteen ja tattarijauhoihin munien kera, ja paista pino tattarilättyjä. Tee niistä wrappeja perustutuilla juureksilla, lihalla, kalalla.

      Käytä oliiviöljyä.

      Tee paistettuja perunoita oliivi tms öljyssä, ja syö kunnolla rasvaista ja proteiinipitoista ettet nälässä ole, mutta ilman noita kahta mahdollista allergeeniryhmää.

      Jos kahdessa-kolmessa päivässä ero ei näy, ei ehkä kyse ole ruoka-aineiden aiheuttamasta ongelmasta, ellei sitten ole jokin yksittäinen allergeeni, mutta nuo ryhmät on yleisiä, jostain syystä ne ei sovi.

      Pienikin määrä juustoa, maitorasvaa, tms maitotuotetta voi tuhota kokeen, joten siksi sitä on vaikea tehdä valmisruuilla. Itse selvittelin aikoinaan allergiat syömällä päivän öljyssä paistettua kananmunaa ja kaaliperunakeittoa. Oli vain 3 ruoka-ainetta, suola ja pippuri. Seuraavana päivänä itse tehtyjä ranskanperunoita ja höyrytettyjä vihanneksia oliiviöljyssä. Tiesinpähän tasan mitä söin, ja vilja-allergia löytyi muutamassa päivässä. Samoin homogenoidun maidon aiheuttama tukkoisuus.

      Selvitä teidän sisäilma ettei ole joku piilevä juttu pilaamassa talon ilmanlaatua.

      Eihän alkanut jonkin rokotuksen jälkeen? Joidenkin lasten immuniteetti ei kestä rokotteita, vaan niistä päinvastoin alkaa monioireilu.

      Onko joku lemmikki, jolla voi olla syytä terveystarkastukseen? Ettei pidä oireita yllä. Käy läpi jostain allergiasivulta mitkä tekijät on syytä tsekata, ja kokeile vaikka asua pari päivää muualla, jos siitä löytyisi apu - ja selviäisi mikä tekijä aiheuttaa kotona oireet.

      Älä anna periksi.

    • ap

      Hei, ja kiitos vinkeistä! Me käytettiin poikaa uudestaan lääkärissä ja lääkäri totesi märkäisen nuhan. Kitarisoista näkyi kuulemma roikkuvan joku räkäklimppi, joka selittää miksi oireet aina välillä hävisivät. Sai 10pv:n kuurin, joka loppui juuri. Oireitakaan ei enää ole. *koputtaa puuta* Yötkin ovat menneet suht rauhallisesti, vaikka ollaana annettu maitoa ja muita maitotuotteita... että ehkä tästä nyt selvittiin "säikähdyksellä". :) Neuvolalääkäri kuitenkin vielä määräsi erilaisia allergiatestejä kaiken varalta. Katsotaan niiden jälkeen uudestaan tilanne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe