Olen itse menossa hiustensiirtoon ensi maaliskuussa ja haluaisin kuulla tässä muiden kokemuksia siitä, että miten olette pärjänneet ja parantuneet ton operaation jälkeen?
Oon kohta 30v mies ja olen siis menossa Nordströmin klinikalle hiustensiirtoon ja mulle siirrettäisiin n. 1600 hiusta tohon ohimoiden ja otsan kohdalle, josta tukka on alkanut harvenemaan. Tossa konsultaatiokäynnillä käytiin läpi kaikkea mahdollista siirteiden määrästä, operaatiosta ym. vastaavasta.
Tuli aika pelottava fiilis tuon operaation suhteen, kun kuulin siitä, kuinka ton operaation jälkeen pään ja naaman seutu on aivan turvoksissa ja muistaakseni pari seuraavaa päivää hiustensiirron jälkeen kaikenlainen kumartelu ja pään alaspäin kääntäminen on ehdottomasti kielletty! Siitä syystä johtuen kun veri ei saa mennä päähän noin yhtäkkiä.
Sanottiin myös niin että ei olisi suositeltavaa olla yksin kotona seuraavaa yötä ton operaation jälkeen. Nämä kaikki asiat ovat mietityttäneet mua ihan hirveästi ja pelottaa jo näin etukäteen se että miten oikein tulen pärjäämään yksin noi seuraavat kriittiset päivät tuon hiustensiirron jälkeen.
Asun siis itse Helsingissä, mutta sinkkuna kun asun ja elän, niin kotona ei ole mulla ketään auttamassa kaikissa arkisissa askareissa ton operaation jälkeen. Muualta Suomesta kun oon kotoisin, niin täällä hesassa ei edes ole mulla ketään sellaisia tuttuja tai kavereita joita voisin sitten pyytää mulle tänne avuksi.
Muutenkin tuntuu henkisesti tosi raskaalta, kun en ole halunnut/viitsinyt kertoa sanallakaan yhtään mitään tästä koko hiustensiirrosta kenellekkään. En vanhemmille, broidille, kavereille, sukulaisille tai kenellekkään. Johtuen siitä syystä kun eivät välttämättä tykkäisi siitä, jos kuulisivat mun menevän plastikkakirurgin vastaanotolle ja vielä hiustensiirron takia.
Osaisko joku auttaa mua tässä asiassa tai kertoa ainakin omia kokemuksia tosta hiustensiirron jälkeisestä ajasta ja siitä, miten ootte siitä toipuneet.
Hiustensiirto pelottaa
27
2371
Vastaukset
- kaljujorma
peru koko homma.. tuut katumaan.
- Stressi iski
Niin ja pyytäisin asiallisia vastauksia kiitos! En kaipaa mitään kommentteja hiustensiirron "turhuudesta" ja siitä kuinka se hiustenlähtö pitäisi vaan pystyä hyväksymään.
- Kaikki hyvin
Olen kaksi kertaa Helsingissä tullut paljon suuremman siirron jälkeen kotiin, enkä ole ketään avukseni tarvinnut.
Mukaan saat kipulääkkeet, jos kipu tulee. Jos illalla kotiin mentyä tulee kipua niin otat kipupillerin ja menet nukkumaan. Seuraavana aamuna ei ole mitään kipuja. Muutaman päivän jälkeen kasvot vähän turpoavat, mutta siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä kipua. Turvotus kestää kolme päivää ja katoaa.
Kumartrelemattomuudessa ei ole mitään ihmeellistä, notkistaa vain polvia ja pitää ylävartalon suorassa. Hiukset saa pestä kahden päivän kuluttua siirrosta taputtelemalla hiuksia ei hankaamalla. Suihkun paine kannattaa alentaa pieneksi.
Saat mukaasi tarkat ohjepaperit, joissa kerrotaan nämä asiat. Kymmenens päivä siirrosta menet poistattamaan tikkisi. Sinä aamuna kannattaa istua suihkun alla pitempään, jotta ruvet liukenisit pois. rupiin ei saa itse koskea. Pesuaine taputetaan päähän.
Hiustensiirron jälkeinen aika on kaikin puoli helppo, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Kipuja ei ole siirron aikana eikä jälkeenkään juuri lainkaan. Jos kestää nipistyksiä kestää hiustensiirronkin.
Tuosta yksinolosta klinikka ei ota vastuuta ja sen takia sanoo noin. Itse en ymmärrä mihin toista ihmistä tarvittaisiin ja varsinkin noin pienen siirron jälkeenkin.
Kärpäsistä on tullut härkäsiä mielessäsi kun klinikan velvollisuus on kertoa kaikki nuo asiat.
Käy hakemassa nuo ohjeet, jos eivät sulle antaneet mukaan tai soita ja pyydä lähettämään postissa.
Se summa kannatta jo maksaa siitä että saat melkein päivän maata ystävällisten ja nättin naisten keskeellä. Hiustensiirto tulee bonuksena. :D
Itselläni on nyt upea tukka päässä.- Stressi iski
Juu no tuolla klinikalla vaan kerrottiin siitä ton leikkauksen jälkeen alkaa tosiaan hirveä turvotus otsasta aina kasvoihin saakka ja kyllähän se hieman pisti mua pelottamaan. Eniten mua kuitenkin pelottaa tossa just se, että miten pystyn olemaan kokonaan kumartelematta, kun monesti sitä kumartelee ihan vaistonomaisesti. Kuten mm. kenkiä laittaessa, paitoja pukiessa, riisuessa jne.
Toinen juttu mikä mua myös pelottaa kovasti on just toi suihkussa käyminen ja varsinkin se hiusten peseminen ton operaation jälkeen. Siinäkin on just riskinä se, että ihan vaistonomaisesti sitä saattaa hieman kumarrella suihkussa tai alkaa hankaamaan sitä shampoota päähänsä, jota ei missään nimessä saisi tehdä.
Sain kyllä jo tuolla konsultaatiokäynnillä sen tietopaketin tosta hiustensiirrosta ja olen siihen jo tutustunutkin, mutta silti se vaan pelottaa kovasti, kun kuitenkin tollainen operaatio rajoittaa elämää lähipäivien ajan sen leikkauksen jälkeen.
Tykkäsin kyllä kovasti käydä tuolla klinikalla, kun palvelu oli siellä todella ystävällistä, ammattitaitoista ja ennen kaikkea just sellaista että asiakkaisiin haluttiin panostaa. Muistan vieläkin kun kävin omalla terkkarilääkärillä tän hiustenlähtöongelman takia, niin sieltä en saanut yhtään mitään apua koko asiaan ja muutenkin henkilökunta oli tosi v-mäisen oloista mua kohtaan sen takia, kun olin tullut lääkäriin noin turhan asian takia.
- ei kummone särky..
se turvotus häviää kahen päivän jälkee ja muutenkin särky on tosi pientä. eipä siinä muussa asiassa tavii olla tarkka paitsi nukkumisen suhteen. pakko nukkua kääntyilemättä mihinkään oikeastaan viikon. ja peseminen ja rupien poisto vaatii malttia ja tarkkuutta. kun yli viikko on kulunut niin sitten stressi kyllä häviää ,koska juurtuminen on jo tapahtunut pysyvästi. :)
-prohair clinicillä käynyt (toinen operaatio helmikuussa)- kokemus
Ei minkäänlaista särkyä tai turvotusta. 2 päivää operaation jälkeen lentämällä takaisin rapakon takaa. Hyvin se tulee menemään.
- stabiili-
Mulla ei oo kokemusta hiustensiirrosta ja siitä toipumisesta, mutta polvioperaatiosta kylläkin, jota pidän hiukan eri mittasuhteen operaationa kuin hiussiirtoa. Koko polvi oli sökö, mm eturistiside katki...ehdoton vaatimus oli, että kotona pitää olla apujoukot...vaan niin pärjäsin yksin koko toipumisen, vaikka en kiellä etteikö helpompi olisi ollut avustajan kanssa eläminen.
Tahdon siis sanoa, että elä pelkää turhaa...ja se on varmaa, että et ajatuksissasi menee päätäsi/hiuksiasi pesemään, tai muuten kumartelemaan. Ajatukset on vaan niin pinnassa operaation jälkeen, joten osaat olla todella varovainen ja harkitseva kaikissa liikkeissäsi!
Tsemppiä, hyvin se menee :) - Yksin pärjää
Hiussiirrosta ei tule juurikaan kipua. Leikkaukohtaa hiukan kihelmöi pari päivää. 1600 siirrettä on hiussiirrtoleikkauksista pienimpiä. Yleensä ensimmäinen leikkaus on useamman tuhannen siirteitä. Kasvojen tummuminen ja turpoaminen on yksilöllistä, mutta kestää korkeintaan viitisen päivää. Kasvojen tummumisen ja turpoamisen ajan kannattaa olla ihan kotioilossa. Hiusten pesun kanssa ei ole ongelmaa. Pesuaine taputellaan kosteisiin hiuksiin ja huuhdellaan hieman normaalia kevyemmin suihkutellen. Pesu tietysti pystyasennossa, koska kumarella ei saa. Pesu 1 - 2 kertaaa päivässä. Toimenpiteessä itse vaan makoilet ja katselet telkkaria. Noudatat vaan annettuja kotihoito-ohjeita, jotka ovat yksinkertaiset. Tikit kannattaa otattaa samassa paikassa, missä toimenpide on tehty. Samalla tulee tarkistettua, miten parantuminen on edennyt. Kotona pärjää hyvin yksin.
- MH
Olin megasessuiossa alkukesällä. Operaatiopäivän illan ja sen jälkeisen päivän pakoilin kotona kipulääkkeiden turvin. Turvotusta ilmeni otsassa ja silmien ympärillä 3:sta päivästä 4:n iltaan ja se siitä. Sinä aikana ei tosiaankaan ole "sosieteettikelpoinen". Viikko operaation jälkeen alkoivat ruvet irrota ja 2 viikon kuluttua niitä ei enää ollut. Kolmen viikon kuluttua menin töihin ja sipasin punoittavaan hiuspohjaan jotain ihon väristä salvaa..etc. Varaa kämpillesi 3-4:n päivän sapuska etukäteen ja mee siirtoon. Ketään apuhenkilöitä ei kotona tarvita.
- Kyllä
Kävin täss pariviikkoo takaperin toista kertaa Nordströmin pakeilla ja pitkä viilto takaraivoon tuli joka otettiin niin , ett edellinen arpi hävis samalla eli taas jää ainoastan yks takaraivoon. Anna rohkeesti palaa. Toimenpide on miltei täysin kivuton. Muutama puudutuspiikki ja se siitä.
3.n päivän jälkeen turvotus saavutti silmät ja olin hieman "Lordin" näköinen vuorokauden verran, mut siitä se häviää. Tuo ei todellakaan ole ku parin päivän kosmeettinen haitta, joten pari päivää tutuilta piilossa, jos sikseen. Ekalla kerralla ei tullut edes turvotus silmiin asti, mut jokaisella eritavalla.
Eli noudata ohjeita mitä siel sanotaan ja ohjeet mukaas saat niin kaikki menee OK.
Siellähän saa ekan yön olla paikan pääl jos haluaa.
Eli sinne vaan.- Kyllä
...ja viel tuosta arvesta. Se tulee oleen miltei näkymätön, joka jää hiusten alle piiloon. Ei huolen häivää...
- Mickey Hair
Mun ensimmäinen siirto viime kesänä tuotti loistavan lopputuloksen. Meen vielä kertaalleen ens kesänä täydentämään ja se sitten siitä...
- paljonkovoitsäästää?
Meidän kauttamme saat hiustensiirron FUE:lla, stripin hintaan, ei arpia, skalpellia tai tikkejä! Majoitus meidän kautta myös ja ammatillinen henkilökunta ympärillä 24/7. Käy vertailemassa hintoja ja ylläty!! www.hiusvalitys.com
- Säästän
todella paljon käyttämällä lääkkeitä.
Kaljuuntuminen jatkuu siirrettyjen alueiden ympärillä ja siitä tulee jatkuva kierre, niin kauan kuin hiuksia riittää.
Jos suvun miehillä esiintyy koko päälaen tai täyskaljuutta, tuota ei kannata harkitakaan tai näky on todella irvokas, kun siirretyt ainoana jäljellä ja kaikesta siirrosta jää jälkiä päänahkaan. - Onhan se hyvä
että tulee kilpailua, jos joku välttämättä haluaa mennä hiustensiirtoon ja säästää edes hiukan? Monen myös helpompi lähteä, jos kaikki järjestetty.
Itse en menisi koskaan, mutta jos joku käy, niin kannattaa laittaa kommenttia tänne, kun kerran ovat mainostaneet.
Olisi myös mielenkiintoista tietää, paljonko noista hinnoista menee välittäjälle ja miksi hinnat Suomessa niin järjettömiä.
- Välittäjä itse.
Kyllä, kilpailu on hyvästä tässäkin asiassa, pistää laadun osalta kilpailua tiukemmalle ja hinnoittelussa myös. Kyllä se tuntuu sille, että ihmisten on helpompi lähteä kun kaikki hoidetaan valmiiksi -Avaimet käteen idealla. Voin kertoa sen verran, että kävijöitä on ja yksikään ei ole sanonut mitään negatiivista. Kaikki kauttamme käyneet asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä palveluun, yhden kohdalla kävi niin, että kyyti tuli häntä hakemaan noin 20min. myöhässä lentokentältä.
Eipä se välittäjälle paljoa yhdestä asiakkaasta jää kun hinnasta vähennetään toimenpiteet, matkat, vakuutukset, verot ja majoitukset. jos kävijöitä olisi mieletön määrä kuukaudessa niin siitähän sitten kertyisi jo voittojakin. Ei siirtojen hinta pelkästään Suomessa ole kallista, kyllä se on jokapaikassa hinnakasta, mutta tosiasiahan on se, kun ostat vaikka 10. autoa niin hinta per auto on halvempi kuin yhtä autoa ostaessa. Sama asia tässäkin ja tämän takia hiusvalitys.com on kannattavaa toimintaa. Ja nyt kun tänne kirjoittelen niin kerrompa samalla, että yhteistyöklinikkamme on toiminut vuodesta 1991 lähtien ja on yksi konsernin lääkäriasemista. Kokonaisuudessaan yhteistyökumppanillamme on 11. sairaalaa ja 8. lääkärikeskusta joissa työskentelee yhteensä 9.000 työntekijää, joten mistään valelääkäristä ja kellariklinikasta ei ole kysymys. kannattaa lähettää vaikka mailia jos haluaa tarkempaa tietoa. www.hiusvalitys.com- Alfamale
Kuks se yhteistyökumppaninne on ?
referenssit ?
Millainen on työnjälki, ei kait sellaiseen leikkaukseen kukaan lähde,
jos ei tiedä työnjäljestä mitään ? - Mickey Hair
Alfamale kirjoitti:
Kuks se yhteistyökumppaninne on ?
referenssit ?
Millainen on työnjälki, ei kait sellaiseen leikkaukseen kukaan lähde,
jos ei tiedä työnjäljestä mitään ?Jeps..Nyt taka toinen megasessio. Ensimmäisessä, vuosi sitten, siirrettiin runsaat 4200 hiusta ja tulos oli vallan mainio. Nyt lusmuilen muutaman päivän kotona "toipilaana" . Siirrettiin noin 3200 hiusta edellisten lisäksi ja odottelen innolla loistavaa lopputulosta.. :0)
- Suomessa osataan
Hyvä Mickey Hair!
Itselläni molemmissa siirroissa oli hiukan suuremmat lukemat. Toisesta siirrosta on jo kulunut vuosi.
Et usko kuinka upeaa on olla, kun tukka on päässä, arpi niskassa on täysin huomaamaton ja ihmetyhksekseni takatukka näyttää "venyneen" lähes ennalleen. Jotkut ovat kysyneetkin, että mistä nuo hiukset on siirretty kun takatukka on aivan entisen näköinen. Päänahkaa voi myös venyttää hieromalla:
http://www.youtube.com/watch?v=UDknggTOB-g&feature=related
ämä tietysti koskee vain Strip-tekniikalla tehtyä hiustensiirtoa. Vain paidan kaulus ei enää syrttää niskahiuksiani. Eli etu sekin.
Molempien siirtojen jälkeen sanojasi käyttäen tulos on vallan mainio. Itse käytän myös sanoja erinomainen ja erittäin hyvä.- Suomessa osataan
Hierontaa saa tehdä tietysti vasta kun kolme kuukautta on kulunut leikkauksesta. Mutta tämähän on selvä sanomattakin.
http://www.youtube.com/watch?v=a-CJ_EjSD20&feature=related
Hiussiirto ulkomailla
Leikkaus Suomessa:
- 3000 hiusta (n.1500 siirrettä), hinta 8400€
- Toimenpiteen kesto 9:30-18:30
- Seuraavana päivänä turvotus erittäin kova, kesti 2-3pv. Kivut niin kovat, ettei pystynyt leikkauksen jälkeisenä yönä nukkua ollenkaan
- Panacodia yms särkylääkkeitä joutui syömään
- Rankka kokemus, en toivo sellaista kenellekään
- Arvet mitkä jäivät follicular unit micro graft leikkauksesta ovat rumat ja huonosti ommeltu kiinni
Leikkaus Georgiassa:
- 7500 hiusta (3100 siirrettä), hinta 3600€ sisältäen majoituksen, kyydit ja ruokailun. (lentomatkan maksat itse, lentolippu n. 300€)
- Toimenpiteen kesto 11:00-15:00
- Turvotusta ei ollut lainkaan seuraavana päivänä, vain pientä kipua ja kireyttä
- Lakki päähän ja pystyin menemään kiertoajelulle seuraavana päivänä katselemaan pääkaupunkia
Tiedän millaista on kärsiä itsetunnon ongelmista. Itselläni alkoivat hiukset tippumaan päästä jo 18-vuotiaana. Kärsin asiasta. Varsinkin se, että ystävät ja tututkin saattoivat mainita asiasta. Se vaikutti suuresti elämääni. 24-vuotiaana kävin Suomessa hiussiirrossa. Lopputulokseen en ollut tyytyväinen. Aloin etsimään 1,5 vuoden päästä uusia vaihtoehtoja. Niitä ei ollut.
Nyt 26-vuotiaana kävin Georgiassa hiussiirrossa. Epäilykseni olivat aluksi suuret, mutta se henkilökunta ja heidän positiivinen ilme ja luonne olivat mahtavan tuntuisia. Georgia on mukava ja hieno paikka. Jos et halua maksella itseäsi kipeäksi, niin suosittelen että mietit muitakin vaihtoehtoja kuin vain Suomessa tehtävää hiussiirtoa.
- Neuvot ja vinkit mitä saat minulta ovat ilmaisia!
- Kyseinen klinikka Georgiassa on erikoistunut hiussiirtoihin ja tehnyt niitä jo yli 15 vuotta. Heillä on kaksi tiimiä, jotka ovat olleet alusta asti mukana.
- Klinikka pystyy arvioimaan esim. Skypen kautta ja kuvien avulla paljonko siirteitä tarvitaan ja mitä se tulee maksamaan. Kaikki tämä voidaan hoitaa minun kautta.
- Autan lentolippujen ostamisessa yms.
- Klinikka hoitaa kyydit ja majoituksen Tbilisissa. Sinun ei tarvitse muuta, kuin päästä Tbilisin lentokentälle ja muut asiat Klinikka hoitaa.
Autan mielellään kaikkia ketkä ovat kiinnostuneita asiasta. Tiedän, että varsinkin nuoremmilla ihmisillä on itsetunnon kanssa ongelmia jos hiuksia ei ole päässä.
Rohkeasti kyselemään ja tiedustelemaan. Vastaan mielellään kysymyksiin.
Yhteystiedot:
Puh: 358 46 846 3994
Sähköposti: [email protected]
T: Max- kappas vaan
Alfamale: Hiusvälityksen tuloksia on näkyvillä heidän sivuillaan.
Suosittelen myös kuuntelemaan palvelun ostaneiden asiakkaiden mielipiteitä palveluiden laadusta ja lopputuloksesta. Onko Prologitech alkanut yrittäjäksi vai mainostatko ihan hyväntekeväisyyttä? - no hair men
Hei
Mitä nuo siirtoja tekevät klinikat sanovat tupakoinnista? Kieltävätkö siirron jälkeen?- itse käynyt
En osaa sanoa noista muista klinikoista, mutta ainakaan Nordströmin klinikalla ei tupakointia multa kielletty, kun kävin siellä tossa kevät-talvella hiustensiirrossa. Mulla tosin ei ekoina päivinä ton hiustensiirron jälkeen tehnyt pahemmin röökiä edes mieli, vaikka normaalisti tulee poltettua aika reilusti. Johtui siitä kun ekoina päivinä oli vielä sen verran kipeä olo ton leikkauksen jäljiltä, että noita särkylääkkeitä joutui syömään aika runsaasti.
- Mellu
Onko joku käyny medousalla hiustensiirrossa? onko onnistunu? Itse kävin ja oon tosi pettyny. Ei hiuksen hiusta tullu vaikka on jo reilu 3kk takana. Kyllä ois pitänu jo jotain sänkee tulla.
- hiusta päähän
Mellu
Ihan samoja tuntoja koin viime kesänä, kyllä ne hiukset sieltä alkaavat puskemaan esille pikkuhiljaa oottelepa kuukausi niin pettymykst hälvenee. Itse kävin tosin toisaalla en siis medousalla.
- Tyrijöitä kaikki
Siis millä ihmeellä sinä tiedät onko Medousa on homman tyrinyt..
Pahimmassa tapauksessa siirteiden kasvu jää 10-15% iin.
Tälläisia tapauksia saa lukea mailmalta satoja.
Mutta ei voi Medousa potilas väittää etteikö ole varoitettu täällä"Medousan tytöistä" ja 500 extrasta...
Paskan saa ilmaiseksikin,sääli vaan ettei siirrettäviä hiuksia ole rajattomasti,välillä se kerrasta loppu,eli mieti tarkkaan minne menet hiussiirtton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746