Millaisiksi koette opiskelun merkonomi- tutkinnossa?

valmistumassa oleva

Hei, Olen kolmatta vuotta opiskelemassa merkonomiksi asiakaspalvelun ja markkinoinnin linjalla, ja olen tottunut siihen että päivät ovat ylirentoja ja itsenäisiä tunteja (eli ei koulua; eikä tehtäviä tunneille) on paljon. Tälläinen tilanne on keskisuomessa, jos joku on toisesta koulusta ja haluaisi kertoa onko opetus minkälaista & opetuksen taso, ja miten kurssinne on järjestetty, niin se olisi kiinnostavaa? Meillä lukujärjestys vaihtuu viikoittain, mikä häiritsee suunnitelmien (esim työvuorojen ottamista) tekemistä esim. kuukaudeksi eteenpäin.

Koetteko saavanne tarpeellisen ammattitaidon koulussanne?

8

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7/30+35-1 = 43-30x

Itse olen merkonomiopiskelija Uudeltamaalta. Opetuksen ja koko oppilaitoksen tason voi tiivistää seuraavasti: takapuolesta koko organisaatio. En usko, että saan tarvittavat valmiudet pärjätä työelämässä. Itse asiassa en yhtään ihmettelisi, vaikka pääsisin kuluttamaan aikaani työttömänä, kun koulu tulee päätökseensä. Tämän takia olenkin jo alkanut pohtia mahdollisia jatko-opiskelupaikkoja.

Ei minulla muuta.

• valmistumassa oleva

Aikalailla samoilla linjoilla siis :D Merkonomiopinnoissa voi mielestäni oppia asiat oikeasti vain mikäli itse paneutuu asiaan opettajan huomauttamatta, koska opettajien vaatimustaso on naurettava ja jo pelkällä läsnäololla pääsee kursseista läpi. Arvoasteikolla 1-3 se tuntuu turhauttavalta että helposti saa jo 2, vaikka itse olisi tehnyt kamalasti töitä ja saisi 2 tai 3. Mutta kiitti vastauksesta! Ite ajattelin silti suuntautua yliopistoon, vaikkei tällä koulutuksella välttis sinne pääsekään ilman pääsykoekirjojen lukemista miljoonaa kertaa.

• LOLLOTINUBER

Joo oon kanssa opiskelemassa merkonomiksi mutta taidan jättää kesken koska tää on täysin perseestä. Voisi hakea ensi keväänä muualle.

• yo-merkonomi vm.2006