ADHD?

ADHDko???

Meidän Sylvialla (6v.) on huomattu seuraavanlaisia oireita:

* Hän heiluttelee koko ajan jalkojaan tai liikkuu jotenkin. Ei kerta kaikkiaan PYSTY olemaan paikoillaan. Ei sitten millään.
* Todella vilkas, eskarissa keskittymisvaikeuksia.
* Hänen täytyy päästä olemaan koko ajan äänessä.
* Tekee huolimattomuusvirheitä.
* Hukkaa usein esim. kyniä, koulukirjoja…
* Ei näytä kuuntelevan kun hänelle puhutaan.
* Kun olen tyttöjen leikkiä seurannut eskarin pihalla joskus tai kun olen mennyt hakemaan esim. kavereilta, on meidän Sylvia kyllä koko ajan kiljunut ihan päällimmäisenä ja puhunut kaikkein eniten. Ei siis anna suunvuoroa toisille.

Haluaisin tietää, voisiko kyseessä olla ADHD. Kiitos vastaajille!

7

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ADHD-lapsen äippä

      Kannattaa ottaa asia puheeksi päiväkodin työntekijöiden kanssa ja ovat he huomanneet samat "ongelmat" kuin sinä itse. Oman poikani kohdalla päiväkodin työntekijät ottivat reilusti asian puheeksi kanssani ja asiaa lähdettiin viemään eteenpäin. Psykologi teki omat testinsä ja niiden tulosten perusteella haettiin pojalle sopiva koulu. Jo tässä vaiheessa olisi puuttua asiaan lapsenkin kannalta ja apua voisi saada jo varhaisessa vaiheessa. Ilman asiantuntuntijan lausuntoa on vaikea sanoa onko lapsellasi ADHD vai jokin muu.

    • ADHDlapsen äiti myös

      Toisaalta, jos eskarista ei ole oltu huolissaan, en minäkään sinuna olisi. Olen huomannut koulussa hyvinkin värikkäitä persoonia koulussa, joilla ei kuitenkaan ole ADHD:ta.

      Lapsellasi voi olla myös taantumakausi. Tuo kaveriporukassa olo kuvastaa myös sitä. Pienet lapsethan haluavat määrätä tahdin ja eivät malta olla paikallaan... Se on oikeastaan parempi vaihtoehto, koska se menee ohi yleensä n. 1/2v.

      Olen myös huomannut meidän ADHD:sta , että kun ikää tulee --> rauhoittuu motorisesti. Tarkkaavaisuusongelma ei häviä.

      Jos et tunne lastasi raskaaksi ja eskari ei huolestu, niin hyvä hoito on rajoja ja rakkautta.

    • tietoa ?

      Asiaa aikaisemmin mitenkään kokeneena haluaisin tietoa paremmin tietäviltä ....
      Minä haluaisin tietää, voiko olla mahdollista että eskarissa / päiväkodissa tällainen asia huomataan, mutta siitä ei "kerrota". Eli halutaan painaa asia villasella resurssipulan vuoksi , kun pelätään että jos lapsi diagnosoidaan saattaa vaatia erityis apua / huomiota. Ei haluta sitoa siihen vähiä resursseja, koska "ongelma poistuu" kuitenkin kohta puolen vuoden sisään, kun lapsi aloittaa koulun... ?

    • adhd

      Hei,olen melko varma kyseessä on ADHD!Poikani diagnosoitu kauan sitten.Jaksamista ja ota yht jos haluat lisäinfoa,sillä mitä aikaisemmin aloitat avunhaun sen parempi teille molemmille.

      p.050-537 73 81 anu

      • Kannattaa tsekata

        Omalla pojalla osittain samoja merkkejä, mutta ei todettu ADHD:tä. Kannattaa kuitenkin tutkia. Meidän tenava on vilkas ja kovaääninen, näyttäisi ettei kuuntele mitään, mutta taatusti muistaa sen mitä puhuttiin.


      • AdHd
        Kannattaa tsekata kirjoitti:

        Omalla pojalla osittain samoja merkkejä, mutta ei todettu ADHD:tä. Kannattaa kuitenkin tutkia. Meidän tenava on vilkas ja kovaääninen, näyttäisi ettei kuuntele mitään, mutta taatusti muistaa sen mitä puhuttiin.

        Meidän adhd on myös kovaääninen, vilkas..
        jos asia ei kiinnostava, ei muista
        jos asia kiinnostaa, muistaa kaikki yksityiskohtia myöten ja tarvittaessa itse ottaa asiasta lisää tietoa..esim. lapseni tykkää matematiikasta, onhan siinä lahjakas..saa laskea 5-6 sivua tunnin aikana (lisäkirja) ja äidinkieli ei kiinnosta yhtään ja takkuaa läksyjen tekoa myöden..


    • ADHD lapsellani

      Minun lapsellani, 8-vuotiaalla Outilla, on myös todettu ADHD.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe