jatkuvasti kurkku käheänä

Mikä mahtaa vaivata kun koko ajan tuntuu olevan ääni kadoksissa? Saa yskiä ja syödä pastilleja koko ajan, silti ääni on vain hetkellisesti "auki" ja taas kohta ei tule kuin kähinää. Tuntuu että limaakin riittää.
4968
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

niin ja tätä on jatkunut vuosia. allergiasta ei ole löydetty merkkejä, mikä tulehduttaa ja turvottaa kurkun koko ajan ja saa liman liikkeelle, on täysi mysteeri!

Äänestä
  • Kärsin samantapaisista oireista ja diagnoosi oli astma. Astmalääkkeistä(symbicort) sain avun käheyteen ja nyt on paremmin asiat.

    Äänestä

närästystä sehän saattaa aiheuttaa kurkun käheyttä samoin tupakka.

Äänestä

Ruoassa olevat lisäaineet ei ole mikään pikku seikka... Kannattaa karttaa niitä. Yleensä moni vaiva poistuu itsestäänkin:-)

Tulosta seuraavan linkin takaa koko asiakirja ja vie se ainakin myös omalle lääkärille. Ehkä tieto ei kulje joka paikassa...? Kopsasin tuosta luettelosta osan siltä varalta, ettei kaikilla aukea word-tiedostot. Koko eepos luonnoksesta löytyy tuolta:

http://www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/envi/200 00321/383717_fi.doc

"Ehdotus Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviksi elintarvikkeiden muista lisäaineista kuin väri- ja makeutusaineista annetun direktiivin 95/2/EY muuttamisesta
(KOM(1999) 329 – C5-0068/1999 – 1999/0158(COD))
Ympäristöasioiden, kansanterveyden ja kuluttajapolitiikan valiokunta
Esittelijä: Paul A.A.J.G. Lannoye

(*) Lisäaineet, jotka on jo hyväksytty, mutta jotka olisi arvioitava uudelleen ennalta varautumisen periaatteen pohjalta ja uuden tieteellisen tietämyksen valossa:

– bentsoehappo(E210) ja bentsoaatit(E211 – E213)
– p-hydroksibentsoaatit(E214 – E219)
– bifenyyli(E230)
– ortofenyylifenoli(E231) ja natriumortofenyylifenoli (E232)
– nisiini (E 234) ja natamysiini (E235)
– heksametyleenitetramiini (E239)
– dimetyylidikarbonaatti (E 242)
– gallaatit (E310 – E312)
– BHA (E320) ja BHT (E321)
– EDTA (E385)
– polyoksietyleenistearaatti (E431)
– polysorbaatit (E432 – E436)
– polymeroitu soijaöljy (E 479b)
– alumiinisulfaatti (E520 – E523)
– hapan natriumalumiinifosfaatti (E541)
– glutamiinihappo ja glutamaatit (E 620 – E625)
– dimetyylipolysiloksaani (E900)
– kvillauute (E999)
– polyvinyylipyrrolidoni (E1201 – E1202)

(Huom. Myös tiettyjä väri- ja makeutusaineita pitäisi arvioida uudelleen).

III.2 E401 Natriumalginaatti

III.3 E943a Butaani, E 943b Isobutaani ja E 944 Propaani"

Toivon parempia aikoja kaikille ja hyvää kesää:-)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


käheetä kirjoitti:

Mikä mahtaa vaivata kun koko ajan tuntuu olevan ääni kadoksissa? Saa yskiä ja syödä pastilleja koko ajan, silti ääni on vain hetkellisesti "auki" ja taas kohta ei tule kuin kähinää. Tuntuu että limaakin riittää.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu