Näin joulun alla tuli mieleeni tämmönen juttu. Mitenkä me 60 -naiset ja miehetkin suhtaudumme hajuvesien käyttöön? käytämmekö niitä ja mikä tuoksu on ihastuttavin.
Minä käytän yleensä aina jotakin hyvää tuoksua, varsinkin mennessäni ihmistenilmoille. En lotraa sitä paljon, mutta vain aavistuksen ja haluan tuoksua puhtaan lisäksi myös muulle hyvälle.
Suosikikseni on noussut Clean-sarjan puhtaat tuoksut. Nyt on menossa "Simply soap". Niitähän on mm. "Fresh laundry" ja muitakin samansorttisennimisiä tuoksuja.
Tämä ei nyt ollut mainostamiseksi tarkoitettu, vaan näin joulun alla myös lahjavihjeeksi. Kukin löytää halutessaan itseä miellyttävän tuoksun ja hajuveden.
Onhan toki paljon henkilöitä, jotka ovat allergisia tuoksuille ja hajuvesille. Ymmärrän myöskin sen.
Hyvät tuoksut, hyvät hajuvedet
53
992
Vastaukset
- Mennen 1,70 pullo
Valtion toimistotyössä sovittiin , että suihkupuhtaus riittää.
Pienet tilat ja kuusi ihmistä 3 ja 3. Bernerin kotimainen, HUOM! kotimainen tervajutska toimii minulla hyvin.
Tässä vastaus mainostamiseesi.
H.- tuoksumummeli*
En minä todella halua mitään mainostaa, kunhan laitoin tämmösen aloituksen tänne.Onhan noita hajuvesiä pilvin pimein ja mainoksia lehdet täynnä.
Ehkä tämmönen kevyt juttu ei "pure" täällä, mutta eiköpähän tämäkin tänne mahtune. Voipi sitä olla tässä iässä jotakin kepeyttäkin ja ihan omaa mukavaa oloa, mikä ei maksa maltaita ja tuo hyvän mielen.
Arvasin, että joku tästäkin vetäsee "herneen pieneen nokkaseen" :)))). Mitä siitä.
Kukin tyylillään!
* * *
Harvoin laitan hajuvettä, ehkä pitää vähän sinne tänne roiskia, kun lähden ensi viikollla Helsingissä käymään. Etteivät vaan haista maalaisen tulleen pääkaupunkiin.
Vuosi sitten ostin hyvän tuoksuisen hajuveden, sen käytöstä tulee eräs muisto mieleen. Enkä tiedä vieläkään onko se hyvä vai huono muisto.- tuoksumummeli*
Niin, tuoksut tuovat usein muistoja mieleen. Joskus hyviä, joskus vähemmän hyviä. Se on jännä juttu. Jossain aistii jonkun tuoksun ja heti se tuo jotakin mieleen...näin tuo menee.
tuoksumummeli* kirjoitti:
Niin, tuoksut tuovat usein muistoja mieleen. Joskus hyviä, joskus vähemmän hyviä. Se on jännä juttu. Jossain aistii jonkun tuoksun ja heti se tuo jotakin mieleen...näin tuo menee.
* * *
Kun odotin esikoistani käytin tiettyä tuoksua ja sen jälkeen se toi aina äitiyspolin ja sairaalan mieleen, käyttö loppui siihen.
Vaaleanpunaisten ruusujen tuoksusta tulee mieleen joulu 31 vuotta sitten, synnyttäneiden osasto ja suloinen vauva. Se on hyvä muisto.- voi niitä aikoja..
Vaikka vältänkin nykyisin hajuvesiä, niin kotona joskus nautin Chanel 5 tuoksusta. Silloin haluan muistella nuoruuttani ja hyvin se tuokin mieleeni ne muistot.
- 1.1947
Aika tavanomaiset on omat tuoksuni, Oscar de la Rente ja Boucheron Jaipur. Itselleni tuoksu on osa pukeutumista. Myskin tuoksusta en pidä.
Suihkaus tai korkeintaan pari kaulalle ja se on siinä. Kotona en tuoksuja käytä.
Miehillä liian voimakas tuoksu tyrmistyttää. Mitä lie tehostelua.
Ennemmin tietyt nimet tuovat muistoja mieleeni, kuin tuoksut. Yleensä jonkun ikävän kokemuksen myötä jostakin nimestä tulee inhokki. - de la Renta
1.1947 kirjoitti:
Aika tavanomaiset on omat tuoksuni, Oscar de la Rente ja Boucheron Jaipur. Itselleni tuoksu on osa pukeutumista. Myskin tuoksusta en pidä.
Suihkaus tai korkeintaan pari kaulalle ja se on siinä. Kotona en tuoksuja käytä.
Ennemmin tietyt nimet tuovat muistoja mieleeni, kuin tuoksut. Yleensä jonkun ikävän kokemuksen myötä jostakin nimestä tulee inhokki.Oscaria komppaan, ostin vuosiin sitten syksyllä sellaisen, käyttö jää vähäiseksi kun niitä hajuhaittoja on melkein kaikilla, yritänkin käyttää vain harvoin.
- kevyesti sipaisten
1.1947 kirjoitti:
Ennemmin tietyt nimet tuovat muistoja mieleeni, kuin tuoksut. Yleensä jonkun ikävän kokemuksen myötä jostakin nimestä tulee inhokki.Samat! Siis Boucheron Jaipur Saphir ja Oscarin deostick ja tuoksuvoide ;)
- 1943
Mitä väliä sillä on onko maalainen? Mille lie haissen, mutta hyvin olen selvinnyt. En ainakaan haise tupakalle, vanhalle viinalle tai valkosipulille. Yleisissä kulkuneuvoissa on parempi, kun ei mitenkään tuoksahtele. Nykyään on asiat paremmin. Ennen vanhaan joku oli tyhjentänyt koko hajuvesipullon päällensä, ällöttävää oli.
Töissä ei hajuvettä, jos vähänkin laittaa niin ain aina joku joka huomauttaa. Hipaisen mietoa voideparfyymiä ranteiden sisäpuolelle ja kaulavaltimon kohtaan, siinä kaikki. Kesällä sattuu että käytän suihkun jälkeen splashia (tykkään kölninveden raikkaudesta kun on kuuma).
- huono olo...
Hajuvesiä en käytä, ja usin huomaan bussissa, et jotkin iäkkäämmät naiset laittaa sitä liikaa, miksi?
Ja miten kestävät itsekkään.- *******
Usein liian runsaaseen haisuveden aromiin yhtyy valkosipulin ja vanhan viinin yhdistelmä.
Työssäni usein sen olen huomannut, jos pitää olla puhe-etäisyydellä asiakkaaseen.
Itse joskus käytän, aika harvoin, siis hajuvettä. :)) - Anonyymi
Nuoret yläasteikäiset pojat tuoksuvat ihan mummoille
- s-taka*
Olen jossain vuosien varrella "herkistynyt", joskus vain huomasin että en voi hengittää joidenkin tiettyjen partavesien tai parfyymien tuoksua, alkoi ahistaa. Kauppakeskusten hajuvesiosastot ohitan puolijuoksua - miksi hitsissä niiden pitää melkein aina sijaita pääsisäänkäynnin tai -käytävän vieressä?
Siispä olen itse jotakuinkin "hajuton ja mauton" ja toivon muidenkin olevan.
Ainakin niiden ihmisten jotka istahtavat esim. teatterissa lähituntumaan. On nimittäin muistissa aika karmea kokemus Helsingin kaupunginteatterista muutaman vuoden takaa.- tii-na-...
sama täällä olen vuosien varrella myös herkistynyt tuoksuille ja täytyy sanoo että joskus oikeen salpaa hengityksen kun joku on lorottanu puoli purkillista menneniä tai jotain halpaa hajuvettä ite käytän joskus töissä en koskaan ei oikeen sovi mun mielestä tänne elintarvikkeiden keskelle kuorossa oon sanonu toiveen ettei käytettäs harjoituksissa eikä esityksissä jotkut vaan ei osaa lähetee tai sit vaatteet jo itsessään tuoksuu käytetylle hajuvedelle teattereissa ja ravintoloissa niitä ei oikeen voi välttää mun hyvällä ystävällä on kans sellainen tuoksu joka saa mun hengen salpautuun onneks se ei käytä sitä sillon kun lähdetään jonnekkin yhdessä muuten se on hänen lemppari tuoksunsa.
- Viihdettä,iskelmää
tii-na-... kirjoitti:
sama täällä olen vuosien varrella myös herkistynyt tuoksuille ja täytyy sanoo että joskus oikeen salpaa hengityksen kun joku on lorottanu puoli purkillista menneniä tai jotain halpaa hajuvettä ite käytän joskus töissä en koskaan ei oikeen sovi mun mielestä tänne elintarvikkeiden keskelle kuorossa oon sanonu toiveen ettei käytettäs harjoituksissa eikä esityksissä jotkut vaan ei osaa lähetee tai sit vaatteet jo itsessään tuoksuu käytetylle hajuvedelle teattereissa ja ravintoloissa niitä ei oikeen voi välttää mun hyvällä ystävällä on kans sellainen tuoksu joka saa mun hengen salpautuun onneks se ei käytä sitä sillon kun lähdetään jonnekkin yhdessä muuten se on hänen lemppari tuoksunsa.
Esiinnyttiin kuoron kanssa erään tunnettuakin tunnetun mieslaulajan kanssa.
Sali oli viimeistä piirtoa myöten täynnä ja tunnelma katossa.
Väliajalla eräs nainen tuli sanomaan : " voisitko sanoa kuoron naisille, että
käyttävät liikaa hajuvesiä,yleisön joukossa on ihmisiä jotka kärsivät siitä ".
En uskaltanut sanoa. Olisin saanut vihat niskoilleni. - 1943
Itse siedän tuoksuja, mutta tiedän monen olevan laillasi herkistynyt. Siksi olen useimmiten saunapuhdas.
- Tuoksukas
Suosikkini on ollut jo monen vuoden ajan Raph Laurenin "Ralph" Eau deToilette.
Vaihtelun vuoksi käytän paria muutakin tuoksua aina silloin tällöin.
Aina aamusuihkun jälkeen meikkaus suihkaus parfyymiä ja sitten baanalle. ;) - mahtavaa
Estee lauder, Beyond Paradise tai Issey Miyake summer 2011
- vaihtelen
Nykyisin Angel
- tuoksumummeli*
Tuosta Maduixan vauva-colognesta voisin pitää. Mikähän lienee sille vastine täällä Suomessa? Tuommonen raikas kevyt tuoksu voisi olla ihan kiva joskus, varsinkin kesällä sillä itseään virkistää.
Aikoinaan käytin paljon Lancomen Tresor-tuoksua. Kivan puuterinen. Sopii talveen hyvin mielestäni. On myös Tresor in love tuoksu, hiukan kevyempi versio. Iki-ihana L` Air du Temps on myös suosikkini. Onhan näitä ollut elämän varrella. Diorin Diorissimo silloin nuorena neitona. Aidon kielon herkkä tuoksu vangittuna pulloon onnistuneesti.
Nykyään olen tosi ihastunut noihin Clean-tuoksuihin, joista alussa olikin juttua.
Liika on liikaa tuoksuissakin. Oma nenä saattaa turtua ja silloin voi tuoksahdella häiritsevästi. Pyrin tuota varomaan. "Vähän on enempi" pätee näissäkin asioissa, kuten sanotaan usein korujen käytön suhteen. Niin tuo sanonta jotenkin meni. :)) - Yks mies.
Miehille !
Paras mitä voi olla ja puhun kokemuksen tuomalla rintaäänellä.
SKIN BOSS, Hugo Boss.
ENERGIZING body and hair wash , 200ml tuubi.
Vartalo ja hiukset puhtaaksi ja upeaakin upeampi jälkituoksu.
Koko pesuhuone tuoksuu mielettömän hyvälle.
Minä saan näitä edullisesti,kun eräs tuttu on laivalla töissä.
Eli kokeiltu on vaikka mitä, tätä suositeltiin ja uskoin suosittelijaan.- piipiloo
Voi,muistojen takia minäkin naishöpsö ostin jopa itselleni Bossin tuoksua,sipaisen johonkin ja muistelen ihanaa iltaa ja miestä,joka käytti sitä.
Tuolla se nyt lojuu kaapissa,haalistuneitten muistojen mukana.
Itse käytän uskollisesti Chanelin Coco Mademoiselle,pehmeä,sensuelli,kevyt iki-ihana sulotuoksu,sipaisu aina lähtiessä jonnekkin.
Vaatekaappinikin tuoksuu sille ja kun tapasin exäni vuosien jälkeen,halatessaan sanoi minun tuoksuvan niin hyvälle ja tutulle.
Tätä en vaihda vaikka testailenkin haisuja tämän tästä.Olen kiinnostunut tuoksuista ja mielestäni miehet voisivat perehtyä enempi tuoksuihin,on niin miellyttävää kun kadulla pyyhältää mies ohi ja jättää miellyttävän tuoksuvanan
jälkeensä.
Ulkomaalaiset miehet tuoksuvatkin useimmiten hyvälle,olen huomannut.
- Alastin lauteilla
Onneksi teattereissa on jo "hajuttomia"-näytöksiä. Tosin ne on aina loppuunmyyty.
Tansseissa en käy (pysty käymään) sillä siellä pikkulavalla on hajuvesien sekamelska.
Puhdas, ihana savusaunan tuoksu on paras tuoksu.
Pitkä mies tykkää siitä.Tuota tansseissa käymättömyyttäsi ihmettelen. Ainakin meidän pituus- ja leveyspiireillä sen paremmin lava- kuin talvitansseissakaan ei mielestäni tuoksu paljon miltään, ei ainakaan parfyymit. Teattereissa on ihan eri juttu - tuoksuttomia en ole vartavasetin vielä joutunut etsimään. No, minulla onkin vain herkkyys, ei ole toistaiseksi puhjennut allergiaa. Onneksi.
Mutta kesäsauna ja koivuvasta: siinä vasta pettämätön ihana tuoksuyhdistelmä. Edes savusauna ei ole tarpeen, jos on järvi rannassa ;-D
Kyllä tuoksuja tulee käytettyä.
Lempi tuoksujani on Tosca sekä uudempi tuttavuus Gloria Vanderbilt.O De Lancome päiväkäyttöön ja Tresor In Love iltamenoihin.
- Tuoksukas
Ha! Tuo O De Lancome oli kaaaauuuan sitten parin-kolmen vuoden ajan ihanin tuoksu mitä tiesin. Viimeinen ostamani pullo jäi kuitenkin puolilleen vanhentumaan, kun löysin uuden suosikin...Yves Saint Laurentin Rive Gauchen.
Mutta nyt kun muistutit, ryntään het huomenna nuuhkimaan, josko ottaisin takaisin entisen ihastukseni. ;)
- Viihdettä, Iskelmää
Tuoksuista naisille :
Ylivoimainen ykkönen on LAURA.
Miesten, tosi monien, vankkumaton mielipide.- Yks mies
korppis kirjoitti:
Minulla on tapana ostaa tuoksujutskat, ihan oman maun mukaan en miesten ; )
Uskon sinua . Väittäisin ,että suurin osa naisista ei käytä hajusteita miehiä viehättääkseen , vaan pikemmin heiltä suojautuakseen.
Tosin nuorena miehenä junamatkalla, vieressä istuva nainen tuoksui vaniljalle,
oli ihan perkaleen lähellä etten ottanut housuja pois ja hypännyt sen kimppuun.
- minä_
Minä saan allergian lähes kaikista tuoksusita. Puhdas ihminen tuoksuu parhaalta.
En käytä deororanttia enkä hajuvesiä, en silti haise pahalta koska käyn pesulla päivittäin. Käytän mineraalikivideodoranttia, se ei tuoksu eikä tuki ihohuokosia. Puoliso lahjoitti kymmenen vuotta sitten jonkun Calvin Kleinin putelin, en ole edes avannut.
- tuoksumummeli.
Ostin kerran tuttavani suosituksesta sellaisen kivideodorantin. Suihkun jälkeen laitoin sitä kainaloon ja sitten vaateostoksille. Kauhukseni huomasin siinä sovituskopissa, että kainaloni haisivat hielle. Ei paljon, mutta kuitenkin.
Siihen loppui sen dödön käyttö ja annoin sen pois ehkä henkilölle, joka ei niin voimakkaasti haise hielle. Meissähän on tuonkin suhteen eroja. Joku ei tuoksahda koskaan hielle ja toinen tarvitsee tehokkaan deodorantin. Kai se ihon ph ja muut tekijät tuohonkin vaikuttavat.
Mä haluisin ruusuntuoksua!!
Siis PELKKÄÄ ruusua, mut aina ne on jotain mustaherukkamagnoliahölöpölösekotuksia.
Eteeristä öljyä nyt tietty sais aitona ruusuntuoksuna.Intialaista Ruusuvettä on saatavana, käy myös ruokien mausteeksi. Hyvin hieno tuoksu...Muistaakseni saatavana luontaistuoteliikkeissä
- :)
Sama millä hajuvedellä itsensä valelee, jos henki haisee *askalta.
- Anonyymi
Homojen hommaa
- Anonyymi
Pääsin hajuvesi koukusta kun niin paljon on nykyään hajuste allergisia ettei hajuvesiä voi oikein mihinkään laittaa, varsinkaan jos kulkee julkisillakin. Siellä pienessä kopissa allerginen joutuisi jäämään pysäkille odottamaan seuraavaa bussia. Ja olen huomannut että alkaa omiakin keuhkoja ärsyttämään jos joku hajustettu tulee viereen.
Säästyy rahaakin käydä vaikkapa jalka-ja kasvohoidossa pari kertaa vuodessa josta on paljon enemmän iloa. Jalat ovat kevyt ja kuin uudet sen käsittelyn jäljiltä. 😊- Anonyymi
Meillä on ollut perheessä astmasia ja allergisia iät ja ajat joten hajuvesien ja ylipäätään hajusteiden käyttö on hyvin vähäistä. Toki omaan muutaman parfyymin kylppärin kaapissa mutta käytän niitä harvoin.
Siili2
- Anonyymi
Kaikkein pahin yhdistelmä on kun ihmisellä monen tuoksun sekamelska, vaatteet haisee pyykinpesu- ja huuhteluaineille, iho suihkusaippualle ja vielä hajuvesi siihen päälle. Vähemmästäkin henki salpautuu. Nykyään on myös nuoriso alkanut lotraamaan hajusteita, nuoret jopa yläasteikäiset haisee monen metrin päähän ja ne parfyymit tms ei ole mitään kevyitä tuoksuja. Yskittämään alkoi kun kolmen pojan kopla käveli ohitse. Itse en enää käytä iholle laitettavia hajusteita kun hikoilen , mutta löysin laivalta ihanan Chanelin hiusparfyymin ja sitä pieni suihkaus pään yläpuolella riittää koko illaksi.
- Anonyymi
Pahin yhdistelmä on hien, lian, huonon henk.koht hygienian, tupakan ja hajusteiden yhdistelmä.
Siili2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahin yhdistelmä on hien, lian, huonon henk.koht hygienian, tupakan ja hajusteiden yhdistelmä.
Siili2Vanha viina, valkosipuli ja sisu postessa. Siinä se.
Tupakka ei varsisinaisesti haise palalta, pinttyneenä toki. Olen itsekin polttanut kymmeniä vuosia ja aina se tuoksahtaa hyvältää, kun joku sysyttää.
- Anonyymi
Pieni suihkaus Rocky Man pullosta leuan alle. Ei paha.
entinenmiäs
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146