Pultsari vuokralaiseksi?

kaljaputeli seinään

Kannattaako ottaa pultsaria vuokralaiseksi jos ei saa mistään parempaa vuokralaista ja kämppä on aika rönttöinen ja on kiire saada siihen joku asumaan? Voiko pultsarivuokralaisesta olla haittaa?

216

8161

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoponkin ystävä

      Pultsari vuokralaisena on kaksipiippuinen juttu:
      Hyvää: 100% varma vuokra (sossu & Kela maksaa)
      Huonoa: Häiritsevä käytös voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa melkoisia ongelmia asunnon omistajalle.
      Eli, jos yksinäinen hampuusi, joka osaa juopotella ilman äänekästä örvellystä, niin ota ihmeessä! Sitten kun se heittää lusikan nurkkaan, niin varmaan joudut remontoimaan koko kämpän alusta loppuun, mutta mitä väliä sillä? Monen tavisvuokralaisenkin jäljiltä tapetit repsottaa ja parketit kupruilee.

      • ehkä pulituuri

        Otappa kaveri messiin ja anna mahdollisuus,siitäpä parasta joulumieltä itselles.
        Ihminen sitä on vaikka elämä toisin koetellut.


      • Kylmät kädet

        Ennakkoluuloa.

        Itse ryyppään jatkuvasti vuokraluukussani, mutta pidän asunnosta todella hyvää huolta ja olen niin hiljainen, että saan seinänaapuriltakin kehuja.

        Edes tohvelit jalassa käyskentelevä mummo ole niin hiljainen eläjä, kuin minä.


    • Arvelualua

      Mitäs luulisit?

    • Mieti ny

      No ei ikinä.

    • ....

      Myös puliukko on ihminen. Pulit ovat pohjimmiltaan herttaisia ja pitävät asuntoasi kuin omaansa, joten turvassa olet. Pulista saat uskollisen vuokranmaksajan. Jos jotakuta naapuria haittaa, ei se sinun ongelmasi ole.

      • 888887777999999999rr

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.


      • Monenlaista örisijää

        Pulsuja on ihan yhtä monenlaisia kuin muitakin ihmisiä. Osa on hirveitä tuholaisia ja osa taas voi pitää asunnosta ihan hyvääkin huolta. Vuokraisäntänä oleminen on aina tuuripeliä.


      • 888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        halpa on.. ja ottajia varmaan löytyy


      • 888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        Jos noin edullinen kämppä jossain päin Pääkaupunkiseutua, ok kunnossa eikä kriminaaliseudulla niin voisi itsekin muuttaa sinne Jumalan selän takaa.

        Kiskurivuokralle kun ei sinne kukaan muuta. Siis yli 650 vuokra ja/tai koirankoppi jossa ei mahdu edes pyörähtämään ja mahtuu patja lattialle ei ole ihmisen asunto.


      • AlfMelmac

        Jatkuva kovaääninen häiriö 07-23 ja toisaalta 23-07 voi johtaa omistusasuntoon häädön eli asunto otetaan kolmeksi vuodeksi taloyhtiön nimiin. Menetät siksi aikaa oikeuden asua asunnossa. Asunto on vuokralla. Kyllä ne puliukot on kaukana herttaisista. Sen kaverit kylässä ja tapellaan viinasta ja naisista. Kustaan minne sattuu. Häiriöt ja poliisit sitten vievät naapureilta rauhan. Toki-kokeile, mutta älä myöhemmin kadu, heh, heh.


      • horologi
        AlfMelmac kirjoitti:

        Jatkuva kovaääninen häiriö 07-23 ja toisaalta 23-07 voi johtaa omistusasuntoon häädön eli asunto otetaan kolmeksi vuodeksi taloyhtiön nimiin. Menetät siksi aikaa oikeuden asua asunnossa. Asunto on vuokralla. Kyllä ne puliukot on kaukana herttaisista. Sen kaverit kylässä ja tapellaan viinasta ja naisista. Kustaan minne sattuu. Häiriöt ja poliisit sitten vievät naapureilta rauhan. Toki-kokeile, mutta älä myöhemmin kadu, heh, heh.

        Ei oteta vaan vuokralainen häädetään.


      • näin onnnn
        mantsuv kirjoitti:

        halpa on.. ja ottajia varmaan löytyy

        Joo. Vaikka oli heinäkuun puoliväli kun entinen vuokralainen ilmoitti lähtevänsä elokuun alusta niin yhdellä näytöllä meni kaupaksi ja heti elokuun alusta uusi vuokralainen, useita kiinnostuneita oli ollut katsomassa. K.o. kämppä menee siksi kun se on aseman lähellä ja sellaisessa matalassa kolmikerroksisessa talossa ja sisäpihakin vielä iso.
        En tiedä pitäisikö jo nostaa vuokraa. Entinen vuokralainen oli 2 vuotta 550€/kk ja vielä vesikin siihen tuli. Nyt otin vesimaksun päälle siksikin kun voi tulla kaksi siihen asumaan. Harvassa paikassa on muuten nykyään niin isolla paineella vesi kuin mitä Vantaalla, ja vielä iso ammekkin on sen asunnon kylpyhuoneessa.
        Tämä välittäjä kyllä hommaa aina vuokranmaksun takaajat näille nuorille pimuille. En minä muuten sellaisten kanssa vuokrasopimuksia tekisikään. Nuorin on ollut juuri vuokrasopimuksen tekohetkellä 16v täyttänyt. 2kk vuokratakuu minulla on ollut Vantaalla, ja se on minun tililläni.

        Turussa minulla on 90-luvun kaksio keittiöllä ja omalla saunalla 55 neliötä. Todella isolla olohuoneen levyisellä syvällä 9 neliön terassimaisella lasitetulla parvekkeella. Siinä on vuokrana vain 505€ vesimaksu ja autopaikka. Hyvällä paikkaa keskussairaalan ja oppilaitosten ja yliopplaskylän lähellä, ei niin kaukana keskiustastakaan. Kyllä sekin vuokra alakanttiin on,vaikka Turussa vuokratasot ja aasuntojen hinnat ovatkin olleet hämmästyttävänkin matalia kaupungin kokoon nähden.
        Kyllä minä vuokrasopimukseen aina laitan sen, että kuluttajahintaindeksin mukaan tarkistetaan vuokra vuosittain, vaikka en aina joka vuosi niitä tarkistakkaan.


      • zxz.
        888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        Saako pääkaupunkiseudulta asunnon jos maksaa vuoden vuokran etukäteen ?

        Raisiosta en saanut, koska oli vääränlainen lakki päässä enkä ole töissä.

        25 vuotta raittiina, ei tupakointia, mutta ei riitä...

        Välitysfirma oli OP-kiinteistökeskus josta väitettiin etteivät as. välittäjät kerro asunnon omistajalle millainen hakija on..... Kuka uskoo...?


      • zxz.
        888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        Ei välitysfirmoille kannata maksaa.....Eikö Tori.fi ole ilmainen?


      • Kk
        888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        50 neliön kaksio 550€/kk

        Kyllä tuo yksityiseksi on edullinen.


      • Lättähattuinen
        888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        Oletko joku harvahapsinen vanhus, kun puhelet pimuista?


      • äiti vaan
        888887777999999999rr kirjoitti:

        Minä olen aina antanut välitysfirman hakea vuokralaisen, ja poikkeuksetta ovat valinneet jonkun nuoren pimun. Se vaan että eivät ole asuneet kuin muutaman vuoden ja sitten taas on pitänyt hakea uusi, ja siinä menee vuokralaisen välityspalkkioineen aina sellainen tonni vaikka ei mitään isompia tehdä tarvitsisikaan. Yksi oli kaikkiaan 4 vuotta ja parin vuoden päästä teinkin vuokrasopimuksen hänen ja hänen poikaystävänsä kanssa. Kun nämä vuokralaiset lähtivät niin olikin kämppä tosirumassa kunnossa.
        Olen myös ajatellut sellaista että seuraavalla kertaa yritän hakea itse vuokralaisen, ja ehkä juuri jonkun vanhemman yksinäisen eläkeläismiehen. Josko tämä sitten viihtyisi asunnossa pidempään. Asunto on 50 neliön kaksio, ja Vantaan puolella ihan juna-aseman lähellä niin että ilman autoakin hyvin siinä pärjäilee. Vuokra minulla on siinä vähän alakanttiin 550€/kk.

        Pienipalkkainen , työssäkäyvä yksinhuoltaja voisi myös olla hyvä vaihtoehto. varsinkin, jos on kouluikäisiä lapsia, on pitkäikäinen ja taatusti maksaa vuokran, jos ei rahat riitä, niin kelasta as.tuki ja fattasta loput. Kannattaisi vuokranantajankin katsoa miltä se hakija näyttää, eivät kaikki ole mitään epäsosiaalisia luusereita, jotka raahaa kotiinsa milloin minkäkinnäköistä hampuusia ja viettävät ryyppyelämää.
        Itse etsin 60-80 neliön kolmiota tai tilavaa kaksiota, jonne kahden lapsen kanssa voisi asettua kodiksi.


      • näin onnnn
        Lättähattuinen kirjoitti:

        Oletko joku harvahapsinen vanhus, kun puhelet pimuista?

        No en ole sentään vielä mikään harvahapsinen vanhus, eikä tukassa ole paljon mitään harmaatakaan vielä. Tiedän kyllä että nuoret ovat tarkkoja sen suhteen millaisia sanoja käytetään. Silloin kun itse olin teini-iässä niin lähinnä vanhempieni ikäluokalla tuo pimu-sana oli käytössä, ei siis enää minun ikäluokallani.

        Kyllä minä sen tiedän että noista asunnoista jotain100€/kk enemmänkin voisin saada. Ensi vuonna se tekisi 0,7 kertaa 200€ eli 140€/kk. Ei se niin paljon ole, ja alakantin vuokralla kämppä menee paremmin kaupaksi, ja välittäjä voi sitten niitä takuitakin pyydellä. Se vaan kun keskimääräiseksi vuokra-ajaksi tulee vain joku 2 vuotta niin välityspalkkiot ja muut vuokralaisen vaihtumisesta koituvat kulut nostavat helposti kustannuksia jotain lähemmäs 40€/kk. Näin vaikka ei mitään isompia remonttejakaan tarvitsisi tehdä.


      • zxz.
        näin onnnn kirjoitti:

        No en ole sentään vielä mikään harvahapsinen vanhus, eikä tukassa ole paljon mitään harmaatakaan vielä. Tiedän kyllä että nuoret ovat tarkkoja sen suhteen millaisia sanoja käytetään. Silloin kun itse olin teini-iässä niin lähinnä vanhempieni ikäluokalla tuo pimu-sana oli käytössä, ei siis enää minun ikäluokallani.

        Kyllä minä sen tiedän että noista asunnoista jotain100€/kk enemmänkin voisin saada. Ensi vuonna se tekisi 0,7 kertaa 200€ eli 140€/kk. Ei se niin paljon ole, ja alakantin vuokralla kämppä menee paremmin kaupaksi, ja välittäjä voi sitten niitä takuitakin pyydellä. Se vaan kun keskimääräiseksi vuokra-ajaksi tulee vain joku 2 vuotta niin välityspalkkiot ja muut vuokralaisen vaihtumisesta koituvat kulut nostavat helposti kustannuksia jotain lähemmäs 40€/kk. Näin vaikka ei mitään isompia remonttejakaan tarvitsisi tehdä.

        Miksi käytät välittäjiä, kun ilmaiseksikin voi ilmoittaa...?


      • zxz.
        äiti vaan kirjoitti:

        Pienipalkkainen , työssäkäyvä yksinhuoltaja voisi myös olla hyvä vaihtoehto. varsinkin, jos on kouluikäisiä lapsia, on pitkäikäinen ja taatusti maksaa vuokran, jos ei rahat riitä, niin kelasta as.tuki ja fattasta loput. Kannattaisi vuokranantajankin katsoa miltä se hakija näyttää, eivät kaikki ole mitään epäsosiaalisia luusereita, jotka raahaa kotiinsa milloin minkäkinnäköistä hampuusia ja viettävät ryyppyelämää.
        Itse etsin 60-80 neliön kolmiota tai tilavaa kaksiota, jonne kahden lapsen kanssa voisi asettua kodiksi.

        Näetkö naamasta onko joku luuseri..? Vääränlainen lakki, niinkuin minulla oli, enkä saanut asuntoa, vaikka lupasin maksaa 1 vuoden vuokran etukäteen vakuusmaksun... Koskaan en ole jättänyt vuokria maksamatta. Tuntuu vaan siltä että tässä maassa ei mikään riitä..


    • parempi vuokra

      Kannattaa ottaa. Voit pyytää parempaa vuokraa kun yhteiskunta maksaa. Pyydä reilu vuokratakuu vielä remppaa varten.

      • /R/RI/R

        Kaupungissa taas yleensä iäkäs äiti toimii monasti asianomistajana mikä voi tulla vuokraajalle yllätyksenä.Alettiin ihmetellä ramppaamista ja kun sossurahat oli kumottu alkoi työkalut kadota viereiseltä remontilta.Maalla voi esiintyä humalapäisään tapahtuvaa ympäristönhoitoa ja romun keräämistä nurkkiin.
        Sähkölaskut huomattavia kun puu lämmitteisiä asumuksia ei lämmitellä.


    • Vierestä seurannut.

      Ehdottomasti kannattaa jos asuntoisi ei kerran ole huippu kunnossa , akoholistien vuokrathan maksaa sosiaalitoimisto eli vuokran maksu on varmaa. Jos otat jonkin toisen hampin joka vakuuttele hoitavansa asiat niin yleensä käy niin että sen verran maksetaan että pääsee asuntoon sisään ja sopimukset kirjoitettua , siihen loppuu maksut etkä hevillä ulos saa onhan vuokralaisella nykyään tosi hyvät irtisanomis ajat noin puoli vutta ainakin joudut pitämään ilman rahaa ETTÄ HARKITSE !!!!!.

      • Ei ole varmaa

        Sossu maksaa tilille rahaa ja juoppo sitten maksaa vuokran, jos maksaa. Tiedän yhden sossutyypin, joka juuri ryyppäsi kolme kuukautta putkeen ja vuokra jäi tietysti maksamatta ja meinasi vielä polttaa asunnonkin, kun sammui rööki kädessä ja peitto syttyi palamaan.


      • Ei tosiaankaan
        Ei ole varmaa kirjoitti:

        Sossu maksaa tilille rahaa ja juoppo sitten maksaa vuokran, jos maksaa. Tiedän yhden sossutyypin, joka juuri ryyppäsi kolme kuukautta putkeen ja vuokra jäi tietysti maksamatta ja meinasi vielä polttaa asunnonkin, kun sammui rööki kädessä ja peitto syttyi palamaan.

