Motonet öljynsuodatin

osssss

Kenenkähän valmistama ja onko turvallinen käyttää?
TM vertailussa oli suuria eroja.

68

8350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evandaattori

      Ovat pääosin kaukoidässä valmistettuja. Joitakin löytyy Motonetista jopa alkuperäisvalmisteita. Esim. Opeliin merkkilogolla varustettuja. Tuollainen Opelin suodatin passaa muuten joihinkin muihinkin GM autoihin kuten Daewoohon ja Korean Chevroletiin, joissa joissakin on sama kone kuin Opelissa.

      Olen käyttänyt noita Motonetin kaukoidän suodattimia ilman ongelmia joissakin vanhemmissa kakkosautoissamme, esim tytön v.-99 mallin Suzukissa viimeiset 40tkm, eli koko ajan kun auto meillä on ollut.

    • ja kovat renkaat

      öljynsuodatin on niin halpa osa jossa ei kannata säästelä.

      • Kerro sitten

        Missä kulkee se raja että kannattaa alkaa säästelemään?


      • mieti ihan ite
        Kerro sitten kirjoitti:

        Missä kulkee se raja että kannattaa alkaa säästelemään?

        No ei ainakaan muutamaa euroa tai edes muutamaa kymppiä kannata autoilussa säästää. Autoilun kulut ovat sitä luokkaa vuodessa, ettei siinä muutamat kympit tunnu missään.
        Oli muuten tyhmä kysymys.


      • Niin näyttää
        mieti ihan ite kirjoitti:

        No ei ainakaan muutamaa euroa tai edes muutamaa kymppiä kannata autoilussa säästää. Autoilun kulut ovat sitä luokkaa vuodessa, ettei siinä muutamat kympit tunnu missään.
        Oli muuten tyhmä kysymys.

        Mutta vastaus oli kysymystäkin tyhmempi.

        Osaatko laskea mitä luokkaa kymppi päivässä on vuodessa?


      • paha paha
        Niin näyttää kirjoitti:

        Mutta vastaus oli kysymystäkin tyhmempi.

        Osaatko laskea mitä luokkaa kymppi päivässä on vuodessa?

        joka päiväkö joutuu laittamaan kympin ylimääräistä??


    • 463673773

      Jos käyt kattomassa motonetin suodatinhyllystä niin huomaat että siellä on kymmenien eri valmistajien öljynsuodattimia. Riippuu ihan moottorista minkä merkkisiä suodattimia motonetissä on tarjolla, joskus voi valita kahden eri merkin väliltä.

      Tilasin sieltä kerran mazdaan suodattimen mutta lähettivät "opel" suodattimen, jätin kyllä sen käyttämättä vaikka oliskin kierteiltään sopinut, niissä suodattimssa kun on muitakin tärkeitä ominaisuuksia kuin oikenkokoiset kierteet. Voi esim. vaikuttaa öljynpaineeseen jos on vääränlainen suodatin.

      M-filteriä olen käyttänyt vuosia, heiltä ainakin löyttyy omaan moottoriini tarkoitettu suodatin, eikä ongelmia ole ollut.

      • Pihtari kansaa

        Hiljattain testattiin (TM) muutamat suodattimet ja Mann Filter oli paras ja Toyotan oma kakkosana. Itse luotan oman automerkin alkuperäiseen suodattimeen.
        Olen kuullut parilta autonj asentajalta, että tarvike suodattimissa kuten M-filter ja Teho on paljon laatueroja ja heittoja, tiedä häntä, mutta itse en ainakaan halua riskeerata parin kolmen euron takia moottorin voitelun toimivuutta.


      • Evandaattori
        Pihtari kansaa kirjoitti:

        Hiljattain testattiin (TM) muutamat suodattimet ja Mann Filter oli paras ja Toyotan oma kakkosana. Itse luotan oman automerkin alkuperäiseen suodattimeen.
        Olen kuullut parilta autonj asentajalta, että tarvike suodattimissa kuten M-filter ja Teho on paljon laatueroja ja heittoja, tiedä häntä, mutta itse en ainakaan halua riskeerata parin kolmen euron takia moottorin voitelun toimivuutta.

        Enhän minä noita Motonetin suodattimia säästömielessä osta. Sattuu vain kauppa olemaan tuossa muutaman kilometrin päässä. Samalla kun ostan öljyn, niin ostan myös suodattimen. Mistähän noita Mann testivoittajia edes saa? Saattavat nekin olla kaukoidässä valmistettuja. Ei niitä eri tavaroiden valmistuspaikkoja enää kukaan pysty kontrolloimaan. Ja eikös kysymys ollut nimenomaan Motonetin suodattimien käyttökokemuksista? Siihen annoin asiallisen vastauksen, koska olen käyttänyt niitä. Siis ei niillä kone hajoa, ja kun pitää riittävän lyhyet öljynvaihtovälit, niin eivät ehdi tukkoonkaan mennä.


      • Jepsjoo
        Pihtari kansaa kirjoitti:

        Hiljattain testattiin (TM) muutamat suodattimet ja Mann Filter oli paras ja Toyotan oma kakkosana. Itse luotan oman automerkin alkuperäiseen suodattimeen.
        Olen kuullut parilta autonj asentajalta, että tarvike suodattimissa kuten M-filter ja Teho on paljon laatueroja ja heittoja, tiedä häntä, mutta itse en ainakaan halua riskeerata parin kolmen euron takia moottorin voitelun toimivuutta.

        Niinpä niin. Autotehtaat yleensä kilpailuttavat eri alihankkijoilla ostamansa tavarat kuten suodattimet. Niinpä se sinun Toyota laatusuodatin voi olla samaa kaukoidän kamaa kuin Motonetin, tai sitten vaikkapa Haapavedellä valmistettu M-filter.


      • uskomatonta uskoa
        Jepsjoo kirjoitti:

        Niinpä niin. Autotehtaat yleensä kilpailuttavat eri alihankkijoilla ostamansa tavarat kuten suodattimet. Niinpä se sinun Toyota laatusuodatin voi olla samaa kaukoidän kamaa kuin Motonetin, tai sitten vaikkapa Haapavedellä valmistettu M-filter.

        Autotehtailla on tietyt laatuvaatimukset ja tuskin ne sentään ihan paskaa ostaa ja antaa merkkistatusta, hei herää nyt!!!!!!!
        Kuinka tavallinen dallaaja tietää kuinka hyvin Motonetin suodatin toimii ja miltä tuotantolinjalta se on maailmaan putkahtanut. Eiköhän nekin mene sarjaan Biltema, eli toiset sutta ja toiset kohtuullisia, näihän se halpatavaralla toimii.
        Vai luuleeko joku tosissaan, että halpa tarvike suodatin on se paras mitä voi saada.


      • Onko paras?
        uskomatonta uskoa kirjoitti:

        Autotehtailla on tietyt laatuvaatimukset ja tuskin ne sentään ihan paskaa ostaa ja antaa merkkistatusta, hei herää nyt!!!!!!!
        Kuinka tavallinen dallaaja tietää kuinka hyvin Motonetin suodatin toimii ja miltä tuotantolinjalta se on maailmaan putkahtanut. Eiköhän nekin mene sarjaan Biltema, eli toiset sutta ja toiset kohtuullisia, näihän se halpatavaralla toimii.
        Vai luuleeko joku tosissaan, että halpa tarvike suodatin on se paras mitä voi saada.

        Mistä sitten tietää että se aito ja alkuperäinen merkkiliikkeestä ostettu öljynsuodatin on paras? Vastaus on, ei mistään.

        Nykypäivänä mistä tahansa varaosaliikkeestä (jopa Motonetista ja Biltemasta) automerkin mukaan ostettu suodatin on mitä suuremmalla todennäköisyydellä aivan samalta valmistuslinjalta kuin merkkiliikkeessä myytävä. Vai meinatteeko tosissaan että autotehtaat tekee öljynsuodattimet itse. Kilpailu markkinoilla on sen verran kovaa että kaikki osat hankitaan alihankkijoilta. Merkkiliikkeestä ostettu öljynsuodatin maksaa hiukka enemmän koska siihen on lyöty katetta enemmän. Itse tavara on kuitenkin aivan sama mitä varaosaliikkeestä ostettu. Alkää hyvät ihmiset tuijottako aina sitä paperia johon paketti on kääritty ... edes näin jouluna.


      • osssss
        Onko paras? kirjoitti:

        Mistä sitten tietää että se aito ja alkuperäinen merkkiliikkeestä ostettu öljynsuodatin on paras? Vastaus on, ei mistään.

        Nykypäivänä mistä tahansa varaosaliikkeestä (jopa Motonetista ja Biltemasta) automerkin mukaan ostettu suodatin on mitä suuremmalla todennäköisyydellä aivan samalta valmistuslinjalta kuin merkkiliikkeessä myytävä. Vai meinatteeko tosissaan että autotehtaat tekee öljynsuodattimet itse. Kilpailu markkinoilla on sen verran kovaa että kaikki osat hankitaan alihankkijoilta. Merkkiliikkeestä ostettu öljynsuodatin maksaa hiukka enemmän koska siihen on lyöty katetta enemmän. Itse tavara on kuitenkin aivan sama mitä varaosaliikkeestä ostettu. Alkää hyvät ihmiset tuijottako aina sitä paperia johon paketti on kääritty ... edes näin jouluna.

        Aivan.Jakohihnat ym samoja merkkejä kuin vaikka VW merkkiliikkeessä.


      • aika huvittavaa
        uskomatonta uskoa kirjoitti:

        Autotehtailla on tietyt laatuvaatimukset ja tuskin ne sentään ihan paskaa ostaa ja antaa merkkistatusta, hei herää nyt!!!!!!!
        Kuinka tavallinen dallaaja tietää kuinka hyvin Motonetin suodatin toimii ja miltä tuotantolinjalta se on maailmaan putkahtanut. Eiköhän nekin mene sarjaan Biltema, eli toiset sutta ja toiset kohtuullisia, näihän se halpatavaralla toimii.
        Vai luuleeko joku tosissaan, että halpa tarvike suodatin on se paras mitä voi saada.

        Tojokerhossa ainakin yksi mies puolustelee motonetin öljynsuodatinta varmaan viimeiseen hengenvetoonsa asti.

        http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1320250262/3#3


      • siinä lahjoja sulle
        Onko paras? kirjoitti:

        Mistä sitten tietää että se aito ja alkuperäinen merkkiliikkeestä ostettu öljynsuodatin on paras? Vastaus on, ei mistään.

        Nykypäivänä mistä tahansa varaosaliikkeestä (jopa Motonetista ja Biltemasta) automerkin mukaan ostettu suodatin on mitä suuremmalla todennäköisyydellä aivan samalta valmistuslinjalta kuin merkkiliikkeessä myytävä. Vai meinatteeko tosissaan että autotehtaat tekee öljynsuodattimet itse. Kilpailu markkinoilla on sen verran kovaa että kaikki osat hankitaan alihankkijoilta. Merkkiliikkeestä ostettu öljynsuodatin maksaa hiukka enemmän koska siihen on lyöty katetta enemmän. Itse tavara on kuitenkin aivan sama mitä varaosaliikkeestä ostettu. Alkää hyvät ihmiset tuijottako aina sitä paperia johon paketti on kääritty ... edes näin jouluna.

        Lueppa TM:n suodatintesti, kyllä niissä on vaan eroja.
        Noita suodatin tehtaita on ympäri maailmaa ja niissä on useampi tuotantolinja kuin yksi. Jopa Suomestakin löytyy ainakin pari suodatintehdasta jotka tekevät autoihin öljynsuodattimia. Kuinkahan paljon tuolta Aasiasta löytyy kaikenlaisia kyläpajoja jotka tekevät niitä??


      • osssss

      • fgdfgdfg
        osssss kirjoitti:

        Jospa saman valmistajan suodatin motonet ja tojota.Jostakin tojokin tilaa sen filtterin.

        Ei varmaankaan silti Motonetista.


      • TW800 ja lämmin auto
        osssss kirjoitti:

        Jospa saman valmistajan suodatin motonet ja tojota.Jostakin tojokin tilaa sen filtterin.

        ossss laittaa taas parastaan. Aloittaa kysymyksellä, onko turvallinen ja hyvä ja itse jää inttämään asiasta josta ei taida tietää juurikaan, ei kait muut aloittaisi ketjua.


      • vaikeaa vääntöä
        osssss kirjoitti:

        Aivan.Jakohihnat ym samoja merkkejä kuin vaikka VW merkkiliikkeessä.

        Ja moni muukin osa on samaa tavaraa valmistajan merkillä. Noita suodattimien valmistajia vaan on niin paljon ja päältäpäin ei näe ja voi tietää mitä peltipönikän sisällä on. Siksi kannattaa luottaa vain merkkitavaraan tai testattuun merkkiin kun onkyseessä näikin halpa tavara.


      • osssss
        TW800 ja lämmin auto kirjoitti:

        ossss laittaa taas parastaan. Aloittaa kysymyksellä, onko turvallinen ja hyvä ja itse jää inttämään asiasta josta ei taida tietää juurikaan, ei kait muut aloittaisi ketjua.

        Tuli vaan mieleen kun testissä noinkin suuria eroja.Issellä on tuo pampula panos ja ei todellakaan hinnasta ole kiinni tuon osto.Ennen hankkinut aina fraam suodattimen mutta nyt muutaman vuoden laiskuuttani motonetin suodatin tullut hankittua.
        Lieneekö väliä mikä suodatin on kun korkeintaan 15tkm ajaa öljynvaihto väli.Ja kevyttä ajoa.


      • kukin tavallaan
        osssss kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen kun testissä noinkin suuria eroja.Issellä on tuo pampula panos ja ei todellakaan hinnasta ole kiinni tuon osto.Ennen hankkinut aina fraam suodattimen mutta nyt muutaman vuoden laiskuuttani motonetin suodatin tullut hankittua.
        Lieneekö väliä mikä suodatin on kun korkeintaan 15tkm ajaa öljynvaihto väli.Ja kevyttä ajoa.

        Kukapa se pysytyy sanomaan mikä suodatin aiheuttaa ongelmaa paitsi jos joku korkkaa oikéin huolella. Noissa tarvikesuodattimissa on paljon laatuheittoja ja eivät välttämättä toimi ihan suunnitellusti, koska ne on yleensä vai kopioitu ilman suurempi testauksia.
        Melkoisen turhaa pohtia asiaa sen enempää, toiset haluaa ottaa elämässään pieniä riskekejä ja säästää muutaman lantin ja toinen pelaa varmemman päälle ja maksaa siitä muutaman lantin.


      • Pihtari kansaa kirjoitti:

        Hiljattain testattiin (TM) muutamat suodattimet ja Mann Filter oli paras ja Toyotan oma kakkosana. Itse luotan oman automerkin alkuperäiseen suodattimeen.
        Olen kuullut parilta autonj asentajalta, että tarvike suodattimissa kuten M-filter ja Teho on paljon laatueroja ja heittoja, tiedä häntä, mutta itse en ainakaan halua riskeerata parin kolmen euron takia moottorin voitelun toimivuutta.

        Olikohan parikymmentä vuotta sitten TM:n testi jossa todettiin Toyotan alkuperäissuodatin kaikkein huonoimmaksi. Syyksi paljastu liimaamatta jäänyt paperin liitos mikä iheutti ohivirtauksen. Hakivat uuden suotimen ja siinä sama vika, Testiin asti Tojo oli kehottanut mainoksissaan käyttämään vain alkuperäisosia, mutta se mainos loppui siihen.


      • Rass saaja
        uskomatonta uskoa kirjoitti:

        Autotehtailla on tietyt laatuvaatimukset ja tuskin ne sentään ihan paskaa ostaa ja antaa merkkistatusta, hei herää nyt!!!!!!!
        Kuinka tavallinen dallaaja tietää kuinka hyvin Motonetin suodatin toimii ja miltä tuotantolinjalta se on maailmaan putkahtanut. Eiköhän nekin mene sarjaan Biltema, eli toiset sutta ja toiset kohtuullisia, näihän se halpatavaralla toimii.
        Vai luuleeko joku tosissaan, että halpa tarvike suodatin on se paras mitä voi saada.

        täytyis tarvikeosissa olla merkintä missä valmistettu niin tietäis heti onko laadukas osa? Auttaisiko miTTää?


      • Edes käynyt?
        Evandaattori kirjoitti:

        Enhän minä noita Motonetin suodattimia säästömielessä osta. Sattuu vain kauppa olemaan tuossa muutaman kilometrin päässä. Samalla kun ostan öljyn, niin ostan myös suodattimen. Mistähän noita Mann testivoittajia edes saa? Saattavat nekin olla kaukoidässä valmistettuja. Ei niitä eri tavaroiden valmistuspaikkoja enää kukaan pysty kontrolloimaan. Ja eikös kysymys ollut nimenomaan Motonetin suodattimien käyttökokemuksista? Siihen annoin asiallisen vastauksen, koska olen käyttänyt niitä. Siis ei niillä kone hajoa, ja kun pitää riittävän lyhyet öljynvaihtovälit, niin eivät ehdi tukkoonkaan mennä.

        Oletkohan edes käynyt Motonetissä?

        "Enhän minä noita Motonetin suodattimia säästömielessä osta. Sattuu vain kauppa olemaan tuossa muutaman kilometrin päässä. Samalla kun ostan öljyn, niin ostan myös suodattimen. Mistähän noita Mann testivoittajia edes saa?"

        Sieltä minä olen tähän asti autooni Mann-filtterit ostanut. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/varaosat#query=mann


      • zxcvbbnmm
        Edes käynyt? kirjoitti:

        Oletkohan edes käynyt Motonetissä?

        "Enhän minä noita Motonetin suodattimia säästömielessä osta. Sattuu vain kauppa olemaan tuossa muutaman kilometrin päässä. Samalla kun ostan öljyn, niin ostan myös suodattimen. Mistähän noita Mann testivoittajia edes saa?"

        Sieltä minä olen tähän asti autooni Mann-filtterit ostanut. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/varaosat#query=mann

        Ei noita Mann-suodattimia sieltä joka merkkiin saa.


      • pääekonomisti
        Edes käynyt? kirjoitti:

        Oletkohan edes käynyt Motonetissä?

        "Enhän minä noita Motonetin suodattimia säästömielessä osta. Sattuu vain kauppa olemaan tuossa muutaman kilometrin päässä. Samalla kun ostan öljyn, niin ostan myös suodattimen. Mistähän noita Mann testivoittajia edes saa?"

        Sieltä minä olen tähän asti autooni Mann-filtterit ostanut. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/varaosat#query=mann

        "Edes käynyt?" edustaa juuri tyypillistä motonetin aasiakasta. Kuinka monta Mannin suodatinta mielestäsi löysit linkkisi takaa?


      • Motonetistä
        Jepsjoo kirjoitti:

        Niinpä niin. Autotehtaat yleensä kilpailuttavat eri alihankkijoilla ostamansa tavarat kuten suodattimet. Niinpä se sinun Toyota laatusuodatin voi olla samaa kaukoidän kamaa kuin Motonetin, tai sitten vaikkapa Haapavedellä valmistettu M-filter.

        ei meikäläisen Lexukseen edes löytynyt luettelosta mutta sitten katsottiin Toyotan isoon moottoriin käypä ja jopas löytyikin. Suodatin ainakin näytti päältäpäin samanlaiselta jopa väriä myöten kuin alkuperäinen ja asennettaessa varmistui että oikea on. Tuskin tuossa paljoa voi mennä pieleen kun koko suodatin on pelkkä keltainen paperielementti ilman mitään kuoria. Takaiskuventtiilit ym ovat osa auton systeemejä joten sielläkään suunnalla ei pitäisi tulla laatueroja.


      • lblbpkbk
        osssss kirjoitti:

        Jospa saman valmistajan suodatin motonet ja tojota.Jostakin tojokin tilaa sen filtterin.

        Kummasti vain suodattimia pudonnut pois valikoimista kun motonet hiljentänyt nämä perinteiset ostopaikat.Teho suodatin tuntui ainakin työkoneessa laadukkaalta aikoinaan.Perinteiseti ihan halvoissa on useammat reiät sitten korvattu vähemmillä ja isommilla reiällä.


      • 1koneMestari
        Evandaattori kirjoitti:

        Enhän minä noita Motonetin suodattimia säästömielessä osta. Sattuu vain kauppa olemaan tuossa muutaman kilometrin päässä. Samalla kun ostan öljyn, niin ostan myös suodattimen. Mistähän noita Mann testivoittajia edes saa? Saattavat nekin olla kaukoidässä valmistettuja. Ei niitä eri tavaroiden valmistuspaikkoja enää kukaan pysty kontrolloimaan. Ja eikös kysymys ollut nimenomaan Motonetin suodattimien käyttökokemuksista? Siihen annoin asiallisen vastauksen, koska olen käyttänyt niitä. Siis ei niillä kone hajoa, ja kun pitää riittävän lyhyet öljynvaihtovälit, niin eivät ehdi tukkoonkaan mennä.

        Miten joku voi olla nuin naivi? Että se on hyvä ku ei moottori hajonnut!

        Tärkeintä on saada suodatettua konetta kuluttavimpia yli 10 mikronia suuremmat partikkelit, koneen elin kaaren saamiseksi mahdollisimman pitkäksi, toisaalta on se lyhytkin elinkaari hyvä saadaan myytyä uusia autoja.

        Tuskin mikään suodatin menee tukkoon normaalilla öljyn vaihto välillä, kyse on eri valmistajien suodatuksen tasosta ja koneen kulumisesta pitkällä aikavälillä.

        Suodattimesta lähes mahdoton sanoa ulkoa päin sen rakenteellista laadukkuutta, testit voivat hieman valloittaa eroja.

        Mann filter, donaldson, fleet guard parhaimpia suodattimien valmistajia, hyvä mittari on katsoa onko valmistajalla myös teollisuus öljyn suodattimia, siellä ei filugit pärjää. Toinen on jos merkittävimpien kone valmistajien OEM suotimien valmistaja.


      • Anonyymi
        Motonetistä kirjoitti:

        ei meikäläisen Lexukseen edes löytynyt luettelosta mutta sitten katsottiin Toyotan isoon moottoriin käypä ja jopas löytyikin. Suodatin ainakin näytti päältäpäin samanlaiselta jopa väriä myöten kuin alkuperäinen ja asennettaessa varmistui että oikea on. Tuskin tuossa paljoa voi mennä pieleen kun koko suodatin on pelkkä keltainen paperielementti ilman mitään kuoria. Takaiskuventtiilit ym ovat osa auton systeemejä joten sielläkään suunnalla ei pitäisi tulla laatueroja.

        Se venttiili on siinä suodattimessa . Ei takaisku vaan ylipaine .


    • Vai alkuperäisosa...

      Kyllä se tässäkin tavarassa, siis öljyn suodattimen, on niin, kuten monen, monen muun, että sama valmistaja tekee saman tuotteen eri pakettiin. Toiseen tulee merkkilaatikko, toiseen esim. motonet. Kyllä se merkiliikkeen osa on aina jonkun alihankkijan valmistama. Ei se Mb tai Ford jne tee itse mitään suodattimia! Esim. itse vaihdoin jakohihnan, niin Motonetista ostettu kiristin oli volkkariin aivan samanlainen ja saman valmistajan kuin alkuperäinen. Enkä nyt halua kehua mitään liikettä. Ja jos nyt tähän jotain arvostelua ja kokemusta, sekä mielipidettä lisään, niin, Bilteman osia en enää kyllä hanki. Sellaiset oon niistä kokemukset.

      • osssss

        issellä oli bilteman jarrupaloja ja pyyhkimiä.Ei niissä valittamista.
        Moottorin osista en tiedä.


      • mutmutmutmut

        Lueppas poika TM:n testi. Eroja löytyy melkoisesti.
        Ei mikään automerkki anna millekkään surkealle suodattimelle merkkinsä stausta pilaamaan moottoria ja mainettaan. Noita suodattimiahan valmistetaan vaikka missä kakkimajassa ympäri maailmaa. Hihnan valmistajia on taas paljon vähemmän, eikä tarvikeliikketkään uskalla paskaa myydä, sillä jos remmi paukahtaa hetipian, niin sen kyllä huomaa. Huonosta suodattimesta ei välttämättä heti koidu haittaa, mutta pitemmällä aika välillä kylläkin.


      • osssss
        mutmutmutmut kirjoitti:

        Lueppas poika TM:n testi. Eroja löytyy melkoisesti.
        Ei mikään automerkki anna millekkään surkealle suodattimelle merkkinsä stausta pilaamaan moottoria ja mainettaan. Noita suodattimiahan valmistetaan vaikka missä kakkimajassa ympäri maailmaa. Hihnan valmistajia on taas paljon vähemmän, eikä tarvikeliikketkään uskalla paskaa myydä, sillä jos remmi paukahtaa hetipian, niin sen kyllä huomaa. Huonosta suodattimesta ei välttämättä heti koidu haittaa, mutta pitemmällä aika välillä kylläkin.

        Tuotapa juuri jäin pohtimaan.Laitetaanpa Teho tai Fraam seuraavaksi.


      • elämä on vaikeaa
        osssss kirjoitti:

        Tuotapa juuri jäin pohtimaan.Laitetaanpa Teho tai Fraam seuraavaksi.

        Miksi et laita kunnollista, eli MannFilteriä tai sitä jääkaappi Wokkerin orkkista??
        Koska vaihdat siihen lämpimään Citikkaan?
        Oletko jo löytänyt riittävän kovat renkaat ensi kesäksi??


      • Osta kallis= hyvä ?
        mutmutmutmut kirjoitti:

        Lueppas poika TM:n testi. Eroja löytyy melkoisesti.
        Ei mikään automerkki anna millekkään surkealle suodattimelle merkkinsä stausta pilaamaan moottoria ja mainettaan. Noita suodattimiahan valmistetaan vaikka missä kakkimajassa ympäri maailmaa. Hihnan valmistajia on taas paljon vähemmän, eikä tarvikeliikketkään uskalla paskaa myydä, sillä jos remmi paukahtaa hetipian, niin sen kyllä huomaa. Huonosta suodattimesta ei välttämättä heti koidu haittaa, mutta pitemmällä aika välillä kylläkin.

        Onko paljonkin Suomessa hajonnut moottoreita tarvikesuodattimien takia ? Ompa taas uskomatonta "jaskaa" koko juttu.


      • hullu vai tyhmä?
        Osta kallis= hyvä ? kirjoitti:

        Onko paljonkin Suomessa hajonnut moottoreita tarvikesuodattimien takia ? Ompa taas uskomatonta "jaskaa" koko juttu.

        Ainakin ammattiasentajat näi sanovat, ettei kaikkia mahdollisia halpis suodattimia kannata käyttää.
        Perusasiahan tässä on se, että kannattaako 3-5 euroa säästää ja ostaa epävarma suodatin, koska on olemassa mahdollisuus, etä se vahingoittaa moottoria.


      • Evandaattori
        hullu vai tyhmä? kirjoitti:

        Ainakin ammattiasentajat näi sanovat, ettei kaikkia mahdollisia halpis suodattimia kannata käyttää.
        Perusasiahan tässä on se, että kannattaako 3-5 euroa säästää ja ostaa epävarma suodatin, koska on olemassa mahdollisuus, etä se vahingoittaa moottoria.

        Joo. Vaan menepäs sinne Motonetiin, ja ota käteesi sieltä hyllystä Opelin logoilla varustettu merkkisuodatin. Sellainen sieltä nimittäin löytyy. Ota sitten samasta hyllystä n. euron halvempi Opeliin tarkoitettu tarvikesuodatin ja vertaa. Huomaat, että muoto, pituus, leveys ja kaikki uurteet ja kulmat ovat molemmissa samat. Toisessa on logo, toisessa ei. Muuhun johtopäätökseen ei voi tulla kuin, että kysymyksessä on toisen kanssa täysin identtinen osa, jotka molemmat ovat tulleet samalta tuotantolinjalta. Tehdas voi olla vaikka Vinkuintiassa. Sitä ei kummankaan tuotteen tai sen pakkauksen kyljessä mainita.


      • fgdfgdfg
        Evandaattori kirjoitti:

        Joo. Vaan menepäs sinne Motonetiin, ja ota käteesi sieltä hyllystä Opelin logoilla varustettu merkkisuodatin. Sellainen sieltä nimittäin löytyy. Ota sitten samasta hyllystä n. euron halvempi Opeliin tarkoitettu tarvikesuodatin ja vertaa. Huomaat, että muoto, pituus, leveys ja kaikki uurteet ja kulmat ovat molemmissa samat. Toisessa on logo, toisessa ei. Muuhun johtopäätökseen ei voi tulla kuin, että kysymyksessä on toisen kanssa täysin identtinen osa, jotka molemmat ovat tulleet samalta tuotantolinjalta. Tehdas voi olla vaikka Vinkuintiassa. Sitä ei kummankaan tuotteen tai sen pakkauksen kyljessä mainita.

        Suodattimen toimintaan vaikuttaa kyllä aivan muut asiat kuin sen "muoto, pituus, leveys ja kaikki uurteet ja kulmat".


      • Evandaattori
        fgdfgdfg kirjoitti:

        Suodattimen toimintaan vaikuttaa kyllä aivan muut asiat kuin sen "muoto, pituus, leveys ja kaikki uurteet ja kulmat".

        Eri merkkiset suodattimet ovat eri muotoisia ja eri kokoisia kuin toiset. Kyllä te kaikki sen itse olette havainneet. Saman valmistajan suodatin samaan autoon lienee saman muotoinen ja mallinen riippumatta, mitä kyljessä lukee. Tuskinpa vaan saman valmistajan tarvikesuodattimessa on eri sisuskalut kuin siinä hienossa merkkisuodattimessa.

        Tuo Opel-esimerkki mielestäni osoittaa sen, että sama valmistaja tekee samoja osia samaan tarkoitukseen eri tuotemerkeille markkinoitavaksi eri kanavien kautta. Esim. jakopään hihnoissa on kaksi suurta toimijaa: Contitech ja Gates, jotka tekevät hihnoja alkuperäisosina eri auton valmistajille heidän logoillaan. Samoja hihnoja saa tarvikkeina halvemmalla ja valmistajien omilla tuotemerkeillä varustettuna. Samoin, jos menet japsiautoon ostamaan Sachs, kytkinpakettia, joka monessa autossa on alkuperäisosa, laatikosta voi löytyä japanilaisen Daikinin kytkin, kuten minulle on käynyt

        Eivät ne laatikon tai tuotteen kyljessä olevat logot yhtään takaa mitään. Ei edes tuotteen laatua.


      • kova on kallo
        Evandaattori kirjoitti:

        Eri merkkiset suodattimet ovat eri muotoisia ja eri kokoisia kuin toiset. Kyllä te kaikki sen itse olette havainneet. Saman valmistajan suodatin samaan autoon lienee saman muotoinen ja mallinen riippumatta, mitä kyljessä lukee. Tuskinpa vaan saman valmistajan tarvikesuodattimessa on eri sisuskalut kuin siinä hienossa merkkisuodattimessa.

        Tuo Opel-esimerkki mielestäni osoittaa sen, että sama valmistaja tekee samoja osia samaan tarkoitukseen eri tuotemerkeille markkinoitavaksi eri kanavien kautta. Esim. jakopään hihnoissa on kaksi suurta toimijaa: Contitech ja Gates, jotka tekevät hihnoja alkuperäisosina eri auton valmistajille heidän logoillaan. Samoja hihnoja saa tarvikkeina halvemmalla ja valmistajien omilla tuotemerkeillä varustettuna. Samoin, jos menet japsiautoon ostamaan Sachs, kytkinpakettia, joka monessa autossa on alkuperäisosa, laatikosta voi löytyä japanilaisen Daikinin kytkin, kuten minulle on käynyt

        Eivät ne laatikon tai tuotteen kyljessä olevat logot yhtään takaa mitään. Ei edes tuotteen laatua.

        Jakopään hihnat ovatkin laatukamaa joissa ei voi tinkiä, joten kukaan valmistaja ei voi siinä kusettaa koska se näkyy heti. Se peltikuoren alle ei näe mitä kuraa se sisältää, eikä paskalaatu näy käytössäkään heti.


      • osssss
        elämä on vaikeaa kirjoitti:

        Miksi et laita kunnollista, eli MannFilteriä tai sitä jääkaappi Wokkerin orkkista??
        Koska vaihdat siihen lämpimään Citikkaan?
        Oletko jo löytänyt riittävän kovat renkaat ensi kesäksi??

        Ostin tuon motonetin 6e suotimen.Ei taida olla mitään väliä tavallisessa ajossa.


    • romsssu

      Jos menet motonettiin ja otat käteen suodattimen mikä on valkoisessa laatikossa tai siinä lukee ossca niin suodattimen kylkeen on kirjoitettu "Replace 5.000km"... Viimeksi 60-luvulla on ollut noin tiuhoja vaihtovälejä.

    • guglin

      Tulisipas sellainen palvelu minne vois ilmoittaa varaosien hintaa ja kaikenlaisia käyttäjäarviointeja osien laadusta!

    • Volovo

      Motonet myy Volvon alkuperäistä suodatinta hintaan 6.90e, ei tarvii harkitakkaan tarvikkeen ostoa tuohon hintaan.

    • igjuigjrigr

      ainakin corollaan motonetissä on ollut AMC ja JapanPartsin suodattimia, Mielestäni tuo japan parts on parempi. Parempi oikea O-rengas tiiiviste sekä suodatin panos on pidempi kun katsoo suodattimen sisälle. Aina siellä vaan ei ole noita JP:n suodattimia, viimeksi oli joten ostin niitä 4 kpl.

      • as2

        Totuushan taitaa olla että kukaan autonvalmistaja ei valmista omia suodattimiaan vaan kaikki suodattimet ovat ns tarvike.
        Toyota muistaakseni käyttää alkuperäisenä Japanpartsin suodattimia.


      • Suodatinpro

        Toyotan suodattimia tulee eri puolilta maailmaa. Suomessa myydään lähes yksinomaa kiinalaista tuotantoa. Lukaisepa tekstit suodattimen kyljestä.


    • bmwww

      Jotenkin tuntuu tuo japan parts suodatin olevan sama kuin monessa japsissa oleva alkuperäinen suodatin.
      Ainakin hiacen alkup.suodattimen kanssa avattunakin identtinen.
      Samoin joitain nissanin suodattimia on tullu verrattua.
      Nuo ossca ja topran tai jotain sinnepäin kannattaa jättää kauppaan,koskee muitakin noilla merkeillä myytäviä osia.

    • asdasge

      Royal purple.

    • Sama pas`ka

      erinimisessä paketissa.Sama tehdas voi tehdä vaikka kuinkamonelle automerkille suodattimia.Laitetaan vain merkinlokon suodatimeen ja pakkauslaatikkoon,hintaa vähän enemmän.Sama valmistaja myös tekee niitä halvempia suodattimia ilman merkkilokoa.

      • Itse suodattimen laadusta ei omakohtaista kokemusta (Mann-laatu on riittänyt mainiosti), mutta tosiaan Royal Purple suodattimet ovat vain ja ainoastaan Royal Purplen tekemiä. Merkittävä ja arvostettu toimija jenkeissä.


    • 2352522523

      Ja tuohan on taas täyttä paskapuhetta. Miksi edes kirjoittaa mitä jos ei oikeasti tiedä asioista mitään? Esim Royal purplea ei tehdä missään muissa tehtaissa kun heidän omassaan. Laatu on paras mitä rahalla saa.

      • Royalinen deeppurple

        2352522523 taidat olla heebo joka Castrollin vaihteisto öljyistä viisauksia Taf-x ja uutuus öljy samaa kamaa?? Kirjoitus tyylistä huomaa! Vastaappa nyt oli ne castrollit samaa kamaa???? Royal Purple ei ole parasta kamaa ainakaan vaihteistoöljyissä lue testejä yms. ennen kuin vaahtoat.


    • ViisasOstaa

      Mann suodatin ja Mannol öljy. Testivoittajia.

      • öljytietäjä

        Mitähän muita öljyjä on ollut mukana, kun manmol voitti?


    • 252523

      ei siinä testissä muita öljyjä ollutkaan. Paras öljy ja suodatin tulee Royal purplelta. Köyhille suomalaisille ne on vaan kovin kalliita.

    • Uffuu

      Suodattimena Hengst ja öljynä Teboil. Näillä menty.

      • Gandyl

        miksi laitat tuota teboil kuraa autoosi kun oikeitakin öljyjä löytyy ?


      • Kävitköjokädellä
        Gandyl kirjoitti:

        miksi laitat tuota teboil kuraa autoosi kun oikeitakin öljyjä löytyy ?

        Huono provo.


    • Motokarin

      Viltsapparempia kuin aroman

    • Audikuski.SPORT

      Motonet on persiistä.

    • filsuista

      Ovat jo motonetissä lajitelleet nuo suodattimet , halvoissa laitettu joku kelpomerkki mukaan jota ei sitten käytännössä ole hyllyssä kun olet ostamassa, aina saat sen champpionin joita saa muualta edukkaammin , tähän kait tuo jaottelu perusttuukin ettei asiakas viitti sanoa ettei ota tuonmerkkistä kun tuotu nokaneteen ,näin ainaski mp filsuissa , kannattaa mainita haluamansa merkki jo kun pyytää ja sanoa ettei muut kelpaa .

      • essonbaaristako

        Vithuakos ostat halpaa, ja toisekseen onko sinulla osoittaa yhtään tilastoa tai tutkimusta öljynsuodattimista aiheutuneista moottorivaurioista, esimerkiksi nyt vaikka Championista?

        Joku kaverin kaverin kaiman kokemus ei ihan riitä.


    • Anonyymi

      Mann on todella hyvä.ja heillä oma paperinvalmistuslinja.
      Muista en tiiä enkä oo muita ostanu.
      Vähän on kalliimpi mutta ku ite vaihtaa niin eipä tuo niin tunnu.

    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt WIX:n suodattimia, edullisia ja laatumerkki.
      Mann osti WIX:n muutama vuosi sitten.
      Olen kuullut hyvää myös Japanparts/Japko merkistä. ovat erittäin edullisia mutta en ole vielä kokeillut koska WIX suodattimet ovat edelleen OK hintaisia.

      • Anonyymi

        Paljon on puheita joihin ei oikeasti kannata luottaa, vain tutkittuun tietoon voi luottaa.
        Sekään, että joku laatuvalmistaja ostaa toisen merkin, ei takaa että sen laatu olisi hyvää. Ostavat vaan kilpailijan pois itselleen.


    • Anonyymi

      Motonetin myymä Boschin suodatin oli made in south africa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe