Kilppariarvojen heilahtelu vajaatoiminnassa??

Voiko kilppariarvot vajaatoiminnassa heilahdella kuinka rajustikin? Oli pari kuukautta sitten ihan hirveä olo: palelu, puhevaikeudet, ajatukset mössönä, hajut ja valot ärsytti, ahdisti jne. Luulin, että mulla on migreeni, jonka takia hakeuduin lääkäriin. (1,5 vuoden aikana on ollut parikin kertaa useampi viikko samanmoista huonompaa kautta.)

Nyt viime viikon labrakokeissa omaksi yllätyksekseni oli THS 7,8. Muita arvoja ei nähtävästi edes mitattu. Viime keväänä arvot olivat kuulemma olleet viiterajan alarajalla. Lääkäri haluaisi aloittaa minulla lääkkeet vajaatoimintaan.

Olo on nyt kuitenkin parempi kuin pari kuukautta sitten, väsymystä ja palelua lukuunottamatta. Voikohan arvot taas itsekseen palata normaaliksi ja sitten huonontua hurjasti jostain syystä? Mitenkähän lääkkeiden kanssa? Sama sahaaminen taas näemmä jatkuu?
4144
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

TSH-arvosi kertoo selvästä vajaatoiminnasta. Migreenillä ja vajaatoiminnalla on yhteys. Jos muut arvot olivat alarajalla viime vuonna, silloin olisi pitänyt aloittaa lääkitys. Minulla aikanaan T4V oli 11 (optimi 10-20 laboratoriossani) ja sain lääkityksen. Suosittelen sinullekin lääkitystä.

Yksittäiset hyvät olot voivat johtua myös tarvittavien ravinteiden saamisesta. Ainakin B-vitamiinit, D-vitamiini, seleeni, magnesium, sinkki ovat tärkeitä kilpirauhasen kannalta kuulemani mukaan.

Äänestä
  • Kiitos vastauksestasi! No itseasiassa olen alkanut nyt syksyn aikana syömään d-vitamiinia, b-vitamiinia, magnesiumia ja omegakolmosta syysväsymykseen ja migreenin estoon... Olen vielä niin ihmeissäni koko kilppariasiasta, koska olen luullut, että olot ovat johtuneet pahasta migreenistä johon minulla on estolääkitys..

    No, täytyy varmaan kokeilla kilpparilääkitystä jos pystyisi jättämään migreenin estolääkkeen sitten pois.

    Äänestä

En viitsi aloittaa uutta keskustelua, joten kirjoitan kysymykseni tähän :)
kävin elokuussa verikokeissa ja tsh oli 4,7 (sitä toista arvoa en tiedä), minulla oli sillon jonkun verran oireita. Sitten lokakuussa piti käydä uudestaan niin tsh oli jotain 2,2 ja se toinenkin arvo oikein sopiva. Oireitakaan ei enää ole ollut, olen paljon pirteämpi kuin tuolloin elokuussa. Mieltäni alkoi nyt vaivaamaan että mistähän tuo heittely johtui ? silloin elokuussa ei aloitettu lääkitystä.
Sairaanhoitajakin oli hieman ihmeissään että olinko flunssassa silloin ensimmäisellä kerralla, mutta en ollut. Pitäisikö tätä vielä tutkia vai antaa vain asian olla kun arvo kerta oli normaali?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Vilukissa ihmeissään kirjoitti:

Voiko kilppariarvot vajaatoiminnassa heilahdella kuinka rajustikin? Oli pari kuukautta sitten ihan hirveä olo: palelu, puhevaikeudet, ajatukset mössönä, hajut ja valot ärsytti, ahdisti jne. Luulin, että mulla on migreeni, jonka takia hakeuduin lääkäriin. (1,5 vuoden aikana on ollut parikin kertaa useampi viikko samanmoista huonompaa kautta.)

Nyt viime viikon labrakokeissa omaksi yllätyksekseni oli THS 7,8. Muita arvoja ei nähtävästi edes mitattu. Viime keväänä arvot olivat kuulemma olleet viiterajan alarajalla. Lääkäri haluaisi aloittaa minulla lääkkeet vajaatoimintaan.

Olo on nyt kuitenkin parempi kuin pari kuukautta sitten, väsymystä ja palelua lukuunottamatta. Voikohan arvot taas itsekseen palata normaaliksi ja sitten huonontua hurjasti jostain syystä? Mitenkähän lääkkeiden kanssa? Sama sahaaminen taas näemmä jatkuu?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu