Mikä on mielestänne paras moottoreiden valmistaja? HONDA
Paras moottoreiden valmistaja?
34
6170
Vastaukset
- ehei
Esim. Wärtsilä-Sulzer on kova:
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/- Kivityömies J.
jo liki moottorin kokoinen :o)
Erikoista tuon kaksitahtidieselin rakenteessa on se, että männänvarret on laakeroitu kiertokankiin erillisessä ristikappaleessa. Lisäksi pakoventtiili toimii hydraulisesti.
Iskunpituus liki 2,5 metriä, iskutilavuus 1.820 litraa/sylinteri, joten 14-sylinterisessä moottorissa iskutilavuus on yhteensä liki 25 kuutiometriä...
Yli 50 % terminen hyötysuhdekin hakee vertaistaan.
- Mako
Bensapuolella Alfa-Romeo (jätän nyt varsinaiset urheiluautot pois) ja Dieseleistä BMW.
- tepa
Alfa ei enää vakuuta, 147 1.6 koneen hihnaongelmat tulee mieleen.
- ehdottomasti
kysy vaikka räikköseltä
- Mako
tepa kirjoitti:
Alfa ei enää vakuuta, 147 1.6 koneen hihnaongelmat tulee mieleen.
Tässä kysyttiinkin mielipidettä, ei kestävyyttä, mun vastaus on edelleen sama. Todella hyviä moottoreita, esim. 2.5 V6.
- P.P.
Uteliaisuudesta täytyy kysyä, että ovatko BMW:n dieselit oikeasti hyviä? Itselläni ei vielä ole tullut tilaisuutta niihin tutustua. Melkoisia vääntölukemia ainakin näyttävät niille lupaavan. Miten on ajettavuus ja kestävyys?
- Mako
P.P. kirjoitti:
Uteliaisuudesta täytyy kysyä, että ovatko BMW:n dieselit oikeasti hyviä? Itselläni ei vielä ole tullut tilaisuutta niihin tutustua. Melkoisia vääntölukemia ainakin näyttävät niille lupaavan. Miten on ajettavuus ja kestävyys?
Heti alkuun, itselläni ei ole bemua vaan VW diesel. Mutta sen mitä olen dieseleitä ajellut (VW, Volvo, Toyota, MB, BMW...) On bemarin 3.0 d ajamistani paras, 2.0 on jäänyt kokeilematta, siitä en tiedä.
530D:llä on tullut ajettua enemmänkin ja kyllähän se auto vakuuttaa, yli 200 tkm. mittarissa, ilmamassamittari vaihdettu, muuten toiminut. Vääntöä on muutenkin kuin paperilla ja EGR tukittuna kone alkaa nostaa ahtoja selkeästi 1200 rpm:n kohdalla. n. 2500 kierroksen kohdalla tapahtuu jotain, ja meno kovenee (ilmeisesti muuttaa siinä kohdassa imusarjan pituutta). Vetoalue yleensäkin laaja ja kone on sen verta iso (ja tietty 6 syl.) että huvikseen kokeiltuna, lähtee kiihtymään 4. vaihteella n. 500:n kierroksen tuntumasta.
Tämä laite on E39 mallissa, manuaali, jonka ajettavuudessa ei oo moitittavaa. Vertailukohtana 220 CDI mersu, joka oli pieni pettymys alustansa ja koriäänien suhteen ja eipä siinä paljoa voima puhu. Mutta, moni tykkää MB:n pehmeydestä, itse pidän bemun napakammasta menosta (ei siinäkään vielä kaivonkannet häiritse).
Kaikenkaikkiaan, paras auto matka-ajoon mitä olen ajanut. Pelkkään kaupunkipyöritykseen aika iso. - Moottorimies
BMW vielä siitäkin syystä, että se oli kotimainen.
Porin moottoritehdashan valmisti noita ihmemoottoreita suuria määriä viime vuosisadalla, ja monta löytyy vieläkin käyntikuntoisina. BMW-t eivät muuten ole dieseleitä vaan kaksipolttoainemoottoreita: käynnistys bensiinillä ja varsinainen käyttö moottorin lämmettyä petroolilla.
Kuva kotimaisesta BMW-moottorista
http://www.koiramaentalo.fi/maatalouskoneet.htm - Niki
tepa kirjoitti:
Alfa ei enää vakuuta, 147 1.6 koneen hihnaongelmat tulee mieleen.
sitä taas tullut liikaa luettua tekniikan maailmaa? Eikös niillä mennyt hihna vähän ennen vaihtoväliä... Kovaa yleistystä, mutta omakin mielipide on oikeastaan se, että kunnon Alfa Romeo-moottorit lähtee vasta 2-litraisesta ylöspäin...
- Natsi
Opel 2.0i,8vent.
- Masa
Briggs&Stratton-ruohonleikkurin moottori on ylivoimainen. Kahteen vuosikymmeneen ei tarvitse kuin lisätä bensaa ja aina lähtee eka nykäsystä käyntiin.
- BORA
voiteluöljyä???
- 330i
yksi parhaista moottorin valmistajista hondan kanssa, mutta en pidä hondan koneista jotka ovat alaväännöttömiä hirmuisia kierroskoneita, bmw:een suora 6kone on jo legendaarinen tavaramerkki läpi vuosikymmenten- maailman tasaisin käynti, teho-vääntö,kestävyys, monet ovat jo unohtaneet suoran kuutosen mutta bmw ei sitä unohda minnekkään toivottavasti.
- Sultsina
Maailman tasaisin käynti? Missä niin sanotaan? Eiköhän se ole normaalia luokkaa muiden kuutosten kanssa eikä ääneltäänkään mitenkään erikoinen. Teho,vääntö? Tuskin. Kestävyydeltään keskinkertainen eikä kestä viritystä siinä määrin kuin esim. Nissanin suora kuutonen. BMW:n kuutonenhan pitäisi rakentaa lohkoa myöten kokonaan muista kuin BMW:n valmistamista osista jos sillä mielisi pärjätä tuolle esim. Skylinessä esiintyvälle Nissanin kuutoselle:D
- Veturimiehen poika
Mielestäni Honda ON paras moottorivalmistaja, ainakin mitä pienkoneisiin tulee: vesipumput, aggregaatit, ruohonleikkurit, perämootttorit, raivaussahat...
Hondan OHC-moottori pesee mennen tullen ja palatessa useimmat muut tunnetuimmat moottorimerkit: esimerkiksi Briggs & Strattonin tekniikka on puoli vuosisataa vanhaa, olkoonkin että B&S:n tuotevalikoimaan kuuluu jo nykyisin transistorisytytys ja OHV-moottorit (ne ovat kuitenkin puikkokoneita!).
Hondalla on tosi laaja ja monipuolinen kokemus nelitahtimoottoreiden valmistamisesta, joten sitä voi hyvällä syyllä pitää parhaana moottorivalmistajana. - fani
kyllähän se 30v vanha fordin BDA-moottori on kaikkien aikojen moottori.ahtamaton 1800 kuutioinen 16 venttiilinen kone.tehot 270-300hv.kone kiersi 9000/min.vääntöä 320nm. jospa vielä nykypäivänä osaisivat tehdä samallaisia moottoreita.
- Olle
Jospa vielä nykypäivänä osattais vähän katsoa mitä kirjoitellaan.
Tuollaista bensalla käyvää mäntämoottoria ei ole vielä tähän päivään mennessä osattu tehdä. - fani
Olle kirjoitti:
Jospa vielä nykypäivänä osattais vähän katsoa mitä kirjoitellaan.
Tuollaista bensalla käyvää mäntämoottoria ei ole vielä tähän päivään mennessä osattu tehdä.sinä taidat olla vähän nuorempaa sukupolvea kuin minä,kun et tiedä mikä BDA-moottori on.esim. Ari Vatanen voitti sen kehitys versiolla maailman mestaruuden.Hannu Mikkola voitti lukemattomia MM ralleja kyseisellä moottorilla,katseleppa vanhoja moottoriurheilulehtiä tai etsi netistä juttuja kyseisestä moottorista,opit tästä maailmasta ehkä jotain muuta kuin R-TYPE unelmia.
- Olle
fani kirjoitti:
sinä taidat olla vähän nuorempaa sukupolvea kuin minä,kun et tiedä mikä BDA-moottori on.esim. Ari Vatanen voitti sen kehitys versiolla maailman mestaruuden.Hannu Mikkola voitti lukemattomia MM ralleja kyseisellä moottorilla,katseleppa vanhoja moottoriurheilulehtiä tai etsi netistä juttuja kyseisestä moottorista,opit tästä maailmasta ehkä jotain muuta kuin R-TYPE unelmia.
Kyllä moottori on tuttu, ja suorituksia on tullut seurattua jopa paikan päältä.
Pointtihan oli se, että aivan kaikkea roskaa ei silti tarvitse syöttää, vai oletko todella sitä mieltä, että antamasi suoritusarvot ovat realistisia. - fani
Olle kirjoitti:
Kyllä moottori on tuttu, ja suorituksia on tullut seurattua jopa paikan päältä.
Pointtihan oli se, että aivan kaikkea roskaa ei silti tarvitse syöttää, vai oletko todella sitä mieltä, että antamasi suoritusarvot ovat realistisia.minä en viitsi tähän kirjoittaa kaikkia tuhansia sivuja kyseisen moottorin suoritus arvoista,mutta näpyttele Sinä vaikka jostain hakemistosta,kirjoita vaikka ford bda,realistisuus valkenee sulle.
