keltainen limainen uloste

liisu897

onko kenelläkään tietoa, mistä johtuu ajoittainen keltainen limainen uloste. esim. eilen söin knorrin macaronettea ja tänään uloste oli löysää, kirvelevää ja keltaista. Edellisenä päivänä uloste normaalia...

mitähän tää on, varsinkin toi kirvely. ei ollut edes tulista ruokaa

7

8493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HIIVA MIES

      Hei, täällä kohtalotoveri. Kesällä havahduin turvotukseen, ilmavaivoihin, röyhtäilyyn - ja keltaiseen, limaiseen, ilmavaan ulosteeseen jossa usein seassa sulamatonta ruokaa.

      Olen lukenut että keliakiassa on usein tällaista jos erehtyy syömään gluteenipitoista ruokaa (löytyy jopa jostain pakastekasvis-sekoituksista ja vaikka mistä!).. No otettiin terveyskeskuksessa s-ttGABA arvo, joka oli vain 0.3 (jos yli 7 niin on keliakia aika varma). Eli siis vaikea uskoa että keliakia on. No ensi viikolla katsotaan myös muut keliakia vasta-aineet.

      Laktoosiakin siedän, sekin katsottiin. Olin koemielessä about viikon gluteenittomalla, jolloin vatsaongelmat pitkälti hävisivät. Tilalle tuli ummetus - vaikka söin valtavat määrät päivän aikana, ei vessaan ollut asiaa. Sitten kun tuli, tuntui aina että suoli ei edes tyhjentynyt täysin.

      Pidin myös tarkoituksella taukoa kahvista tämän ajan.. sitten kun join kupin kahvia niin vesipaska lensi ja peräaukon kutina tuli.

      Oireeni alkoivat mielestäni aika tarkkaan kesäisen antibioottikuurin jälkeen, joten epäilen vahvasti että kyseessä on nyt sitten hiiva - en tiennyt syödä kuurin aikana mitään maitohappobakteereja tms, joten tod.näk. on että antibiootti tappoi myös "hyvät bakteerit" vatsastani ja nyt siellä on hiivaa :(

      Ensi viikon jälkeen minulta katsotaan ulostenäytteestä viljely, joten saan tietää että onko hiivaa ehkä.

      Toisaalta toivon että olisi hiiva, mutta vain siinä tapauksessa että pääsen siitä eroon candida forten ja dieetin avulla.

      Jos on hiivaa, reagoi gluteeniin kuin keliaakikko. Muita vältettäviä olisi makeat hedelmät, sokeri, kofeiini, alkoholi, hiilihydraatit "hiivadieetin" aikana.

      Mulla on myös lähete gastroskopiaan, tämä keliakia ym. epäilyjen takia.

      Mutta niinkun sanoin niin oireet alkoi kesällä niin yllättäen että en siihen keliakiaan usko, kun tuo arvokin oli noin matala - olen lukenut että monella se on huidellut yli sadassa ja mulla 0.3

    • liisu897

      oletko saanut tutkimusajat kunnalliselta lääkäriltä? itse en ole vielä lekurissa käynyt. pelkään vaan että ottaako ne kunnallisessa tosissaan..

    • HIIVA MIES

      Juu, ihan terpparissa on otettu varmaan 10 putkea verta tässä elo-joulukuun aikana, lisäks ylävatsan ultraääni jo kertaalleen, ja mulla on lähete toiseenkin kertaan ne kattoo sen uudemman kerran. ja se lähete gastroskopiaankin on ihan keskussairaalaan.. eli mut on ainakin ihan tosissaan otettu.. sit ku vielä selviäis et mikä mua vaivaa :(

    • Janinanen

      hiivamies onko sinulla joka päivä uloste keltaista löysää? oletko kokeillut vi-sibliniä. Se on auttanut monia.

      • hiiva mies

        Hei! no siis se vaihtelee suuresti joko ummetuksen ja tuon toisen vaihtoehdon välillä.. multa on otettu keliakia vasta-aineita 3 eri, heliko, maksa-arvot kunnossa, ylävatsan ultraääni, pienet verenkuvat yms.. nyt maanantaiksi yritän saada ulostenäytteen aikaiseksi - siitä katsotaan sitä hiivaa.

        ja ei en ole kokeillut visibliniä

        uloste myös haisee aina sellaiselle teräksiselle, ja samanlainen maku tulee usein suuhun esim. ruokailun jälkeen jossain vaiheessa.. siis se maku mikä tulee suuhun maistuu samalta ku uloste haisee, sellaselle teräksiselle.

        ja tosiaan ulosteessa on usein nähtävissä jotain sulamatonta ruokaa.


      • hiivis
        hiiva mies kirjoitti:

        Hei! no siis se vaihtelee suuresti joko ummetuksen ja tuon toisen vaihtoehdon välillä.. multa on otettu keliakia vasta-aineita 3 eri, heliko, maksa-arvot kunnossa, ylävatsan ultraääni, pienet verenkuvat yms.. nyt maanantaiksi yritän saada ulostenäytteen aikaiseksi - siitä katsotaan sitä hiivaa.

        ja ei en ole kokeillut visibliniä

        uloste myös haisee aina sellaiselle teräksiselle, ja samanlainen maku tulee usein suuhun esim. ruokailun jälkeen jossain vaiheessa.. siis se maku mikä tulee suuhun maistuu samalta ku uloste haisee, sellaselle teräksiselle.

        ja tosiaan ulosteessa on usein nähtävissä jotain sulamatonta ruokaa.

        Heippa!

        Mulla uloste muuttunut limaiseksi ja keltaiseksi nyt kun olen hiivanhäätö kuurilla...eli onko ulosteessa silloin elimistöstä poistuvaa hiivaa mikä aiheuttaa sen pahan ja pistävän hajun ja värin? Mitä sinulla näkyi uusissa tutkimuksissa? Olisi ihanaa jos voisit vastata, koska oireeni ovat samat ja lääkärit eivät tiedä missä mennään :/


    • Anonyymi

      Syötkö vähän roskaruokaa mutta veikkaan että se on poikkeavasta ruuasta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe