Mikä sammakkoeläin sopisi mulle, vai sopisiko mikään?

diidiii

"Vaatimuksia"
- mahdollisimman pieni terraario
- voi käsitellä
- sopii aloittelijalle
- ei maksa mansikoita
- suht. lyhytikäinen

Viherlehtisammakko, kiinanankellosammakko?
Ehdotukset olisi kiva saada perusteluineen :)

9

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies

Käy lukaisemassa sivulta http://sammakkolampi.net/jutut/lajin_valinta.html löytyvä taulukko, jossa on taulukoitu erilaisia sammakoita. Taulun tiedoista saattaisi olla hyötyä sammakon valinnassa.

Lehti- ja kellosammakon välillä valinta useimmiten tiivistyy kysymykseen siitä, miten sinä suhtaudut veteen. Kiinankellosammakko asuu vedessä, akvaterraariossa jossa on useampi kymmenen litraa vettä. Monet eivät välitä säännöllisistä veden vaihdoista ja muusta veden kanssa puljaamisesta, ja hylkäävät siksi kellosammakot. Sama koskee kaikista pieninpään altaaseen menevää lajia, kääpiökynsisammakkoa, joka elää täysin akvaariossa.

Oikeastaan mikään sammakko ei ole käsiteltävissä. Joten jos se on sinulle tärkeä vaatimus, voit unohtaa sampit kokonaan.

• diidiii

Kiitos vastauksesta! Multa löytyy kyllä akvaario, mutta tosissaan se siivoominen on aina sellasta läträämistä, oma hommansa. Sammakot eivät varmaan ole sitten mulle sopivia.
      Ihan mielenkiinnosta kysyn vielä, että pystyvätkö jotkut kalalajit elämään sammakoiden kanssa samassa akvaariossa?

• Käärmemies
    • Netta ♥

jos et ole valmis maksamaan haluamistasi lajeista etkä jaksaisi siivota terraa etkä myöskään ole valmis hankkimaan isoa terraa, et ole valmis ottamaan sammakkoeläimiä.

• No Viherlehtisammakot on 25e kpl terraario noin 60x45x60 kokoinen maksaa 100euroo ja voi käsitellä ja löytää faunattarista.

• v.lasila

ja muute eläää 2-4vuotta ja ja sopii aloittelijoille

• FrogBoy

Viherlehtisammakoita ei todellakaan voi käsitellä, niin ei muitakaan sammakkoeläimiä! Vaikka sammakko ei olisikaan myrkyllinen ihmiselle niin esim. ihmisen hiki ja muut"suolot" ovat myrkyllisiä sammakolle. Itse olen omistanut viherlehtiä vuoden ja olen käsitellyt niitä muistaakseni 2 kertaa jotka ovat molemmat tapahtuneet siirtojen yhteydessä. Muuten kaikkien jotka harkitsevat sammakkoeläintä lemmikiksi pitäisi mielestäni lukea koko sammakkolampi sivusto alusta loppuun asti.

T:12 vuotias poika jolla on kolme kiinankellosammakkoa ja kaksi viherlehtisammakkoa sauvasirkkoja.

• kyl multakin löytyy

Joo en tarkottanu et voi leikkiä mut voi niitä just ehkä muutama kerta vuoteen hiplailla:D ja mä omistan kaks viherlehtisammakkoo kääpiöparta-agaman,skinkkejä ja omistin tuliskinkin :D Hyla cinereat on mul 4,5 vuotta

• hehe3

ja oon 12

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe