Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ratsastustalleilla on huono

ilmapiiri

Oletteko muut huomanneet saman asian? Olin aikoinani innokas hevostyttö. Peruskoulussa ratsastin 6 vuotta, minulla oli muutamia hoitohevosia ja olin töissäkin vkl:isin kyseisessä ratsastuskoulussa. Kesäisin kävin leireillä ja senkin jälkeen kun lopetin tällä tallilla käymisen, olen ylläpitänyt harrastusta käymällä kerran vuodessa ratsastamassa/päivän vaelluksilla. Nyt jo kolmekymppisenä olen harkinnut aloittavani viikkotunnit uudelleen.

Mietityttää kuitenkin tämä ratsastustallien huono ilmapiiri. Erittäin monella tallilla se on tullut vastaan, ja se oli se syys miksi aikoinaan lopetin koko harrastuksen. Oikeastaan, suurin osa tallikavereista lopetti yksi toisensa jälkeen ja jäljelle jäi vain pieni ydinjoukko ja uudet harrastuksen aloittajat. Vanhempani myös jaksoivat aina ihmetellä hakiessaan minua tallilta ja käydessään tallissa sisällä tätä huonoa ilmapiiriä, vaikka en asiasta koskaan kotona valittanut.

Mistähän tämä ratsastustallien huono ilmapiiri johtuu? En ole muiden harrastusten parissa tällaista tavannut, ainakaan näin räikeänä. Sääli, koska aikoinaan monella ystävällä tämän takia harrastus jäi kokonaan vaikka hevosista tykkäävätkin.

8

1597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missäpäin Suomea olet talleilla käynyt?

      Ainakin pääkaupunkiseudulla on monta tallia,jossa hyvä ilmapiiri.


      Itse en mene sellaiselle tallille,josssa huono ilmapiiri ja jossa ei viihdy,eikä kunnon opetusta.

    • yhyyy

      Moi.Mie oon huomannu ihan saman asian.Ku meillä voi laittaa toiveen että kenellä haluais mennä seuraavalla viikolla siis kenellä hevosella ni talleilla on muutamia jotka laittaa just sellasen hevosen ketä vähiten toivoo!!Esim.tallien:laiskinta,tuhminta,villeintä tai jtn muita ja ku miulla on 1 hoitohevonen jolla haluan mennä usein ja toinenki suosikki ni oon sanonu että jompikumpi niistä ni ainaku katon sitä toivetta niin siinä on joku ihan muu kun se toivehevonen..-.- ärsyttää sellanen.Ja ihmiset puhuu pahaa siellä talleilla. Mietin välillä kehtaako edes talleille mennä..

      • DerpyThöSorbet

        Ootkos ajatellut, että siellä tallilla on muitakin jotka toivovat samoja poneja?
        Et voi aina mennä samalla, on kehittävämpää kokeilla erilaisia konimuksia. Ja mistäs sitä tietää, se tallin "häijyin" hepo voi joku päivä olla lempiponisi.

        En minäkään mene joka viikko hoitsullani. Deal with it.


      • hmmm...
        DerpyThöSorbet kirjoitti:

        Ootkos ajatellut, että siellä tallilla on muitakin jotka toivovat samoja poneja?
        Et voi aina mennä samalla, on kehittävämpää kokeilla erilaisia konimuksia. Ja mistäs sitä tietää, se tallin "häijyin" hepo voi joku päivä olla lempiponisi.

        En minäkään mene joka viikko hoitsullani. Deal with it.

        Joo oon menny kaikilla hevosilla siellä tallilla ja oon menny niil monesti ni enköhä tiiä et tykkäänkö niistä..Ja oon mei tunnil niiku kaikkein ns.lyhyin ni oon ainut kuka voi mennä niillä tallien pienimillä eli miun suosikeilla ja hoitoponilla. (== jtn kukaa ei voi toivoo niit ku on liian iso/pitkä tai painava.


      • erimieltä

        ei sekään ole mukavaa aina mennä sillä hoitoponillaan. mulla on Anja niminen hoitoponi, ja sille ei ole paljoa ratsastajia kun se on niin itsepäinen. ihan sama minne meen, ratsastan sillä. tosi ihana poni, ei vaan aina jaksais samalla mennä.


    • heppatyttö99

      Oon huomannut. Keväällä kävin tunneilla yhdellä tutulla tallilla, oon käyny siellä joskus kaverin kanssa vaelluksilla. Kukaan niistä ketä oli mun tunnilla ei puhunut mulle mitään, suurin osa niistä oli tän tallin omistajan tytön kavereita, tosin mua vuoden nuorempia. Oli siellä toinenkin tyttö joka oli yksin, kerran kaverin kans. En ole (ainakaan tietääkseni) mitenkään huonoissa väleissä kyseisellä tallilla kenenkään kanssa, itsekkään en puhu niitten tyttöjen kaa ketä siellä käy.. En kyllä viittiskään kun ne on aina yhdessä.. Mut ope ja tallin omistaja on ihan kivoja, ei siinä mitään.

    • hei

      mut eikö se tarkotus niillä tunneilla ole mennä erilaisilla hevosilla, kun siitähän sitä oppii ? Tuo ilmapiiri asia on ihan tallikohtainen, eli se ei tarkoita että kaikissa talleissa olisi huono ilmapiiri. :)

    • tallifani

      Mä oon samaa mieltä että pääkaupunkiseudulla on parempi ilmapiiri. Ratsastin ennen Jutan tallilla, mutta nykyään käyn Ruskeasuolla ratsastamassa. Ja mä oon myös siinä samaa mieltä, että se tallin "häijyin" hepo voi jonain päivänä olla lempi hevonen, koska oon kokenu saman asian. Kun ennen mää pelkäsin ja en ollenkaan tykänny yhestä mustasta ponista, kun se aina tuijotti niin vihasesti ja näykki ja oli tosi hankala tunnilla. Mutta kerran mää aloin pitää siitä, kun se alko oleen mulle kiltti, koska mä en enään näyttäny pelkoa sille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe