Pitäis painaa t-paitoihin tekstiä erilaisilla ja eri kokosilla fonteilla.
Eli onkos kellään vinkkejä mistä löytää sapluunoita tai kirjain-leimasimia kohtuuhintaan?
Sapluunoita on kyllä tarjolla, mutta ne ovat aika hintavia ja hintaa tulee vielä lisää kun joutuisin ostamaan jokaiselle fontille ja fonttikoolle eri sapluunan :(
Kaikki vinkit otetaan vastaan :P
Tekstiä kankaaseen sapluunalla tai leimasimella?
7
909
Vastaukset 7
- vontti
Etsi sopiva fontti netistä ja tulosta kalvolle. Leikkaa ja paina!
- kankaanpainaja
tai jos käsi on vakaa ja olet taitava matkimaan niin sivellin käteen vaan! (: mutta kalvo ja kirurginveitsi on pätevät välineet (kirurginveitsellä saa tarkkaan leikattua)
- Askartelija Annika
Kiitos vinkeistä :) Ja juu olen kyllä kokeillut veitsellä muovikalvon leikkaamista, mutta se on tosi hidasta ja tarkkaa hommaa... ja sitten joutuu jokaiselle tekstille leikkaamaan uuden muotin. Siksi kyselin sapluunoita ettei tarvitse ite leikata :P
Voiko muuten tavalliseen paperi-printteriin laittaa kalvoa? - Vontti
Annika, tuo leikkaaminen on käsityöläiselle tuttua puuhaa..... Jos sinulla on omaperäinen teksti, ei ole myymälää jossa olisi mitä vaan sabluunoita myytävänä.
Voit tiedustella kankaanpaninovärejä myyviltä firmoilta (mm. Emo-tuotanto) koska he valmistavat mm. asiakkaan kuvalla/tekstillä olevia seuloja.
Mutta jos sinulla on paljon painettavaa, tuo valotuskaavio olisi kätevämpi kuin sabluunan käyttö. - Askartelija Annika
Juu, leikkaaminen on tuttua puuhaa:P mutta aikaa vievää. Juurikin leikkaamalla olen tähän asti nuo sapluunat tehnyt ja olen myös kokeillut tuota kankaanpainantaa, mutta ongelma noissa molemmissa on että sapluunat on kertakäyttöisiä, koska jokaiseen paitaan tulee eri teksti.
Eli hakusassa olisi juurikin sellaiset aakkos-sapluunat joita voisi käyttää uudelleen. - sablunat
...mutta jos käytät 'aakkos'sabluunaa, joudut painamaan jokaisen kirjaimen erikseen (ja odottamaan että edellinen kuivuu?)...tuo valotuskaavio olisi ehkä kätevin vaihtoehto. Toisaalta itse en koe sabluunoiden leikkaamista hankala tai hitaana...
käy vilkasta sivuja http://www.kaavain.fi/?id=45&page=frazy-bukvy&lang=fi sieltä kirjainsapluunoita löytyy, tsekkaa 'oma teksti' osasto...
Väri kuivuu tosi nopeasti joten voit helposti maalata kirjaimia erikseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46697
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470