Oma pv.

kommentteja (=

Olen kohta 13 vuotias, ja olen jo 5 vuotiaasta asti haaveillut hevosesta. Keväällä hankkisin hevosen, ehkä vasta kesällä. Olen HeA / HeB ratsastaja, re 80cm. Minua kiinnostaa enemmän esteet kuin koulu, mutta eihän koulussakaan mitään vikaa ole. Kenttää olen mennyt vähemmin. Hevosen pitäisi olla sellainen, joka ei lähde aina käsistä, pukittele tai heitä heti esteen jälkeen päätä alas. Haluaisin kokeilla sen kanssa aika paljon kaikenlaista, kenttään, maastoilua, ehkä kärryillä ajoa, ilman satulaa ja suitsia, ehkä lännenratsastusta... onnistuisiko nämä pv'llä ? Hevonen menisi naapuriin, nyt se on neljän hevosen talli. lähes 100 m pihaltamme, joten vuokrankin saisi halvemmalla jos ruokkisin aamuisin, koulun jälkeen ja illalla. TAI, sitten hevonen tulisi meille. Mahdollista olisi ehkä ottaa sille poni, vuohi tai lammas kaveriksi, olisiko se hyvä ratkaisu ? mitä maksaisi rakentaa kenttä ja aitaukset, kunnostaa talli, ostaa heinät ja rehut vesikulut, sekä kengittäjä, eläinlääkäri ja hevosen varusteet vuodessa ?
Mitä kaikkea varusteita hevonen tarvitsee arkipäivään, kuten satulan, suitset, suojat, pintelit, kumilenkit, ämpärit, talikot, lapiot, kotikärryt, kaikenlaiset saippuat, linimentit ja varusteen kunnossapitoon auttavat välineet. Riimu(t) ja riimunarut, aitojen tolpat/kepit, aita, ja mahdollisesti sähkö. Turve/heinä/puru karsinaan, rehut, vesi, hikiviilat, letkut tms.. Kiitos jos autat (: laitathan myös mielipiteitä ja vinkkejä arkeen ? (=

5

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

      Minulla oma hevoseni on puolan puoliverinen. Ilman kyyditys/traileri kuluja on noin 1000e./kk. ja tohon plus jotain sairaskustannuksii jos tulee. Tallivuokramme on tällähetkellä 480e.

    • _Katherine_

      Yksin et vastuuta voi ottaa vaan vahempien tulee tietää paljon hevosista. Myös rahaa tulee olla paljon.

      Jos lähdette kunnostamaan tallia ja rakentamaan kenttää aitauksia, kannattaa varata ainakin noin 15 000€. Riippuen toki tallin kunnosta, huonokuntoiseen talliin menee vielä enemmän rahaa,

      Koulutettu,osaava ja terve hevonen maksaa noin 5000€ ylöspäin ja poni noin 3000€ ylöspäin. Satuloihin kahdelle hevoselle kannattaa varata vähintään 1500€ ja muihin varusteisiin noin 1000€.

      Eli yhteensä koko projektiin kannattaa varata vähintään sellainen 30 000€. Jos tämä raha löytyy, niin onnea projektiin :)

      • lagannathesiiri

        Kentän ja tallin rakennuksessa menee kymmeniätuhansia, mutta ei hevonen kyllä todellakaan noin paljon maksa! Esim. Puolalaisen puoliverisen hinta on noin 4000, eikä kyllä yhtään yli! :/


    • Hillah

      En suosittele oman tallin perustamista, olet kuitenkin vasta 12 vuotias! Tuohon hankkeeseen uppoaa helposti 40 000 jos kunnon kentän yms haluat... Kuinka monta vuotta olet ratsastanut? Ja riippuu ihan hevosesta, yleistää ei kannata sillä puoliverisiä löytyy kuumia ja ryöstäviä, rauhallisia ja pystyyn kuolleita. Jokainen hevonen on oma yksilönsä. Ja mieti tarkkaan haluatko nousta aamulla 2 tuntia aikaisemmin ruokkimaan hevoset... Oman hevosen voit vamaan ottaa, tarkemmine en sinusta tiedä mutta jos sen hankit niin ehdottomasti naapuriin, mieti onko vanhempasi mukana sillä oma hevonen vie paljon aikaa ja rahaa.

      • Mä vain

        Ja mä tähän väliin kommentoisin, että kun me viime vuonna rakennettiin kenttä, niin se makso 32 000€ siis pelkkä se kenttä! Miettikää nyt: kentän salaojitus, valtava määrä hiekkaa ja aitojen teko tarpeet. Eli mieti kahdesti kannattaako ottaa hevosta kotiin vai viekö sen naapuriin hoitoon...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4932
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      287
      3033
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1627
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1441
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1213
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1118
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    Aihe