- Olle
fani kirjoitti:
minä en viitsi tähän kirjoittaa kaikkia tuhansia sivuja kyseisen moottorin suoritus arvoista,mutta näpyttele Sinä vaikka jostain hakemistosta,kirjoita vaikka ford bda,realistisuus valkenee sulle.
En ole vähääkään vähätellyt ko.moottorin saavutuksia,vaan kyse on edelleenkin täysin mielikuvituksellisesta tiedosta.
Koska asia ei tunnu muuten sulle selviävän, niin valaistaan vähän.
Tämän BDA moottorin esikuvana oli Cosworthin 3L V8 DFV moottori, joka kehitettiin F1 kilpamoottoriksi, ja mm. kannet olivat hyvin samanlaiset.
Tuosta F1 moottorista saatiin alkuun 405 hv / 9000 r/min, joka on n.135 hv/l ,ja vasta 80 -luvulla koneesta saatiin yli 530 hv, jolloin sitä kierrätettiin yli 12000 r/min.
Jos otetaan tuo 300 hv teho 1800 ccm moottorista, se antaa litratehoksi yli 160 hv/l, joka on mahdottomuus nykyäänkin, tavallisella pumppubensalla käyvälle koneelle jola kiertää "vain" 9000 r/min.
Toisekseen edes 250hv tehoa ei BDA moottorista saatu ennenkuin se suurennettiin 2 litraiseksi, ja vakiona 2-litraisenkin teho oli n 170 hv, joka nykymittapuun mukaan on aika vaatimaton lukema.
Ja sitten varsinainen helmi, 1800 ccm vapaastihengittävän moottorin vääntömomentti olisi 320 Nm,se on muuten niin huima lukema, että harva 3L moottori pystyy samaan, ja jos tuo lukema pitää paikkansa, niin haluaisin todella tietää, kuinka se on saatu aikaan.
Niin että mitäs jos naputtelet ne linkit itse ja yrität edes ymmärtää mitä siellä sanotaan.
- BORA
B18A
- Fireblade
Moi
Kohtuullinen puurtaja kone toi B18. Kestävä ja yksinkertainen. En kyllä pidä Volvoa mitenkään ihmeellisenä moottorinvalmistajana noin yleensä.
Ehkäpä toi pikkulohko Chevy vois olla samassa sarjassa jopa parempi...
- Joku
Toyota tekee kestäviä, taloudellisia ja käyttöominaisuuksiltaan hyviä moottoreita. VVT-i, suorasuihkutus, hybridit avainsanoja mainitakseni. Engine of the year taisi viimeksi mennä juuri Toyotan HSD Hybrid Synergy Drive järjestelmälle.
- leluota
Tosiaankin toyotan moottorit ei ole kuin vuoden moottoreita joskus jopa kahden!
- Masinisti
leluota kirjoitti:
Tosiaankin toyotan moottorit ei ole kuin vuoden moottoreita joskus jopa kahden!
Ethän liiottele?
- Niki
Toyota kovasti ainakin mainostaa, että keksi Suorasuihkutusbensiinimoottorin, jota se tässä tapauksessa kutsuu VVT-i:ksi, eli "Variable Valve Timing" ja se pakollinen i-perässä, eli injection.
Toyota ei kuitenkaan kehittänyt suorasuihkutusmoottoria- eikä tuonut sitä ensimmäisenä markkinoille. Hybrideistä voi mielestäni jo hieman kunniaa Toyotalle antaakin...
- Merlin
Paras moottori merkki on Rolls-Royce. Perusteluksi sopinee se, että ko. merkkiset moottorit ovat kelvanneet moottoroitujen lentokoneiden voimanlähteeksi niiden historian alusta saakka.
Onhan lentokoneisiin istutettu myös saksalaista WW:n moottoria sekä japanilaista Subarua. Luotettavia merkkejä siis nekin. Hondan, Toyotan ja BMW:kään leko moottoreista en ole kuullut. Ilmassa tarvitaan luotettavat moottorit! - motorman
mun ja "parin" kaverini tekemät wärtsilä 46 moottorit(turussa valmistetut)
- Niki
Bensiinimoottoreissa (henkilöautoissa) on Alfa Romeo (etenkin 1.8 Twin Spark, 2.0 Twin Spark, 2.0 JTS, 2.5 V6 ja 3.2 V6,1.6:n pikkukoneella ei tee mitään)
ja Dieselpuolella mielestäni parhaat ovat VAG-konsernin moottoreita. - Henkka
Tietenkin! Siitä riittää perillisillekkin tapeltavaa. Suomen maanteitten ykkös moottori. http://www.cattruckengines.com/OHE/ACERT/frameset_c15.htm Suomesta se löytyy sisusta c-18 ja 630hv. Siinä scaniat ja volvot vapisee. HA!
- wärtsilä
wärtsilä
- Anonyymi
Honda i-vtec
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk893707Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921959Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871783- 1441642
- 1621483
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981453Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671402Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001324- 861287