Oma pv.

kommentteja (=

Olen kohta 13 vuotias, ja olen jo 5 vuotiaasta asti haaveillut hevosesta. Keväällä hankkisin hevosen, ehkä vasta kesällä. Olen HeA / HeB ratsastaja, re 80cm. Minua kiinnostaa enemmän esteet kuin koulu, mutta eihän koulussakaan mitään vikaa ole. Kenttää olen mennyt vähemmin. Hevosen pitäisi olla sellainen, joka ei lähde aina käsistä, pukittele tai heitä heti esteen jälkeen päätä alas. Haluaisin kokeilla sen kanssa aika paljon kaikenlaista, kenttään, maastoilua, ehkä kärryillä ajoa, ilman satulaa ja suitsia, ehkä lännenratsastusta... onnistuisiko nämä pv'llä ? Hevonen menisi naapuriin, nyt se on neljän hevosen talli. lähes 100 m pihaltamme, joten vuokrankin saisi halvemmalla jos ruokkisin aamuisin, koulun jälkeen ja illalla. TAI, sitten hevonen tulisi meille. Mahdollista olisi ehkä ottaa sille poni, vuohi tai lammas kaveriksi, olisiko se hyvä ratkaisu ? mitä maksaisi rakentaa kenttä ja aitaukset, kunnostaa talli, ostaa heinät ja rehut vesikulut, sekä kengittäjä, eläinlääkäri ja hevosen varusteet vuodessa ?
Mitä kaikkea varusteita hevonen tarvitsee arkipäivään, kuten satulan, suitset, suojat, pintelit, kumilenkit, ämpärit, talikot, lapiot, kotikärryt, kaikenlaiset saippuat, linimentit ja varusteen kunnossapitoon auttavat välineet. Riimu(t) ja riimunarut, aitojen tolpat/kepit, aita, ja mahdollisesti sähkö. Turve/heinä/puru karsinaan, rehut, vesi, hikiviilat, letkut tms.. Kiitos jos autat (: laitathan myös mielipiteitä ja vinkkejä arkeen ? (=

5

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

Minulla oma hevoseni on puolan puoliverinen. Ilman kyyditys/traileri kuluja on noin 1000e./kk. ja tohon plus jotain sairaskustannuksii jos tulee. Tallivuokramme on tällähetkellä 480e.

• _Katherine_

Yksin et vastuuta voi ottaa vaan vahempien tulee tietää paljon hevosista. Myös rahaa tulee olla paljon.

Jos lähdette kunnostamaan tallia ja rakentamaan kenttää aitauksia, kannattaa varata ainakin noin 15 000€. Riippuen toki tallin kunnosta, huonokuntoiseen talliin menee vielä enemmän rahaa,

Koulutettu,osaava ja terve hevonen maksaa noin 5000€ ylöspäin ja poni noin 3000€ ylöspäin. Satuloihin kahdelle hevoselle kannattaa varata vähintään 1500€ ja muihin varusteisiin noin 1000€.

Eli yhteensä koko projektiin kannattaa varata vähintään sellainen 30 000€. Jos tämä raha löytyy, niin onnea projektiin :)

• lagannathesiiri

Kentän ja tallin rakennuksessa menee kymmeniätuhansia, mutta ei hevonen kyllä todellakaan noin paljon maksa! Esim. Puolalaisen puoliverisen hinta on noin 4000, eikä kyllä yhtään yli! :/

• Hillah

En suosittele oman tallin perustamista, olet kuitenkin vasta 12 vuotias! Tuohon hankkeeseen uppoaa helposti 40 000 jos kunnon kentän yms haluat... Kuinka monta vuotta olet ratsastanut? Ja riippuu ihan hevosesta, yleistää ei kannata sillä puoliverisiä löytyy kuumia ja ryöstäviä, rauhallisia ja pystyyn kuolleita. Jokainen hevonen on oma yksilönsä. Ja mieti tarkkaan haluatko nousta aamulla 2 tuntia aikaisemmin ruokkimaan hevoset... Oman hevosen voit vamaan ottaa, tarkemmine en sinusta tiedä mutta jos sen hankit niin ehdottomasti naapuriin, mieti onko vanhempasi mukana sillä oma hevonen vie paljon aikaa ja rahaa.

• Mä vain

Ja mä tähän väliin kommentoisin, että kun me viime vuonna rakennettiin kenttä, niin se makso 32 000€ siis pelkkä se kenttä! Miettikää nyt: kentän salaojitus, valtava määrä hiekkaa ja aitojen teko tarpeet. Eli mieti kahdesti kannattaako ottaa hevosta kotiin vai viekö sen naapuriin hoitoon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3497
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      157
      2023
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      223
      1948
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      173
      1709
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      981
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      980
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe