Yritykset vierittävät alv-maksut ketjussa seuraavan yritysportaan maksettavaksi, ja viimeinen vieritysporras on kuluttajaparka.
Yrittäjähän on molemmissa rooleissa, sekä yrittäjä että kuluttaja. Hän siis tilittää sekä omat alv-maksunsa kuukausittain verottajalle että alvin vielä tuotteiden hinnoissa tehdessään yksityisostoksia.
Eikö häntä näin ollen rasita kaksinkertainen alv-taakka verrattuna palkansaajakuluttajiin, vai olenko jotenkin hakoteillä ajatukseni kanssa?
Olen fundeerannut alveista...
3
152
Vastaukset
- sdfsdfsdfsd
Olet hakoteillä - yrittäjähän perii omien tuotteidensa/palveluiden alvin asiakkailtaan ja tilittää sitten sen "valtion puolesta" perimänsä veron sitten valtiolle. Eli ei siinä mitään kaksinkertaista veroa makseta. Ja totta kai yrittäjä sitten itse ollessaan loppukäyttäjä ja kuluttaja, maksaa sitten oman kulutuksensa mukaisen alvin.
- alvi ja alvi
Ei niin, ei alv-vierityksessä makseta tuplaveroa.
Tarkoitan, että kun hän maksaa alvin kahdessa ominaisuudessa, ensin oman osuutensa yrittäjänä, sitten kuluttajana.
Sanotaan, että olen vaikka maahantuoja, siis "alku"alvin maksaja ja sitten kuluttaja shoppaillessani.
Metsäänkö meni taas? - ZiggeZ
Ajatusvirhe - yrittäjä ei maksa arvonlisäveroa sanan varsinaisessa merkityksessä - hän vain tilittää omien myyntiensä ja kulujensa alvin erotuksen valtiolle - eli puhtaasta läpikulkuerästä on kysymys.... toki se sitoo yrittäjän käyttöpääomaa koska joutuu veron maksamaan ostoissaan ja antamaan omille asiakkailleen maksuaikaa.... mutta näin se vaan menee....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku443888Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351879Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531326- 1541202
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti41980- 190975
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.228954- 80927
- 55800
Jälkiviisauttako
Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?79799