Kävin eilen ensimmäistä kertaa koulumme psykologilla, koska olen tässä jo jonkin aikaa epäillyt olevani masentunut. Olen 22-vuotias opiskelija. Yhdessä psykologin kanssa sitten tehtiin masennustesti, joka näytti keskivaikean ja vaikean masennuksen rajaa (tiedän, ettei se vielä kerro mitään varmaksi). Nyt sitten lähdetään seuraamaan tilannetta ja katsotaan, paraneeko se esimerkiksi joululoman aikana, kun saan levätä.
Olin psykologin luona sen verran jännittynyt ja itkeskelinkin, että unohdin tykkänään kysyä, miten asioissa edetään. Jos oireet eivät helpotu tässä ennen seuraavaa käyntiä, voisin kuvitella, että masennusta lähdettäisiin diagnosoimaan. Miten se tapahtuu? Kuka diagnoosin tekee ja missä? Millaisin menetelmin? Kauanko se kestää?
Jokaisen diagnosointi on varmaan erilainen, mutta helpottaisi todella paljon kuulla muiden kokemuksia - kolme viikkoa on pitkä aika odottaa, että pääsee psykologilta vielä kysymään.
Kiitos vastauksista ja hyvää joulun odotusta kaikille.
Miten masennus diagnosoidaan?
Miumau
2
381
Vastaukset
- Vanhempi ihminen
Diagnoosin voi tehdä vain lääkäri, joko yleislääkäri tai psykiatri.
- ^^
Varaat ajan terveyskeskukseen, siellä hoidetaan asiaa pidemmälle, vaikka oudolta ainakin itsestäni se tuntuu masennuksen vuoksi sinne varata aikaa. Itse menin aivan omia reittejäni masennuksen hoitoon, ja vasta paljon myöhemmin sain tietää, että terveyskeskukseen normaalisti aika varataan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862