        Sossu ei maksa suoraan vuokranantajalle, joten vuokran saaminen on hyvin epävarmaa. Lisäksi monet isännöitsijät ovat aloittaneet heti huoneiston haltuunottotoimenpiteet jos esintyy häiriökäyttäytymistä. Vuokranantajan pitää seurata alkkiksen asumista aivan eri tavalla kuin normaalin vuokralaisen. Tupakan rasvan irtisaaminen seinistä on yleensä aika toivoton yritys.


      • ajfJSGFKJLegkj
        Ei tosiaankaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa suoraan vuokranantajalle, joten vuokran saaminen on hyvin epävarmaa. Lisäksi monet isännöitsijät ovat aloittaneet heti huoneiston haltuunottotoimenpiteet jos esintyy häiriökäyttäytymistä. Vuokranantajan pitää seurata alkkiksen asumista aivan eri tavalla kuin normaalin vuokralaisen. Tupakan rasvan irtisaaminen seinistä on yleensä aika toivoton yritys.

        Maksaahan sossu suoraan vuokranantajalle ja myös Kelan asumistuki maksetaan suoraan vuokranantajalle. Ei nyt kannata jauhaa paskaa jos ei mitään tiedä


      • entinen sos.tt.
        Ei tosiaankaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa suoraan vuokranantajalle, joten vuokran saaminen on hyvin epävarmaa. Lisäksi monet isännöitsijät ovat aloittaneet heti huoneiston haltuunottotoimenpiteet jos esintyy häiriökäyttäytymistä. Vuokranantajan pitää seurata alkkiksen asumista aivan eri tavalla kuin normaalin vuokralaisen. Tupakan rasvan irtisaaminen seinistä on yleensä aika toivoton yritys.

        Nykyään on käytäntö, että Kelasta ja sosiaalivirastosta vuokra menee suoraan vuokranantajan tilille juuri sen takia ettei pääse syntymään vuokravelkaa. Niinsanotut "puliukot" jopa siistejä,harmittomia ja osaavat arvostaa asuntoa oli sitten kuinka huonokuntoinen tahansa. Jotkut itse osaavat remontoidakin. Narkomaanit ovat sitten eri juttu... Ja niitä ei todellakaan edes välttämättä huomaa päällepäin.


      • vielä sivusta seuran
        Ei ole varmaa kirjoitti:

        Sossu maksaa tilille rahaa ja juoppo sitten maksaa vuokran, jos maksaa. Tiedän yhden sossutyypin, joka juuri ryyppäsi kolme kuukautta putkeen ja vuokra jäi tietysti maksamatta ja meinasi vielä polttaa asunnonkin, kun sammui rööki kädessä ja peitto syttyi palamaan.

        kyllä sosiaali maksaa nykyään alkoholistien vuokrat suoraan vuokranantajan tilille niin on varma saanti kaupungissa asuvana tiedän eihän ne muuten kämpässä pysyis ja välillä ovat sairaala hoidossa muutaman viikon ja sosiaali hoitaa kulut alkoholistille annettu raha palautuu heti takasin alkon kautta ja ei muuta kuin uusiks sama homma olen tässä itsekin harkinnut kannataiskohan vaihtaa alaa ???


      • Ei mene
        entinen sos.tt. kirjoitti:

        Nykyään on käytäntö, että Kelasta ja sosiaalivirastosta vuokra menee suoraan vuokranantajan tilille juuri sen takia ettei pääse syntymään vuokravelkaa. Niinsanotut "puliukot" jopa siistejä,harmittomia ja osaavat arvostaa asuntoa oli sitten kuinka huonokuntoinen tahansa. Jotkut itse osaavat remontoidakin. Narkomaanit ovat sitten eri juttu... Ja niitä ei todellakaan edes välttämättä huomaa päällepäin.

        Ei mene ainakaan pääkaupunkiseudulla, siitä olen varma. Kunnathan asiasta päättävät, joten jossain kunnassa voi olla noinkin.


      • Kelasta..
        Ei mene kirjoitti:

        Ei mene ainakaan pääkaupunkiseudulla, siitä olen varma. Kunnathan asiasta päättävät, joten jossain kunnassa voi olla noinkin.

        Sen päättää asumistuen saaja itse kenen tilille tuki menee. Asumistuen saajahan voi ilmoittaa Kelaan, että tästä lähtien tuki maksetaan omalle tillille, vaikka olisi ensin maksettu vuokranantajan tilille. Kyllä tiedän, kun kerran asumistukea omalle tilleni saan.


      • vuokraemäntä

        Kokemuksia on rehelliseltä vaikuttavasta vuokralaisesta.Muuten hyvä,mutta kun vuokraa ei saanut,nyt ulosoton kautta pikkuhiljaa saan takaisin.


      • ei ihan toivotonta
        Ei tosiaankaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa suoraan vuokranantajalle, joten vuokran saaminen on hyvin epävarmaa. Lisäksi monet isännöitsijät ovat aloittaneet heti huoneiston haltuunottotoimenpiteet jos esintyy häiriökäyttäytymistä. Vuokranantajan pitää seurata alkkiksen asumista aivan eri tavalla kuin normaalin vuokralaisen. Tupakan rasvan irtisaaminen seinistä on yleensä aika toivoton yritys.

        Meillä otettiin tapetit irti ja pestiin seinät. Apuna oli ammattimaalarit kertomassa miten haju ja väri lähtee. Asuttavassa kunnossa kämppä on nyt, eikä hajusta tietoakaan. Niin ja se tupakasta tullut värikin oli onneksi imeytynyt vain tapettiin.


      • Riippuu sopimuksesta
        Kelasta.. kirjoitti:

        Sen päättää asumistuen saaja itse kenen tilille tuki menee. Asumistuen saajahan voi ilmoittaa Kelaan, että tästä lähtien tuki maksetaan omalle tillille, vaikka olisi ensin maksettu vuokranantajan tilille. Kyllä tiedän, kun kerran asumistukea omalle tilleni saan.

        Ei saa päättää, joissain vuokrasopimuksissa on ehtona että asumistuki vuokranantajalle, esimerkiksi KAS-asunnoissa.


      • En polta.
        ei ihan toivotonta kirjoitti:

        Meillä otettiin tapetit irti ja pestiin seinät. Apuna oli ammattimaalarit kertomassa miten haju ja väri lähtee. Asuttavassa kunnossa kämppä on nyt, eikä hajusta tietoakaan. Niin ja se tupakasta tullut värikin oli onneksi imeytynyt vain tapettiin.

        Vuokrasopimukseen täytyy laittaa, että tupakointi kielletty sisällä ja vaatia vuokratakuu. KAS-asunnoissa on näin ja jos on poltettu sisällä, niin takuista menee remontti. Köyhä voi saada maksusitoumuksen sossusta vuokratakuisiin ja yleensä vuokra maksetaan toimeentulotuesta suoraan vuokranantajalle..


      • Hoitava lääkäri
        vielä sivusta seuran kirjoitti:

        kyllä sosiaali maksaa nykyään alkoholistien vuokrat suoraan vuokranantajan tilille niin on varma saanti kaupungissa asuvana tiedän eihän ne muuten kämpässä pysyis ja välillä ovat sairaala hoidossa muutaman viikon ja sosiaali hoitaa kulut alkoholistille annettu raha palautuu heti takasin alkon kautta ja ei muuta kuin uusiks sama homma olen tässä itsekin harkinnut kannataiskohan vaihtaa alaa ???

        Alkoholismi on sairaus eikä ammatti.


      • .-.
        En polta. kirjoitti:

        Vuokrasopimukseen täytyy laittaa, että tupakointi kielletty sisällä ja vaatia vuokratakuu. KAS-asunnoissa on näin ja jos on poltettu sisällä, niin takuista menee remontti. Köyhä voi saada maksusitoumuksen sossusta vuokratakuisiin ja yleensä vuokra maksetaan toimeentulotuesta suoraan vuokranantajalle..

        Papereilla ja niihin kirjotetuilla tupakointikielloilla ei oo mitään merkitystä koska sääntöjä ei noudateta ja jokin syyhän siihen on että edellinen vuokrasopimus on loppunut ja monella porttikielto yhteiskunnanasuntoihin!


      • ei läheskään aina
        Ei tosiaankaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa suoraan vuokranantajalle, joten vuokran saaminen on hyvin epävarmaa. Lisäksi monet isännöitsijät ovat aloittaneet heti huoneiston haltuunottotoimenpiteet jos esintyy häiriökäyttäytymistä. Vuokranantajan pitää seurata alkkiksen asumista aivan eri tavalla kuin normaalin vuokralaisen. Tupakan rasvan irtisaaminen seinistä on yleensä aika toivoton yritys.

        Riippuu tuloista maksaako sossu yhtään mitään. Yleensä ei maksa. Ei se mikään runsauden sarvi ole. Mahdollisen asumistuen jälkeen omavastuu on yleensä hoidettava itse.


      • Absolutisti hiiritär
        .-. kirjoitti:

        Papereilla ja niihin kirjotetuilla tupakointikielloilla ei oo mitään merkitystä koska sääntöjä ei noudateta ja jokin syyhän siihen on että edellinen vuokrasopimus on loppunut ja monella porttikielto yhteiskunnanasuntoihin!

        Edellinen vuokrasuhteeni loppui, kun vuokranantajan lapsi muutti siihen avioeron takia ja asuu siinä vieläkin, sitä edellisestä muutin, koska huumehörhöt metelöivät ja sitä edellisestä koska se oli liian pieni ja sitä edellisestä koska erosin puolisostani ja sitä edellisestä koska muutin puolisoni kanssa yhteen ja ....

        ... aina on jokin syy muuttoon. Nyt haen uutta asuntoa, koska vuokra nousi 15% ja asunto on liian kallis.


      • Kylmät kädet
        entinen sos.tt. kirjoitti:

        Nykyään on käytäntö, että Kelasta ja sosiaalivirastosta vuokra menee suoraan vuokranantajan tilille juuri sen takia ettei pääse syntymään vuokravelkaa. Niinsanotut "puliukot" jopa siistejä,harmittomia ja osaavat arvostaa asuntoa oli sitten kuinka huonokuntoinen tahansa. Jotkut itse osaavat remontoidakin. Narkomaanit ovat sitten eri juttu... Ja niitä ei todellakaan edes välttämättä huomaa päällepäin.

        "Narkomaanit ovat sitten eri juttu..."

        Tämä on niin totta. Alakerran nutturapää kerää kaikki roskansa sisälle ja haju tulee ylös ilmanvaihtokanavia pitkin minunkin kämppään. Eilen alkoi tulla jo ruosteen värisiä kukkakärpäsiäkin.

        Lisäksi kolistelu on aivan järjetöntä aina, kun se on paikalla. En edes ala kertomaan tässä, mitä se teki hoidossa olevalle jälkikasvulleen, ennen kuin sille ilmeisesti tuli jotain seuraamuksia siitä.


      • näin onnnn
        Riippuu sopimuksesta kirjoitti:

        Ei saa päättää, joissain vuokrasopimuksissa on ehtona että asumistuki vuokranantajalle, esimerkiksi KAS-asunnoissa.

        Aivan tässä se onkin selitys asialle.
        Jos vuokrasopimukseen laitetaan että asumistuki menee suoraan vuokranantajan tilille, niin ei silloin vuokralinen sitä omalle tililleen voi jälkikäteen pyytää. Joutuuhan vuokralinen viemään vuokrasopimuksen kelaan sitä vuokratukea hakiessaan, ja kela sitten maksaa asumistuen niinkuin se vuokrasopimuksessa on määrätty. Vuokrasopimus on virallinen asiakirja ja sen mukaan on mentävä.


      • näin onnnn
        Absolutisti hiiritär kirjoitti:

        Edellinen vuokrasuhteeni loppui, kun vuokranantajan lapsi muutti siihen avioeron takia ja asuu siinä vieläkin, sitä edellisestä muutin, koska huumehörhöt metelöivät ja sitä edellisestä koska se oli liian pieni ja sitä edellisestä koska erosin puolisostani ja sitä edellisestä koska muutin puolisoni kanssa yhteen ja ....

        ... aina on jokin syy muuttoon. Nyt haen uutta asuntoa, koska vuokra nousi 15% ja asunto on liian kallis.

        No ihmisillä on vaikka mitä syitä asunnon vaihtoon. Mutta se jos on porttikielto näihin kaupungin asuntoihinkin, niin silloin ainakin epäilys herää että kyseessä voi olla ongelma-asuja.


      • näin onnnn
        ei ihan toivotonta kirjoitti:

        Meillä otettiin tapetit irti ja pestiin seinät. Apuna oli ammattimaalarit kertomassa miten haju ja väri lähtee. Asuttavassa kunnossa kämppä on nyt, eikä hajusta tietoakaan. Niin ja se tupakasta tullut värikin oli onneksi imeytynyt vain tapettiin.

        Onhan sitä tehty navetoista ja sikaloistakin ihmisasuntoja tai ainakin ravintoloita. Se vaan että kyllä sellainen hintoihinsa tulee.


      • asioista tietävä
        ajfJSGFKJLegkj kirjoitti:

        Maksaahan sossu suoraan vuokranantajalle ja myös Kelan asumistuki maksetaan suoraan vuokranantajalle. Ei nyt kannata jauhaa paskaa jos ei mitään tiedä

        älä sinä jauha paskaa, mamman nurkissa asuva työtön sossupummiPASKA. kela maksaa tukensa ja lisänsä AINA ja VAIN suoraan tuen saajalle.


      • kiitäjä
        asioista tietävä kirjoitti:

        älä sinä jauha paskaa, mamman nurkissa asuva työtön sossupummiPASKA. kela maksaa tukensa ja lisänsä AINA ja VAIN suoraan tuen saajalle.

        Nyt oli pakko kommentoida, ja toi on p...... puhetta et tuet maksetaan saajalle.
        Kyllä se on niin että se valitaan tukea haettaessa et mille tilille maksetaan!!!!!!!!

        itse saajalle tai vuokranantajalle.

        yleensä sossu maksaa vuokran ylijäämän tuensaajalle, mutta kyllä se myös maksaa sen suoraan vuokrantajallekkin.

        Ja tää on ihan fakta!!!


    • ei ongelmaa

      Mieluimmin pultsari kun pakolainen kokemuksesta voin sanoa että vaihtoehdoista paras pultsari

      • 598954399

        Miten niin et tykkää pakolaisesta ? Mitä sulle tehnyt ?


      • Kylmät kädet

        Muslimit ja mustalaiset saattaa aiheuttaa vakavia kosteusvaurioita kämppään ja tappaa kaikki naapureiden lemmikkieläimet. Koirat saatetaan esim. myrkyttää jonkin makupalan avulla.

        Se on erittäin tuskallinen kuolema.


    • gvklagkdfgaöl

      Kyllä kannattaa, varma vuokranmaksu, kun vaadit vuokralaisen asmistuen omaalle tilillesi (täysi normaali toimenpide tälläisissä tapauksissa ) . Sosiaalivirasto sitten maksaa loput tilillesi joka kuukausi. Vuokraa voi pyytää ainakin pääkaupunki seudulla 560euroa . Sosiaalivirasto voi venyä aina 600 euroon saakka. Virallinen sääntö taitaa olla 39nelötä 560 euroa.

      Lisäksi sosiaalivirasto antaa takuut joka kahden kuukauden suuruinen vuokra, jota ei siis talleteta tilillesi, vaan sosiaalivirasto vain antaa sitoomuksen asiasta.

      • akoekoko

        Siis vaadi asumistuki omalle tilillesi, kuten myös toimeentulotuen vuorkaosuus. Voi vaatia myös vähimmäis kotivakuutuksen ottamista, jonka sosiaalivirasto myös kustantaan asukkaalle( mikäli vakuutusyhtiö myöntää) vuokrasitoomuksen lisäksi.

        Ehkä juovaa pultsaria ei silti kannat ottaa (tietysti riippuu tyypistä) Kerrostalossa voi aiheuttaa vakavaakin vahinkoa esim vesi/tulipaloja.

        Omakotitaloo tälläinen voi olla omiaan kunhan pitää vakuutukset ajantasalla.


      • 620 euroa oli ainakin viimeksi kun kysyin paljon on yksinasuvan maksimi asumismenot pääkaupunkiseudulla tai no tuo oli Helsingissä voi olla Vantaalla pienempi.

        Jokaisen Kaupungin/Kunnan Sosiaalilautakunta määrittelee sen eli muualla on huomattavasti pienempi kuin Pääkaupunkiseudulla.


      • Mustaa ja valkoista
        akoekoko kirjoitti:

        Siis vaadi asumistuki omalle tilillesi, kuten myös toimeentulotuen vuorkaosuus. Voi vaatia myös vähimmäis kotivakuutuksen ottamista, jonka sosiaalivirasto myös kustantaan asukkaalle( mikäli vakuutusyhtiö myöntää) vuokrasitoomuksen lisäksi.

        Ehkä juovaa pultsaria ei silti kannat ottaa (tietysti riippuu tyypistä) Kerrostalossa voi aiheuttaa vakavaakin vahinkoa esim vesi/tulipaloja.

        Omakotitaloo tälläinen voi olla omiaan kunhan pitää vakuutukset ajantasalla.

        Ehdot täytyy kirjata vuokrasopimukseen.


      • kahdenkerroksen asuk
        akoekoko kirjoitti:

        Siis vaadi asumistuki omalle tilillesi, kuten myös toimeentulotuen vuorkaosuus. Voi vaatia myös vähimmäis kotivakuutuksen ottamista, jonka sosiaalivirasto myös kustantaan asukkaalle( mikäli vakuutusyhtiö myöntää) vuokrasitoomuksen lisäksi.

        Ehkä juovaa pultsaria ei silti kannat ottaa (tietysti riippuu tyypistä) Kerrostalossa voi aiheuttaa vakavaakin vahinkoa esim vesi/tulipaloja.

        Omakotitaloo tälläinen voi olla omiaan kunhan pitää vakuutukset ajantasalla.

        Eikös voisi vaatia vähän kaikkea osuutta itselleen, viis siitä onko laillista tai ei, kun on maan tapa, vai ??
        Tarvinneeko asukas vaatteitakaan, asukoon sisällä, voit vaatia vaaterahansa itsellesi, ruokaa ei varmaan tarvinne vuokralainen, siitäkin voisit vaatia osan itsellesi toimeentulotuesta siis. Virkistystä tuo ei tarvinne, terveyspalveluistaan vähän myös voisit nipistää. jne
        Ja minkälainen on juova pultsari, onko sen vastakohta juomaton pultsari ? Raitis pultsari ? Mutta eihän se sitte olekaan enää pultsari, sinä voit olla kotisi sisällä vaikka minkälainen sika ja varmaan ryystät viinaksia kuin pultsari ikkään, varmaan varastoitkin juotavaa nurkkiisi.. ettet vaaan polta tupakkiakin sisällä, hyi sinnuu !
        Hoh hoijaa.


      • Anonyymi
        Mustaa ja valkoista kirjoitti:

        Ehdot täytyy kirjata vuokrasopimukseen.

        Ei kannata ottaa kela asiakkaita vuokralle, ovat aivan pimeitä rikkovat paikat
        Kusevat lavuaarit ja tiskialtaat täyteen kusta, ja ulostavat muovipusseihin
        Ja säilyttävät niitä jääkaapissa. Tällaiset eivät tarvitse asuntoja
        Kadulle vaan arvostan enemmän eläimiä kuin tällaisia olioita


    • plääf

      kantsii pyytää sossua suoraan maksaa vuokra sun tilille varmaa sit vuokran saanti ja joo pyydä isompi viokratakuu. sit voit olal hyvin mielin jos jtn tapahtuis ku asukas muuttaa pois.

    • Osakas XY

      Kannattaa myös muistaa, jos pultsarisi aiheuttaa (erittäin todennäköisesti aiheuttaa...) muutaman häiriötilanteen , niin taloyhtiö voi ottaa kämppäsi haltuunsa kolmeksi vuodeksi.
      Itse kutsuisin häiriötilanteissa välittömästi jeparit paikalle ja ilmoittaisin huoltoyhtiön päivystykseen. Täten on mustaa valkoisella viranomaistoimista pultsarisi häätämisekksi kämpästäsi. Pultsarisi lentää kuin leppä keihäs kämpästäsi ja taloyhtiö hallitsee asuntoasi kokonaista kolme vuotta.
      Laske pikku aivoillasi, mikä oikeasti kannattaa ja mikä!

      • fkgfkarg

        Tälläinen haltuunottaminen ei ole mikään yksinkertainen rutiiniluoteinen tilanne. Eikä tälläisessä tapauksessa sitä voitaisi edes käyttää. Vuokralainen saa häädön sitä ennen ja ongelma poistuu sitä kautta ja samalla peruste haltuun otolta.

        Haltuun ottoa käytetään lähes ainoastaan siinä tapauksessa, että vastikkeet jää hoitamatta, eikä niitä saada perityksi millään muilla keinoilla.

        Eli taas ei kannata jauhaa paskaa jos ei mitään tiedä.


      • Hall.pj....

        Se asunnon haltuunotto on aika harvinaista ja hankalaakin.


      • AlfMelmac
        fkgfkarg kirjoitti:

        Tälläinen haltuunottaminen ei ole mikään yksinkertainen rutiiniluoteinen tilanne. Eikä tälläisessä tapauksessa sitä voitaisi edes käyttää. Vuokralainen saa häädön sitä ennen ja ongelma poistuu sitä kautta ja samalla peruste haltuun otolta.

        Haltuun ottoa käytetään lähes ainoastaan siinä tapauksessa, että vastikkeet jää hoitamatta, eikä niitä saada perityksi millään muilla keinoilla.

        Eli taas ei kannata jauhaa paskaa jos ei mitään tiedä.

        Pas...Häiriövalitus tuli siitä, että pari naapuria otti hampaisiin. Hyväksi onneksi häiriöitä ei ollut kirjattu ylös. Ei ollut kysymys mistään maksamattomista yhtiövastikkeista. Kannattaa kokea niin tietää, mistä kirjoittaa. On se kumma kun on kaikenlaisia itämaan tietäjiä-ehe ehe. Nyt talvella kamelisi voi hyvin, kun ei ole lunta maassa.


      • näin onnnn
        fkgfkarg kirjoitti:

        Tälläinen haltuunottaminen ei ole mikään yksinkertainen rutiiniluoteinen tilanne. Eikä tälläisessä tapauksessa sitä voitaisi edes käyttää. Vuokralainen saa häädön sitä ennen ja ongelma poistuu sitä kautta ja samalla peruste haltuun otolta.

        Haltuun ottoa käytetään lähes ainoastaan siinä tapauksessa, että vastikkeet jää hoitamatta, eikä niitä saada perityksi millään muilla keinoilla.

        Eli taas ei kannata jauhaa paskaa jos ei mitään tiedä.

        Joo. En minäkään usko sitä että asunnon omistajalta ihan noin vain oikeus asuntoon voidaan evätä. Sehän olisi aivan mieletön tilanne, sillä omistaja on se joka kuitenkin vastaa asunnosta ja hänelle kaikki siitä koituvat laskut lähetetään. Kerrostaloasunnossa merkittävää häiriötä aiheuttanut asukas joka on saanut jo 2 virallista varoitusta voidaan kyllä häätää oli hän sitten asunnon omistaja tai vuokralainen, mutta ei tässäkään tapauksessa asunnon omistusta voida pois ottaa.


      • Osakas XY
        fkgfkarg kirjoitti:

        Tälläinen haltuunottaminen ei ole mikään yksinkertainen rutiiniluoteinen tilanne. Eikä tälläisessä tapauksessa sitä voitaisi edes käyttää. Vuokralainen saa häädön sitä ennen ja ongelma poistuu sitä kautta ja samalla peruste haltuun otolta.

        Haltuun ottoa käytetään lähes ainoastaan siinä tapauksessa, että vastikkeet jää hoitamatta, eikä niitä saada perityksi millään muilla keinoilla.

        Eli taas ei kannata jauhaa paskaa jos ei mitään tiedä.

        Höpöhöpöt itsellesi! Jatkuvan häiriökäyttäytymisen ja taloyhtiön sääntöjen rikkomisesta voidaan asunto ottaa haltuun, ellei asunnon omistaja itse älyä poistaa häiriötekijää pakolaista, pultsaria,alkoholistia, bilettäviä nuoria jne.
        Kokemusta on pultsari tason asukkaasta! Asunto oli kolme vuotta asuntoyhtiön hallinassa. Että silleen, eikä ollut hirveän vaikeaa edes asioiden alettua rullaamaan.
        Poliisien merkinnät kyseisissä ceisseissä tärkeitä, joten AINA kutsuttava häiriötilanteissa paikalle.


      • ++++++++????????????
        Osakas XY kirjoitti:

        Höpöhöpöt itsellesi! Jatkuvan häiriökäyttäytymisen ja taloyhtiön sääntöjen rikkomisesta voidaan asunto ottaa haltuun, ellei asunnon omistaja itse älyä poistaa häiriötekijää pakolaista, pultsaria,alkoholistia, bilettäviä nuoria jne.
        Kokemusta on pultsari tason asukkaasta! Asunto oli kolme vuotta asuntoyhtiön hallinassa. Että silleen, eikä ollut hirveän vaikeaa edes asioiden alettua rullaamaan.
        Poliisien merkinnät kyseisissä ceisseissä tärkeitä, joten AINA kutsuttava häiriötilanteissa paikalle.

        Eihän se häiriötä aiheuttava asukas sillä mihinkään poistu jos asunto otetaan taloyhtiön haltuun.
        Jos vaan asunnon omistaja maksaa asunnosta koituvat kulut niin ei sitä mihinkään taloyhtiön haltuun oteta. Eikä se häiriökäyttäytyvän asukkaan häätäminen sillä asunnon haltuunotolla nopeudu.


    • lkhj

      Ihan typerä aloitus taas.

      Eikö nyt omat aivot yhtään raksuta,mitä kannattaa tehdä asiassa.

      Voi hyvää päivää sentään!

    • _*_

      Jos olet valmis vaihtamaan lukot ja remontoimaan asunnon niin siitä vaan.

    • kusevat pitkin seini
    • *******

      Aikoinaan asui naapurissa alkkispariskunta, päivisin kuului tappelua jne. mutta yöt olivat hiljaisia, klo 21 jälkeen ei mitään kuulunut. Taisivat hajottaa paikkojakin, mutta selvinä päivinä remppasivat sitten. Muuten ihan mukavia naapureita olivat, mutta kilju haisi pahalle.

    • hamppuhamppariko?

      Pultsari on parempi kuin narkomaani tai joku hampumviljelijä joka tietämättömyydellään homeuttaa koko asunnon.

      • viime pakkasjoulu

        Legendan mukaan joku kannabiskaveri onnistui pistämään naapurin kämpän lämmityksenkin puihin kun tartti lisä- lämpöä kasveilleen. Se oli vaan tavallinen omakotitalo.


    • Rahatmullejaheti

      Jos vuokranantajan moraali on tuota tasoa, niin ei se pultsarivuokralainen voi mikään ongelma olla.

      Mikäli ei ole itse valmis antamaan, on turha myös pyytää.

    • tietoviisas

      Sairaala-alan opiskelijat ja pultsarit on samanlaisia, jotku saattaa elää siistittiki.

    • tu7876

      ota ihmeessä. moni hampuusi on sydämellinen ihminen. ihmisarvo heilläkin.

    • Puli&Tuuri

      Voi jos olisikin vielä vanhoja kunnon PULIUKKOJA!
      Vaan kun ne kunnon vanhat sotaveteraanipulsut jotka pulituuria joivat on jo -60-70luvuilla kuopattu ja tilalle on tulleet SEKAKÄYTTÄJÄT&NARKIT!
      Älkää puhuko puliukoista kun ette tiedä mitä he aikoinaan olivat!Lähes 100%he puolustivat sodassa maatanne ja saivat ulkoisia&sisäisiä vammoja!

    • buuuuu, tyhmä juttu!

      Provoon ja Suomi24- mielisairaiden toimitusjohtajien linjaan kun vastaa etusivulla julkaistun perusteella, niin sanoisin, että älä ota, jos olet centinkään velkaa "omistusasunnosta", vaan kävele pankkiin ja sano, että sä olet apina ja k*sipää, joka ostaa asuntoja ilman rahaa ja koskaan edes kykyä maksaa. "Omistusasunto" nimittäin tarkoittaa maksettua ja VELATONTA asuntoa, eikä veronmaksajien tai puliveivareidenkaan mahdollisista sossuurahoista sulle tukirahalla tynkäämää pikkuhiljaa maksettua kämppää, missä sä pulsaisit verotuotoilla.

      Mä ainakin halveksun rikkaita esitrtäviä umpiköyhiä vitunh riistoporvareita. Itsekin maksoin aikoinaan yhdestä kämpästä tuplat liikaa vuokraa ja ihan pokka riitti vuokraisännällä olla maksamatta ylimääräisiä takaisin. Varmaan tiesi, että mä olin opintotuen saaja ja se mässyperse tosin miljoonan paskaisvelalla. V*tu kun vois laittaa melkein hirsipuuhun kaikki suuria verotukia saaneet yritysvelalliset Suomessa! S*tana jos joku mäntti saa valtiolta millin ja ei saa siitä aikaan toimivaa työllistävää yritystä kymmenen euron tuntipalkalla, niin jo on saatanan paskamuna!

