Haudutuspatakysymys

kova kysyselemään

Minkämerkkisiä "pitopatoja" teillä on? Onko niistä mihinkään venekäytössä, onnistuuko esim. laittaa tarvikkeet pataan ja antaa kypsyä siirtymisen aikana. Pysyykö kansi kiinni kun vene kallistelee?
Onko sähkön kulutus kova, vai onko käytössä patoja jotka vain hauduttavat esilämmitetyn ruoan?

5

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruokaa pataan

Merkillä ei väliä. Muoto tärkeämpää. Jotkut padat laajenevat yläspäin, liedellä käytettäessä vievät tilaa.

Onnistuu matkan aikana hauduttaminen ja muu ruuanlaitto. Jos on lyhyt matka voi tosiaa lähtiessään laittaa ruoat muhimaan. Meillä kuitenkin tapana vasta matkalla aloitta ruoan valmistus. Useinmiten niin, että ruoat uunivuokaan ja uuniin. Valmista kunn ollaan satamassa. Sähköä ei kulu ollenkaan.

• Yksi vaihtoehto.

Minulla on aikoinaan ostamani Grandma-haudutusastia, jonka siirrän nyt veneilykäyttöön. Tämä haudutusastia hauduttaa esilämmitetyn ruuan ilman sähköä.

Pitäisi pysyä kiinni kallistelussa ja kaksinkertainen varmistus tulee sisällä olevasta kannellisesta kattilasta ja sitten vielä haudutusastiasta.

Kokemukset ovat hyvät kyseisestä astiasta. Olen tehnyt sillä mm. puuroja ja keittoja.

• Uu-96

Aromipesä on kingi!

• kapu14
        Uu-96 kirjoitti:

Aromipesä on kingi!

Tuosta padasta voidaan olla ihan yhtämonta mieltä kun on miestäkin.(ruanlaittajaa). Itse lähden siitä ,että mitä minä sillä padalla haudutan tai yleensäkin teen. Itselläni on Pitokokki niminen pata ja toimii verkkovirralla. Tuo vaatii tietysti veneeltä vaihtoehtoisesti kahta ominaisuutta. Toinen vaihtoehdoista on generaattori ja toinen invertteri. Laite toimii 230v ja tarvitsee tehoa 300W. Ne veneet missä ei ole generaattoria, niin invertterillä veneen akusta saadaan tuo 300W helposti. Sähkön laadulla ei ole suurta merkitystä , sillä kuorma on pekkää resistiivistä(vastus) kuormaa Katsokaa netistä , millainen laite on kyseessä , mutta sillä nyt valmistaa oikeestaan aika monenlaista ruokaa.
        Oma kokemukseni laitteesta on hyvä.
        Jos tarvitaan lisätietoa, niin seurailen postia:)
        Joulumieltä kaikille veneilijöille!

• juu 99822
        kapu14 kirjoitti:

Tuosta padasta voidaan olla ihan yhtämonta mieltä kun on miestäkin.(ruanlaittajaa). Itse lähden siitä ,että mitä minä sillä padalla haudutan tai yleensäkin teen. Itselläni on Pitokokki niminen pata ja toimii verkkovirralla. Tuo vaatii tietysti veneeltä vaihtoehtoisesti kahta ominaisuutta. Toinen vaihtoehdoista on generaattori ja toinen invertteri. Laite toimii 230v ja tarvitsee tehoa 300W. Ne veneet missä ei ole generaattoria, niin invertterillä veneen akusta saadaan tuo 300W helposti. Sähkön laadulla ei ole suurta merkitystä , sillä kuorma on pekkää resistiivistä(vastus) kuormaa Katsokaa netistä , millainen laite on kyseessä , mutta sillä nyt valmistaa oikeestaan aika monenlaista ruokaa.
        Oma kokemukseni laitteesta on hyvä.
        Jos tarvitaan lisätietoa, niin seurailen postia:)
        Joulumieltä kaikille veneilijöille!

Paljonkohan tuota 300W:ttia tarvitaan, riittääkö 1h? Vai lämmittääkö pata vain välillä. Ihmettelen tuota sähkön tarvetta kokonaisuudessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe