olisiko jollakin kokemuksia rinkoista..? kannattaisiko ostaa putkirinkka vai ei.. minulla on nyt CREEK:in 55L ei putki-rinkka ja tarvitsen isomman.. voisiko joku suositella jotakin.
uusi rinkka..
12
3296
Vastaukset
- Juuso
Mulla on Savotta 906 putkirinkka. Voin suositella jos kukkaro kestää. Iso kuin mikä ja hyvät osastot. Aika hyvin tuulettuu selästä ja erittäin hyvä kantaa. Ota sadesuojalla.
- Phacochoerus
Jack Wolfskin Trail III on minulla eli anatomic. Tilavuutta taitaa olla 75l.
Huippuhyvä kantaa. Kamat saa helposti myös kiinnitettyä ulkopuolelle jos ei kaikki mahdu sisään. Miinuksena sivutaskujen puute ja yläosan(irrallinen osa jonka saa myös vyölaukuksi) löysyys jos on hyvin vähän tavaraa mukana.
Putkirinkka vs. anatomic on niitä perinteisimpiä kiistelyn aiheita eikä selvää voittajaa ole vielä löytynyt. Kokeile kaupassa molempia ja pähkäile omaa käyttötarkoitustasi; Tarvitsetko hirveästi tilavuutta, kannatko 10kg:n kameranjalustaa mukana, kuljetko tiheässä risukossa jne, jne...
Putkirinkoista Savotan tuotteet ovat laadukkaita ja varmasti toimivia (Haglöfs taitaa olla kans melko varma ostos..). LJK-rinkka, 902 ja sen pikkuveli 702(???) ovat tutuimmat.
Anatomiceissa on sitten enemmän hajontaa enkä viitti kaikkia mahdollisia laadukkaita merkkejä luetella... - Natinaa
Milläs saisi sen Savotan natinan loppumaan tai ainakin vaikenemaan vähäksi aikaa?
1200:n on kyseessä.- Industry
Kiristä kaikki kantolaitteen soljet ja ruuvit niin kireälle että soi niin ei natise. Natinahan tulee yleensä siitä että selkää vasten oleva olkaimien korkeutta säätävä osa(isoin musta kangas) pääsee vähän liikkumaan ja hinkkaa sitten putkiin.
- ale
Oltiin kaveriporukalla vaeltaan ja voi sanoa että jos et matkusta bussilla tai pakulla niin onpa kiva sovittaa 1200 savotat nykyauton peräkonttiin
itsellä on ollut vaeltamassa haglöfs shosho 8000, haltin 75l. nyt lokakuussa ostin sec 75, jota olen käynyt vasta talvella hiihtäen testaan, mutta on ollut ainakin lyhyellä matkalla jämy.
Ei ole savottakaan varmaan huono mutta eri henkinen, kun sillä ei lähdetä sekä vaeltaan että intiaan reppureissuileen..- Natiseva Savotta
Eihän se repun tai rinkan koko tuota ongelmia kuin niille jotka sitä siitä hakevat :).
Savotasta kun nykäisee yläkaaren irti, menee ihan hyvin Unonkin konttiin ja toinen mahtuu kanssa kun ottaa kannen suojan pois.
Toki rosnat vie vähemmän tilaa.
Itse olen reissanut 1200:n kanssa Unkarissa, Saksassa, Belgiassa ja Ranskassa.
Reissut olleet ilman yläkaarta ja hyvin ollaan pötkitty junalla(Unkarin IC ja eurooppalaisella TGV:llä) joten pärjää sillä. - Jeppe
Natiseva Savotta kirjoitti:
Eihän se repun tai rinkan koko tuota ongelmia kuin niille jotka sitä siitä hakevat :).
Savotasta kun nykäisee yläkaaren irti, menee ihan hyvin Unonkin konttiin ja toinen mahtuu kanssa kun ottaa kannen suojan pois.
Toki rosnat vie vähemmän tilaa.
Itse olen reissanut 1200:n kanssa Unkarissa, Saksassa, Belgiassa ja Ranskassa.
Reissut olleet ilman yläkaarta ja hyvin ollaan pötkitty junalla(Unkarin IC ja eurooppalaisella TGV:llä) joten pärjää sillä.Lähteekö se yläkaari helposti irti/takaisin?
- Industry
Oma valinta on Savotta 1200, ostettu vuonna -96. Tilavuus 80 litraa, hemmetin hyvä ja kestävä väline. Jos hartiat on kovin leveät niin sitten parempi on 906.
- Natiseva Savotta
Juu, 1200 on sopiva pienelle ihmiselle kuten minä, 174cm ja M koko ja luikkuhartiat.
Hiihtäessä taskuista on vain haittaa.. :)
Kokemusta ja natinan kuuntelua 90-luvun alkupuolelta. - tintti
Natiseva Savotta kirjoitti:
Juu, 1200 on sopiva pienelle ihmiselle kuten minä, 174cm ja M koko ja luikkuhartiat.
Hiihtäessä taskuista on vain haittaa.. :)
Kokemusta ja natinan kuuntelua 90-luvun alkupuolelta.kiitoksia kaikille jotka ovat kommentoineet.. mie oon ite aika pieni eli 166cm.. ite oon ajatellu savotan 75L rinkkaa. partiossa tulee joskus vaellettua ja nytkin olisi kesällä tulossa leiri jossa on haikki,tosin ei mikään kamalan vaikea, koska se on suunniteltu nuoremmille kuin minä.. olen 16 vuotias tyttö.. saa kommentoida lisää
- Jeppe
tintti kirjoitti:
kiitoksia kaikille jotka ovat kommentoineet.. mie oon ite aika pieni eli 166cm.. ite oon ajatellu savotan 75L rinkkaa. partiossa tulee joskus vaellettua ja nytkin olisi kesällä tulossa leiri jossa on haikki,tosin ei mikään kamalan vaikea, koska se on suunniteltu nuoremmille kuin minä.. olen 16 vuotias tyttö.. saa kommentoida lisää
Olikos sillä Savotalla joku Tunturisusi-malli, joka oli tarkoitettu nuorisolle ja on kapeampi (ja halvempi)?
- Eräwallu
Jeppe kirjoitti:
Olikos sillä Savotalla joku Tunturisusi-malli, joka oli tarkoitettu nuorisolle ja on kapeampi (ja halvempi)?
Kyllä Savotalta tuollainen mallikin löytyy ja on Partiokauppojen oma malli,
Kokoja löytyy kolme eli L - M - S ja vastaavasti hinnat ovat 329 - 319 - 199€
Makuja ja tottumuksia on useita ja vaikka Roosna on lähes kokonaan syrjäyttänyt putkirinkan niin ainakin itse vannon vielä putkirinkan puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078