    • Petee333222323

      Ei todellakaan ole 100% varma maksu..

      Itse en selvittänyt kunnolla taustoja vuokratessani asuntoa 2009,
      joten oikeusteitse jouduin hakemaan vuokria..vieläkin 3 kk:n vuokrat
      saamatta.

      • lldlfdsgfds

        kyllä on 100% varma vuokran maksu tai oikeistaan vain siihen saakka kuin Valtio ja Kunnan vastaavat sitoomuksistaan eli valtio maksaa asumistuea ja sosiaalivirasto toimeentulotukea. Eli niin kauan kun näitä kahta tukea valtio&kunta maksaa tulee vuokra yhtä varmasti vuokranantaja tilille kun kansaneläke kenelle hyvänsä.


      • mikä automaatti
        lldlfdsgfds kirjoitti:

        kyllä on 100% varma vuokran maksu tai oikeistaan vain siihen saakka kuin Valtio ja Kunnan vastaavat sitoomuksistaan eli valtio maksaa asumistuea ja sosiaalivirasto toimeentulotukea. Eli niin kauan kun näitä kahta tukea valtio&kunta maksaa tulee vuokra yhtä varmasti vuokranantaja tilille kun kansaneläke kenelle hyvänsä.

        No ei toimeen tulotuki ole mikään automaattinen juttu. Jos pultsari tai kuka tahansa saa vaikka eläkkeen niin ei sieltä mitään tukea tule. On pultsarin valinta laittaako rahat viinaan vai vuokraan. Ei sossu mitään ylimääräistä maksa.


    • frost

      hohhoihaa...kyllä pahimmat ja eniten häiriötä pitävät vuokralaiset ovat juuri kotoa muuttaneet nuoret, kun kaikki säännöt ja muu olennainen on hakusessa. Ollaan pihalla ja kämpässä kun koko maailma omistetytaisiin, eikä piitata naapureista. En vuokraisi itse esim. 93 syntyneelle kakaralle.

      • TS

        Ikävä kyllä joudun peesaamaan, vaikka olen itsekin "vain" mallia 86. Naapurissani on juuri tuollainen 91-93 syntynyt tyttölapsi ja hän ei muuta tee kuin biletä kovaäänisesti. Töissä ei käy, poikaystävä on mallia kaappi joten tosi kiva mennä sanomaan että nyt musat hiljemmalle, kiitos...asuu minun ja vastapäisen naapurin keskellä, meidän perheissä miehet vuorotyössä. Nice.

        Mutta tätähän se on kerrostaloissa, etenkin näissä joissa asuu yhteiskunnan elättejä.


      • kerroskoppeja
        TS kirjoitti:

        Ikävä kyllä joudun peesaamaan, vaikka olen itsekin "vain" mallia 86. Naapurissani on juuri tuollainen 91-93 syntynyt tyttölapsi ja hän ei muuta tee kuin biletä kovaäänisesti. Töissä ei käy, poikaystävä on mallia kaappi joten tosi kiva mennä sanomaan että nyt musat hiljemmalle, kiitos...asuu minun ja vastapäisen naapurin keskellä, meidän perheissä miehet vuorotyössä. Nice.

        Mutta tätähän se on kerrostaloissa, etenkin näissä joissa asuu yhteiskunnan elättejä.

        eihän noissa taloissa muita asukkaan kun sos pummeja ja opiskelioita , tavallinen ihminen ei kerrostalon huoneessa jaksa kauvaa istua on aikas ahdistavaa ajatella vain se huone


      • frost
        TS kirjoitti:

        Ikävä kyllä joudun peesaamaan, vaikka olen itsekin "vain" mallia 86. Naapurissani on juuri tuollainen 91-93 syntynyt tyttölapsi ja hän ei muuta tee kuin biletä kovaäänisesti. Töissä ei käy, poikaystävä on mallia kaappi joten tosi kiva mennä sanomaan että nyt musat hiljemmalle, kiitos...asuu minun ja vastapäisen naapurin keskellä, meidän perheissä miehet vuorotyössä. Nice.

        Mutta tätähän se on kerrostaloissa, etenkin näissä joissa asuu yhteiskunnan elättejä.

        itsekkin olen 83 eli nuori itsekkin, mutta joku roti oltava. Itse soitan jos tilanne karkaa niin poliisit paikalle. Ainiin joukossahan on alaikäisiä viinan kanssa juuri kortin saaneita poikia. En vedä stereotypioita, koska kaikki ei tähän muottiin mene, mutta täällä kaupungissa tuo pätee täysin. Pitöisikähän tiputtaa takas maan pinnalle


      • Eväät antanut

        17-vuotias poikani on vuokralla opiskelupaikkakunnalla ja naapureilla ei ole ollut mitään valittamista pojan asumisesta. Älä yleistä, toiset nuoret ovat saaneet kotoa hyvät eväät elämään, toiset eivät ! Talossa on tuttuja, siitä tiedän, ettei häiriöitä ole ollut.


      • frost
        Eväät antanut kirjoitti:

        17-vuotias poikani on vuokralla opiskelupaikkakunnalla ja naapureilla ei ole ollut mitään valittamista pojan asumisesta. Älä yleistä, toiset nuoret ovat saaneet kotoa hyvät eväät elämään, toiset eivät ! Talossa on tuttuja, siitä tiedän, ettei häiriöitä ole ollut.

        kuten sanoin en vedä stereotypejä. Omalla kohdallani ja tuttavapiirissäni vaan näitä tapaksia on todella paljon ikäryhmissä 91 - 93 syntyneet. Hiljasella ja rauhallisellakin voi tulla kavereiden painostus. Voin tähän antaa myös ammattilaisen näkökulman lastensuojelusta ja sosiaalityöstä että etsivästä nuorisotyöstä ammattini puolesta


    • MH

      Jos sulla joku juoppo ehdokas on niin soita soskuun että alkaako ne maksaa sen vuokran sulle suoraan?! Jos alkaa niin ehottomasti ja takuuvuokra 2kk vuokra ni saat ees jotain kämpän korjaus rahaa ku vuokralainen lähtee...;)

      • askfkasföalf

        Sosiaalivirasto ei vastaa tälläisiin kysymyksiin eikä ota kantaa, vaan tämän pultsarin on itse tai sosiaaliavustajan tehtävä toimeentulohakemus jonka jälkeen asta voidaan tehdä päätös asiasta . Eikä sosiaalivirasto anna mitään tietoja asiakkaistaan vuokranantajalle, vaitiolovelvollisuus näet. Eivät siis edes kerro onko asiakkaana tai ei .


        Taas kun ei mitään tied kannattaa pitää turpa kiinni.


    • koht 23w

      Työtön nuori nainen on paras vaihtoehto. niinkuin minä! Takuuvarma vuokranmaksu ja käytöstavat hallussa.

      • Alfmelmac

        Jos ei ole rahaa voi myös maksaa luonnossa Kaikki tyytyväisiä.


      • asunnon etsiä

        totta täällä kans työtön nuori nainen , asuntoa etsittiin tampereella oikeen urakalla mutta ei , muitakin hakioita joten ne menee ohi . minulla on ammatti ja minun työtö olisi tampereella mutta asun 300km tampereelta joten asuntoja en pääse joka kuukausi katsomaan , kysyvät onko työtä no ei ole kun ei asuntoakaan viellä , työ tulee heti kun saan asunnon


      • jl65

        Nuori tyttö lapsen ja poikaystävän kanssa jätti minulle vuokran maksamatta ja sain häädettyä oikeuden kautta. Asunnon laitoin sitten myyntiin ja juuri ja juuri sain omani takaisin, ei ollut varaa maksaa kuluja asunnosta.


      • noidankehä sulla
        asunnon etsiä kirjoitti:

        totta täällä kans työtön nuori nainen , asuntoa etsittiin tampereella oikeen urakalla mutta ei , muitakin hakioita joten ne menee ohi . minulla on ammatti ja minun työtö olisi tampereella mutta asun 300km tampereelta joten asuntoja en pääse joka kuukausi katsomaan , kysyvät onko työtä no ei ole kun ei asuntoakaan viellä , työ tulee heti kun saan asunnon

        Noidankehätilanne.
        Saat työn jos on asunto, tai päinvastoin, asunnon jos on työpaikka.
        Jos työnantajasi voisi avustaa asunnon hankinnassa niin olisit vahvemmilla.
        Aikoinaan mentiin piikomaan kaupunkiin koska asunto oli taattu. Nykyisin ei taida olla sitäkään mahista.


      • 8

        Se on ollu joskus sitä, taitaa vieläkin olla: Jos annat peppua niin saat asunnon.


    • Ventti Ville

      Ota vaan sbuge. Funtsaa sossu bungaa hyyryn ,sit ku se vetää sorbusta ja vinettoo ja sjungaa jurrissa pettäjäntietä sekä kankaan kaunista Katriinaa niin naupurit häiriintyy ja panee kämpän myyntiin,niin voit mennä ostajaks ja sanoo et eihän täst voi paljon bungaa ku naapuris budjaa deegu, pudotutat hintaa ja tsöbaat luukun ittelles johan otat hyyryläiseks toisen sburgun . Hyyryn bungaa tietty sossu .Näin pääset pikkuhiljaa byggan kuninkaaks.

      • Kippis !

        Hieno homma, Ventti Ville ! Varsinainen ohje nurkkavaltaukselle :-) Vakavasti ottaen en voisi ajatella viinamiestä vuokralaiseksi: Sotkee ja rikkoo asunnon, melu- ja hajuhaitat, haitta naapureille jne. On muutakin tekemistä, kuin hoitaa asukkaan irtisanominen, asunnon remontointi ja oikeusjutut. Miksi hankkia itselleen ikävyyksiä, jos tarjolla on luotettaviakin ehdokkaita? Ensin tietysti kämppä remonttiin, että se on maksavan vuokralaisen arvoinen.


      • Kk

        Ventti Ville on pisnis-miäs.


    • -kotisairaanhoitaja-

      Kokemuksesta voin kertoa, että hajuhaitta, keräilyvimma ja pahimmassa tapauksessa kova meno kiinnittävät kyllä naapurien huomion. Lisäksi kylkiäisenä tulevat loiset.
      Sinuna ostaisin maalipurkin ja ämpärin siivoustarvikkeineen ja laittaisin kämppää hieman kuntoon: aikaa ei mene yhtä iltaa enempää! Ja saat taas rauhassa valkata vuokralaisesi.

      • mikahloienn

        Jos kerta sairaanhoitaja olet niin kai tiedät ettei loinen ole sama kuin ihminen.


      • PALOKANpyry

        On kokemusta yhdestä alkoholistista. Oli jatkuvaa häiriötä vuoden.. Kysyi
        tullessaan onko ollut hiljaista jne. Avovaimo juoksi sitä hullua karkuun, milloi
        ulos ja välillä wc:een. Ikkunat rikkoi ja yhden kissanpennun heitti seinään. jolloi
        kylkiluut katkesivat, niin silloin annoin toisen varoituksen jonka oisin voinut
        antaa heti tullessa. Näin JYVÄSKYLÄSSÄ (nyt on taas uusi..hiukan äänekkääpi
        kuin se mikä oli ALKOHOLISTI PARISKUNNAN jälkeen. Saas nähdä,
        pysyykö omalla tontilla. Vaikuttaa ukko vähän tenunenältä.


    • 20-12

      Kyllä kannattee harkita kahdesti.On omat riskinssä.Onkos se pultari tai joku muu.

      • tosi on

        ennen minäkin ottaisin,vähän sivuraiteelle hairahtuneen kuin taviksen,tavikset huutaa ja möykkää viikonloppuisin,nämä sivuraiteelle hairahtuneet ei huuda haluavat rauhaa vaikka vähän törpöttelevät.se on heille suotava.en minä ainakaan vuokraa jotain epäsiistiä murjua kenellekkään.kyllä se on ensin korjattava.sitten vuokralainen heillä käy myös siivoojat.


    • kodillinen,ns pul om

      olen käynyt,vähän sivuraiteelle sortuneen ihmisen asunnossa.yllätys on siistimpiä kuin tavallisten ns taviksien kodit,jossa on tölkkejä nurkissa ym paikoissa.nämä sivuraiteelle hairahtuneet,ihmiset vie tölkit kauppaan ei heillä ole varaa niitä kerätä nurkkiin niinkuin taviksilla.heillä käy monesti siivooja.kodit ovat siistimpiä,kuin taviksilla.sitten tuo käytös.en ole tavannut yhtään sivuraiteelle eksyneelle,että heistä olisi häiriötä.tavikset huutaa möykkää tappelee,heillä käy virkavalta selvittämässä riitoja.yhtään sivuraiteelle eksynyttä,en ole nähnyt tai kuullut,että virkavalta olisi käynyt kotona.ota vaan reippaasti asukkaaksi.onnea ja menestystä,siivoa ainakin koti hyvin ennen vuokrausta.hekin haluavat asunnon ei murjua.

    • Onko.

      Sillä väliä,onko vuokralainen,alkoholisti,diabeetiko,epileptiko,anorektiko,vai ihan terve ihminen? Suomessa on tällä hetkellä sama valuutta terveillä ja sairailla,joten mitä merkitystä on sillä, vaikka asunnon vuoraakin alkoholistille? Jos alkoholisti pitää asunnon siistinä ja maksaa vuokransa ajallaan,niin miksi hänelle ei voi vuokrata? Alkoholisteja(pultsareita)löytyy jokaisesta yhteiskuntaluokasta. Tästä aloittaja ei ilmeisesti ollut tietoinen?

      • reippaasti vaan

        kyllä se on niin,juoppoja on eduskunnan edustajissa,seriffeissä pomoissa,työntekijöissä.enemmän tiedän vauraammiissa taviksissa juoppoja.kuin vähätuloisissa.ota vaan reilusti vuokralainen mistä tietää,vaikka on jo aaa kerhossa.tiedä vaikka on tuleva kansan edustaja tai presitentti,pappi,lääkäri.koskaan ei tiedä mitä tulee eteen


      • ;;;;;;;;;;;;D:DDDDDD

        Siinä on vain se ero että työssäkäyvät viinin tissuttelija alkoholistit ovat itsekästä ja ylimielistä porukkaa. Diapamia otetaan ennen töihin lähtöä ja rautatieasemalla istuvat spurgut ovat loisia. V te ootte.


      • artturi reinikainen
        ;;;;;;;;;;;;D:DDDDDD kirjoitti:

        Siinä on vain se ero että työssäkäyvät viinin tissuttelija alkoholistit ovat itsekästä ja ylimielistä porukkaa. Diapamia otetaan ennen töihin lähtöä ja rautatieasemalla istuvat spurgut ovat loisia. V te ootte.

        ne jotka hiffaa duunissa,ja kotimatkalla ollaan bubissa 21.00 ihan pellit auki.sit ne hiffaa mennä kotio.nukutaa kankkune poekkee,aamulla burana poskee ja duunii,sama illalla.nehän ne on niitä elintaso pultsareita.sit meitä toisen laisia nimitetään,loisiks purkuiks ja vaikka miksi.ihan tavallisia suomalaisia mekin ollaan.äänetys oikeutettuja.


      • pyknikkokyynikko
        reippaasti vaan kirjoitti:

        kyllä se on niin,juoppoja on eduskunnan edustajissa,seriffeissä pomoissa,työntekijöissä.enemmän tiedän vauraammiissa taviksissa juoppoja.kuin vähätuloisissa.ota vaan reilusti vuokralainen mistä tietää,vaikka on jo aaa kerhossa.tiedä vaikka on tuleva kansan edustaja tai presitentti,pappi,lääkäri.koskaan ei tiedä mitä tulee eteen

        Ja voitte vaikka sattua samaan AA-kerhoon myöhemmin. Oisi se somaa vasta.


      • Teidätkin elättävä
        artturi reinikainen kirjoitti:

        ne jotka hiffaa duunissa,ja kotimatkalla ollaan bubissa 21.00 ihan pellit auki.sit ne hiffaa mennä kotio.nukutaa kankkune poekkee,aamulla burana poskee ja duunii,sama illalla.nehän ne on niitä elintaso pultsareita.sit meitä toisen laisia nimitetään,loisiks purkuiks ja vaikka miksi.ihan tavallisia suomalaisia mekin ollaan.äänetys oikeutettuja.

        Ne maksaa veroa, eikä nosta tukia. Maksavat siten teidänkin loisimisen. Se mitä kunnon veronmaksaja iltaisin tekee ei kuulu kenellekään. Sitten kun elätät itse itsesi voit tulla selittämään jotain ja ehkä sua kuunnellaan. Ennen sitä ole hiljaa.


    • Rane Sörkast

      Mä oon Rane Sörkäst. Mul on aika siisti kämppä ku fatta maksaa vuokran ja siivojat käy fattan laskuun. Mä vaan oon ja syön ja väliin tenuttelen.

      • yks pämistäjä.

        mie törpöttelen joka viikko.siivoon joka viikko ettei ole pölyä.eikä villakoiria.siitä huolimatta joka aamu olen ajokuntoinen.vien vaimon työhön ja haen.pullot vien pullopalautukseen.koti on siisti olen itse maalannut kaikki seinät,ovat yhtä siistit kuin uutena.pidän kodin puhtaana ja uuden veroisena.mitä se kuuluu sivullisille jos pämistelen.nehän ryhtyisi nimittelemään joksikin ryyppääjäksi.se on minun ja vaimon asia mitä me tehdään.


      • a.reinikainen

        moro rane.koti pysyy siistinä kun,vähän rättiä heiluttaa.mul ei käy siivoojaa mut sillon kun olen kuntoutuksessa,vaimo siivoaa,muulloin yritän siivota,itse.mitä se kuuluu sivullisille jos vähän pämistele pulloista.terveisin a.reinikainen


    • Vuokrannut asuntoja

      Kokemukseta voin sanoa, että raha tulee säännöllisesti kelasta tai sossulta. Se ei kuitenkaan yksin ole riittävä. Juopolla on samanlaisia ystäviä, jotka käyvät kylässä (= majailevat alkoholistin luona). Osa ei ennätä asuntoon asti, vaan kumpikin lasti on laskettava porraskäytävään. Asunnossa tupakoidaan ja näin seinät, katto, ovenkahvat ja kaikki ovat paksun keltaisen tervan peitossa. Vaikka vuokralainen ei polta, niin ystävät polttavat. Lisäksi "löyhkä" on melkoinen. Mukaan saattaa tulla pimeiden pullojen välitys (= myynti) ja se takaa esim. kerrostalossa trafiikkia koko yölle. Eikä nämä veijarit aina osaa sammuttaa valoja puhumattakaan hiljaisesta kulkemisesta!

      Jos rahapula on aivan hirveä, ehkä kannattaa ottaa vuokralainen kun saa. Mutta kannattaa ajatella pariin kertaan ennen ottamista. Vuokralaisella on niin hyvä suoja, että asunnosta ulos saaminen ei suju hänen osaltaan aivan yksinkertaisesti. Jos vuokra tulee, kuten se tällaisessa tapauksessa tulee joko sossun tai kelan kautta, et voi vedota maksamattomuuteen. Sinun pitää antaa kirjallinen varoitus vuokralaiselle ja odottaa sopivaksi katsottu kohtuullinen aika, jona aikana vuokralainen voi parantaa tapansa. Jos näin ei kuitenkaan käy, kannattaa hankkia naapureilta , jos heitä vielä on, kirjallinen lausunto häiritsevästä elämästä talossa. Tämän jälkeen voit viedä asian käräjäoikeuteen vuokrasopimusken purkamiseksi. Tästä päätös tulee aikanaan. Sen jälkeen siihen päätökseen kumpikin voi valittaa ja taas menee aikaa, eikä se ihan ilmaista ole. Sitten on vuorossa häätö. Jos hyvin kävisi, se onnistuisi nopeasti. Mutta aina ei näinkään käy käräjäoikeuden päätöksestä huolimatta. Jos vuokralaisella ei ole paikkaa, mihin muuttaa, tai hänellä on vaikka pieni lapsi. Nämä voivat vielä mutkistaa asioita. No lopulta saat pultsarin pois asunnosta.
      Valitettavasti sitä asuntoa ei kukaan vuokraa epäsiisteyden, kamalan löyhkän ja ehkä tietoisena asiakaskunnan olemassaolosta, joka käy muistin mukaan rimputtelemassa ovia vielä pitkään muutonkin jälkeen.
      Seuraavana on remontti, tilat pitää hoitaa ionisaattorilla kutakuinkin normaalihajuiseksi, uusia pinnoitteet ja pysyvät pinnat puhdistaa huolellisesti ennen kuin voit vuokrata seuraavalle. Mieti siis muutama kerta ennen kuin allekirjoitat vuokrasopimusken.

    • vcxvxxvcxvcx

      Ei todellakaan kannata ottaa huonoa vuokralaista. Mieluummin remontoit asunnon kauniimman näköiseksi kuin vuokraat sen alkoholistille. Jos sijainti on hyvä, murjukin menee varmasti vuokrattavaksi. Toinen vaihtoehto on tietenkin remontoida ja myydä.

    • HEI HALOO !!

      Kysymys on jo itsessään järjetön, eikö löydy kunnollista vuokralaista !!!!????

    • plöössöössööö

      Kannattaa kysyä edelliseltä vuokraajalta minkäläinen asukki on

    • katkat-

      Olen ollut pitkään töissä kodinkonehuollossa, joka palvelee tällaisia kaupungin vuokrataloja, joissa asuu ihan niitä pahimman luokan pultsareita. Joskus tulee kuulema vastaan sellaisia kämppiä, joihin eivät huoltomiehemme voi mennä edes sisään kun ne haisee niin hirveälle. Kunnon pultsari, kun se oikein rokuaa, niin se kuseksii ja paskoo pitkin. Tiedän todellakin mistä puhun. Sitä hajua ei saa ikinä pois, kun ihminen kuseksii pitkin seiniä ja lattioita.

      Onhan niitä toki sellaisia siistejä puliukkoja, jotka vaan tenuttaa omassa rauhassaan eivätkä aiheuta mitään häiriöitä / saa aikaan tuhoa kämpässä. Että melkoisen riskin otat mielestäni, jos et todella tiedä onko kyseessä siisti hissukseen dokaileva, vai sellainen "rymy"-spurgu.

      • Kk

        Meikä on hissukseen dokaileva.

        Säikähdin jo toen teolla, että jos haisen yksikseni tässä vakionojatuolissa istuskellessani pahasti hielle, että koko kämppä menee pilalle.


    • alkoholistintytär

      Sosiaalitoimisto nimenomaan pyydettäessä maksaa vuokran suoraan vuokranantajalle, Itse ainakin kun olen joutunut työttömänä ollessani hakemaan toimeentuloatukea, on vuokra pyynöstäni maksettu suoraan vuokranantajlle.
      Joten eiköhän tuonkin saisi sovittua.

      Isäni on entinen alkoholisti, mutta hoito juopotellessaan silti asunto- ja laskuasiansa huolella. Pois muuttaessa, asuntoon ei tarvinnut tehdä mitään remonttia tms. Eli yksilöllistä, turha sitä on yleistää.
      Mutta ihana kun on vielä tälläisiä ihmisiä jotka ajattelevat myös näitä "laitapuolen kulkijoita". Lämmintä joulua sinulle :)

    • tosimies on vesimies

      ihminen se pultsarikin on.voi olla jopa erittäin lukenutkin ihminen joka on joutunut ahdinkoon jopa syyttä.

      • .

        Naapurissa asui pahasti alkoholisoitunut lääkäri. Ei töissä kymmeniin vuosiin. Ei ollut muuta harmia kuin joskus nukahti rappuun kotiin mennessään. Kuoli sittemmin, mutta hyvä asukas.


    • ainakin on aina varma vuokra.kun kunta tai yms maksaa.ja kukapa tietää.tietämmättäsi voit antaa uuden mahiksen ihmispololle.

    • dimpanad

      Jos sossu tai kaupunki maksaa vuokran, niin se on vain osa totuutta. Jos alkoholisti tai hänen kaverinsa pitää hirmuista mekkalaa (järjestyshäiriö), niin silloinhan puliukko saa häädön. Eli saisit teoriassa varman vuokran tilillesi, JOS tuo vuokralaisesi osaa olla ihmisiksi.

      Pidemmällä aikavälillä asunnon arvo alenee, jos taloyhtiö leimautuu ns. vähäosaisten kiinteistöksi. Kunnolliset maksukykyiset osakkaat eivät viitsi taloyhtiössä asua, jos seinänaapurina on metelöitsijöitä. Jos omistusasunnot päätyvät sellaisille, jotka asuvat asunnossa vain lyhyitä aikoja, niin kenelläkään ei ole mielenkiintoa pistää rahaa kiinteistöön, jolloin talo alkaa pikkuhiljaa rapistua. Se taas ei ole kenenkään etu, että talo hajoaa käsiin, jos mitään ylläpitohuoltoja jne ei tehdä.

      Jos haluat pitkäaikaista vuokralaista, niin pyydä kohtuullista vuokraa. Jos yrität saada maksimivuokraa, niin ei ole ihme, jos vaihtuvuus on suurta.

    • tyhjäntoimittaja

      Hei! Tosiaan sosiaalihuolto maksaa tietyille vuokrat suoraan, ottaen huomioon tilanteen. Itse olen ollut kodittomana, koska sossun mielestä minulla ei ole alkoholi ongelmaa( muutakaan syrjäytymis riskiä). Olisin valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle, vaikka jotta saisin asunnon. Tilanne on se etten haluisi mennä enää koulun penkille ja yrittäjyyden jälkeen minulle jäi takkiin ja pahasti ja ulosotossa on kaikki mahdollinen. Minusta on ok vuokrata pultsareille, ihmisiä nekin ovat mutta entä me jotka ollaan muuten jalat maassa, mutta ulosotossa on velkaa ihan perkeleesti. Jälkikäteen oisin voinut tehdä toisin, mutta ei, Jospa sitä jossain vaiheessa pääsisi asumaan ihan omaan asuntoon. KOulun penkille mentävä että saan edes sossulta rahat, eivät maksa ees takuu rahaa kun ja jos saan jostain töitä. Toinen vaihtoehto on hankkiutua paksuksi. :D Taino helpompi oisi esittää narkkaria/alkkista, mut en sitä halua.

      • Jos henkilö on asunnoton ja haluaa muuttaa toiselle paikkakunnalle lähtevän paikan sosiaalitoimisto maksaa ensimmäisen vuokran ja antaa takuu sitoumuksen.
        Ainakin mitä meille on tullut asukkaita pääkaupunkiseudulta näin on toimittu.
        Pienemmillä paikkakunnilla yksityiset vuokraa pääsääntösesti myös luottohäiriöisille.


    • vuokraemäntä...

      Ei enää ikinä, vaikka vuokra tuli ajallaan kun sosku maksoi.
      Vuorasin remontoidun asunnon ns. raittiille alkoholistille jos "joka ei tupakoinutkaan".
      Naapurit valittivat jatkuvasti. Viimeinen niitti oli kun juopttelukaveri hakkasi kirveellä käytävään menevän oven säpäleiksi.
      Ammeessa oli likoamassa pyykkiä, olleet niin kauan että vesi kavoi varmaan levää oli vihreää ja limaista, Wc lattiakaivo oli täynnä tupakan tumppeja.
      Oluhuoneen pöydälle oli nostettu uudesta sähköuunista pelti, se oli niin täynnä tumppeja kun sopi, loput olivat pöydällä.
      Ikkunalla oli sanomalehtiä, niiden välistä putosi satoja tumppeja, ihme kun ei ole syttynyt tulipaloa.
      Olin ostanut kaksi uutta roskasankoa, ne olivat keittiön lattialla täynnä harmaata nestettä, eräs asiantuntija sanoi että niissä oli kiljua käymässä. Jääkaappi ja hella olivat smaa luokkaa kuin muukin asunnosa.
      Haju oli uskomaton, se ei lähtenyt muuten kuin maalaamalla kaikki seinät uudelleen. Uuusi lattian pinnoite ole täynnä tupana jättämiä palaneita kohtia.
      Jos joku olisi kertonut tämän stoorin, tuskin olisin uskonut. Se oli nähtävä, sittenkään ei meinannut uskoa todeksi.

      • Kk

        Repesin :'D


    • koiran ruokaa

      .

    • Pultsi ehdottomasti

      Ehdottomasti kannattaa vuokrata ponut on aina tiedossa jos on tislailija.
      Ikkunat tulee uusittua,samoin sisustusja keittiö takuu rahoista kun hupsista ne aina sillon tällön rikkoutuvat.Samaten seinät on usein asunnoissa heikkoja kun niihin isketään esineitä tulee reikiä.
      On nimittäin kokemusta kun vuokrattiin kämppä asunnottomalle!

    • Pam75

      Kokemusta on sen verran alkoholisti- vuokralaisesta että aiheutti häiriötä ja annettiin varoitus ja viimein tuli häädön aika ni tämäpä hajotti kämpän ja tuommoselta et saa mitään koska kaikki menee kuitenkin ulosottoon. Omaa rahaa meni satoja euroja kun remontoi asunnon kohtalaiseen kuntoon. Aina kannattaa katsoa ketä ottaa ainakin minun mielestä.

    • Kijauy.

      Joo en kyllä omaan asuntooni ottais.Kapungin vuokra-asunnot on ihan toinen juttu.Se on helposti kallis paukku omistajalle kun sontaa on kämppä täynnä.Kyllä se aikapaljon kertoo elintavoista jos on saattanu itsensä siihen tilaan.Nyt varmaan tulee sanomista joltain kun ihmisillä on eri lähtökohdat elämässään tai sattunut käymään jotain huonoa.Mutta kyllä nuo valinnat jokainen lopulta tekee itse.

      • outo juttu tämääää

        Mutta miksi kukaan alkaisi paskantaa allensa kun siinä nimenomaan oma asumisviihtyyvyys laskee sen myötä. Kun WC ja kylpyhuone kuitenkin karrostaloasunnoissa on niin kyllä kait sitä kaikki kähyttävät ennen kuin allensa laskevat.


    • ota ihmeessä ja ota vielä kaksi, niin muuttuu hauskemmaksi :-)

    • satdfdytgfdytfyty

      että viitsitte mässäillä toisten ihmisten onnettomuudellä..on otsaa,,,
      kas kun ette ehdota vielä tyyliin "pultsarille morsian" formaattia maikkariin...

    • Vuokraa pois

      Jos kaupunki maksaa vuokran, etkä välitä asunnon kunnosta, niin so what!
      Kerrostalonaapurit saattavat valittaa, mutta jos pultsari on hiljainen eikä juhli kavereitten kanssa, niin ei häntä voi häätääkään.

      • tottakai

        Pultsille kannattaa kyllä vuokrata joku alempikerros ettei tarvitse könytä parvekkeella kun avaimet on jääny kotio ja kömpii ikkunasta kavereiden kanssa sisään!


    • Jomppe-

      Yks sitten on että asunnot menee pilalle kun niissä tupakoidaan sisällä se on varmasti kiellettyä,mutta pääsääntö on ettei sellasella kiellolla ole mitään merkitystä..

      • tukea heille

        ei kaikki pulit tupakoi , ja kyllä tavallinenkin ihminen yrjöö ja paskoo siinä missä se paljon juovakin


    • JohnnyPuma

      Kannattaako ottaa pultsaria vuokralaiseksi? Kannattaako sukeltaa jään alle jalat ja kädet sidoittuna säkki päässä?

    • kysymys

      Ymmärtääkseni kysyjä halusi tietää, onko mitään järkeä riskeerata kovalla työllä hankittuja säästöjä ja onko mahdollisesti mitään mahdollisuutta saada takaisin jotakin, jos joku varaton on pilannut asunnon. Tottakai olisi ihanteellista vuokrata "huono-osaiselle", joka pitäisi asunnon kunnossa. Vuokraustapahtuma on: Asunto luovutetaan samassa kunnossa kuin se oli vuokrattaessa (miinus normaalit kulumiset (esim kymmenen vuoden asumisen jälkeen)).

    • että silleen 55

      No huh huh aika provoo..ettekö sitä huomaa hah ha
      Aloittaja on varsinainen vilpertti pertti, hyi sinua kun aiheutat hämminkiä.
      Mitä tulee huoneiston vuokraamiseen Uudellamaalla ei ikänä tällä järjellä.
      Ennen myisin kämpän ja kaivaisin rahat maahan, kun ottaisin rasitteen vuokralaisesta !!!!!

    • make110

      ohos, sielläpä heitti joku omituinen otus kysymyksen... oikeestaan, aikuisten oikeesti; mittee moista mietit? Ota siivousfirma, jos kämppäs on nyt paskanen... hei haloo?

    • Holger Tjär

      Oli sitten aloitus provo tai ei niin kyllähän alan miesten vuokranmaksu on aina
      pomminvarma kun Sossu hoitaa sen, ja useimmiten ne pulituuriherrat ovat
      yllättävän siistiä sakkia jos yltyvät dokaan ja sotkemaan niin siivoavat myös.

      Ja jos kämppä on jo nyt ruotosessa kunnossa niin sitten aikoinaan siihen on
      kuitenkin tehtävä remontti kuten lähes aina tavistenkin jälkeen.

    • alkoholisti

      Joopa...olen itse entinen pultsari ja sain vuokraksi asunnon ja tein sossun kaa vuokrasta välityssopimuksen joten vuokranmaksu on onnistunut vaikka vuokra on 520€ yksiöstä......olen nyt asunut siinä yli vuoden ja hyvin mennyt.....en ole edes kelleen sanonut osoitetta ja laitanut osoitteen salaiseksi...teen kyllä asunossa perinteistä mallassahtia jaajelen kaupungilla fillarilla parin litran sahtitonkka mukana...monii vanhempi pultsari kyll osaa hoitaa asiansa ihan hyvin kun he ovat kaivanneet omaa kotia vuosia ja välitystili sossun kaa takaa sen ett vuokra on aina ajallaan....eikä ihminen enään sillain ole pultsari kun asuu omassa kodissa...nopeaa sitä kuntoutuu....olen myös tehnyt asunnossa remonttia sillä olen entinen ammattimies ...ei se tietotaito oo mihinkään kadonnut vaikka on vuosia juotu viinaa ja sahtia....hyvin menee mutta menkööt...en valita...ei oo naapurionkelmaa...naapurit on kivoja ja mukavia

      • näin onnnn

        Vaikea on minunkaan uskoa sellaista miksi joku alkaisi kuseksia ja paskannella allensa ja tahallaan asuntoa hajottaa. Eihän siitä mitään itselleen saisi, oma asumisviihtyvyys vaan laskisi.


      • Emilia-
        näin onnnn kirjoitti:

        Vaikea on minunkaan uskoa sellaista miksi joku alkaisi kuseksia ja paskannella allensa ja tahallaan asuntoa hajottaa. Eihän siitä mitään itselleen saisi, oma asumisviihtyvyys vaan laskisi.

        Sillähän monesti käy ettei puli voi enää asua asunnossa kun se on siinäkunnossa että se asumiskelvoton,olen nähnyt paljon näitä kämppiä mitkä haisee ja ovat asumiskelvottomassa kunnossa.
        Ei normaali ihminen ymmärrä ennenkuin itse näkee!


    • Aikuisten oikeesti

      En oikein ymmärrä aloitusta. Vuokra-asunnoistahan on jatkuva pula ja kunnon vuokralaisen saa kun vähänkin viitsii etsitä. Itselläni on Vantaalla kaksi yksiötä joita vuokraan, toisessa viisikymppinen virkanainen, toisessa kuusikymppinen eläkeläismies (liikuntavamman takia työkyvytön), molemmat asuneet viisi kuusi vuotta eikä ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin. Toinen maalasi seinät luvan saatuaan, toinen kutsuu kerran vuodessa käymään jotta voin todeta että paikat ovat edelleen ehjät.

      • Kämppä remontiin

        Pultsarit kusee ja paskoo allensa ja tietty yrjöövät joka paikkaan.
        Kerran piti yksi alkoholisti kantaa kämpästään ulos patjan mukana. oli maannut ja juonut siinä ja makuuhaavoistaan ja ulosteistaan symbioosissa patjan kanssa.

        Juoppohuluuskohtaukset ja viinapirujen jahtaaminen onkin sitten oma lukunsa. Seinät ja muut paikat kärsivät.
        Joten kannattaa varautua täystuhoon. Alkoholisti on mieletään sairas ihminen joka ei itse edes hahamota sairauttaan. Ja viina sumenta kaiken ajattelun, ettei mihinkään lupauksiin kannata luottaa.

        Mutta jos kämmppäsi on paskassa kunnossa ja saat kunnalta vuokran suoraan niin mikä ettei, kun vielä otat täysarvovakuutuksen ja hyvät diilin että kunta remppaa kämpän pultsarin jäliltä niin toimii.

        Olen nähnyt niitä työni puolesta noita pultsareiden asuntoja. Niiden kunto riippuu ao. henkilön viinan käytön vaiheista. Joskus on rankempia putkia jolloin kämpä on tosiaan sikolätti. Tarpeet thedään nurkkiin sankyihin etc.... Että ihan oma valintasi


      • Hissukoita .

        Paljon on myös täysin päihteettömiä lapsiperheitä vailla kohtuuhintaista pitkäaikaista vuokra-asuntoa.


      • Hamppu_hörhöt...
        Kämppä remontiin kirjoitti:

        Pultsarit kusee ja paskoo allensa ja tietty yrjöövät joka paikkaan.
        Kerran piti yksi alkoholisti kantaa kämpästään ulos patjan mukana. oli maannut ja juonut siinä ja makuuhaavoistaan ja ulosteistaan symbioosissa patjan kanssa.

        Juoppohuluuskohtaukset ja viinapirujen jahtaaminen onkin sitten oma lukunsa. Seinät ja muut paikat kärsivät.
        Joten kannattaa varautua täystuhoon. Alkoholisti on mieletään sairas ihminen joka ei itse edes hahamota sairauttaan. Ja viina sumenta kaiken ajattelun, ettei mihinkään lupauksiin kannata luottaa.

        Mutta jos kämmppäsi on paskassa kunnossa ja saat kunnalta vuokran suoraan niin mikä ettei, kun vielä otat täysarvovakuutuksen ja hyvät diilin että kunta remppaa kämpän pultsarin jäliltä niin toimii.

        Olen nähnyt niitä työni puolesta noita pultsareiden asuntoja. Niiden kunto riippuu ao. henkilön viinan käytön vaiheista. Joskus on rankempia putkia jolloin kämpä on tosiaan sikolätti. Tarpeet thedään nurkkiin sankyihin etc.... Että ihan oma valintasi

        Pahimpia ovat huumehörhöt ja sitä ei välttämättä nää päälle päin. Metelöivät yöt ja jos niistä valittaa, niin tulevat kirveen kanssa ovista ja ikkunoista sisälle. Huumepsykoosipotilas ei ole hauska vuokralainen.


      • näin onnnn

        Jotain tuollaista vanhempaa eläkeläismiestä minäkin olen ajatellut Vantaan asuntooni. Nämä nuoret eivät koskaan niin kauaa asunnossa viihdy, kun heillä asiansa ja elämäntilaanteensa muuttuvat.


      • Kk
        Hamppu_hörhöt... kirjoitti:

        Pahimpia ovat huumehörhöt ja sitä ei välttämättä nää päälle päin. Metelöivät yöt ja jos niistä valittaa, niin tulevat kirveen kanssa ovista ja ikkunoista sisälle. Huumepsykoosipotilas ei ole hauska vuokralainen.

        Naapurin pilviveikko on onneksi niin rimpula, että jos niikseen käy, otan siltä kirveen pois ja väännän niskat nurin paljain käsin.


    • Naapurisopu ?

      Tarviaa se alkoilijakin asuinpaikan, mutta viestiketjun perusteella näyttää tuo surullinen NIMBY - ilmiö laskeutuneen myös Suomeen :(

      • Annuli-

        Se ei ole mikään ilmiö vaan me mitkä on jo vuokrattu asuntoja alkoholi,huume ja mielenterveys ongelmaisille tiedetään miten suurta vahinkoa ne voi saada aikaseks!


      • Eri juttu

        Nimby tarkoittaa ettei halua naapurikseen tai omalle asuinseudulleen jotakin ( takapihalleen). Ja haluaako joku muka alkoholistin naapurikseen? Lopettakoon alkoilun.


    • rauhallinen alkkis

      kuten 1 vastaaja sanoi pultsari on itseasiassa optimi vuokralainen,sossumaksaa vuokaran mahdolliset vahingot.

      sen sijaan ota joku pappabetalaar nuori sihen takuu,vuokrat myöhässä valituksia

      häiriöstä,kämpän voi räjäyttää kun ne 4kk jlkeen poistuu oltuaan maksamatta 3kk,

      koska ei ne ainakaan siivoa ja ne papankin takuut oli vain paperia.

      MOT ota pultsari !!

      • ei maksa sossu

        Papan takuut ovat aina varmat. Sossu ei maksa koskaan alkkiksen vahinkoja ja miten olen ymmärtänyt, takuuvuokrasta maksettavat asunnon korjauksetkin on aina haettava oikeusteitse. Kuka maksaa vaivan ja ajan? Ei kukaan. Koskaan oikeusteitse ei saa omiaan takaisin.

        Pultsari on kaikkea muuta kuin optimi vuokralainen. Jos pultsari ei asu kymmenen vuotta kämpässä, menee suuri osa vuokrasta kustannuksiin. Ainoakaan pultsari ei siivoa kämppää kertaakaan siinä asuessaan. Eihän hän sitä omista ja hänen ei tarvitse kustantaa mitään. Mitä väliä millään on? Tyhmä hän olisi jos siivoaisi mitään, kun muut joutuvat tekemään sen hänen puolestaan.


    • ota vaan jos vaikuttaa ok tyypiltä mutta vaadi kotivakuutuksen ottamista,ja niiku joku sanokin niin hyvä puoli pulsuissa on kai se että ei ehkä ihan heti oo vaihtamassa asuntoa,ja pulsuilla tod näk ei oo kiinnostusta edes luukuttaa musaa kovalla kun rahat menee viinaan eikä stereoihin :) toisin kun nuorilla et häätöä tuskin heti tulee ellei sit muulla tavalla mekasta

      • Kokemusta on

        Kotivakuutus ei korvaa vuokralaisen aiheuttamia vahinkoja!
        Pultsarit pitää meteliä ja luukuttaa stereoita ja telkkua tolkuttomasti vaikka ovat eläkeiässä!


      • Remonttimiehet

        Tein kerran virheen kun otin raksamiehen, josta näki että ottaa rajusti. Sovittin, että hän saa remontoida kämppää halujensa mukaan. Kun menin katsomaan oli kämppä kun hurrikaanin jäljiltä ja kaikestä näki, että täydessä kännissä yritetty heilua. Juu, pyydetään kaikki remonttihenkisiä alkkiksia.


    • tuksu move now

      mun vuokralainen on 33v alkoholisti. se ei maksa vuokraa penniäkään eikä suostu muuttamaan.....

      • Annuli'

        Pitää hankkia oikeudesta häätö,aikanaan voi sitten pyytää muuttoapua sinitakkisilta!


    • ltte piru

      Laita ilmoitus, kysy vuokralaiseksi haluavalta asunnontarpeen syy ja pyydä vaikka entisen vuokranantajan mielipide, ja sano että annat ekan kuukauden ilmaiseksi jos vuokralainen tekee pintaremontin. Itse sain aikanaan tuollaisen tarjouksen, ja mielelläni maalasin ja tapetoin ja loppujen lopuksi uusin keittokomeron kaapitkin kun tuttavalta halvalla sain.

      • Hyvää sakkia

        Harvinaista et joku jotain vuokrakämpälle tekee,meilläkin firma antaa tarvikkeet jos joku haluaa tehdä pintaremonttia,jotkut on tarvikkeita hakennukkin ja myyny ne kaljarahoiksi!
        Joskus on hävinny uudet kodinkoneetkin!


      • ltte piru
        Hyvää sakkia kirjoitti:

        Harvinaista et joku jotain vuokrakämpälle tekee,meilläkin firma antaa tarvikkeet jos joku haluaa tehdä pintaremonttia,jotkut on tarvikkeita hakennukkin ja myyny ne kaljarahoiksi!
        Joskus on hävinny uudet kodinkoneetkin!

        Itselläni oli yksityinen vuokranantaja, syy asunnontarpeeseeni oli työpaikan vaihto ja edellinen vuokraisäntä sanoi että säntillinen kaveri se on ollut. Myönnetään, että kävi harvinaisen hyvä tuuri.


      • Miksi ovet ei aukene
        ltte piru kirjoitti:

        Itselläni oli yksityinen vuokranantaja, syy asunnontarpeeseeni oli työpaikan vaihto ja edellinen vuokraisäntä sanoi että säntillinen kaveri se on ollut. Myönnetään, että kävi harvinaisen hyvä tuuri.

        Töissäkäyvät ihmiset on eri asia on täysin normaalia että ne vaihtaa asuntoa ja jos asunto myydään tai muuten naapureiden häiriön tai vastaavan takia haluaa vaihtaa asuntoa.
        Tässä ois kyseessä sellanen henkilö joka on alkoholiongelman takia kykenemätön työhön!
        Pääsääntösesti myös porttikielto yhteiskunnan järjestämiin asuntoihin niinsanotusti asunnoton.


    • Kokki Visola

      Mikä ettei, ei se raha haise, joka tilille napsahtaa sossun ja Kelan voimin. Reuhukämppä kannattaa antaa alanhenkilöille vuokralle, tavisten kanssa saat juosta kuitenkin milloin mitäkin korjaamassa ja vuokrat tulee miten tulee, lopuksi kuitenkin remppaat koko kämpän, niin samalla ne menee pulsujenkin ja oikeastaan vähemmällä kin joskus. Vaan tapaus kohtainen juttu, jos huumehörhöä vähänkin, tai keittelee omia aineita, niin lipee sitten ja vuokraa jollekin toiselle.

      • ''''

        Hörhöt voi kopasta ekan vastaantulijan joka yleensä on se vuokraisäntä massiahan pitää jostain pakolla saada!


    • 34

      Kaupan kassa, postinkantaja, päätoiminen opiskelija, joku tällainen pienituloinen työssäkäyvä on hyvä vuokralainen. Tällaiset tajuavat, että kun vuokra-asuntoja on vaikea saada, on paras pitää paikat kunnossa ettei tule häätöä.

    • ...

      se kusee kaljapäissään lattioille ja siitä tulee iso lasku.

    • ei kaikki pahoja

      kannattaa asun omakotitalossa ja meidän alakerrassa alkoholisti vanha mies ja ei ongelmia vuokrat hoitaa kela (eläkkeellä) ja loput kulut sos . mielummin puli kun joitakin nuoria jotka jokayö meluaa ja kulkee ! suosittelen!! maksut varmat jokakuukausi

      • puli vari

        Juu meillä omakotitalosta rikko asuinaikanaan puli 14 ikkunaa ennen kuin saatiin häätö aina kun korjasi lasit paiskasi ne hajalle!


    • Auta hädässä olevaa.

      Hei.
      Ota ihmeessä asumaan.
      Mutta kyllä sinun kannattaa, asuntoa vähän rempata parempaan kuntoon. Sillä onhan se pultsarikin ihminen ja varmasti arvostaa sinua ja koettaa elää, kykyjensä mukaisesti.
      Ja vuokra saanti on varma asia.
      Ihminen hänkin on.

      • Takuull yllätyt

        Pistä parkettia lattiaan ja uutta kylppäri ja keittiökalustetta ja tapiseeraa ni johan yllätyt kun kuukauden pultsari on asunut et kämppää enää samaksi tunnista on se sennäkönen rytöläjä!
        Ne millä näitä veikkoja ei ole ollut asumassa ei tiedä totuutta!


      • Kokki Visola
        Takuull yllätyt kirjoitti:

        Pistä parkettia lattiaan ja uutta kylppäri ja keittiökalustetta ja tapiseeraa ni johan yllätyt kun kuukauden pultsari on asunut et kämppää enää samaksi tunnista on se sennäkönen rytöläjä!
        Ne millä näitä veikkoja ei ole ollut asumassa ei tiedä totuutta!

        Heheeeee, uutta parkettia ja kylppäriä pulsuille, älä hei viitsi. Pulsukämpät on erikseen, ne huudetaan pakkohuutista halvalla ja rempataan vaan PAKOLLINEN, et niissä voi ihminen asua. Sama pätee muiden laitureiden kanssa, ei mitään turhaa rempata. Katetta pitää tulla ja raha poikimaan!

        Parketit ja kunnon kaakelit ja tapetit on meilläkin vuokralla siistillä väellä, ei nuoria bilettäjiä, vaan siivooja, opettaja yms. varmat vuokrat myös heiltä vuosikaudet.


      • zxz.
        Kokki Visola kirjoitti:

        Heheeeee, uutta parkettia ja kylppäriä pulsuille, älä hei viitsi. Pulsukämpät on erikseen, ne huudetaan pakkohuutista halvalla ja rempataan vaan PAKOLLINEN, et niissä voi ihminen asua. Sama pätee muiden laitureiden kanssa, ei mitään turhaa rempata. Katetta pitää tulla ja raha poikimaan!

        Parketit ja kunnon kaakelit ja tapetit on meilläkin vuokralla siistillä väellä, ei nuoria bilettäjiä, vaan siivooja, opettaja yms. varmat vuokrat myös heiltä vuosikaudet.

        Ettei parketti vaan olis laminaattia ? Nykyajan hullutus, mikä on per******* tä.


      • T y
        zxz. kirjoitti:

        Ettei parketti vaan olis laminaattia ? Nykyajan hullutus, mikä on per******* tä.

        On meillä ainakin ihan oikeata tammiparkettia laminaatti on ihan naatti hetkessä,mutta oikean parketin voi hioa ja siistit vuokralaiset pitää kyl kämpän kondiksessa!


    • Hei

      Vuokraennakko takaa sen verran korjauksia suoritettavaksi sillä rahalla vuokrasopimuksen irtisanomisen jälkeen jos ei muuten rahaa tule asunnon fiksaamiseen jos tahallista rikkomista.

      Jos kohtelee huoneistoa huonosti siis normaalia kulumaa enemmän on se pätevä syy sanoa vuokrasopimus irti.
      Ensi annetaan mahdollisuus korjata käytös ja hyvittää vahingot häätövaroituksen yhteydessä.

      Laki vaatii pakollisena varoituksen ensin kaikessa mikä koskee järjestysasioita, asunnon käyttöä muuhun tarkoitukseen kuin on sovittu ja vuokranmaksuhäiriöissä on kirjallinen häätövaroitus pakollinen jos v-sopimus aiotaan sanoa irti.

      Tahallisesta rikkomisesta voi mennä järjestysasia on erityksen moitittavaksi rikoksen puolelle ettei häätövaroitus ole pakollinen.

      Kuitenkin voit sopia miten asunnossa tulee olla ja miten asuntoa tulee hoitaa ja miten Sinä sitä tarkastat.

      Vuokranmaksu ons en verran kallista lystiä 10-20 euroa vuokrat kuukaudessa että jos kun makselee haluaa asuakin hyvin. Kuitenkin häiriöhuoneistoja olemassa on.

      Tupakpointi ei ole niin vain kielletty huoneistossa, sellaisesta on hyvä sopia siitäkin.

      Isännöitsijän Käsikirja on alan käsityökalu ja oppikirja kaikille jotka toimivat kiinteistöalalla ja sisältää kaiken asumisen ohjeistuksen. Lainaa kirjastosta.

      yst. t. jari

      • !!!

        Ongelmaisten kanssa ei pääsääntöseti päde se mitä sopimuksiin on kirjotettu.
        Häädettävälle pitää antaa riittävästi aikaa hankkia uusi asunto ja toisaalta oikeuskäsittelykin vie aikaa että häätö voidaan panna käytäntöön.


      • !!! kirjoitti:

        Ongelmaisten kanssa ei pääsääntöseti päde se mitä sopimuksiin on kirjotettu.
        Häädettävälle pitää antaa riittävästi aikaa hankkia uusi asunto ja toisaalta oikeuskäsittelykin vie aikaa että häätö voidaan panna käytäntöön.

        Irtisanomisaika on puoli vuotta jos vuokrasuhde on jatkunut tarpeeksi kauan.
        Ensin aika on lyhyempi, ja määräaikaisia sopimuksia voi tehdä valvomismielessä.

        Isännöitsijän Käsikirja viisastuttaa kummasti.
        2008 painos on viimeinen. Maksaa 130 euroa ja kirjastossa löytyy.

        jari


      • !!!
        jarlau kirjoitti:

        Irtisanomisaika on puoli vuotta jos vuokrasuhde on jatkunut tarpeeksi kauan.
        Ensin aika on lyhyempi, ja määräaikaisia sopimuksia voi tehdä valvomismielessä.

        Isännöitsijän Käsikirja viisastuttaa kummasti.
        2008 painos on viimeinen. Maksaa 130 euroa ja kirjastossa löytyy.

        jari

        Häätötilanteeseen meidän yhtiössä ainakin pääsääntöseti joudutaan kun ihminen on laiminlyönyt useamman kuukauden vuokrat ja kehotusten jälkeen ei ole saatu maksua koska kela mm lakkauttaa asumistuen jos asukas laiminlyö kerranvuodessa tehtävän ilmoituksen samoin jos asiakas ei käy sosiaalitoimistossa!
        Ihmiselle annetaan tilaisuus ottaa yhteyttä ja hoitaa asiansa ennenkuin oikeudesta häätöä ruvetaan hankkimaan.


      • zxz.
        jarlau kirjoitti:

        Irtisanomisaika on puoli vuotta jos vuokrasuhde on jatkunut tarpeeksi kauan.
        Ensin aika on lyhyempi, ja määräaikaisia sopimuksia voi tehdä valvomismielessä.

        Isännöitsijän Käsikirja viisastuttaa kummasti.
        2008 painos on viimeinen. Maksaa 130 euroa ja kirjastossa löytyy.

        jari

        Jos vuokrasuhde on kestänyt alle vuoden, on irtisanomisaika 3kk. Vuoden tai yli kestänyt vuokrasuhde, niin irtisanomisaika on 6kk..

        Jos vuokralainen haluaa lähteä, on ilmoitettava 1 kk ennen, ja se tarkoittaa täyttä kuukautta.


      • !!!
        zxz. kirjoitti:

        Jos vuokrasuhde on kestänyt alle vuoden, on irtisanomisaika 3kk. Vuoden tai yli kestänyt vuokrasuhde, niin irtisanomisaika on 6kk..

        Jos vuokralainen haluaa lähteä, on ilmoitettava 1 kk ennen, ja se tarkoittaa täyttä kuukautta.

        Häädön kyseessä ollen noilla ajoilla ei ole merkitystä ne ajat tarkoittaa että jos on maksanut vuokransa!
        Pitkälti häädön nopeus riippuu oikeudesta eli kuinkanopeasti sieltä tulee kirjallinen häätöpäätös!


      • !!! kirjoitti:

        Häädön kyseessä ollen noilla ajoilla ei ole merkitystä ne ajat tarkoittaa että jos on maksanut vuokransa!
        Pitkälti häädön nopeus riippuu oikeudesta eli kuinkanopeasti sieltä tulee kirjallinen häätöpäätös!

        Irtisanomisaika riippuu ratkaisevasti vuokrasuhteen pituudesta.
        Oikeudessa pitää voittaa jos sinne asian vie.
        On olemassa laillisia keinoja purkaa vuokrasopimus ja laittomia.

        Olen kirjoittanut kotisivulleni ko asoista, katso sivun alkupäästä.
        Sivu on aika pitkä ja minun pitää sitä hiukan siistiä, olen siellä kirjoittanut hyvästä vuokra- ja isännöintitavasta, että myös kerrostalolähiöiden ongelmista hiukan huumorityyppiseenkiin sävyyn;

        http://jarinhotelli.blogspot.com/p/asumisasioista.html

        Siellä pitäisi olla kaikelainen olennainen vuokra-asioissa jos jaksat lukea.

        yst. jari


      • zxz. kirjoitti:

        Jos vuokrasuhde on kestänyt alle vuoden, on irtisanomisaika 3kk. Vuoden tai yli kestänyt vuokrasuhde, niin irtisanomisaika on 6kk..

        Jos vuokralainen haluaa lähteä, on ilmoitettava 1 kk ennen, ja se tarkoittaa täyttä kuukautta.

        Hei

        Niinpä olikin.

        Olen kirjoittanut kotisvulleni asumisesta;

        http://jarinhotelli.blogspot.com/p/asumisasioista.html

        t. jari


    • Jollei kämppä..

      ole kaksinen niin muutahan et siihen saa kuin pikkasen asiansa sähläneen. Jos puli on itsekseen niin voipi olla harmitonkin mutta annas jos sillä yksikin samanoloinen kaveri niin ei mitään tolkkua..

    • tenunen

      Eiks kännääjil ole aina kavereita kuka sitä ny yksin tenuttelee!

      • Kylmät kädet

        Minä.

        Kertaakaan ei ole kukaan käynyt asunnossani juopottelemassa, jota varjelen kuin rakasta.

        (Jos ei yhtä ainutta kertaa lasketa 3 vuoden ajalta.)


    • ^

      Ottaisin vuokralaiseksi, mutta tapaisin varmasti ensiksi kasvotusten ennen kuin tekisin päätökseni. Ei läheskään kaikki alkoholistit pahoja ihmisiä ole.

      • Kylmät kädet

        Mun kasvot on levenny juopottelun seurauksesta niin, ettet varmasti saa kokokuvaa, ainakaan lähietäisyydeltä.


    • pulutkin on ihmisii

      Vaadit, että asumistuki maksetaan suoraan vuokraisännälle, eli sulle ei pultsarin tilille.

    • Aika monta asuntoa

      Ns. pultsari tyytyy vähään ja elää siistimmin kuin moni muu. Toki heissäkin on häiriköitä, mutta pienemmässä suhteessa kuin muissa ja vuokra on lähes poikkeuksetta varma. Jos voisin valita, ottaisin asukkaikseni pelkkiä puliukkoja.

    • LSH

      Puliveivari saattaisi vaikka raitistua, jos se saa katon päänsä päälle, ota vain vuokralaiseksi. Tietenkin aluksi vain määräaikainen vuokrasopimus ensin 2-3kk, ja jos menee asiallisesti aina sitä voi jatkaa jos pulsu on tyytyväinen ja hoitaa asiansa.

      • Älä naurata

        Raitistuu viikonvitsi kuten narkkarilopettaa aineenkäytön.
        Näitä mitkä vannoo parantaneensa tapansa on kyllä ollu asumassa ja suoraan linnasta tai katkolta tulleet ja samapeli jatkuu ei näy mikään auttavan.
        Luulin yhtäkin että kun nuori kaunis vaimo ja pienilapsi että tapansa on parantanu,mutta sama peli vaan jatkuu ja kämppä kun sotimisenjälkeen ja ponupannu tuhisi nurkassa..


    • Hyvä vaihtohto:
      Ei kitise turhasta. Kannattaa ottaa hyvä palovakuutus. Parhaassa tapauksessa naapurit tarjoutuvat ostamaan asunnon hinnalla josta ei voi kieltäytyä.

      • Tenu nenu

        Vakuutusyhtiöiden tilastonmukaan vuokratulla asunnolla on 5 kertaa suurempi tulipaloriski kuin jos omistaja asuisi siinä itse,jos nimittäin joku on ihmetellyt että yhtiöt on haluttomia vakuuttamaan vuokrattua kiinteistöä tai että pyydetyt vakuutusmaksut on moninkertaisia siihen verrattuna että asunto on omassa käytössä!
        Alko ongelmaisilla riskikerroin on varmasti vielä paljon suurempi kuin tuo keskiarvoluku!


    • Erehdyin

      antamaan hyvän saunallisen kaksion pultsarille kun asunto oli pienessä taajamassa eikä siihen ollut tarjokkaita jonossa. Poikansahan sen hommasi ja puli oli pääasiassa hiljaa. Kunnan sosiaalitoimi ja Kela maksoivat suurimman osan vuokrasta suoraan tilille mutta puli jätti oman pienen osansa koko ajan maksamatta. Siitähän vasta riemu alkoi kun puolen vuoden irtisanomisajan jälkeen menin asuntoa tutkimaan. Puli ei ollutkaan häipynyt minnekään ja kieltäytyi lähtemästä kun ei ollut muka paikkaa minne mennä. Hääön hakeminen kesti kauan ja sen suoritti paikallinen ulosotto. Tilasivat kuljetusliikkeen ja arvatkaapas, kuka senkin operaation maksoi. Kämppä siivottomassa kunnossa, osa tavaroista jäänyt asuntoon ja kaiken huippuna makuuhuoneen lattialla housut joissa oli sisällä kuivat paskat. Ei silloin ollut primitiivireaktio kaukana. Jos joku puolustelee että ihmisiähän nekin ovat niin sanon että kaasuttaa pitäisi kaikki tuollaiset pulipaskat joista ei ikinä ole ollut kenellekään muuta kuin harmia.

      • näin onnnn

        Johonkin tällaiseen tapukaseen sitä voi törmätä jos puliukon vuokralaiseksi ottaa. Niin että kyllä siinä riskinsä on.
        Se on juuri niin että kaikki asuntoa koskevat laskut tulevat asunnon omistajan maksettavaksi jos ei vuokralaiselta mitään voi saada, eikä puliukolta mitään saa ulosotonkaan kautta.
        Siis tällainen näin käyttäytyvä puliukko kyllä ottaa päähän siksikin kun meillä voi täysin varaton ja tuloton yhtä hyvin hoitaakkin asiansa ja vuokransa kelan/sossun kautta eikä asuntoa tarvitse tahallaan hajottaa eikä laskea allensa kun wc- ja kylpyhuoneet ovat sitä varten.


    • JTY666

      Kaikki riippuu itse ihmisestä minkä ottaa vuokralaiseksi, turha syyttää yksittäisesti ja pääasiallisesti narkkareita ja puleja tai 91-93 syntyneitä tai minkään ikäisiä. Kaikki on vain kyse ihmisestä minkä ottaa ja sen persoonasta ja kaikesta mitä se ihminen sisältää.

    • !!!

      Pääsääntösesti nuorista ei oo moitittavaa ainakin meidän yhtiössä nykypäivänä asuvat nätisti ja hoitavat asiansa täsmällisesti,ovat toki töissä tai opiskelevat!

    • Kok on

      Alkoholisti polttaa sisällä ja nikotiini tarttuu seiniin. Jos sitten asuntoon muuttaa tupakoimaton, se ei voi asua kun päätä särkee. Kaikki seinät ja katto pitää maalata öljymaalilla, ettei nikotiini vapaudu asuntoon. Alkoholisti kun ei siivoa koskaan, niin rakenteisiin voi tulla syöpäläisiä. Hän kutsuu kaikki yömajan asukit yökylään, jolloin täit ym luteet leviää asunnon rakenteisiin ja naapurustoon. Alkoholisti voi sammua kesken suihkun ja tukkia poistoviemärin, jolloin koko asunto ja alapuolen asunto on yhtä ammetta :) Nimimerkki: Kokemiusta on.

    • juopon ystävä

      Toivottavasti jaksoit lukea tänne asti. Älä koskaan ota juoppoa! Et koskaan saa rahojasi takaisin ja asuntosi on tuhottu. Hajulla, tupakalla, pissalla. Älä ole niin hullu, että otat juoppoa. Katso aina vuokranmaksumahdollisuus! Asuntosi on aina tuhottu täysin ja vuokratakuut eivät sitä kata.

    • Kylmät kädet

      Meikän entinen ryyppykaveri on 34 vuotias ja saanut musiikin jumputtamisesta häädön jo vähintään 20 kertaa. Iästään huolimatta, sen äiti on edelleen holhooja tai mikä lie edunvalvoja.

      Se saa aina tosi tasokkaina saunallisia kaksioita, joista se muutaman kuukauden päästä potkitaan ulos viimeisten varoituksien saattelemana.

      Asunnot kuitenkin sen kuin vain paranee. Viimeisimmässä luukussa sillä oli vuokra lähemmäs 800 euroa.

      • Kylmät kädet

        VOI PÈRKELE Ehdin jo painaa Enteriä, kunnes tajusin, että sehän saattaa olla tämä kyseinen hakija. En missään nimessä halua tuttavilleni hallaa, varsinkaan vanhoille luokkakavereille.

        Etkai, ketjun aloittaja, vaan ole Oulun ympäristöstä vuokraamassa sitä luukkuasi?


    • Monta luukkua

      Siittä vaan mutta kämppä menee totaalisesti remonttiin ja siinä voi tulla ylimääräinen tyhjä kuukausi väliin. Naapurit tietenkin valittaa ja yrittää häätää tenukeppiä ulos mutta ei se haittaa jos naapuri on töissä sossussa ja siten tietenkin kaikkien ystävä. Itse vuokrasin linnakundille joka joutu lusiin kun joku käveli sen puukkoon grillillä. Sossu maksaa vuokran ja tantta ite sai hienon naapurin. Heti alko rasistinen valitus ja mesoaminen mutta aion tehdä tuon tantan käyttäytymisestä ilmoituksen sen työpaikalle jos törkeydet vielä jatkuu. Kauheaa tuollainen rasismi.

    • Naapurit on!

      Jotkut naapurit on kyl aika syvältä jos puli ampuu pihalta vaik muutaman räkätin ollaan heti tilaamas virkavaltaa paikalle ja piiritetään sit koko hökkeli!

    • puuta heinää

      Pultsarit asustelevat metsissä, rappukäytävissä ja yömajoissa, että sikäli puhut väärästä ihmisryhmästä. Avauksesi on kaikin puolin lapsekkaan typerä ja siitä paistaa läpi, ettet omista omaa asuntoa, eikä sinulla ole vuokralle annettavaksikaan mitään.

    • Rauhasa olen maannu

      Ota semmonen pimu, joka maksaa "luonnossa". Sen jäläkhen ei eturauhanen vaivaa.

    • G.A

      Minkä takia on sellainen yleinen käsitys, että työttömät ei maksaisi vuokriaan?
      pummithan sen varmana maksaa, kun osa sossu/kela rahoista on pakko käyttää vuokraan tai lisää ei tule.

      Minkä nyt sitten kukakin määrittelee pultsariks myöskin, mun mielestä pultsari = sellanen joka ei vaihda koskaan vaatteitaan, notkuu puistonpenkillä muiden pultsareiden kanssa juomassa raakaa viinaa.

    • maalaistollo.....

      Kysymys.

      Minkä takia jonkun OMISTUSASUNTO on "rönttöisessä" kunnossa?

      Mistä päin Suomea kyseinen kämppä löytyy?

      Oletko ajatellut, että pienellä pintaremontilla saisit siitä hyvän kämpän esimerkiksi opiskelijalle mikäli paikkakunnalla on koulu?

      Jos kämppä olisi siisti voisit vuokrata sen vanhemmalle mustalaispariskunnalle. Mustalaiset pitävät asuntonsa erittäin siistissä kunnossa. He eivä ole tämän suhteen perussuomalaisia

    • Toden totta!

      olen nyt vuosia seurannut alkoholistien elämää ja heidän niin sanottua asumis muotoa naantalissa ensinnäkin voin kertoa että on olemassa myös hiljaisia "juoppoja"normaalin asunnon saanti ei kyllä ole vaan mahdollista esim. 9neliön niin sanostusta koiran kopista sosiaali maksaa huokeat 27e/neliö veikkaan suomen kalliimpia niin sanottuja luxsus koppeja. Ei keittiötä muusta puhumattakaan,kirkolta kyllä saa eun ruokapaketin aika fakiiri saa olla että sitä pystyy hyödyntämään ilman keittomahdollisuuksia!! ja mitä tulee ulkopuoliseen meluun koko vkon lopun jyskyttää ravintola toiminta koppejen alapuolella. Viereiset asukkaat omakotitaloissaan on kyllä melu haitasta valituksen tehneet. kyllä tässä olisi niin ihmisoikeus asiamiehelle tehtävää kuin myös terveystarkastajalle!! kun tietäisi mistä päästä vaan aloittaisi tämän prosessin viemisen eteen päin. En ole mikään juoppojen paapoja mutta en kyllä itsekään moista elämää kestäisi selvin päin!! Rauhallista joulua vaan kaikille.

    • jk

      ei voi olla haitaaa

    • Maamuskamummu

      Monesti yhteiskunta maksaa pultsarin vuokran ja sijoitusasuntojen omistajat tuntuvat välillä olevan täysin piittaamattomia siitä, keitä heidän asunnoissaan majailee. Heille on pääasia, että vuokra maksetaan säännöllisesti. Naapuriasunnon omistaa muualla asuva henkilö, joka ei ole koskaan käynyt täällä.
      Naapurissa asui pultsarimies. Hiljainen, ei paljon näkynyt, mutta haisi sitäkin enemmän. Hän teki tarpeensa mihin milloinkin, ympäri asuntoa. Sossu lähetti siivoojan joka toinen kuukausi ja silloin oli porraskäytävässä muutaman päivän vähän raikkaampaa. Lopulta mies siirrettiin johonkin laitokseen.
      Hänen jälkeensä naapuriin muutti pultsarinainen. Hän ei jaksa itse kanniskella kaljojaan, mutta onneksi aina löytyy joku, joka jaksaa. Syksyllä öiden viiletessä kaljankantajia riittää ja juomaa vastaan saa yösijan. Vuorokausirytmi näillä on mitä sattuu, meteliä riittää. Asunnosta on tullut ympärivuorokautinen juottola ja ihmismetelin lisäksi monesti aamuyön tunteina laahataan kalusteita uuteen järjestykseen tai nikkaroidaan jotakin. Tupakkaa palaa ja savu tuuletetaan porraskäytävään. Valitukset auttavat hetkeksi, mutta viikon parin päästä kaikki on ennallaan. Savu tunkee muihin asuntoihin sisään postiluukusta ja elementtisaumoista. Muutamat tuttavat luulivat, että olen alkanut polttaa. Meteliin auttavat korvatulpat, mutta portaamme kahdelle astmaatikolle tilanne on hyvin hankala.
      Odottelen, että elämäntapa hoitaisi nykyisen asukkaan pois, laitokseen tai jonnekin. Hänen jälkeensä asunnon omistaja on luvannut tehdä remontin ja ottaa toisenaliset vuokralaiset. Ennen pultsareita asunnossa oli lapsiperhe. Näistä kolmesta he ovat aiheuttaneet vähiten meteliä tai muuta harmia.
      Autottomana asuisi mieluusti jossakin, jossa palvelut ovat lähellä. Olen harkinnut uuden asunnonkin ostoa, mutta kun mahdollisuudet ovat kerrostalossa, niin missä tahansa muualla voi olla sama tilanne. Tässä talossa sentään isännöitsijä auttaa näiden ongelma-asukkaidenkin kanssa.

    • mietimieti

      Muistuttaisin että alkoholisti voi myös sammua erinäisiin huonoihin tilanteisiin. Kaverin naapuri poltti itsensä ja kämppänsä nukahdettuaan sänkyyn tupakan kanssa. Serkun naapuri taas nukahti ammeeseen, ei hukkunut kun on niin pitkä mies mutta vesi valui alakertaan ja tuli iso lasku kun piti remontoida kaksi kämppää. Vakuutuksesta ei tietoakaan. Eli ainakin se hyvä vakuutus pakolliseksi!

    • tom-willburth

      Vitttu, että olette tyhmiä!

    • olollolrt
    • rimpparöö

      Kysyin oraakkelilta:

      “Pultsari vuokralaiseksi?”

      Näistä asioista yleensä puhutaan vanhempien kanssa.

    • rimpparöö

      Kysyin oraakkelilta:

      “Pultsari vuokralaiseksi?”

      Näistä asioista yleensä puhutaan vanhempien kanssa.

    • Anonyymi

      Laita hyvä vakuutus asuntoosi jos sattuu polttamaan sen. Sillä varmaan pultsari vuokralainen/sen ei tarvi ottaa vakuutusta kuin omalle irtaimistolle. Ja aina kannattaa laittaa ulosottoon vuokra/siivous/remontti saatavat vaikket tuu koskaan näe saataviasi. Näin osaa seuraava vuokran antaja olla ottamatta huonoa vuokralaista, kunhan tajuaa katsoa luottotiedot.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe