Oma pv.

kommentteja (=

Olen kohta 13 vuotias, ja olen jo 5 vuotiaasta asti haaveillut hevosesta. Keväällä hankkisin hevosen, ehkä vasta kesällä. Olen HeA / HeB ratsastaja, re 80cm. Minua kiinnostaa enemmän esteet kuin koulu, mutta eihän koulussakaan mitään vikaa ole. Kenttää olen mennyt vähemmin. Hevosen pitäisi olla sellainen, joka ei lähde aina käsistä, pukittele tai heitä heti esteen jälkeen päätä alas. Haluaisin kokeilla sen kanssa aika paljon kaikenlaista, kenttään, maastoilua, ehkä kärryillä ajoa, ilman satulaa ja suitsia, ehkä lännenratsastusta... onnistuisiko nämä pv'llä ? Hevonen menisi naapuriin, nyt se on neljän hevosen talli. lähes 100 m pihaltamme, joten vuokrankin saisi halvemmalla jos ruokkisin aamuisin, koulun jälkeen ja illalla. TAI, sitten hevonen tulisi meille. Mahdollista olisi ehkä ottaa sille poni, vuohi tai lammas kaveriksi, olisiko se hyvä ratkaisu ? mitä maksaisi rakentaa kenttä ja aitaukset, kunnostaa talli, ostaa heinät ja rehut vesikulut, sekä kengittäjä, eläinlääkäri ja hevosen varusteet vuodessa ?
Mitä kaikkea varusteita hevonen tarvitsee arkipäivään, kuten satulan, suitset, suojat, pintelit, kumilenkit, ämpärit, talikot, lapiot, kotikärryt, kaikenlaiset saippuat, linimentit ja varusteen kunnossapitoon auttavat välineet. Riimu(t) ja riimunarut, aitojen tolpat/kepit, aita, ja mahdollisesti sähkö. Turve/heinä/puru karsinaan, rehut, vesi, hikiviilat, letkut tms.. Kiitos jos autat (: laitathan myös mielipiteitä ja vinkkejä arkeen ? (=

5

1117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

      Minulla oma hevoseni on puolan puoliverinen. Ilman kyyditys/traileri kuluja on noin 1000e./kk. ja tohon plus jotain sairaskustannuksii jos tulee. Tallivuokramme on tällähetkellä 480e.

    • _Katherine_

      Yksin et vastuuta voi ottaa vaan vahempien tulee tietää paljon hevosista. Myös rahaa tulee olla paljon.

      Jos lähdette kunnostamaan tallia ja rakentamaan kenttää aitauksia, kannattaa varata ainakin noin 15 000€. Riippuen toki tallin kunnosta, huonokuntoiseen talliin menee vielä enemmän rahaa,

      Koulutettu,osaava ja terve hevonen maksaa noin 5000€ ylöspäin ja poni noin 3000€ ylöspäin. Satuloihin kahdelle hevoselle kannattaa varata vähintään 1500€ ja muihin varusteisiin noin 1000€.

      Eli yhteensä koko projektiin kannattaa varata vähintään sellainen 30 000€. Jos tämä raha löytyy, niin onnea projektiin :)

      • lagannathesiiri

        Kentän ja tallin rakennuksessa menee kymmeniätuhansia, mutta ei hevonen kyllä todellakaan noin paljon maksa! Esim. Puolalaisen puoliverisen hinta on noin 4000, eikä kyllä yhtään yli! :/


    • Hillah

      En suosittele oman tallin perustamista, olet kuitenkin vasta 12 vuotias! Tuohon hankkeeseen uppoaa helposti 40 000 jos kunnon kentän yms haluat... Kuinka monta vuotta olet ratsastanut? Ja riippuu ihan hevosesta, yleistää ei kannata sillä puoliverisiä löytyy kuumia ja ryöstäviä, rauhallisia ja pystyyn kuolleita. Jokainen hevonen on oma yksilönsä. Ja mieti tarkkaan haluatko nousta aamulla 2 tuntia aikaisemmin ruokkimaan hevoset... Oman hevosen voit vamaan ottaa, tarkemmine en sinusta tiedä mutta jos sen hankit niin ehdottomasti naapuriin, mieti onko vanhempasi mukana sillä oma hevonen vie paljon aikaa ja rahaa.

      • Mä vain

        Ja mä tähän väliin kommentoisin, että kun me viime vuonna rakennettiin kenttä, niin se makso 32 000€ siis pelkkä se kenttä! Miettikää nyt: kentän salaojitus, valtava määrä hiekkaa ja aitojen teko tarpeet. Eli mieti kahdesti kannattaako ottaa hevosta kotiin vai viekö sen naapuriin hoitoon...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe